Service MC Oslo

... om verktøy, service, tekniske og mekaniske problemer, reparasjoner og modifiseringer
Svar
Simenjakobsen
Innlegg: 4
Registrert: 08 jun 2016, 14:21
Motorsykkelen din: Honda CBF 600 S

Service MC Oslo

Legg inn av Simenjakobsen »

Jeg har brukt MC Oslo til service og vinterlagring i noen år, men begynner å bli litt skeptisk til dem. Har sykkelen inne til 24.000 km service i dag (Honda CBF 600 S 2007). Fikk en prisantydning på 7.500, men så ringte de og sa at ventilene måtte justeres og at det ville ta en time ekstra. Jeg mente at ventiljustering var en del av hovedservicen og dermed burde være inkludert i de 7.500, men han sa at det var ventilkontroll som var inkludert, og at eventuell justering kom i tillegg. Noen som har noen kommentar til dette?

Han sa også at bremseklossene begynte å bli slitt, men da jeg påpekte at jeg bare har kjørt 2.000 km siden siste de byttet bremseklosser foran, så var de visst ikke så slitt likevel. Ved sist vinterlagring byttet de batteri, til tross for at papirene jeg fikk ved innlevering viste at det var god spenning på batteriet.

Jeg bør vel vurdere et annet verksted..

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22940
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Service MC Oslo

Legg inn av Bjerknez »

Det er egentlig to priser som gjelder med tanke på hovedservice og ventilkontroll/justering. En justering tar åpenbart lenger tid og fordyrer i så tillfelle prosessen. Derimot skulle du fått to priser. En for hovedservice med ventilkontroll og en hvor ventiljustering var inkludert. Jeg har sendt mange mailer og har alltid fått to priser.

Har hørt at det ikke er så vanlig at disse bør justeres ved såpass lav km stand, men så klart, man kontrollerer jo for en grunn og er det nødvendig med justering så må jo dette gjøres. Du har jo egentlig ikke så mye valg. Sykkelen din står der "klar" for justering, så sier du nei så må du jo uansett få gjort dette et annet sted (eller evt. ikke i det hele tatt, noe som så klart ikke er anbefalt) og da blir det jo dyrere.

En time ekstra jobb er vel i underkant av 1000-lappen regner jeg med og hadde jeg vert deg ville jeg betalt dette og fått det gjort.

MEN!... med tanke på det andre du skriver angående batteri og bremseklosser så hadde jeg tvilt litt på om ventiljusteringen virkelig var nødvendig i dette tillfellet.

Uryddig og uprofft av MC Oslo synes jeg. Det krever jo både tid og resurser for deg og få inn en tredjepart for å verifisere om justeringen er nødvendig uansett så i dette tillfellet ville jeg betalt for justeringen for så og hold meg langt borte fra dem i ettertiden.

Simenjakobsen
Innlegg: 4
Registrert: 08 jun 2016, 14:21
Motorsykkelen din: Honda CBF 600 S

Re: Service MC Oslo

Legg inn av Simenjakobsen »

Takk for svar! Jeg får vel be om spesifisert pristilbud neste gang, og helst fra to verksteder.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22940
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Service MC Oslo

Legg inn av Bjerknez »

Bor du nær grensen, så kan du spare mye på å ta service på den andre siden :)

cannon
Innlegg: 2264
Registrert: 13 feb 2011, 15:43
Motorsykkelen din: Honda cbr929rr 2000, Yamaha YZF R1 2006

Re: Service MC Oslo

Legg inn av cannon »

En 1000-lapp ekstra for eventuell justering synes jeg er innafor. Jeg ville være mye mer skeptisk til å betale 7500 for øvrig service. Den går vel stort sett ut på å sjekke ting og tang, skifte luftfilter/oljefilter og olje/bremsevæske/kjølevæske?

Brukeravatar
supersic
Innlegg: 458
Registrert: 31 jan 2016, 14:54
Motorsykkelen din: SpeedTriple
Sted: Skedsmokorset

Re: Service MC Oslo

Legg inn av supersic »

Fatter ikke at sånne nisjebutikker som egentlig mc verksteder er tar sjanser på at kundene er uvitende i denne internettalderen vi lever i. God reklame for Mc Oslo dette her, LOL
Men men enkelte kan ikke se en klippe uten å måtte hoppe.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37892
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Service MC Oslo

Legg inn av AJ »

Selv om jeg stort sett har hatt gode erfaringer med MC-verksteder finnes det dog noen som har en noe merkverdig måte å møte kundene på. Har også vært utsatt for slike...
Må si jeg lurer fælt på hvordan enkelte av disse har greid å overleve så lenge.
Traff senest en ung kar som hadde kjøpt ny sykkel hos en forhandler litt utafor sentrum i Oslo. En forhandler som har fått en god del negative tilbakemeldinger fra kundene. Kunder som neppe kommer tilbake...
Karen vi kom i prat med på kaia på vei til Tyskland i sommer, fortalte at knapt kunne komme seg fort nok vekk fra forhandleren da sykkelen var klar for levering.
Det virket helt klart som at det var første og siste gangen han kom til å benyttes seg at denne forhandlerens tjenester, også verkstedet, om jeg oppfattet ham rett.

Hvor lenge kan slike forhandlere/verksteder holde det gående? Når først et kundeforhold er etablert så ville jeg tro dette er såpass viktig "kapital" for virksomheten at de ville yte litt ekstra for å beholde nettopp denne kapitalen.
For egen del sysler jeg med tanken om å bytte inn sykkelen jeg nå ha med en maken eller annen modell av samme merke om et år eller to. Men det kommer ikke til å skje der jeg kjøpte den jeg har nå.
Kunne gjerne komme med detaljer om hvorfor, men det får jeg heller evt. komme tilbake til senere...

Nylig med Norsk MC-Forhandlerforening (NMCF) etablert.
La oss håpe foreningens ambisjoner forplanter seg ned i forhandlerleddet der det trengs. For enkelte er tiden overmoden for at noe bør skjer, helt klart.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22940
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Service MC Oslo

Legg inn av Bjerknez »

Jeg kan vel nesten gå så langt som å si at vi snakker om regelrett "dumme" mennesker her som trenger kurs i helt grunnleggende kundebehandling, på barneskole nivå.

Jobben din er liksom å være hyggelig og behjelpelig og dette krever intet annet enn normal folkeskikk. Skal man også foreta seg finansieringsbiten for kunde så bør man kanskje ha litt mer opplæring, men strengt tatt trenger man vel ikke være noen rakettforsker for å klare den biten heller.

Jeg regner med at "sjefen" må ha fått noen signaler på dette og da burde han/hun ha ryddet opp i slikt. Men det blir vel litt gutteklubben grei vil jeg tro...

Brukeravatar
Dansekris
Innlegg: 1246
Registrert: 12 jun 2016, 18:21
Motorsykkelen din: T7
Sted: Oslo

Re: Service MC Oslo

Legg inn av Dansekris »

MC Oslo har en fin butikk med mye snadder, men utover det sitter jeg med et negativt inntrykk av sjappa.

De er veldig dyre, og hørt flere historier om kjip kundebehandling. Jeg anbefaler Fast Bikes. Jeg fikk muligheten til å svinge innom gratis for en kjapp sjekk av drev og kjede da jeg mistenkte at det var noe gærnt. Gorm som skrur Honda der sjekka både styrelager, dempere og drivverk ute på parkeingsplassen mens jeg stod og venta. Fikk beskjed om at det var bare å gi gass. Forøvring opplyste de meg om at min Honda ikke trengte ventiljustering før ca 28.000km.

Billige er de også!

Brukeravatar
Royal
Innlegg: 304
Registrert: 12 mar 2016, 10:00
Motorsykkelen din: Husqvarna 701 Supermoto 2016

Re: Service MC Oslo

Legg inn av Royal »

supersic skrev:Fatter ikke at sånne nisjebutikker som egentlig mc verksteder er tar sjanser på at kundene er uvitende i denne internettalderen vi lever i. God reklame for Mc Oslo dette her, LOL
Men men enkelte kan ikke se en klippe uten å måtte hoppe.
I mitt yrke så har man egne ansatte som overvåker sosiale media, forumer og denslags for temperaturen på kundeforhold og meninger. Det er lite som skal til før skiten flyr over nettet og det vet de veldig godt.

Som du sier, så burde nisjebutikker være veldig obs på dette selv. Har man en relativ liten kundebase så burde man gå ekstra steg for å ta vare på den. Lojalitet hos kundene dine er det som betaler regningene.
AJ skrev: Nylig med Norsk MC-Forhandlerforening (NMCF) etablert.
La oss håpe foreningens ambisjoner forplanter seg ned i forhandlerleddet der det trengs. For enkelte er tiden overmoden for at noe bør skjer, helt klart.
Jeg er spent på om dette kommer til å endre noe, eller om det blir enda en samling med "høvdinger" som ikke vil forandre seg.

Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 4718
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Sted: Nordre Follo

Re: Service MC Oslo

Legg inn av FredrikE24 »

Min sykkel har hatt årlige servicer der siden 2002. Har rettet mye feil etter dem kan man si, og på enkelte punkter har dem feilet helt. En annen ting som de som har lest loggen min har fått med seg, bremseslanger. Hadde havari på den fremre for en stund siden, fryktelig ergerlig å få slike problemer om man er på langtur. Skulle jo tro at McOslo vet hva som må skiftes på en noe tilårskommen BMW. Når jeg leser om erfaringene og har tidligere opplevd noe annet med en annen sykkel hos dem, så er jeg skeptisk. I vinter skal alle vedlikeholdspunkter gås over.

Når det gjelder ventiler. At dette må gjøres kontroll på til stadighet er en overdrivelse, men ikke dumt å sjekke i ny og ne. Jeg forstår at sjekk og justering et to forskjellige ting, da justering hvor det brukes shims er noe dritt, og at det sjeldent er behov for justering dersom det ikke er for trangt. Litt romslig klaring er helt greit.

Brukeravatar
jongsanim
Innlegg: 1007
Registrert: 20 mai 2013, 18:51
Motorsykkelen din: Husqvarna Nuda 900 R - 2013

Re: Service MC Oslo

Legg inn av jongsanim »

Mitt generelle inntrykk av McOslo er dårlig, men jeg har opplevd god kundeservice en gang der når jeg kjøpte kjøreutstyr.

Sist gang ble jeg relativt utålmodig når jeg skulle bestille et par original deler til Suzuki.. Hadde delenummer og mcoslo sin nettbutikk med varene oppe på mobilen, men det tok likevel nærmere 10 minutter å registrere det i systemet deres så jeg kunne dra.. I min butikk bruker jeg omtrentlig 30 sekunder om kunden har varenummer :-/



Sent fra min SM-G935F via Tapatalk

ZZR-Erling

Re: Service MC Oslo

Legg inn av ZZR-Erling »

jongsanim skrev:Mitt generelle inntrykk av McOslo er dårlig, men jeg har opplevd god kundeservice en gang der når jeg kjøpte kjøreutstyr.

Sist gang ble jeg relativt utålmodig når jeg skulle bestille et par original deler til Suzuki.. Hadde delenummer og mcoslo sin nettbutikk med varene oppe på mobilen, men det tok likevel nærmere 10 minutter å registrere det i systemet deres så jeg kunne dra.. I min butikk bruker jeg omtrentlig 30 sekunder om kunden har varenummer :-/



Sent fra min SM-G935F via Tapatalk

Hvorfor drar du ikke litt lenger...? Prøv MC HUset Nydal:
http://www.mc-huset.no/

45316
Innlegg: 920
Registrert: 24 apr 2013, 12:58
Motorsykkelen din: ZZR600 98mod

Re: Service MC Oslo

Legg inn av 45316 »

MC-huset er bra hvis du har BMW. BMW blir prioritert foran andre.

Sent fra min SM-G900F via Tapatalk

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22940
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Service MC Oslo

Legg inn av Bjerknez »

45316 skrev:MC-huset er bra hvis du har BMW. BMW blir prioritert foran andre.

Sent fra min SM-G900F via Tapatalk
Så klart :knegg

Svar