Hvem er vi? Forummedlemmenes presentasjonstråd.

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Svar
Brukeravatar
S Big
Innlegg: 32
Registrert: 31 okt 2016, 19:37
Motorsykkelen din: BMW R 1200 GSA 2016
Sted: Risør

Ny på forumet

Legg inn av S Big »

Hei!
Har etter 10 år uten mc gått til anskaffelse av en gammel "En Dunker" Suzuki Dr 800 s Big.
Tok lappen på tung mc for 25 år siden og min første sykkel var en Kawasaki z650 76 mod.
så har jeg eid en Suzuki gsx 750 es 84 mod. og for 10 årsiden solgte jeg min Yamaha xtz660 Tenere 92mod.
Må si jeg har blitt litt "hekta" på å kjøre sykkel igjen etter jeg kjøpte min lavbudsjett Adveture bike. Hadde glemt hvor gøy det er.
Jeg lurer på om det er flere her som har DR 800 eller har kjennskap til den??
:prf Andre mc: Kawasaki Z650 1976 mod. Suzuki GSX750ES 1984 mod. Yamaha XTZ660 1992 mod. Suzuki Dr 800s Big 95mod. Honda Varadero 1000 2001. Kawasaki Versys 1000 2018.

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37892
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Hvem er vi? Medlemmens presentasjonstråd.

Legg inn av AJ »

Heisan S Big og velkommen hit til MCsiden.no :vs .

Artig "eventyrsykkel" du har anskaffet deg :thumleft .
Hører gjerne mer om dine erfaringer med denne.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

olela
Innlegg: 133
Registrert: 26 jul 2016, 09:11
Motorsykkelen din: N/A
Sted: Skien
Kontakt:

Re: Hvem er vi? Medlemmens presentasjonstråd.

Legg inn av olela »

Hei
Jeg er en kar på 38 år fra Skien. Kjøpte min første sykkel som 18 åring, en GSXR 750 85 modell. Sett i etterkant var nok ikke dette heeelt rett valg av kjøretøy, men jeg overlevde, og har bare gode minner fra den tiden (bortsett fra en liten ankelskade etter et lite møte med en bil og en knust selvfølelse etter å ha gått på snørra i grusen da jeg forsøkte å plage en kollega som kjørte moped... ;) .
Kjørte på denne i et par sesonger inntil jeg måtte kle meg i grønt. Etter dette har det gått i utdannelse, huskjøp, små barn osv, så det har vært litt for mange år uten MC nå. Tipper det er mange her som har vært i samme setting og tatt opp MC-kjøringen igjen når de nærmer seg 40? :)
Særlig det siste året har "suget" etter MC virkelig begynt å blomstre opp igjen, og jeg har nok brukt ganske mange timer på å lese om emnet på nett.
Sykler jeg ser ekstra mye på pr i dag er KTM og Triumph.
Jeg har en KTM forhandler rett borti gata og har veldig sansen for disse, da først og fremst i adventure serien. Men må betale for moroa også, så fornuften sier kanskje en Triumph XC/XR 800 i stede. Liker også forøvrig veldig godt retro modellene til Triumph. Har heldigvis vokst fra meg jaget etter høy fart, men kan tenke meg en sykkel med behagelig kjørestilling, praktiske løsninger og en sterk motor uten turtall-jag. Håper også å kunne overtale kona om å bli med på tur en gang i blant, selv om hun er litt skeptisk foreløpig.
Det blir nok dessverre med drømmingen en liten stund til tenker jeg. Har mye som må gjøres i heimen, små barn som må følges opp osv. Men drømmene er der, og EN DAG er det min tur til å koste på meg en sykkel igjen.
Inntil dette får jeg smøre meg med tålmodighet, sikle på andre sine mc'er, lese det jeg kommer over og bli inspirert av dere andre her inne... :D

Utenom interessen for MC er jeg godt over snittet interessert i grilling og BBQ, og har brukt mye tid på dette de siste årene. Jakt, fikse og skytesport er også noe jeg liker å holde på med :)

Sånn, det var kort om meg... :D

Brukeravatar
sfRoyal
Innlegg: 36
Registrert: 11 okt 2016, 09:10
Motorsykkelen din: Honda VFR800Fi

Re: Hvem er vi? Medlemmens presentasjonstråd.

Legg inn av sfRoyal »

Tja, hei! Er en kar på 30 år, nettopp fyllt, som tok lappen for ett år siden. Bosatt i Trondheim.

Alltid vært interessert i MC, men aldri hatt midlene til å ta lappen og kjøpe sykkel. Når jeg fikk meg voksenjobb pratet jeg litt om MC-drømmen med kolleger, og det var flere som sa de hadde tenkt det samme, men ikke rakk å ta lappen før boliglån og barn satte drømmen på vent. For meg ble det da naturlig å få gjort det før det var for sent, noe jeg selvsagt ikke angrer på i etterkant!

Fikk lånt en Harley Sportster 1200 til litt småturer første sesong, som fungerte greit nok og fikk meg på noen fine turer, men fant fort ut at det ikke var veldig behagelig sykkel for fruen, uten sissy bar var det litt for skummelt. Kjøpte derfor i år en Honda Shadow 1100 1986mod, som har fungert supert hele året. Var på tur i snøføyk i april og kjørte totalt 4000km på Shadow'en før den ble solgt videre, fordi jeg tenkte jeg skulle spare til en bedre turmaskin over vinteren. Det gikk to uker før jeg forelsket meg i en 1998 VFR800, som står fint i garasjen og blir kost og klappet på en gang i mellom. Det er en lang vinter foran meg nå..

I år ble det turer til Sverige, Stokkøya og Fosen, Hitra, Stiklestad og noen titalls turer rundt Byneset (Trondheim), Orkanger og mye rundt i Byen. Til neste år blir det lengre turer, blant annet står atlanterhavsveien, vestkysten av Sverige og definitivt en ny tur til Stokkøya på kalenderen. I vinter blir det oppgradering av sko og kjørebukse :)

Jajo82
Innlegg: 335
Registrert: 11 nov 2016, 19:53
Motorsykkelen din: Triumph tiger 1200 rally pro 2022
Sted: Sarpsborg

Re: Hvem er vi? Medlemmens presentasjonstråd.

Legg inn av Jajo82 »

Heisann
Mann på 34 år, bosatt i Sarpsborg.
Tok sertifikatet på tung sykkel i september 2016 etter mange års drømming om sykkel.
Min første sykkel var en Honda Vfr 800 '99 modell. Kjempe sykkel,men etter et par lengre turer nektet nakken meg den kjørestillingen vfr'en bøy på og det ble til at jeg byttet inn denne og har nå en kawasaki versys 1000 '13modell.
Ble ikke mange mila på denne før sesongen var ferdig,så forventningene er skyhøye til neste sesong.

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37892
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Hvem er vi? Medlemmens presentasjonstråd.

Legg inn av AJ »

Jajo82 skrev:Heisann
Mann på 34 år, bosatt i Sarpsborg.
Tok sertifikatet på tung sykkel i september 2016 etter mange års drømming om sykkel.
Min første sykkel var en Honda Vfr 800 '99 modell. Kjempe sykkel,men etter et par lengre turer nektet nakken meg den kjørestillingen vfr'en bøy på og det ble til at jeg byttet inn denne og har nå en kawasaki versys 1000 '13modell.
Ble ikke mange mila på denne før sesongen var ferdig,så forventningene er skyhøye til neste sesong.
Velkommen med første av mange innlegg, håper vi :) !
Ser spesielt fram til å høre mer om dine erfaringer med Versys'en neste sesong.
Husker jeg plantet ræven nedpå en slik på MC-messa og ble mildt sagt veldig overrasket over den behagelige salen og kjørestillingen.
Ble dessverre ingen testtur med sykkelen påfølgende sesong. Men kanskje i 2017?

Uansett, Versys er en interessant sykkel jeg gjerne kan tenke meg å bli bedre kjent med.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Jajo82
Innlegg: 335
Registrert: 11 nov 2016, 19:53
Motorsykkelen din: Triumph tiger 1200 rally pro 2022
Sted: Sarpsborg

Re: Hvem er vi? Medlemmens presentasjonstråd.

Legg inn av Jajo82 »

AJ skrev:
Jajo82 skrev:Heisann
Mann på 34 år, bosatt i Sarpsborg.
Tok sertifikatet på tung sykkel i september 2016 etter mange års drømming om sykkel.
Min første sykkel var en Honda Vfr 800 '99 modell. Kjempe sykkel,men etter et par lengre turer nektet nakken meg den kjørestillingen vfr'en bøy på og det ble til at jeg byttet inn denne og har nå en kawasaki versys 1000 '13modell.
Ble ikke mange mila på denne før sesongen var ferdig,så forventningene er skyhøye til neste sesong.
Velkommen med første av mange innlegg, håper vi :) !
Ser spesielt fram til å høre mer om dine erfaringer med Versys'en neste sesong.
Husker jeg plantet ræven nedpå en slik på MC-messa og ble mildt sagt veldig overrasket over den behagelige salen og kjørestillingen.
Ble dessverre ingen testtur med sykkelen påfølgende sesong. Men kanskje i 2017?

Uansett, Versys er en interessant sykkel jeg gjerne kan tenke meg å bli bedre kjent med.

Tilbakemeldinger skal jeg med glede komme med når jeg har fått testet den ordentlig. Men de snaue 60 mila jeg rakk så er opplevelsen fantastisk enn så lenge. God sittestilling og en fantastisk sal( utfra mine begrensede erfaringer) slenger ved et bilde av "herligheten"
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Reodor
Innlegg: 54
Registrert: 09 des 2016, 23:23
Motorsykkelen din: Triumph Street Triple 765 RS
Sted: Nittedal

Re: Hvem er vi? Medlemmens presentasjonstråd.

Legg inn av Reodor »

Hei MC venner, jeg er en 48 åring fra Nittedal. Har hatt interesse for motorsykkel fra jeg var liten gutt, men som ung var det utdanning og dårlig økonomi som gjorde det vanskelig. Deretter var det husbygging, kone og barn som fikk prioritet. Med velsignelse fra fruen gikk jeg til innkjøp av en 2003 modell Suzuki SV 650s høsten 2014. I juni 2015 hadde jeg oppkjøring for klasse A og kunne stolt dra til jobb med min egen MC.

Valg av MC:
Ble forbikjørt av en Ducati 996 i en tunell for noen år siden og ble helt solgt av den gromme V-twin lyden når han ga jernet ut av tunellen. Så når jeg selv skulle kjøpe MC, så jeg først etter sportslige sykler med V-twin. Drømmesykkelen var Ducati 998, men siden jeg var uerfaren sjåfør og ikke ønsket å investere så mye, så falt valget på Suzuki SV 650s. Dette er en glimrende sykkel for meg som nybegynner. Den er lett, drar jevnt og godt fra 4000 til 11000 omdreininger. Sykkelen jeg kjøpte hadde Acrapovic titan anlegg og lyden er helt fantastisk. Det store problemet med sykkelen var at den var vanskelig å bremse med. Bremsehendelen føltes svampete og gaffelen var så myk at den bunnet ved hard bremsing. Heldigvis har SV 650 et veldig godt forum og har nesten kult status i USA og England. Der var det mange gode tips å få, så jeg byttet til stivere fjærer og emulatorer fra RaceTech. Dette sammen med ny og tykkere olje i gaffelen gjorde underverker for kjøreegenskapene. Byttet til stålomspunne bremseslanger fra HEL performance og det kurerte den «svampete» følelsen fra bremsehendelen.

Andre oppgraderinger:

Varmeholker fra Symtec. Takk for gode tips fra andre medlemmer her på forumet. Hårspray fungerte kjempefint ved montering :thumleft
ATRE: gjør at ECU kjører på samme program på de lavere girene som på høyre gir. Sykkelen fikk bedre gass respons og ble mye bedre å kjøre i saktegående trafikk på lave gir.

Fender extender: SV 650 er kjent for å få problemer med vann rundt tennpluggen på framre sylinder ved regnvær. Fender extender (skvetlapp i karbon fiber) hindrer at vannet fra framhjulet spruter opp til tennpluggen.

Tail tidy: Skiltholder som gjør at skiltet kan festes rett under baklykt og den store stygge bakskjermen kunne fjernes.

Dekk: Michelin Pilot Road4. Valgte disse dekkene siden jeg kjører til jobb i alle typer vær fra april/mai til oktober/november. Disse dekkene er veldig gode på våt asfalt og kommer fort opp i temperatur der de har godt grep. For meg er dette mye viktigere enn at de har litt dårligere grep under ideelle forhold.

Er praktisk anlagt og liker å jobbe i garasjen, så jeg har gjort alt selv med motorsykkelen. Nå i høst hadde jeg bl.a. ventiljustering og synkroniserte innpsprøytingen.

Synes også at sikkerhet er viktig, så jeg kjører nesten alltid med godt synlige farger (refleksvest) og forsøker å «lese» trafikken for å unngå å havne i farlige situasjoner. Nå når sesongen er over, ser jeg mye på videoer som kan hjelpe i å forbedre kjøreteknikken som «twist of the wrist 2». Gleder meg til å prøve det ut i praksis under kontrollerte omgivelser.

Er godt fornøyd med SV650, men før eller senere blir det ny sykkel. Da er det Triumph Street Triple R og Ducati 848 som står øverst på ønskelisten.
Triumph Street Triple 765RS
Suzuki SV650S

Online
Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6958
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: RE: Re: Hvem er vi? Medlemmens presentasjonstråd.

Legg inn av kjellv »

sfRoyal skrev:Tja, hei! Er en kar på 30 år, nettopp fyllt, som tok lappen for ett år siden. Bosatt i Trondheim.

Alltid vært interessert i MC, men aldri hatt midlene til å ta lappen og kjøpe sykkel. Når jeg fikk meg voksenjobb pratet jeg litt om MC-drømmen med kolleger, og det var flere som sa de hadde tenkt det samme, men ikke rakk å ta lappen før boliglån og barn satte drømmen på vent. For meg ble det da naturlig å få gjort det før det var for sent, noe jeg selvsagt ikke angrer på i etterkant!

Fikk lånt en Harley Sportster 1200 til litt småturer første sesong, som fungerte greit nok og fikk meg på noen fine turer, men fant fort ut at det ikke var veldig behagelig sykkel for fruen, uten sissy bar var det litt for skummelt. Kjøpte derfor i år en Honda Shadow 1100 1986mod, som har fungert supert hele året. Var på tur i snøføyk i april og kjørte totalt 4000km på Shadow'en før den ble solgt videre, fordi jeg tenkte jeg skulle spare til en bedre turmaskin over vinteren. Det gikk to uker før jeg forelsket meg i en 1998 VFR800, som står fint i garasjen og blir kost og klappet på en gang i mellom. Det er en lang vinter foran meg nå..

I år ble det turer til Sverige, Stokkøya og Fosen, Hitra, Stiklestad og noen titalls turer rundt Byneset (Trondheim), Orkanger og mye rundt i Byen. Til neste år blir det lengre turer, blant annet står atlanterhavsveien, vestkysten av Sverige og definitivt en ny tur til Stokkøya på kalenderen. I vinter blir det oppgradering av sko og kjørebukse :)
Hei og velkommen i forumet :-) Nye medlemmer liker vi, og nye medlemmer fra midtnorge liker i hvert fall jeg! Si fra da når du legger turen til Atlanterhavsveien så kanskje det passer at jeg slår følge et stykke. Dette er jo midt i sandkassa mi det!

Sent fra min C6603 via Tapatalk

Online
Brukeravatar
Tore L
Innlegg: 791
Registrert: 08 jul 2014, 12:25
Motorsykkelen din: 07 BMW K1200 GT -24 Triumph Tiger 900 GT Pro
Sted: Sarpsborg ( Er fra Fredrikstad)

Re: Hvem er vi? Medlemmens presentasjonstråd.

Legg inn av Tore L »

Da kan jeg si litt om meg :vs
Er 59 model født i Fredrikstad og bosatt nå i Sarpsborg, noe som ikke er helt bra for en Fredrikstad gutt. :lol Er samboer med en sarpe jente på 26'ene året, har to egne jenter og to bonus jenter som alle har samme mor.
Jobbet 22 år som teknisk befal i forsvaret, og har nå 16 år som personellstyrer/planlegger i NSB. Tok MC lappen i 84, men sluttet å kjøre i 2001, da arbeid og unger tok mye tid og MC ble nedprioritert.
Fra 2007 ble det 911 og Porsche club Norge for alle penga, satt i styret i en periode og var veldig aktiv der i noen fine år.
Nå er ny MC snart på vei inn i garasjen og jeg ser fram til mange mil i 2017. :D
Tore Ludvigsen
x - 75 Kawasaki Z 900 - LS 4371
x - 81 Kawasaki Z 650 SR - YU 4225
x - 85 Suzuki GS 650 Katana - ZK 5773
x - 97 Yamaha XJ 900 Diversjon - BP 7238
x - 06 BMW K1200 GT - BH 4697
x - 10 BMW K1300 GT - KP 8260
x - 18 BMW R1200 GS - CU 7348

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37892
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Hvem er vi? Medlemmens presentasjonstråd.

Legg inn av AJ »

@Reodor:
Presentasjoner som din liker vi absolutt her inne :twothumbs: ! Også som første innlegg. Veldig bra!
Avstanden Nittedal og Lunner hvor jeg bor er jo bare noen få steinkast fra hverandre, så mulighetene for å treffe på hverandre i løpet av sesongen burde være gode :) .
Jeg freser ofte gjennom Nittedal, på både riksveien og ikke minst Gamleveien og Rauerskauveien på vei til familie i Fet og Aurskog-Høland og selfølgelig de faste handleturene til Sverige i Charlottenberg, Töcksfors, Årjäng og Torsby.
Flotte MCveier til alle disse plassene.
Handleturene annonseres gjerne i egen tråd her inne, så da er det bare å slenge seg med hvis man har lyst og tid :) .

@Tore L
Veldig hyggelig med presentasjon fra deg også. Og det blir artig å følge deg videre på veien tilbake til aktivt MC-liv og hvilken sykkel du ender opp med til sesongstarten.
Ditt distrikt blir blir garantert også oppsøkt i løpet av sesongen. Den blå-grønne veien fra Halden til Sverige er alltid en slager, så lenge man slipper å ligge bak en rekke av bobiler og trailere der de fineste svingene er... :8-[

Så er det bare å benytte anledningen til å oppfordre andre nye og gamle medlemmer her inne til gjøre det samme, komme med en kort eller lang presentasjon av deg selv, om du ikke har gjort det før :thumleft .
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
E-strom
Innlegg: 642
Registrert: 08 apr 2012, 11:33
Motorsykkelen din: BMW R1200GS og DRZ400S
Sted: Trondheim
Kontakt:

Re: Hvem er vi? Medlemmens presentasjonstråd.

Legg inn av E-strom »

sfRoyal skrev:Tja, hei! Er en kar på 30 år, nettopp fyllt, som tok lappen for ett år siden. Bosatt i Trondheim.

Alltid vært interessert i MC, men aldri hatt midlene til å ta lappen og kjøpe sykkel. Når jeg fikk meg voksenjobb pratet jeg litt om MC-drømmen med kolleger, og det var flere som sa de hadde tenkt det samme, men ikke rakk å ta lappen før boliglån og barn satte drømmen på vent. For meg ble det da naturlig å få gjort det før det var for sent, noe jeg selvsagt ikke angrer på i etterkant!

Fikk lånt en Harley Sportster 1200 til litt småturer første sesong, som fungerte greit nok og fikk meg på noen fine turer, men fant fort ut at det ikke var veldig behagelig sykkel for fruen, uten sissy bar var det litt for skummelt. Kjøpte derfor i år en Honda Shadow 1100 1986mod, som har fungert supert hele året. Var på tur i snøføyk i april og kjørte totalt 4000km på Shadow'en før den ble solgt videre, fordi jeg tenkte jeg skulle spare til en bedre turmaskin over vinteren. Det gikk to uker før jeg forelsket meg i en 1998 VFR800, som står fint i garasjen og blir kost og klappet på en gang i mellom. Det er en lang vinter foran meg nå..

I år ble det turer til Sverige, Stokkøya og Fosen, Hitra, Stiklestad og noen titalls turer rundt Byneset (Trondheim), Orkanger og mye rundt i Byen. Til neste år blir det lengre turer, blant annet står atlanterhavsveien, vestkysten av Sverige og definitivt en ny tur til Stokkøya på kalenderen. I vinter blir det oppgradering av sko og kjørebukse :)
Hei! Kjente igjen sykkelen din fra en tidligere postering - artig å se den igjen. Har kjørt mange turer med sykkelens tidligere eier, og hvis du vil ha selskap på ettermiddags-/kveldsturer i Trondheimsområdet må du bare sende en PM. Av turmålene dine kan jeg bekrefte at Atlanterhavsveien og Svensk vestkyst (Bohuslän) er førsteklasses turmål.
Stokkøya har jeg av en eller annen (umulig) grunn ikke kommet meg ut på ennå, så der har du plantet ett turmål :mc2
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle :redface
Kilde: http://www.quotegarden.com/motorcycles.html

kett'l
Innlegg: 98
Registrert: 01 jan 2017, 12:42
Motorsykkelen din: BMW R1200GS Rallye
Sted: Trøndelag

Re: Hvem er vi? Medlemmens presentasjonstråd.

Legg inn av kett'l »

Hei og Godt Nytt År !.
Jeg er en 45 år gammel mann fra Stjørdal (opprinnelig fra Sunnmøre). Fikk endelig tid til å ta motorsykkel lappen til Klasse A i Mai Juni 2016, så forholdsvis fersk. Fikk mange fine turer fra Stjørdal - Molde - Ålesund t/r gjennom jobb og fritid i år. Totalt fikk jeg vel ca. 10.000 km.

Valgte en Yamaha MT-09 Tracer som virker fornuftig både i forhold til bruk og lommebok.

Har meldt meg inn i NAF-MC og håper å få mange MC venner som blir med på tur fremover.

Jeg ser fram til mange mil i 2017 :twothumbs:

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37892
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Hvem er vi? Medlemmens presentasjonstråd.

Legg inn av AJ »

Tracer900 skrev: Jeg ser fram til mange mil i 2017 :twothumbs:
Hei :vs !
Og velkommen som første nyregistrerte bruker her på MCsiden i det nye året. Det synes vi er veldig hyggelig :twothumbs: !

Gratulerer med flott sykkel, som jeg er sikker på vi kommer til å se mange av i 2017 sesongen. Et klokt og fornuftig MC-valg :thumleft .

Ønsker deg et godt og trygt nytt MC-år med mye kjøreglede og nye kjørevenner!
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
kvase
Innlegg: 1064
Registrert: 29 des 2015, 02:35
Motorsykkelen din: KTM 1090 ADV-R/Yamaha WR450F
Sted: Arendal
Kontakt:

Re: Hvem er vi? Medlemmens presentasjonstråd.

Legg inn av kvase »

Etter en stund her så ser jeg det slik at jeg ikke passer inn her - Fortsetter å være en utenfor da det er lettere .- kjører heller på sidelinja å studerer alle de som er vellykka.-
Vespa Piago 75cc :crazy: Panter 50 cc :D Honda FT 500 cc :thumleft XT660 Z Tennere :thumleft KTM :twothumbs: 1050 ADV-- i stallen nå KTM 1090 ADV-R :prf
i tillegg en Suzuki DRZ 400 :lol
https://www.myrouteapp.com/travelblog/routes/1002610#
Er dyslektiker min verden kan være nesten slik som i artiklen her
http://www.dagbladet.no/2016/03/09/nyhe ... /43421895/

Svar