MCsidens vårslipp 1 - 3. juni 2012

... om sesongstart, tips og råd til turer, treff, og om steder aktive MC-folk møtes.
Svar
Godtvoksen

Re: MCsidens vårslipp 2012 ?

Legg inn av Godtvoksen »

Dexter skrev:
Jeg la inn nedtellinga på første innlegg
Tusen takk :prf

Jeg har laget en nettside for turen for å kunne sortere forslag mv. som kommer inn. Jeg har vært så freidig å bruke logoen til mcsiden på nettsiden for turen. Gi meg beskjed om det blir galt.

https://sites.google.com/site/mcsidensvaarslipp2012/

Duville
Innlegg: 2136
Registrert: 06 jan 2010, 22:19
Motorsykkelen din: Honda --700-

Re: MCsidens vårslipp 2012 ?

Legg inn av Duville »

Siden dette er ett forslag som kommer fra sydkysten så foreslår jeg at vi holder turen der. Dalen kan de fleste som ønsker det rekke. De som har langt å kjøre får jo bare mer igjen for å delta. En spesiell henstilling må jo gå til de som holder til på andre siden av langfjella og lenger Nordaførr, ta turen ned og se hva vi har å by på her nede.... Dt kan bli en fin tur 8)

Brukeravatar
Dexter
Innlegg: 3348
Registrert: 22 des 2009, 18:29
Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT
Sted: Kongsberg

Re: MCsidens vårslipp 2012 ?

Legg inn av Dexter »

Fra hvor starter turen?
Det er det samme for skylda hvem som har den...

Godtvoksen

Re: MCsidens vårslipp 2012 ?

Legg inn av Godtvoksen »

Dexter skrev:Fra hvor starter turen?
Dalen Hotel i Telemark

Midt mellom sørnorges største byer Oslo, Bergen, Stavanger og Kristiansand.

Bilde

Tysnes
Innlegg: 845
Registrert: 06 des 2009, 14:00
Motorsykkelen din: yamaha tdm 900 04, Honda cb 750 f 83
Sted: Tysnes

Re: MCsidens vårslipp 2012 ?

Legg inn av Tysnes »

Geir skrev:Et lite tips i forhold til turene som går Bergen-Stavanger (eller omvendt...) legg turen over Tysnes slik:
mcsiden vårslepp 2012 tråd.png
Verdt å få med seg den turen over østsiden av Tysnes. Fergen Halhjem-Våge bruker ca 35 minutter og fergen Hodnanes-Jektevik ca 10 minutter. Kjøreturen over Tysnes tar ca 40-50 min. avhengig av hvor travelt man har det...
Liker :-) :D

Brukeravatar
rogg
Innlegg: 3339
Registrert: 16 jun 2004, 22:17
Motorsykkelen din: BMW R 1100 RT -99. BMW K 1200 LT -04. BMW R 1200 GSA -18 mod.
Sted: Berger
Kontakt:

Re: MCsidens vårslipp 2012 ?

Legg inn av rogg »

Jeg har ikke sjekket ut om det passer for meg å bli med. men uansett, vi hadde stort hell på PreHøstTuren med å besøke Norges ytterpunkt. Vestkapp ble en fantastisk opplevelse.
Ser at vårtslipp 2012 ikke tar turen innom Lindesnes. Jeg som ikke har vært på dette ytterpunkter ville håpet på en sving innom her.
Rogg..
Sees på veiene...


SMIA MC

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37983
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: MCsidens vårslipp 2012 ?

Legg inn av AJ »

Da har treff-turene vi planlegger fått god oppmerksonhet på såvel Facebook som på http://www.mc-turer.no/portal/" onclick="window.open(this.href);return false; . Bra!
Men slikt skaper også forventninger, vil jeg tro. Derfor kaster jeg forsiktig fram idéen om at initiativtakeren Godtvoksen kanskje finner noen han kan planlegge og tilrettelegge turen sammen med. Antakelig unødvendig å nevne siden han ganske sikkert har tenkt på dette selv også. Men nevner det likevel fordi det var et par stykker som ordnet og fikset praktiske ting i forb. med PreHøstTuren i år som bidro til at dette ble en tur alle opplevde som vellykket.
Så langt synes jeg det ser ut til at veldig mye allerede er lagt godt til rette for en flott Vårslepp-tur :thumleft .
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Godtvoksen

Re: MCsidens vårslipp 2012 ?

Legg inn av Godtvoksen »

rogg skrev:Jeg har ikke sjekket ut om det passer for meg å bli med. men uansett, vi hadde stort hell på PreHøstTuren med å besøke Norges ytterpunkt. Vestkapp ble en fantastisk opplevelse.
Ser at vårtslipp 2012 ikke tar turen innom Lindesnes. Jeg som ikke har vært på dette ytterpunkter ville håpet på en sving innom her.
Vi må få justert turen innom Lindesnes, og få til et stopp på den plassen..;-)

Da er turen redigert: https://sites.google.com/site/mcsidensv ... ag-3?pli=1
Sist redigert av Godtvoksen den 14 nov 2011, 16:26, redigert 2 ganger totalt.

Godtvoksen

Re: MCsidens vårslipp 2012 ?

Legg inn av Godtvoksen »

AJ skrev:Da har treff-turene vi planlegger fått god oppmerksonhet på såvel Facebook som på http://www.mc-turer.no/portal/" onclick="window.open(this.href);return false; . Bra!
Men slikt skaper også forventninger, vil jeg tro. Derfor kaster jeg forsiktig fram idéen om at initiativtakeren Godtvoksen kanskje finner noen han kan planlegge og tilrettelegge turen sammen med. Antakelig unødvendig å nevne siden han ganske sikkert har tenkt på dette selv også. Men nevner det likevel fordi det var et par stykker som ordnet og fikset praktiske ting i forb. med PreHøstTuren i år som bidro til at dette ble en tur alle opplevde som vellykket.
Så langt synes jeg det ser ut til at veldig mye allerede er lagt godt til rette for en flott Vårslepp-tur :thumleft .

Veldig bra AJ, har du tenkt å gi meg prestasjonsangst? :knegg

I første omgang satser jeg på tips og råd via MC-siden. På lik linje med at vi gleder oss over å kjøre tur i fellesskap, er tanken den at vi nå i PMS-tiden vil glede oss over å planlegge turen og dens turaktiviteter i fellesskap. Og jeg tar gjerne i mot råd om hvilke praktiske ting man bør ha på plass, og hvilke forventninger den enkelte har :thumleft

Jeg oppdaterer nettsiden etter hvert som ønsker og forslag kommer inn:

https://sites.google.com/site/mcsidensvaarslipp2012/" onclick="window.open(this.href);return false;

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37983
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: MCsidens vårslipp 2012 ?

Legg inn av AJ »

Godtvoksen skrev: Veldig bra AJ, har du tenkt å gi meg prestasjonsangst? :knegg
Overhodet ikke. Tenker du takler dette helt fint.
Når det gjelder den andre turtråden under planlegging - den til Bomstad-Baden i Karlstad - vil jeg tro at jeg har behov for hjelp til å legge opp en forhåpentligvis tilnærmet like interessant kjørerute som det er lagt opp til på Vårslipp-turen.
Og det kan fort bli en utfordring...
Men det er ting vi får komme tilbake til etter hvert.

Ingen grunn til prestasjonsangst for verken den eller den andre - dette kommer helt sikkert til å bli to flotte treff og fine turer \:D/
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Godtvoksen

Re: MCsidens vårslipp 2012 ?

Legg inn av Godtvoksen »

Jeg ser nå at standard pris (kr. 1800) på overnatting ved Dalen Hotel i Telemark er langt høyere en jeg hadde trodd på forhånd. Jeg har bedt om et pristilbud og håper vi kan få redusert den prisen vesentlig.

Alternativt kan vi på alle turforslagene flytte startstedet ca syv mil vestover til Sølvgarden i Rysstad som har både Hotellrom, motellrom og hytter mv. se http://www.rysstadferie.no/ Hva tenker dere om det?

Duville
Innlegg: 2136
Registrert: 06 jan 2010, 22:19
Motorsykkelen din: Honda --700-

Re: MCsidens vårslipp 2012 ?

Legg inn av Duville »

Hei. Det var jo en heftig pris på den Dalen Hotell,ja. Enig i at startpunktet flyttes til Setisdalen. Nå er jo dette startpunktetet så det kan jo hende at enkelte ligger over andre steder og møtes på startpunktet. Det er jo også hytter og campingmuligheter på Setesdalstunet så det er flere muligheter der. Prisene, tja det er ett turistmål----.

Setesdalen er jo like tilgjengelig som Dalen for de fleste og det er jo mulig å arrangere treffpunkt for de som ønsker å være med på enkeltstrekk på deler av veien og ta del i enkeltmåltider etc....

Ikke alle som kan komme fra hele helga men det hadde jo vært moro med en fast gruppe på en del MC-er (den harde kjerna :knegg) som skal hele veien, så kan folk komme og gå etter som de har anledning, --- kanskje.

Brukeravatar
phrode
Innlegg: 75
Registrert: 21 okt 2009, 19:59
Motorsykkelen din: Transalp 650 - Kawasaki ZR7
Sted: Arendal
Kontakt:

Re: MCsidens vårslipp 2012 ?

Legg inn av phrode »

Vrådal er jo også et kjekt utgangspunkt. Greie priser utenom sessong. Da får man turen over Halbjønnsekken. Den er jo flott å få med seg...

http://www.hyttegrend.no/index.asp?meny ... 033&lang=n" onclick="window.open(this.href);return false;

joo
Innlegg: 1334
Registrert: 26 okt 2011, 19:25
Motorsykkelen din: '

Re: MCsidens vårslipp 2012 ?

Legg inn av joo »

Jasså, flere som planlegger?

Ser bra ut de fleste forslagene! MC, landeveg, fri og gjerne med forhåpentligvis godt selskap. Hva mer kan en enkel forskremt sjel forlange? Bortsett fra mer av det samme :thumleft (Merkelig hvor mange tykje trivelige folk som ruller rundt på to hjul...)
Men så var det hva jobben krever, klart svar er umulig så lenge på forhånd, men bankes datoer kan man blokkere i Outlooken så ingen andre prøver å beslaglegge mulige avspaseringsdager som bør brukes på ovale helger og mer fornuftige ting enn jobb! Bare så man ikke risikerer å sitte i Honningsvåg eller Longyearbyen med korte tidsfrister på jobben.

Etter Flekkefjord kan man kanskje snarest mulig stikke innover i landet? Og mellom Sandnes og sørover til Flekkefjord trenger man ikke lukte på Europaveg tenker jeg, ytre veg kjenner jeg ikke men SKAL kjøre i 2012. Har den stubben på de vage planene for 2012, uten å ha fasiten!

Dalen hotell er flott men dyrt ja... Tviler på at der er mye å forhandle om. Egentlig bare å dra kortet, lukke øya og taste kode. Rett vest for selve Dalen stikker det en grusvegsnutt opp til Ravnejuv. Dit bør man ta en kort snupp hvis man ikke har ekstrem grusskrekk. Bare 7-8 kilometer opp men helt OK grusveg som også plastjapser med asfaltdekk på 16" forhjul bør klare greit, 100 meter gange og deilig stup med overheng og "grei" utsikt :prop: (Har det med å passere Dalen på mange av dagsturene mine, en favoritt). Men er det noen som ikke liker grus er det ikke noe must. Man kan ta inn på Dalen hotell tidlig ettermiddag og så stikker dem som vil opp til Ravnejuv før man tar en bedre middag og en yderst liiiten Bruichladdich med 4 dråper temperert vann i. Vegen til Dalen fra sør og nord er mini-trollstiger, bare synd det er så gjengrodd at man nesten ikke får et glimt av Bandak. En skam for Norge at alt gror igjen.
Så er der sikkert andre som kjenner til kjappe fine avstikkere langs ruta?

Klaffer det blir jeg med (tror jeg) tross heftig sosial angst. Tøyde personlige grenser i høst med å kaste meg med på høsttur med 25 totalt ukjente og kun èn kjent venn blant annet langs den extremt flotte hoivegen fra Ed mot Venern. Angsten ble forholdsvis kjapt borte når man fikk hilst på gjenget og fant tonen. Resulterte i noen særs gode samtaler på hotell på kvelden med noe gromt i glaset og planer for 2012! Kanskje et par nye venner blir med på neste års nordovertur som jeg skal planlegge; hovedmålet blir Lofoten med korte dagsetapper og kveldssnutter til fantastisk korving i fjæra bare for å se det som serveres på nordsiden av øyene; uvær eller havblikk, midnattsol og vanvittig flotte strender der ekte vikinger kan ta et kveldsbad, eller la være.
Men do not quit playing because they grow old,
they grow old because they quit playing...

Duville
Innlegg: 2136
Registrert: 06 jan 2010, 22:19
Motorsykkelen din: Honda --700-

Re: MCsidens vårslipp 2012 ?

Legg inn av Duville »

Jæren mot Egersund, Jøssingfjorden, Lindesnes, Ytreveien til Kristiansand, opp til Åmlid, er stort sett "seintkjørte" veier selv om man drar på, Brokke suleskard har jo fortsatt fartsgrenser, så de 700 - 800 kilometrene er lange nok tror jeg, men det er drømmeveier å kjøre....

Bli kjent er bare å delta litt her og så stille opp på fredagen så blir man jjo kjent. På MCen er man jo alene - eller i selskap med den man ønsker...

Svar