Ja, der var det ikke akkurat tohjulsføre...
MCsidens Hva har du gjort med MC'en din i dag-tråd
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38877
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: MCsidens Hva har du gjort med MC'en din i dag-tråd
Ja, der var det ikke akkurat tohjulsføre...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Re: MCsidens Hva har du gjort med MC'en din i dag-tråd
Hentet ut sykkelen (VFR 800 2002) fra garasjen hos mor og far forrige søndag. Ikke gjort så mye med den per nå annet enn å kjøre den. Men ser at fjernlysene ikke funker. Får ikke noen indikasjon på at lysene blir tent heller (alle andre lys funker). Sjekket sikringer, men det så i orden ut. Kan det være releet som har gått mon tro?
-
- Innlegg: 11
- Registrert: 27 mai 2013, 10:44
- Motorsykkelen din: Honda XRV 750 1999
- Bosted: Jessheim
Re: MCsidens Hva har du gjort med MC'en din i dag-tråd
Skiftet kjede og drev, byttet olje og filter, så nå er AT’n snart klar for nye eventyr
- oivindg
- Innlegg: 885
- Registrert: 20 nov 2019, 21:45
- Motorsykkelen din: BMW R1200R (2011)
- Bosted: Kongsberg
Re: MCsidens Hva har du gjort med MC'en din i dag-tråd
Har kjørt sykkelen fra ene enden av parkeringskjelleren til den andre for å få satt den på lading. I morgen har jeg avtalt øvingskjøring med naboen!
Her er BMW-samlingen vår. Dessverre ikke fargematchet. Den nye DEFA-laderen viste fire av fem streker på batteriet ved oppstart, så det virker som det er i god stand med tanke på at sykkelen har stått noen måneder.
Her er BMW-samlingen vår. Dessverre ikke fargematchet. Den nye DEFA-laderen viste fire av fem streker på batteriet ved oppstart, så det virker som det er i god stand med tanke på at sykkelen har stått noen måneder.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
- hakhap
- Innlegg: 2598
- Registrert: 14 sep 2012, 14:39
- Motorsykkelen din: Aprilia Tuono V4 1100 RR
- Bosted: Buskerud
Re: MCsidens Hva har du gjort med MC'en din i dag-tråd
Gjort de siste forberedelser for sesong starten. Så kan det blir tur en dag når som
-
- Innlegg: 293
- Registrert: 20 mai 2018, 10:19
- Motorsykkelen din: -
Re: MCsidens Hva har du gjort med MC'en din i dag-tråd
Tenkte jeg skulle montere sidevesker idag.
Men siden jeg ikke har samme system på tåppbåxen manglet jeg et kit. Et par stålbiter til en helt hinsides pris. De er nå bestilt.
Og jeg rullet meg en tur isteden :)
Sent from my iPad using Tapatalk Pro
Men siden jeg ikke har samme system på tåppbåxen manglet jeg et kit. Et par stålbiter til en helt hinsides pris. De er nå bestilt.
Og jeg rullet meg en tur isteden :)
Sent from my iPad using Tapatalk Pro
Re: MCsidens Hva har du gjort med MC'en din i dag-tråd
Byttet forskjerm, siden den originale sprakk.
Fikk tusket til meg en Evotech Performance tail tidy og monterte denne sammen med nye blinklys fra Ducati, som jeg hadde fra før.
Ble bedre enn det lange, EU-godkjente stupebrettet som sitter original :)
Får se hvor lenge jeg lar den påkrevde refleksen sitte på under skiltet...
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38877
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: MCsidens Hva har du gjort med MC'en din i dag-tråd
I dag var det varmt nok til å klistre på de originale KTM knebeskyttelsesfoliene på tanksidene.
Alltid spent når man gjør noe slikt hvor det ofte kan være vanskelig å unngå bobler under folien.
Synes jeg var ekstra forsiktig i dag, tok meg god tid, men likevel uten perfekt resultatet... .
Men det får være som det ble.
Det var faktisk litt vanskelig å se hvordan folien festet seg med den utvendige , selv om den er gjennomsiktig.
Uansett perfekt resultatet eller ikke, folier som dette med ruglet overflate gir langt bedre feste for knærne de gangene det er nødvendig med godt knegrep mot tanksidene:
Folie med beskyttelsesfilm
Folie uten beskyttelsesfilm.
Alltid spent når man gjør noe slikt hvor det ofte kan være vanskelig å unngå bobler under folien.
Synes jeg var ekstra forsiktig i dag, tok meg god tid, men likevel uten perfekt resultatet... .
Men det får være som det ble.
Det var faktisk litt vanskelig å se hvordan folien festet seg med den utvendige , selv om den er gjennomsiktig.
Uansett perfekt resultatet eller ikke, folier som dette med ruglet overflate gir langt bedre feste for knærne de gangene det er nødvendig med godt knegrep mot tanksidene:
Folie med beskyttelsesfilm
Folie uten beskyttelsesfilm.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Re: MCsidens Hva har du gjort med MC'en din i dag-tråd
Idag har jeg fjernet db-killeren fra Akrapovic-anlegget på min MT09SP. Kanskje ikke det mest populære valget blant folk og naboer, men er litt gøy med noen ekstra decibel i blant
Tenker kanskje å modifisere db-killeren litt, men må teste litt først for å se om lyden er for høy.
Hvilke erfaringer har dere med fjerning av db-killer?
Tenker kanskje å modifisere db-killeren litt, men må teste litt først for å se om lyden er for høy.
Hvilke erfaringer har dere med fjerning av db-killer?
-
- Innlegg: 293
- Registrert: 20 mai 2018, 10:19
- Motorsykkelen din: -
Re: MCsidens Hva har du gjort med MC'en din i dag-tråd
-
Sist redigert av Sattphalat den 05 feb 2022, 06:27, redigert 1 gang totalt.
- HeHy
- Innlegg: 508
- Registrert: 07 okt 2015, 16:05
- Motorsykkelen din: Kawasaki ZX6R 2006, Honda VFR750F 1997
- Bosted: Kristiansand
Re: MCsidens Hva har du gjort med MC'en din i dag-tråd
På mt07 er det i hvert fall øredøvende.Stenakim skrev:Idag har jeg fjernet db-killeren fra Akrapovic-anlegget på min MT09SP. Kanskje ikke det mest populære valget blant folk og naboer, men er litt gøy med noen ekstra decibel i blant
Tenker kanskje å modifisere db-killeren litt, men må teste litt først for å se om lyden er for høy.
Hvilke erfaringer har dere med fjerning av db-killer?
Du kan kappe litt av røret på db-killeren på innsiden, da vil lyden bli littegranne høyere, prøv med litt av gangen før du tar for mye
Sent from my ELE-L29 using Tapatalk
Re: MCsidens Hva har du gjort med MC'en din i dag-tråd
Justert ventilene. Ble totalt 5 av 8. 3 utenfor spec og 2 helt på grensa. Likegreit å ta de også da det er noe klundrete og komme til.
Gjenstår synkronisering av spjella, får se om det blir i kveld eller i morgen.
Sent fra min BLA-L29 via Tapatalk
Gjenstår synkronisering av spjella, får se om det blir i kveld eller i morgen.
Sent fra min BLA-L29 via Tapatalk
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38877
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: MCsidens Hva har du gjort med MC'en din i dag-tråd
Idag storkoste jeg meg på motorsykkelen tross kjølig kjørevær. KTM'en kjennes nå ut som at den er i ferd med å endelig bli innkjørt.
Går så jevnt og fint. Gjelder ikke minst drivlinja, kjede og drev som nærmer seg 37K.
Virker slett ikke som at det er på tide å bytte.
Men en liten praktisk ting utover selve kjøringa ble gjort i dag. Dysa til Tutoro oljesmøreren til kjede og drev, ligger an mot bakdrevet og det betyr at denne plastdelen slites og må bytte ut innimellom.
Så i dag ble det ny dyse.
Og den lager jeg sjøl fra et passende plastrør jeg har for hånden, i dag fra denne, som passer helt perfekt:
Kappe av i passe lengde, gjøre rein for avfettingsvæske for deretter å varme opp den ene enden med en fyrstikk et par-tre sekunder for så å presse enden forsiktig ned mot f.eks. fyrstikkesen slik at den myke oppvarmede plastrørenden former en låsering.
Deretter er det bare å finne fram et plastbeger med glohett vann før man tar bort den gamle dysen, putter enden på oljeslangen til oljesmøreren i det glohete vannet noen sekunder før den nye dysen med låseringenden på plass i slangen.
Dermed har man fått på plass en ny påføringsdyse, som sitter som et skudd:
Går så jevnt og fint. Gjelder ikke minst drivlinja, kjede og drev som nærmer seg 37K.
Virker slett ikke som at det er på tide å bytte.
Men en liten praktisk ting utover selve kjøringa ble gjort i dag. Dysa til Tutoro oljesmøreren til kjede og drev, ligger an mot bakdrevet og det betyr at denne plastdelen slites og må bytte ut innimellom.
Så i dag ble det ny dyse.
Og den lager jeg sjøl fra et passende plastrør jeg har for hånden, i dag fra denne, som passer helt perfekt:
Kappe av i passe lengde, gjøre rein for avfettingsvæske for deretter å varme opp den ene enden med en fyrstikk et par-tre sekunder for så å presse enden forsiktig ned mot f.eks. fyrstikkesen slik at den myke oppvarmede plastrørenden former en låsering.
Deretter er det bare å finne fram et plastbeger med glohett vann før man tar bort den gamle dysen, putter enden på oljeslangen til oljesmøreren i det glohete vannet noen sekunder før den nye dysen med låseringenden på plass i slangen.
Dermed har man fått på plass en ny påføringsdyse, som sitter som et skudd:
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
-
- Innlegg: 73
- Registrert: 02 apr 2018, 15:59
- Motorsykkelen din: Din MC her
Re: MCsidens Hva har du gjort med MC'en din i dag-tråd
I dag har jeg punktert med sykkelen min. En gang må jo være den første. Ganske så svær flenge, så ingen vits i å forsøke å plugge det
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.