TheHaughom's Blogg - KTM 690 Duke IV - Flyttet til BAN-forum

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Sigg79
Innlegg: 61
Registrert: 03 jun 2012, 01:17
Motorsykkelen din: Yamaha FZ6 S2 '07

Re: Duke's Court - Kjøpefinger'n

Legg inn av Sigg79 »

Tenkt deg ut på langtur?

Fikk en pakke fra Louis selv senest i går. Snart klar for ny sesong nå. :prop:

TheHaughom
Innlegg: 1370
Registrert: 18 mai 2012, 14:36
Motorsykkelen din: KTM

Re: Duke's Court - Kjøpefinger'n

Legg inn av TheHaughom »

Egentlig ikke, bare praktisk om jeg vil ta en helgetur på hytta for eksempel. Funderer også litt på telt/rundtur ei uke i Norge til sommeren.
Liker hvor lett det er å skru av/på og at det ikke viser et stygt rack når baggene er av. :-)
Sist redigert av TheHaughom den 20 feb 2013, 18:29, redigert 1 gang totalt.
Bilde
Kjørelengde 2012 (12. Jun - 4 Nov): 4800km
Kjørelengde 2013 (5. Mar - ): 5000

Sjekk ut bloggen min!

Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Duke's Court - Kjøpefinger'n

Legg inn av Globe »

Der koffertsystemet så veldig smart ut!!

Må si jeg er litt "lei av" de kråkereirene som henger på siden av SX'n min (Givi), når kofferter ikke henger på, samt frister det med TailTidy og dermed ofre Toppboxen!

TheHaughom
Innlegg: 1370
Registrert: 18 mai 2012, 14:36
Motorsykkelen din: KTM

Re: Duke's Court - Kjøpefinger'n

Legg inn av TheHaughom »

I går mottok jeg Quicklock-systemet fra Louis.de. Skrudde sammen de forskjellige delene, men har enda til gode å skru det på sykkelen...
Bilde

Føler alltid jeg må legge til litt småting i ordre fra utlandet. Så da havnet en Kettenmax, og 500ml Scottoiler olje også i handlekurven.
Bilde


Sååå sitter jeg også og vurderer om jeg skal ta ut sykkelen i dag. Har ikke veldig mye tid til å kjøre annet enn til og fra jobb, men været er bra, tørre og fine veier osv... :prf
Bilde
Kjørelengde 2012 (12. Jun - 4 Nov): 4800km
Kjørelengde 2013 (5. Mar - ): 5000

Sjekk ut bloggen min!

TBI81
Innlegg: 1899
Registrert: 01 mai 2010, 14:52
Motorsykkelen din: Ja

Re: Duke's Court - Kjøpefinger'n

Legg inn av TBI81 »

Prøvd den kettenmax'en før? Syns det ser ut som litt mye styr for pengene jeg. Selv om det sikkert også er kjekt ..
Går jo relativt fort å rense kjedet på depotstøtta med fille og lampeolje :scratch

TheHaughom
Innlegg: 1370
Registrert: 18 mai 2012, 14:36
Motorsykkelen din: KTM

Re: Duke's Court - Kjøpefinger'n

Legg inn av TheHaughom »

TBI81 skrev:Prøvd den kettenmax'en før? Syns det ser ut som litt mye styr for pengene jeg. Selv om det sikkert også er kjekt ..
Går jo relativt fort å rense kjedet på depotstøtta med fille og lampeolje :scratch
Har ikke prøvd, men har lest at folk synes det er "greit" og "lettvindt".
Selvfølgelig, tar ikke lange tiden med gamlemetoden heller, men nå kostet denne dingsen mindre enn ei brødskive hos Baker'n... :P :p

Ikke noe nødvendighet, men ble lagt med i bestillingen som noe "kjekt å ha".

Forøvrig, tørker parafin ut O-ringene?
Bilde
Kjørelengde 2012 (12. Jun - 4 Nov): 4800km
Kjørelengde 2013 (5. Mar - ): 5000

Sjekk ut bloggen min!

TBI81
Innlegg: 1899
Registrert: 01 mai 2010, 14:52
Motorsykkelen din: Ja

Re: Duke's Court - Kjøpefinger'n

Legg inn av TBI81 »

TheHaughom skrev:
TBI81 skrev:Prøvd den kettenmax'en før? Syns det ser ut som litt mye styr for pengene jeg. Selv om det sikkert også er kjekt ..
Går jo relativt fort å rense kjedet på depotstøtta med fille og lampeolje :scratch
Har ikke prøvd, men har lest at folk synes det er "greit" og "lettvindt".
Selvfølgelig, tar ikke lange tiden med gamlemetoden heller, men nå kostet denne dingsen mindre enn ei brødskive hos Baker'n... :P :p

Ikke noe nødvendighet, men ble lagt med i bestillingen som noe "kjekt å ha".

Forøvrig, tørker parafin ut O-ringene?
Ok, tenkte det kostet litt. Mener å huske en 400,- for en sånn kettenmax, men det var vel i norge ;-)

Whitesprit tørker ut, ikke lampeolje. Lampeolje er igrunn kjempegreier - funker utmerket på 'vanskelige flekker' så å si overalt :knegg Veldig bra stoff for å fjerne asfalt og dritt fra felger og lakk også (malingstape fra vinduer++ lista er lang) :thumleft

Edit: Det er sikkert mange meninger om sånn lampeolje som kjederens, men jeg har brukt det alle mine år og ikke hatt problemer .. Works for me :-)

TheHaughom
Innlegg: 1370
Registrert: 18 mai 2012, 14:36
Motorsykkelen din: KTM

Re: Duke's Court - Kjøpefinger'n

Legg inn av TheHaughom »

Har parafin samme effekt som Whitesprit?
Grunnen til at jeg spør er at jeg har en dunk parafin hjemme, så om dette er brukanes uten å skade bruker jeg heller det enn å gå til innkjøp av lampeolje. :scratch
Bilde
Kjørelengde 2012 (12. Jun - 4 Nov): 4800km
Kjørelengde 2013 (5. Mar - ): 5000

Sjekk ut bloggen min!

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6962
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Duke's Court - Kjøpefinger'n

Legg inn av kjellv »

White Spirit og parafin er det stor forskjell på ja. Men parafin og lampeolje er omtrent det samme.

Storm
Innlegg: 205
Registrert: 15 mar 2012, 19:21
Motorsykkelen din: 2 hjul
Sted: Vestfold

Re: Duke's Court - Kjøpefinger'n

Legg inn av Storm »

Jeg bruker diesel til å rense kjedet. Fungerer veldig greit og den tørker vel heller ikke ut O-ringene heller, noe som er god fordel :-)å

mekkern
Innlegg: 7599
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Duke's Court - Kjøpefinger'n

Legg inn av mekkern »

Parafin er flotte greier-ikke så grisete som diesel heller.

NEI-tørker ikke ut O-ringene,ofte oppført som kjederens/rensemiddel i "owners manual" også.

http://en.wikipedia.org/wiki/Kerosene
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

TheHaughom
Innlegg: 1370
Registrert: 18 mai 2012, 14:36
Motorsykkelen din: KTM

Re: Duke's Court - Sesongstart!!

Legg inn av TheHaughom »

Takker så meget for svar, folkens!
Dette er vel som med olje, like mange forskjellige meninger som det finnes hoder. :roll
Da kjører jeg på med parafin. :thumleft

Så over til noe mer spenstig - noen så sikkert i går at jeg var litt inni tenkeboksen på å ta ut sykkelen.
Jeg hadde avskrevet tanken, helt til jeg satt i bilen på vei hjem fra jobb. Blå himmel, 8 grader og knusktørre veier. Når jeg i tillegg så et par Harleyer tenkte jeg at NÅ er det på tide at man henter ut motarden igjen!

Som sagt, så gjort. Etter tidenes kjappeste middag, som for det meste besto av å glise av tanken på å ta ut sykkelen, fikk jeg rullet sykkelen ut av kjelleren og opp trappa.
Startet på første forsøk - som forventet ettersom den ikke har hatt 1-årsdagen sin enda. Det ble etterfulgt av litt :-)å og :yeyeye og :knegg .

:mc1

Fikk meg en runde rundt i Stavanger, merket at det jeg hadde lært om svingeteknikk etc. ikke satt i det hele tatt. Hadde også herlige nakkekramper etter en times kjøring, men det var absolutt verdt det!
Lå nesten våken i natt fordi jeg gledet meg til å kjøre sykkelen til jobb i dag morges. På vei til jobb kjente jeg allerede at ting faller på plass - og lanesplitting er utrolig mye mer effektivt på motorsykkel :P :p
Bilde
Kjørelengde 2012 (12. Jun - 4 Nov): 4800km
Kjørelengde 2013 (5. Mar - ): 5000

Sjekk ut bloggen min!

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Duke's Court - Sesongstart!!

Legg inn av LordShaft »

Åååå den følelsen der kan vi vel alle identifisere oss med :-) gleder meg så sjukt til å ta ut sykkelen! Blå himmel og 6 grader i Bergen sentrum i dag klokken 07:00 :-)

Blir 2 lange uker å vente på ferdigstilling av sykkel kjenner jeg..... Får satse på et skikkelig regnvær så alt av salt forsvinner :-)

De her er jo ute å jobber om degene
ImageUploadedByTapatalk1362648001.918997.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

TBI81
Innlegg: 1899
Registrert: 01 mai 2010, 14:52
Motorsykkelen din: Ja

Re: Duke's Court - Sesongstart!!

Legg inn av TBI81 »

Ah, børstefolket har våknet! Finfin lesning Lord og Haughom :thumleft

TheHaughom
Innlegg: 1370
Registrert: 18 mai 2012, 14:36
Motorsykkelen din: KTM

Re: Duke's Court - Sesongstart!!

Legg inn av TheHaughom »

Som jeg sa over her fikk jeg såvidt sove i natt fordi jeg gledet meg sånn til å kjøre til jobb.
Det passet bra at jeg skulle begynne tidlig i dag (som vil si 07:00) for å feilsøke/reparere en videokonferanse-enhet før møterommet var booket.

Det som passet enda bedre var at jeg jobbet en time ekstra i går også, som gjorde at jeg kunne avslutte 13:50 i dag - og dere kan jo gjette hva jeg gjorde da...
Joda, kastet meg på sykkelen, ruset motoren ut av garasjen (you all know the feeling) - hørte på gromlyden fra eksosen, og plystringa fra bilalarmene.

Lanesplitta ut av Stavanger sentrum, passerte kjapt forbi en tusseladd i traktor som var fast bestemt på å starte ettermiddagsrushet tidligst mulig og dro på ut forbi Sola, mot Bryne/Nærbø. 7-8 grader i dag, kjente etter en stund at tærne begynte å fryse litt og angret på at jeg ikke tok mc-skoene i dag... Jaja, who cares, right!? Gav på utover Orre mot Reve-banen - lite å se der i dag, er vel for tidlig for banekursene enda.
Tok av mot Sandnes igjen, tenkte det var på tide å bevege seg hjemover. Rushet hadde begynt, men jeg lanesplittet i fin flyt og hadde raskt forsert Sandnes sentrum - ikke ofte jeg møter slik velvilje og god plassering av bilistene :thumleft

Kjørte innom Bikerstreet en tur, da det ligger rett oppi gata fra der jeg bor, og så på syklene der. Ble til at jeg handlet meg ei tube til av Motul håndrens, som jeg har skrevet om tidligere i tråden. Forstøver all olje/skitt fra hendene dine, og lukter digg :prf

Prøvde meg på et par wheelies resten av veien hjem, uten nevneverdig hell... Akkurat kommet inn, og smilet er fortsatt like bredt. Ønsker dere alle en fantastisk sesong på 2 hjul! :prop:
Bilde
Kjørelengde 2012 (12. Jun - 4 Nov): 4800km
Kjørelengde 2013 (5. Mar - ): 5000

Sjekk ut bloggen min!

Svar