MCsidens vårslipp 1 - 3. juni 2012

... om sesongstart, tips og råd til turer, treff, og om steder aktive MC-folk møtes.
Svar
Brukeravatar
Mysterion
Innlegg: 417
Registrert: 07 jan 2012, 21:19
Motorsykkelen din: Ninja ZX7R

Re: MCsidens vårslipp 1 - 3. juni 2012

Legg inn av Mysterion »

ojda skrev: Med hensyn til Blondine, man blir ikke dum av å farge håret vet du. :lol
...hun er ekte blondine...med alle ulemper og fordeler :D
one wheel up??

Kawasaki Ninja ZX7R Fahrer!!

http://www.7is7.com/otto/countdown.html ... tdown%20To" onclick="window.open(this.href);return false;

Duville
Innlegg: 2136
Registrert: 06 jan 2010, 22:19
Motorsykkelen din: Honda --700-

Re: MCsidens vårslipp 1 - 3. juni 2012

Legg inn av Duville »

Godtvoksen skrev:
Irongirl skrev:

..., er det bare en dagstur eller skal mange dra videre på hele den lange veien (tenkter på kjørerute 3). Har ikke helt skjønt det der :sorry blond vettu :P :p
Det blir nok litt i lengste laget for bare en dagstur. Hvor vi stopper og har overnatting på lørdagen har vi ikke avklart/bestemt oss for enda, så det kommer vi med tilbakemelding om senere....

Har du eller andre gode forslag til overnatting på lørdag - så kom med dem. Når vi tar ferge fra Lysebotn kl. 15.00 og ankommer Lauvvik i Rogaland 17.35, så det kan jo ikke bli så veldig mange mil vi kjører videre etter det.
Heiiii - det er langtur vi skal ut på - det nytter ikke å sove til lunch og dafffe av gårde når det passer. Hvis du legger opp til en slik langtur så må det føles opp...

Hvis vi skal ta turen helt rundt i forhold til ruteforslaget ditt må vi vel ta en mye tidligere ferje enn dette?? Vi bør jo kjøre minst halvparten på lørdagen for at de fleste skal kunne komme seg hjem i løpet av søndagen... Halvveis på ruta er vel mellom Egersund og Flekkefjord, kanskje enda lenger???? Når vi snakket overnatting tidligere så jeg for meg at vi kjørte den andre veien og hadde vel da kjørt 2/3 på lørdangen, for så å komme til fjellet litt tidlig på søndagen så det er mulig å komme seg hjem i løpet av dagen.....

Brukeravatar
Northman
Innlegg: 449
Registrert: 28 des 2011, 13:47
Motorsykkelen din: 99 mod R1

Re: MCsidens vårslipp 1 - 3. juni 2012

Legg inn av Northman »

Duville skrev:
Godtvoksen skrev:
Irongirl skrev:

..., er det bare en dagstur eller skal mange dra videre på hele den lange veien (tenkter på kjørerute 3). Har ikke helt skjønt det der :sorry blond vettu :P :p
Det blir nok litt i lengste laget for bare en dagstur. Hvor vi stopper og har overnatting på lørdagen har vi ikke avklart/bestemt oss for enda, så det kommer vi med tilbakemelding om senere....

Har du eller andre gode forslag til overnatting på lørdag - så kom med dem. Når vi tar ferge fra Lysebotn kl. 15.00 og ankommer Lauvvik i Rogaland 17.35, så det kan jo ikke bli så veldig mange mil vi kjører videre etter det.
Heiiii - det er langtur vi skal ut på - det nytter ikke å sove til lunch og dafffe av gårde når det passer. Hvis du legger opp til en slik langtur så må det føles opp...

Hvis vi skal ta turen helt rundt i forhold til ruteforslaget ditt må vi vel ta en mye tidligere ferje enn dette?? Vi bør jo kjøre minst halvparten på lørdagen for at de fleste skal kunne komme seg hjem i løpet av søndagen... Halvveis på ruta er vel mellom Egersund og Flekkefjord, kanskje enda lenger???? Når vi snakket overnatting tidligere så jeg for meg at vi kjørte den andre veien og hadde vel da kjørt 2/3 på lørdangen, for så å komme til fjellet litt tidlig på søndagen så det er mulig å komme seg hjem i løpet av dagen.....
Du har et poeng her, iallefall for oss som ikke bor på/i(?) Dalen siden turen avsluttes der...

Jeg hadde tenkt til å gjøre det så enkelt som å avslutte felleskjøringen en passende gang utpå søndagen og sette kursen hjemover, uten å kjøre oppom Dalen. Enkel løsning som passet meg best, er brått 4-5t kjøring fra Dalen Hotell til jeg har kommet meg hjem, det passer ikke så bra hvis man alt har kjørt 8timer, man er ikke så ung lenger ;)
It is better to exist unknown to the law.

Godtvoksen

Re: MCsidens vårslipp 1 - 3. juni 2012

Legg inn av Godtvoksen »

Duville skrev:
Hvis vi skal ta turen helt rundt i forhold til ruteforslaget ditt må vi vel ta en mye tidligere ferje enn dette??
Det går dessverre kun en ferge og den går kl. 15.00....

Duville
Innlegg: 2136
Registrert: 06 jan 2010, 22:19
Motorsykkelen din: Honda --700-

Re: MCsidens vårslipp 1 - 3. juni 2012

Legg inn av Duville »

Godtvoksen skrev:
Duville skrev:
Hvis vi skal ta turen helt rundt i forhold til ruteforslaget ditt må vi vel ta en mye tidligere ferje enn dette??
Det går dessverre kun en ferge og den går kl. 15.00....
Ser at den går inn på formiddage kl 1000?? Med disse tidene vil ferja binde opp tidene enten veldig eller svært seint og til feil tider... Stiller spørsmålet om det er riktig å ta ferja? - den binder opp hele turen på en måte som det er vanskelig å tilpasse til en så lang kjøretur....

Je, bare spør??

Rottenikken
Innlegg: 924
Registrert: 25 feb 2010, 16:16
Motorsykkelen din: Yamaha
Sted: I svingen, ellers i Drammen

Re: MCsidens vårslipp 1 - 3. juni 2012

Legg inn av Rottenikken »

Godtvoksen skrev:Det går dessverre kun en ferge og den går kl. 15.00....

Hvis det ikke passer kan man vurdere å droppe fergeturen, men istedet for ta en avstikker inn til "Ørneredet" ved Lysebotn , ta lunch der f.eks.
Veien er viktigere enn målet.

Duville
Innlegg: 2136
Registrert: 06 jan 2010, 22:19
Motorsykkelen din: Honda --700-

Re: MCsidens vårslipp 1 - 3. juni 2012

Legg inn av Duville »

Rottenikken skrev:
Godtvoksen skrev:Det går dessverre kun en ferge og den går kl. 15.00....

Hvis det ikke passer kan man vurdere å droppe fergeturen, men istedet for ta en avstikker inn til "Ørneredet" ved Lysebotn , ta lunch der f.eks.
Tar gjerne veien inn ja...

Godtvoksen

Re: MCsidens vårslipp 1 - 3. juni 2012

Legg inn av Godtvoksen »

Duville skrev:Stiller spørsmålet om det er riktig å ta ferja? - den binder opp hele turen på en måte som det er vanskelig å tilpasse til en så lang kjøretur....

Je, bare spør??

Jeg tror vi lar det spørsmålet stå åpent et par dager, for å høre hva flere tenker om dette.

Rottenikken
Innlegg: 924
Registrert: 25 feb 2010, 16:16
Motorsykkelen din: Yamaha
Sted: I svingen, ellers i Drammen

Re: MCsidens vårslipp 1 - 3. juni 2012

Legg inn av Rottenikken »

Foreslår avrteise fra Dalen senest kl.0900 og at overnattings plass bestemmes på forhånd.
Veien er viktigere enn målet.

Brukeravatar
ojda
Innlegg: 5632
Registrert: 19 sep 2010, 02:06
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
Sted: Oslo

Re: MCsidens vårslipp 1 - 3. juni 2012

Legg inn av ojda »

Jeg ser vel heller ikke den store verdien med en lang fergereise, og når det i tillegg skaper problemer med å få gjennomført turen på en grei måte skal ikke jeg tviholde på fergebiletten. Avreise kl 09.00 bør vel skyves litt på?
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km


Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

Brukeravatar
ejs
Innlegg: 1635
Registrert: 25 jun 2004, 23:52
Motorsykkelen din: Moto Guzzi California EV 1999 modell
Sted: 4645 Nodeland

Re: MCsidens vårslipp 1 - 3. juni 2012

Legg inn av ejs »

:thumleft

Bruke Fredagen til å komme til campingen.
Bruke Søndagen for å komme seg hjem.
Derson vi har begge nettene i Dalen kan vi jo ta en laaaaang tur på Lørdagen.
Dalen-Brokke-Suleskard-Lysebotn-Sinnes-Tonstad-Evje-Åmli-Fyresdal-Dalen.
=50 mil,44mil dersom ikke kjøres ned til Lysebotn.

:mc2
If it ain't broke, I'll break it.

Godtvoksen

Re: MCsidens vårslipp 1 - 3. juni 2012

Legg inn av Godtvoksen »

ejs skrev::thumleft

Bruke Fredagen til å komme til campingen.
Bruke Søndagen for å komme seg hjem.
Derson vi har begge nettene i Dalen kan vi jo ta en laaaaang tur på Lørdagen.
Dalen-Brokke-Suleskard-Lysebotn-Sinnes-Tonstad-Evje-Åmli-Fyresdal-Dalen.
=50 mil,44mil dersom ikke kjøres ned til Lysebotn.

:mc2
Det er notert som et nytt og annet turforslag, som vi kanskje kan legge opp til en annen gang. Her utelukkes jo ikke bare Lysebotn, men hele strekningen langs sørlandskysten...

Brukeravatar
ojda
Innlegg: 5632
Registrert: 19 sep 2010, 02:06
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
Sted: Oslo

Re: MCsidens vårslipp 1 - 3. juni 2012

Legg inn av ojda »

Om vi som tidligere her er foreslått snur ruta, kan man ta ferga som går fra Lauvik 11.25,
og er da fremme i Lysebotn kl 14.00. på Søndag.
Da får vi kjørestrekker som bør være godt gjennomførbare.
Vi har som tidligere planlagt en overnatting på egnet sted Lørdag kveld.
Jeg synes det ville være synd å måtte plukke denne flotte turen i småbiter, og gjøre den om til en dagstur.
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km


Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

Godtvoksen

Re: MCsidens vårslipp 1 - 3. juni 2012

Legg inn av Godtvoksen »

ojda skrev:Om vi som tidligere her er foreslått snur ruta, kan man ta ferga som går fra Lauvik 11.25,
og er da fremme i Lysebotn kl 14.00. på Søndag.
Da får vi kjørestrekker som bør være godt gjennomførbare.
Vi har som tidligere planlagt en overnatting på egnet sted Lørdag kveld.
Jeg synes det ville være synd å måtte plukke denne flotte turen i småbiter, og gjøre den om til en dagstur.
Det har gått forbi meg at det er tidligere foreslått å snu ruta, uansett - det høres jo slett ikke dumt ut i mine ører. Det var jo reneste Columbi egg - løsningen :knegg

Brukeravatar
ojda
Innlegg: 5632
Registrert: 19 sep 2010, 02:06
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
Sted: Oslo

Re: MCsidens vårslipp 1 - 3. juni 2012

Legg inn av ojda »

Duville skrev:Når vi snakket overnatting tidligere så jeg for meg at vi kjørte den andre veien og hadde vel da kjørt 2/3 på lørdangen, for så å komme til fjellet litt tidlig på søndagen så det er mulig å komme seg hjem i løpet av dagen.....
Vi får vel ære den som æres bør.
Det var nok Duville som kom med den ideen. :thumleft
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km


Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

Svar