Du har rett i det, takk for utfyllende svar.
Versys tror jeg ikke hører hjemme i denne kategorien, men mer sammen med f.eks Tiger 850 Sport og andre mellomtunge asfaltadventuresykler
Du har rett i det, takk for utfyllende svar.
Jøss... hvor i all verden hadde jeg det fra?SilverSmurfer skrev: ↑12 sep 2022, 15:58Det var det jeg også trodde, jeg var helt sikker på at Desert X var 1200cc!
Men den er 937?
Skjønner ikke hvor jeg har fått 1200 fra.
Jeg vil heller si at den ligner en typisk Honda. Altså kjedelig. Da synes jeg Africa Twin har mer særegenhet, men da i en helt annen prisklasse også sikkert. Selv om Africa Twin heller ikke vinner mitt hjerte. Men sistnevnte ser mer "seriøs" ut i det minste.AJ skrev: ↑29 mai 2024, 09:50 Sikkert en bra sykkel, dette.
Men synes den ser litt... hm, klinisk ut...
Litt for fin, eller finslepen, om man vil, til å være en Transalp, liksom
https://mcoslo.no/blogs/tester/test-hon ... alp-xl-750
Jeg har aldri klart å se noe verken barskt eller lekkert med "Pannier rack" på motorsykler, syns det er noe fæle greier som forringer utseende.
Må si meg 100 % enig.Gammelsmurfen skrev: ↑29 mai 2024, 18:51Jeg har aldri klart å se noe verken barskt eller lekkert med "Pannier rack" på motorsykler, syns det er noe fæle greier som forringer utseende.
Ser mer ut som om man har rygget inn i et apebur
Kan se det praktiske med det om man skal på langtur og ha på boksene med masse greier for å campe ute osv., men at racket i seg selv er lekkert syns jeg ikke det er.
Mulig det er derfor det er en del som kjører med tomme kofferter på konstant
Har vært i kontakt med forhandler på den der og har vel vært inne her på forumet tidligere med info, mener den kom på ca 200k med alt utstyr.Bjerknez skrev: ↑30 mai 2024, 00:04 Denne har også omtrent like mange hester og newtonmeter, og den ser langt mer påkostet ut. Men noe mer enn det vet jeg ikke om den. Kom over den tilfeldig.
https://cfmoto.no/motorsykler/800-mt-touring/
Okay. Man ser jo hvorfor. Den ser vertfall mer påkostet og bedre ut. Disse er vel produsert i Kina, men det er jo enkelte av KTM sine modeller også har jeg lest.dypen skrev: ↑30 mai 2024, 00:21Har vært i kontakt med forhandler på den der og har vel vært inne her på forumet tidligere med info, mener den kom på ca 200k med alt utstyr.Bjerknez skrev: ↑30 mai 2024, 00:04 Denne har også omtrent like mange hester og newtonmeter, og den ser langt mer påkostet ut. Men noe mer enn det vet jeg ikke om den. Kom over den tilfeldig.
https://cfmoto.no/motorsykler/800-mt-touring/
Da er valget enkelt, har sett den live og på papiret skuffer den ikke heller det motsattehansiver skrev: ↑30 mai 2024, 03:16 Jeg har nå Transalp på lista over kandidater til ny sykkel, når den tida kommer. Har prøvesittet men ikke prøvekjørt, jeg syntes det er mye sykkel for pengene her i Thailand. Africa Twin står også på den lista. BMW var på lista men pga skyhøye servicekostnader (import) her i Thailand er BMW ute av lista. Jeg er veldig fornøyd med Kawasaki men når jeg vil bytte ut Versysen med noe større har ikke Kawasaki noe å tilby. Versys 1000 er alt for dyr.
Priser i Thailand i NKR Transalp 114 500, Africa Twin manuell 164 500, Versys 1000 220 300.
Så det er nok 90% sjanse for at det står Honda på min neste sykkel. Andre merker er uaktuelle sa de ikke har forhandlere og service muligheter i nærheten av der jeg bor