MCsidens vårslipp 1 - 3. juni 2012

... om sesongstart, tips og råd til turer, treff, og om steder aktive MC-folk møtes.
Svar
Brukeravatar
Mysterion
Innlegg: 417
Registrert: 07 jan 2012, 21:19
Motorsykkelen din: Ninja ZX7R

Re: MCsidens vårslipp 1 - 3. juni 2012

Legg inn av Mysterion »

Tror jeg og Irongirl kommer på denne eventen. men regner med vi sover i telt eller no.
hvor skal dere andre sove?
one wheel up??

Kawasaki Ninja ZX7R Fahrer!!

http://www.7is7.com/otto/countdown.html ... tdown%20To" onclick="window.open(this.href);return false;

Godtvoksen

Re: MCsidens vårslipp 1 - 3. juni 2012

Legg inn av Godtvoksen »

Hvis du ser på første post, http://www.mcsiden.no/viewtopic.php?f=15&t=3713 så ser en at noen vil overnatte på Dalen Hotell og andre ved Dalen Camping. Der kan jo du og Irongirl registrere dere. En bør være tidlig ute å sikre seg rom på Dalen Hotell, da det ikke er mange rom ledige fra fredag til Lørdag...

Brukeravatar
Mysterion
Innlegg: 417
Registrert: 07 jan 2012, 21:19
Motorsykkelen din: Ninja ZX7R

Re: MCsidens vårslipp 1 - 3. juni 2012

Legg inn av Mysterion »

vært nede å sett på hotellet...ser dyrt ut?
one wheel up??

Kawasaki Ninja ZX7R Fahrer!!

http://www.7is7.com/otto/countdown.html ... tdown%20To" onclick="window.open(this.href);return false;

Godtvoksen

Re: MCsidens vårslipp 1 - 3. juni 2012

Legg inn av Godtvoksen »

Vi kar fått dette tilbudet

Brukeravatar
Mysterion
Innlegg: 417
Registrert: 07 jan 2012, 21:19
Motorsykkelen din: Ninja ZX7R

Re: MCsidens vårslipp 1 - 3. juni 2012

Legg inn av Mysterion »

dette er pr natt eller for en helg?
one wheel up??

Kawasaki Ninja ZX7R Fahrer!!

http://www.7is7.com/otto/countdown.html ... tdown%20To" onclick="window.open(this.href);return false;

Godtvoksen

Re: MCsidens vårslipp 1 - 3. juni 2012

Legg inn av Godtvoksen »

Dette inngår i tilbudet

  • - overnatting natten mellom fredag 1. juni og lørdag 2. juni

    - 3 retters middag

    - Kaffe framfor peisen med pianomusikk framført av konsertpianist

    - Stor frukostbuffet lørdag morgen, før turen starter
[/b]

Alt dette for KUN kr. 1500,-

All samlet informasjon om vårslippet finner du her:

https://sites.google.com/site/mcsidensvaarslipp2012/

Brukeravatar
Irongirl
Innlegg: 182
Registrert: 08 jan 2012, 15:25
Motorsykkelen din: Honda CBR 600 F2
Sted: Sarpsborg

Re: MCsidens vårslipp 1 - 3. juni 2012

Legg inn av Irongirl »

Hmmmm.... jeg har nok ikke råd til å bo på hotellet. Blir litt for dyrt for min del. Men camping høres da helt greit ut for min del :thumleft

Men hvor lenge er det meningen dere skal være på hotellet? Være der en dag også dra videre på morgenen etter frokosten? Vi kan vel enda komme og hilse på dere på kvelden før/etter middagen?

Planen for oss er mest sannsynslig å komme opp på fredag.
Sesongstart 2012 - 26 Februar

Drive fast, drive hard, drive safe.... It's not the speed that kills you. It's the sudden stop

Godtvoksen

Re: MCsidens vårslipp 1 - 3. juni 2012

Legg inn av Godtvoksen »

Irongirl skrev:
Men hvor lenge er det meningen dere skal være på hotellet? Være der en dag også dra videre på morgenen etter frokosten? Vi kan vel enda komme og hilse på dere på kvelden før/etter middagen?
Vi får nok helt sikkert ordnet med et lite "hilse på treff" fredagskvelden. Detaljer får vi komme tilbake til. Det er kun få plasser på hotellet, så det vil vel kanskje være naturlig at vi planlegger et "hilse på treff" på Campingen. Jeg gleder meg til å treffe dere.. :bananas

Turen vil starte lørdag morgen/formiddag klokken 11.00 den 2. juni, utenfor Dalen Hotel

All samlet info finner du/dere her:

https://sites.google.com/site/mcsidensvaarslipp2012/

Rottenikken
Innlegg: 924
Registrert: 25 feb 2010, 16:16
Motorsykkelen din: Yamaha
Sted: I svingen, ellers i Drammen

Re: MCsidens vårslipp 1 - 3. juni 2012

Legg inn av Rottenikken »

En sånn tur er virkelig noe som frister meg, kjørt endel i det området før og der er det mye fint av både veier og natur .
Blir nok med på den turen om det passer(hvis ikke tar jeg den solo en annen helg) :thumleft
Veien er viktigere enn målet.

Brukeravatar
Northman
Innlegg: 449
Registrert: 28 des 2011, 13:47
Motorsykkelen din: 99 mod R1

Re: MCsidens vårslipp 1 - 3. juni 2012

Legg inn av Northman »

Rottenikken skrev:En sånn tur er virkelig noe som frister meg, kjørt endel i det området før og der er det mye fint av både veier og natur .
Blir nok med på den turen om det passer(hvis ikke tar jeg den solo en annen helg) :thumleft
Samme her, kan se ut som om jeg ikke får til treffet, men er mye fine veier i Telemark :)
It is better to exist unknown to the law.

Rottenikken
Innlegg: 924
Registrert: 25 feb 2010, 16:16
Motorsykkelen din: Yamaha
Sted: I svingen, ellers i Drammen

Re: MCsidens vårslipp 1 - 3. juni 2012

Legg inn av Rottenikken »

Turforslag 3 er fin, da får man med seg mye fint, Dalen, Brokke-Suleskar, Lysefjorden, Jæren, Lindesnes, mm.
Brokke-Suleskar er best å kjøre rett etter åpningen som pleier å være i slutten av Mai.
Ellers så dekker jo turforslaget mange fylker; Telemark, Agderfylkene, Rogaland og for meg Buskerud og Vestfold om jeg tar turen.
Ikke mange "transportetapper" på det turforslaget!
Veien er viktigere enn målet.

Duville
Innlegg: 2136
Registrert: 06 jan 2010, 22:19
Motorsykkelen din: Honda --700-

Re: MCsidens vårslipp 1 - 3. juni 2012

Legg inn av Duville »

Irongirl skrev:Hmmmm.... jeg har nok ikke råd til å bo på hotellet. Blir litt for dyrt for min del. Men camping høres da helt greit ut for min del :thumleft

Men hvor lenge er det meningen dere skal være på hotellet? Være der en dag også dra videre på morgenen etter frokosten? Vi kan vel enda komme og hilse på dere på kvelden før/etter middagen?

Planen for oss er mest sannsynslig å komme opp på fredag.

Må bare oppklare litt - det er veldig mange som skal overnatte på campingplassen som i stedet for 3 retters tar en grillkotelett med potetsalat med kanskje en alu til forrett og kanskje en is og kaffe og en liten lerkestyrt til desertt. Her skal det også være hytter til leie.

Natta mellom lørsdag og søndag blir det campingplass for alle samlet en eller annen plass langs kysten...

Dere blir ikke alene på campingen garantert----. hvis alle som er intressert kommer, blir det svært mange som skal være med og da blir det sikker kjøring i puljer også, i hvert fall på enkelte strekk....

Brukeravatar
Irongirl
Innlegg: 182
Registrert: 08 jan 2012, 15:25
Motorsykkelen din: Honda CBR 600 F2
Sted: Sarpsborg

Re: MCsidens vårslipp 1 - 3. juni 2012

Legg inn av Irongirl »

Duville skrev:

Må bare oppklare litt - det er veldig mange som skal overnatte på campingplassen som i stedet for 3 retters tar en grillkotelett med potetsalat med kanskje en alu til forrett og kanskje en is og kaffe og en liten lerkestyrt til desertt. Her skal det også være hytter til leie.

Natta mellom lørsdag og søndag blir det campingplass for alle samlet en eller annen plass langs kysten...

Dere blir ikke alene på campingen garantert----. hvis alle som er intressert kommer, blir det svært mange som skal være med og da blir det sikker kjøring i puljer også, i hvert fall på enkelte strekk....
:thumleft Høres bra ut...
men kjøringa på lørdag, er det bare en dagstur eller skal mange dra videre på hele den lange veien (tenkter på kjørerute 3). Har ikke helt skjønt det der :sorry blond vettu :P :p
Sesongstart 2012 - 26 Februar

Drive fast, drive hard, drive safe.... It's not the speed that kills you. It's the sudden stop

Brukeravatar
ojda
Innlegg: 5632
Registrert: 19 sep 2010, 02:06
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
Sted: Oslo

Re: MCsidens vårslipp 1 - 3. juni 2012

Legg inn av ojda »

Overnattinga på Dalen Camping/Dalen hotell, er fordi noen har langt å kjøre, og /eller synes det er hyggelig å spendere en ekstra kveld for å bli kjent.
Etter det blir turen delt i to etapper med campinghytteovernatting mellom. En på Lørdag og en på søndag som ender på Dalen hotell Søndag ettermiddag.
Selv har jeg tenkt å bruke campinghytte på Dalen, det blir under to hundrelapper per persjon om man deler en hytte på fire-fem stykker. Da gidder iallefall ikke jeg å ligge i telt.
Med hensyn til Blondine, man blir ikke dum av å farge håret vet du. :lol
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km


Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

Godtvoksen

Re: MCsidens vårslipp 1 - 3. juni 2012

Legg inn av Godtvoksen »

Irongirl skrev:

..., er det bare en dagstur eller skal mange dra videre på hele den lange veien (tenkter på kjørerute 3). Har ikke helt skjønt det der :sorry blond vettu :P :p
Det blir nok litt i lengste laget for bare en dagstur. Hvor vi stopper og har overnatting på lørdagen har vi ikke avklart/bestemt oss for enda, så det kommer vi med tilbakemelding om senere....

Har du eller andre gode forslag til overnatting på lørdag - så kom med dem. Når vi tar ferge fra Lysebotn kl. 15.00 og ankommer Lauvvik i Rogaland 17.35, så det kan jo ikke bli så veldig mange mil vi kjører videre etter det.

Svar