TheHaughom's Blogg - KTM 690 Duke IV - Flyttet til BAN-forum
-
- Innlegg: 1370
- Registrert: 18 mai 2012, 14:36
- Motorsykkelen din: KTM
Re: Duke's Court - Fått på noe bling!
I helgen ble det en tur til hytta i godværet som preget Stavanger.
Kjøpte en Halvarsson vindstopper til halsen som fungerte upåklagelig
Fikk tatt noen naturbilder også med mobilen (beklager kvaliteten).
Turen gikk som følger: E39 fra Stavanger til Helleland, deretter FV42 til Tonstad (utrolig fin MC-vei) og til slutt grusvei på FV901 til hytta.
Samme vei gikk i retur, hadde egentlig planer om å kjøre via Sirdalen, men tiden strakk ikke til...
Total lengde ble ca. 26 mil
Gammel trebru rett etter vegvesenet på Helleland
Samme sted som over
Bilde fra Shell/7-eleven på Helleland
Gyavatnet
Badeplassen ved hytta
Hytta ligger nedi midten, bak noen trær
Utrolig fin tur, og litt småskummelt med første gang på grusvei! Men det dro seg til etter hvert, og sykkelen oppførte seg veldig fint - også på grus! :-)
Nå ser værvarselet ut til å melde regn resten av uka, så jeg begynner å tenke så smått på vinterlagring - hvor og hvordan.
Kjøpte en Halvarsson vindstopper til halsen som fungerte upåklagelig
Fikk tatt noen naturbilder også med mobilen (beklager kvaliteten).
Turen gikk som følger: E39 fra Stavanger til Helleland, deretter FV42 til Tonstad (utrolig fin MC-vei) og til slutt grusvei på FV901 til hytta.
Samme vei gikk i retur, hadde egentlig planer om å kjøre via Sirdalen, men tiden strakk ikke til...
Total lengde ble ca. 26 mil
Gammel trebru rett etter vegvesenet på Helleland
Samme sted som over
Bilde fra Shell/7-eleven på Helleland
Gyavatnet
Badeplassen ved hytta
Hytta ligger nedi midten, bak noen trær
Utrolig fin tur, og litt småskummelt med første gang på grusvei! Men det dro seg til etter hvert, og sykkelen oppførte seg veldig fint - også på grus! :-)
Nå ser værvarselet ut til å melde regn resten av uka, så jeg begynner å tenke så smått på vinterlagring - hvor og hvordan.
Kjørelengde 2012 (12. Jun - 4 Nov): 4800km
Kjørelengde 2013 (5. Mar - ): 5000
Sjekk ut bloggen min!
- fikse
- Innlegg: 953
- Registrert: 28 apr 2011, 19:48
- Motorsykkelen din: ´93Honda NX250, ´86 FZX700, ´87 Honda PX
- Sted: Sund, Sotra, vest for Bergen
Re: Duke's Court - Fått på noe bling!
Fine bilder - tydeligvis en flott tur!
Grus er moro, med dekk som passer Gamlesykkelen min, en Honda Deauville, var mildt sagt grusom og stressende på grus, men så var den tung. Mini-Duken fungerte noenlunde greit (mye pga lav vekt og god sittestilling) ble veldig mye bedre på grus når jeg hadde piggdekkene på, dvs dekk med litt åpnere mønster.
Angående vinterlagring; kan du lagre der du bor, sånn noenlunde under tak? I så fall ville jeg vurdert å spandere på meg en lagringspose (se denne tråden), og tatt en grundig vask og deretter en runde med ACF-50. Personlig kommer jeg jo til å kjøre hele vinteren, og har alt forberedt sykkelen med en solid runde med ACF-50. Ser ikke noe spesielt vakkert ut når en sprayer hele sykkelen med olje, for så å kjøre med den (fryyyyktelig skitten), men det holder korrosjonen unna, og du skal jo "bare" lagre den, så da slipper du å oppleve at sykkelen blir så møkkete at den ser ut som en "gammal haug"
Ellers er det vel å følge med i lokalavisen, eller hos ymse MCforhandlere. Personlig er jeg ikke særlig for å vinterlagre hos forhandlere/andre, siden det er et lite hinder for å dra igang på en impulstur midt på vinteren eller tidlig vår, når våren plutselig har meldt sin ankomst for noen timer/dager. Sånn været er for tiden er det jo like greit vår om vinteren, som vinter om våren
Grus er moro, med dekk som passer Gamlesykkelen min, en Honda Deauville, var mildt sagt grusom og stressende på grus, men så var den tung. Mini-Duken fungerte noenlunde greit (mye pga lav vekt og god sittestilling) ble veldig mye bedre på grus når jeg hadde piggdekkene på, dvs dekk med litt åpnere mønster.
Angående vinterlagring; kan du lagre der du bor, sånn noenlunde under tak? I så fall ville jeg vurdert å spandere på meg en lagringspose (se denne tråden), og tatt en grundig vask og deretter en runde med ACF-50. Personlig kommer jeg jo til å kjøre hele vinteren, og har alt forberedt sykkelen med en solid runde med ACF-50. Ser ikke noe spesielt vakkert ut når en sprayer hele sykkelen med olje, for så å kjøre med den (fryyyyktelig skitten), men det holder korrosjonen unna, og du skal jo "bare" lagre den, så da slipper du å oppleve at sykkelen blir så møkkete at den ser ut som en "gammal haug"
Ellers er det vel å følge med i lokalavisen, eller hos ymse MCforhandlere. Personlig er jeg ikke særlig for å vinterlagre hos forhandlere/andre, siden det er et lite hinder for å dra igang på en impulstur midt på vinteren eller tidlig vår, når våren plutselig har meldt sin ankomst for noen timer/dager. Sånn været er for tiden er det jo like greit vår om vinteren, som vinter om våren
Livet er en lek: OBS: KTM Sting 125 (1997) kommer snart for salg!
Bent Are Fikse ´93 Honda NX 250 ´86 FZX 700 (US)
Bent Are Fikse ´93 Honda NX 250 ´86 FZX 700 (US)
-
- Innlegg: 1370
- Registrert: 18 mai 2012, 14:36
- Motorsykkelen din: KTM
Re: Duke's Court - Fått på noe bling!
Plass for å vinterlagre har jeg ordnet med enten oppvarmet garasje eller kjeller hos mine foreldre. Veier bare opp "cons & pros".fikse skrev:Fine bilder - tydeligvis en flott tur!
Grus er moro, med dekk som passer Gamlesykkelen min, en Honda Deauville, var mildt sagt grusom og stressende på grus, men så var den tung. Mini-Duken fungerte noenlunde greit (mye pga lav vekt og god sittestilling) ble veldig mye bedre på grus når jeg hadde piggdekkene på, dvs dekk med litt åpnere mønster.
Angående vinterlagring; kan du lagre der du bor, sånn noenlunde under tak? I så fall ville jeg vurdert å spandere på meg en lagringspose (se denne tråden), og tatt en grundig vask og deretter en runde med ACF-50. Personlig kommer jeg jo til å kjøre hele vinteren, og har alt forberedt sykkelen med en solid runde med ACF-50. Ser ikke noe spesielt vakkert ut når en sprayer hele sykkelen med olje, for så å kjøre med den (fryyyyktelig skitten), men det holder korrosjonen unna, og du skal jo "bare" lagre den, så da slipper du å oppleve at sykkelen blir så møkkete at den ser ut som en "gammal haug"
Ellers er det vel å følge med i lokalavisen, eller hos ymse MCforhandlere. Personlig er jeg ikke særlig for å vinterlagre hos forhandlere/andre, siden det er et lite hinder for å dra igang på en impulstur midt på vinteren eller tidlig vår, når våren plutselig har meldt sin ankomst for noen timer/dager. Sånn været er for tiden er det jo like greit vår om vinteren, som vinter om våren
Blir nok hos foreldrene mine, da jeg vil ha tilgang til sykkelen når jeg selv måtte ønske! (Dog må jeg rydde hele kjelleren for å få den inn.....)
Planen er som følger før innsetting:
- Fylle 98 oktan bensin (leste at det var fordelaktig mtp oksidering osv. - er på tank 2 så skal være klar)
Toppe bensintanken slik at det er minst mulig luft
Skifte olje og oljefilter - la den få sirkulert oljen igjennom motoren et par ganger (til/fra jobb f.eks.)
Sette på depotstøtter (må anskaffe depotstøtte foran)
Legge over innendørs trekk (er det noe poeng i lagrinspose? kondens er ikke noe problem)
Kjørelengde 2012 (12. Jun - 4 Nov): 4800km
Kjørelengde 2013 (5. Mar - ): 5000
Sjekk ut bloggen min!
- fikse
- Innlegg: 953
- Registrert: 28 apr 2011, 19:48
- Motorsykkelen din: ´93Honda NX250, ´86 FZX700, ´87 Honda PX
- Sted: Sund, Sotra, vest for Bergen
Re: Duke's Court - Fått på noe bling!
Der vi bodde før hadde vi stor og tørr kjeller som knapt var oppvarmet. Der lagret vi sykler på følgende: Skiftet olje/filter, ta noen turer, fylle tanken opp, og så på hovedstøtte, med stropper i taket for å fjerne det meste av vekten fra framhjulet. Depotstøtter hadde vi ikke. Ut med batteriet, satt det på lading, deretter lagret i kjelleren (kjølig). Den gang pleide jeg å spraye sykkelen med lagringsolje fra Biltema, men ACF-en er langt bedre egnet (billigere også), den er jo også ypperlig til å fette inn alle kontakter/brytere. Fruen sydde noen trekk av gamle dynetrekk, som var åpen i bunn (ikke snørt sammen). Pleide også å stenge bensinkranen og tappe flottørkammeret for sist rest. Bensin er visstnok ferskvare, så den taper seg nok litt over vinteren, men jeg har aldri opplevd det som et problem. Dette har fungert glimmers på alle våre sykler.
Er det en god og tørr kjeller det er snakk om, ville ikke jeg brydd meg med pose, men jeg tror jeg ville ha sprayet inn med ACF-en, for å sikre 100%.
Er det en god og tørr kjeller det er snakk om, ville ikke jeg brydd meg med pose, men jeg tror jeg ville ha sprayet inn med ACF-en, for å sikre 100%.
Livet er en lek: OBS: KTM Sting 125 (1997) kommer snart for salg!
Bent Are Fikse ´93 Honda NX 250 ´86 FZX 700 (US)
Bent Are Fikse ´93 Honda NX 250 ´86 FZX 700 (US)
-
- Innlegg: 1370
- Registrert: 18 mai 2012, 14:36
- Motorsykkelen din: KTM
Re: Duke's Court - Fått på noe bling!
Kjelleren er god og tørr, isolert og får varme fra entréen. Brukes til lagring av alt mulig fra skiutstyr til mat. Aldri vært en dråpe kondens der etter det jeg har sett!fikse skrev:Der vi bodde før hadde vi stor og tørr kjeller som knapt var oppvarmet. Der lagret vi sykler på følgende: Skiftet olje/filter, ta noen turer, fylle tanken opp, og så på hovedstøtte, med stropper i taket for å fjerne det meste av vekten fra framhjulet. Depotstøtter hadde vi ikke. Ut med batteriet, satt det på lading, deretter lagret i kjelleren (kjølig). Den gang pleide jeg å spraye sykkelen med lagringsolje fra Biltema, men ACF-en er langt bedre egnet (billigere også), den er jo også ypperlig til å fette inn alle kontakter/brytere. Fruen sydde noen trekk av gamle dynetrekk, som var åpen i bunn (ikke snørt sammen). Pleide også å stenge bensinkranen og tappe flottørkammeret for sist rest. Bensin er visstnok ferskvare, så den taper seg nok litt over vinteren, men jeg har aldri opplevd det som et problem. Dette har fungert glimmers på alle våre sykler.
Er det en god og tørr kjeller det er snakk om, ville ikke jeg brydd meg med pose, men jeg tror jeg ville ha sprayet inn med ACF-en, for å sikre 100%.
Takker forøvrig for en fin innføring i lagring. Har forøvrig innsprut på motoren, og hverken bensinkran eller flottørkammer...
Godt mulig jeg sauser inn kontakter med ACF, men venter til den er satt inn uansett. Ser for meg at det fort kan bli utført i PMS-tidene
Kjørelengde 2012 (12. Jun - 4 Nov): 4800km
Kjørelengde 2013 (5. Mar - ): 5000
Sjekk ut bloggen min!
-
- Innlegg: 1370
- Registrert: 18 mai 2012, 14:36
- Motorsykkelen din: KTM
Re: Duke's Court - Fått på noe bling!
Var på elgjakt i helgen. Kjørte selvfølgelig motorsykkelen dit, selv om veiene ikke er heeelt 100%. Første året vi ikke har fått noe i det hele tatt!
På hjemturen klarte jeg å miste skiltet på sykkelen, de der skiltholderne er visst ikke lagd for en "big single" med mye risting....
Har tenkt på det en stund å bolte skiltet fast da jeg har hørt det henger og slenger, men har ikke gjort det enda - det har jo holdt i noen måneder.
Sååå da ble det en tur på politistasjonen i går, for å melde inn tapt kjennemerke. Tok 2 minutter der, og så 2 minutter på vegvesenet før jeg hadde nytt skilt i hendene
Så hvis noen finner PV3865 liggende langs veien (Tonstad - Stavanger), så skal det inn til Politiet
God stemning langs veien!
En av de penere veiene
På vei opp i skævven
Finally at the top!
På hjemturen klarte jeg å miste skiltet på sykkelen, de der skiltholderne er visst ikke lagd for en "big single" med mye risting....
Har tenkt på det en stund å bolte skiltet fast da jeg har hørt det henger og slenger, men har ikke gjort det enda - det har jo holdt i noen måneder.
Sååå da ble det en tur på politistasjonen i går, for å melde inn tapt kjennemerke. Tok 2 minutter der, og så 2 minutter på vegvesenet før jeg hadde nytt skilt i hendene
Så hvis noen finner PV3865 liggende langs veien (Tonstad - Stavanger), så skal det inn til Politiet
God stemning langs veien!
En av de penere veiene
På vei opp i skævven
Finally at the top!
Kjørelengde 2012 (12. Jun - 4 Nov): 4800km
Kjørelengde 2013 (5. Mar - ): 5000
Sjekk ut bloggen min!
- fikse
- Innlegg: 953
- Registrert: 28 apr 2011, 19:48
- Motorsykkelen din: ´93Honda NX250, ´86 FZX700, ´87 Honda PX
- Sted: Sund, Sotra, vest for Bergen
Re: Duke's Court - Fått på noe bling!
Vakre bilder
Livet er en lek: OBS: KTM Sting 125 (1997) kommer snart for salg!
Bent Are Fikse ´93 Honda NX 250 ´86 FZX 700 (US)
Bent Are Fikse ´93 Honda NX 250 ´86 FZX 700 (US)
-
- Innlegg: 1370
- Registrert: 18 mai 2012, 14:36
- Motorsykkelen din: KTM
Re: Duke's Court - Fått på noe bling!
Takk for det fikse!
Bestilte meg forøvrig en Miteyvac MV8500 for den nette sum av 50 USD
Nå skal bytte av bremsevæske osv. gå som en lek! :-)
Forøvrig er bremsevæska for bakbremsen tilnærmet sort, selv om den bare er kjørt i overkant av 4500km.
Er dette normalt?
Håper på lengre varighet av DOT5.1 bremsevæske (mot DOT4 som står på nå).
Bestilte meg forøvrig en Miteyvac MV8500 for den nette sum av 50 USD
Nå skal bytte av bremsevæske osv. gå som en lek! :-)
Forøvrig er bremsevæska for bakbremsen tilnærmet sort, selv om den bare er kjørt i overkant av 4500km.
Er dette normalt?
Håper på lengre varighet av DOT5.1 bremsevæske (mot DOT4 som står på nå).
Kjørelengde 2012 (12. Jun - 4 Nov): 4800km
Kjørelengde 2013 (5. Mar - ): 5000
Sjekk ut bloggen min!
- Andreas
- Innlegg: 888
- Registrert: 21 sep 2011, 09:23
- Motorsykkelen din: Multistrada 1200S, Monster 796 ABS
- Sted: Trondheim
Re: Duke's Court - Fått på noe bling!
Det er ivertfall normalt på Ducati. Der blir bakbremsevæske og clutchvæska mørk relativt fort. Hvorfor vet jeg ikkeTheHaughom skrev: Forøvrig er bremsevæska for bakbremsen tilnærmet sort, selv om den bare er kjørt i overkant av 4500km.
Er dette normalt?
Håper på lengre varighet av DOT5.1 bremsevæske (mot DOT4 som står på nå).
-
- Innlegg: 1370
- Registrert: 18 mai 2012, 14:36
- Motorsykkelen din: KTM
Re: Duke's Court - Fått på noe bling!
Kjenner ikke noe lugging/rykking i den, og bremseeffekten ser ut til å være konsistent.
Har derfor ikke gjort noe med det, men tar jo 5 minutter å bytte med Mityvac - så kjører på med det når jeg setter inn sykkelen for vinteren. :-)
Tenkte å bytte kjølevæske og olje også (i Royal Purple 10w40, + Royal Purple kjølevæske).
Kanskje jeg bør ta en titt oppi clutchslaven også da
Har derfor ikke gjort noe med det, men tar jo 5 minutter å bytte med Mityvac - så kjører på med det når jeg setter inn sykkelen for vinteren. :-)
Tenkte å bytte kjølevæske og olje også (i Royal Purple 10w40, + Royal Purple kjølevæske).
Kanskje jeg bør ta en titt oppi clutchslaven også da
Kjørelengde 2012 (12. Jun - 4 Nov): 4800km
Kjørelengde 2013 (5. Mar - ): 5000
Sjekk ut bloggen min!
Re: Duke's Court - Fått på noe bling!
Søkke fine bilder.
Og tipset om FV42 er tatt ad notam, ser at den lett syes inn på en av kommende sesongs helgeturer. Kanskje sammen med en tur innom Hellaren-husan Takk.
Så Haughom lå langs den vegen.
Og tipset om FV42 er tatt ad notam, ser at den lett syes inn på en av kommende sesongs helgeturer. Kanskje sammen med en tur innom Hellaren-husan Takk.
Så Haughom lå langs den vegen.
Men do not quit playing because they grow old,
they grow old because they quit playing...
they grow old because they quit playing...
-
- Innlegg: 1370
- Registrert: 18 mai 2012, 14:36
- Motorsykkelen din: KTM
Re: Duke's Court - Fått på noe bling!
Takker for det, joo!
Haughom er stedet der min bestefar vokste opp, og således hvor navnet mitt kommer fra :-)
Var forøvrig innom Rettedal Bilkontroll (forhandler av Royal Purple i Stavanger), og det ble en meeeget positiv opplevelse.
Ble litt skeptisk da jeg kom frem, og så at "verkstedet" egentlig er en låve på privat tomt. Men jeg strenet inn hoveddøra, og ble møtt med gratis kaffe og sjokoladekake - samt en hyggelig drøs om restaureringsobjektene (biler) som var i full sving.
Aldri opplevd noe lignende, og ikke minst utrolig hyggelig!
Haughom er stedet der min bestefar vokste opp, og således hvor navnet mitt kommer fra :-)
Var forøvrig innom Rettedal Bilkontroll (forhandler av Royal Purple i Stavanger), og det ble en meeeget positiv opplevelse.
Ble litt skeptisk da jeg kom frem, og så at "verkstedet" egentlig er en låve på privat tomt. Men jeg strenet inn hoveddøra, og ble møtt med gratis kaffe og sjokoladekake - samt en hyggelig drøs om restaureringsobjektene (biler) som var i full sving.
Aldri opplevd noe lignende, og ikke minst utrolig hyggelig!
Kjørelengde 2012 (12. Jun - 4 Nov): 4800km
Kjørelengde 2013 (5. Mar - ): 5000
Sjekk ut bloggen min!
- fikse
- Innlegg: 953
- Registrert: 28 apr 2011, 19:48
- Motorsykkelen din: ´93Honda NX250, ´86 FZX700, ´87 Honda PX
- Sted: Sund, Sotra, vest for Bergen
Re: Duke's Court - Fått på noe bling!
Vil tro at gutta hos Rettedal må være "noe for seg selv" ja Flere av de produktene de har som er mildt sagt interessante.
Finaværet idag! Kaldt, men klart. Ørten ganger bedre enn regn og 10 grader?
Finaværet idag! Kaldt, men klart. Ørten ganger bedre enn regn og 10 grader?
Livet er en lek: OBS: KTM Sting 125 (1997) kommer snart for salg!
Bent Are Fikse ´93 Honda NX 250 ´86 FZX 700 (US)
Bent Are Fikse ´93 Honda NX 250 ´86 FZX 700 (US)
-
- Innlegg: 1370
- Registrert: 18 mai 2012, 14:36
- Motorsykkelen din: KTM
Re: Duke's Court - Fått på noe bling!
Ble ikke direkte billig, nei....
Utrolig bra vær, med blå himmel og over 10 grader! Rene sommer'n jo!
Har sendt noen meldinger rundtom for å høre om noen vil være med en tur.
Utrolig bra vær, med blå himmel og over 10 grader! Rene sommer'n jo!
Har sendt noen meldinger rundtom for å høre om noen vil være med en tur.
Kjørelengde 2012 (12. Jun - 4 Nov): 4800km
Kjørelengde 2013 (5. Mar - ): 5000
Sjekk ut bloggen min!
-
- Innlegg: 1370
- Registrert: 18 mai 2012, 14:36
- Motorsykkelen din: KTM
Re: Duke's Court - Lysproblemer og høstturer
Ny oppdatering på bloggen.
Har hatt litt problemer med frontlykten i det siste. Både nær- og parklys går av og på som det selv føler godt for, noe som mildt sagt er litt irriterende om morgenen.
I dag ser det ut til at parklys har trynt helt, sammen med nærlys. Fjernlys fungerer fint...
Her er en video jeg tok for noen dager siden, som jeg sendte til KTM-forhandleren.
[video]http://www.youtube.com/watch?v=LJvO-K5diAs&feature=plcp[/video]
Håper ikke dette er starten på elektriske problemer.
Fant i alle fall feilen for parklyset, strømkabelen sitter dårlig i kontakten. Men ikke noe kontaktproblemer for nær/fjernlys etter det jeg kan se.
Ellers var jeg ute på tur med Sigg79 med sin røde FZ6 (om jeg ikke tar helt feil? Rød var den i alle fall) i går. Ble ikke rare turen med ikke helt optimale veivalg, men ble i overkant av 9 mil. (http://goo.gl/maps/zt8Nz" onclick="window.open(this.href);return false;)
Et hyggelig møte, selv om det ikke ble så altfor mye tid til prat. Startet rett over 15:00 og måtte være hjemme igjen til 16:30.
Var bra vær, men ble vel enige om at det var litt i kaldeste laget for hendene våre - skal ikke se bort fra at det blir flere turer neste år!
Heldigvis har jeg et par handguards fra PowerMadd på vei i posten, gleder meg til å få satt på disse
Bilde fra en eldre mod. KTM Duke med samme handguards + speil ytterst.
Har hatt litt problemer med frontlykten i det siste. Både nær- og parklys går av og på som det selv føler godt for, noe som mildt sagt er litt irriterende om morgenen.
I dag ser det ut til at parklys har trynt helt, sammen med nærlys. Fjernlys fungerer fint...
Her er en video jeg tok for noen dager siden, som jeg sendte til KTM-forhandleren.
[video]http://www.youtube.com/watch?v=LJvO-K5diAs&feature=plcp[/video]
Håper ikke dette er starten på elektriske problemer.
Fant i alle fall feilen for parklyset, strømkabelen sitter dårlig i kontakten. Men ikke noe kontaktproblemer for nær/fjernlys etter det jeg kan se.
Ellers var jeg ute på tur med Sigg79 med sin røde FZ6 (om jeg ikke tar helt feil? Rød var den i alle fall) i går. Ble ikke rare turen med ikke helt optimale veivalg, men ble i overkant av 9 mil. (http://goo.gl/maps/zt8Nz" onclick="window.open(this.href);return false;)
Et hyggelig møte, selv om det ikke ble så altfor mye tid til prat. Startet rett over 15:00 og måtte være hjemme igjen til 16:30.
Var bra vær, men ble vel enige om at det var litt i kaldeste laget for hendene våre - skal ikke se bort fra at det blir flere turer neste år!
Heldigvis har jeg et par handguards fra PowerMadd på vei i posten, gleder meg til å få satt på disse
Bilde fra en eldre mod. KTM Duke med samme handguards + speil ytterst.
Kjørelengde 2012 (12. Jun - 4 Nov): 4800km
Kjørelengde 2013 (5. Mar - ): 5000
Sjekk ut bloggen min!