Olav K skrev:
SuperDuke igjen???
Bytta ikke du til SA?
Hehe, stemmer det
Min kropp funka ikke på SuperAdventure.. Vond nakke og rygg gjorde det til en dårlig kjøreopplevelse!
Jeg var kjempefornøyd med SuperDuke, så da ble det en slik en heller
Du verden, men da blei det en orange SDR igjen da?
Digger den sykkelen mer og mer, og etter at jeg kjørte Tommas sin for noen uker siden, våkner frk.Fryd om natta av at jeg lager SuperDukelyder i søvne :-)å
Fikk låsgrafitten jeg bestilte før jul i posten i dag og dro sporenstreks ned til KTM lagringen og 'pudret' tenningslås og sallåsen med go'pulveret .
Satser på at dette gir god smøring og god forbygging mot slitasje.
Gjorde det samme på låsene til sideveskene og GIVI toppboksen.
Satser altså på låsvedlikehold med grafitt is tedet for låsolje, som mange mener er fy-fy :
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
I dag har jeg lakkert fem ganger så mye på motordeksler som det jeg hadde planlagt
Maskerte opp for å flekklakkere et felt på 2x2 cm, som hadde flasset av den sorte originallakken. Men, da jeg fjernet maskeringen, fulgte det masse lakk!
Nå har jeg penselmalt et felt på 2x20 cm. istedet. Ikke så pent som hvis det var spraylakkert dessverre, men forhåpentlig OK når sykkelen kommer i dagslys i mars en gang...
Fatter ikke at original motorlakk kan flasse så utrolig lett (selv på en Suzuki)??? Sykkelen har ingen riper eller skader, som skulle tilsi at flassingen har startet med det.
Har aldri opplevd flassing av motorlakk...
Hvorfor skjer slik avflassing?
Noen som vet... ?
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Løsnet 5 skruer og tok av eksisterende deksler som ble erstattet med øvre koffertfeste. Nedre/fremre feste ble boltet til festet for bakre fothviler - hele jobben var gjort på 20 minutter. Fant koffertsettet (tre kofferter) og motorbeskyttelse (aluminium) på finn.no før Jul. Han som solgte byttet fordi kapasiteten var for liten for to voksne på tur...
Volumet er på 26+29 liter i hhv høyre og venstre koffert - ikke spesielt mye, men disse er så kompakt laget og sitter så tett på sykkelen at styret og speilene fremdeles er bredeste punkt
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle
Kilde: http://www.quotegarden.com/motorcycles.html
Det der ser veldig bra ut .
Kjenner meg igjen i at originalsideveskene erfaringsmessig blir for smått for to på tur.
Verstingen av de jeg har hatt var Triumph Tiger 1050. Tunge vesker med latterlig liten plass.
Ble en god del bedre med Moto Guzzi Strelvio og nærmer seg det ideelle på KTM, hva gjelder plass (42 l + 31 l på eksossiden) og god tilpasning til sykkelen.
Men fortsatt en del å gå på i forhold til de fleste ettermarkedsløsningene.
Ulempen med disse er dog at de bygger bye i bredden og trenger egne monteringsbraketter, noe jeg synes ødelegger utseendet på sykkelen.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Ikke rare greiene annet enn lakkering av kjedekassa jeg kjøpte på nett for ei tid tilbake.
En som dekker mer av kjedegangen og laget i aluminium i stedet for plast, som den originale.
Likte ikke finishen fra produsenten og gjorde den dermed klar for lakkering med varmebestandig (ovns)lakk for mattere finish.
Ble bra, synes jeg :) :
Noe må man fordrive tiden med i påvente av våren...
I tillegg til å booke rimelige (får man håpe... ) hotellrom i Østerrike til Europaturen i sommer... .
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Ingenting med min egen. Men de to første 2016 modellene er klargjort og overlevert på jobben i dag. En WR125X og en YZ125 crossykkel har i dag forlatt butikken og kommet hjem til nye eiere. Da er det i hvert fall to nye som får kjenne PMS på kroppen ei tid framover
Montert Fuel-slipon, og den var meget pen og hørtes veldig bra ut! Spent på å se hvordan sykkelen føles etterpå og om jeg må remappe/kjøpe en sånn der boosterplug-sak for å gjøre blandinga litt fetere.....
Tappet av motoroljen og kjølevæsken. Skiftet motoroljefilter og tennplugger. Demontert 2 motordeksler så de kan lakkeres opp igjen da de er litt stygge.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
I dag har jeg montert nyinnkjøpte karbonsidedeksler, som også skal funke som varmeskjold. Ikke at jeg har vært plaget med varme fra motor og spesielt eksosutløpet fra bakre sylinder. Innkjøpt mest for at de ser bra ut på sykkelen :
Før montering:
Underveis...:
Ferdig montert:
Erstattet også KTMs originale GPS brakett i plast med den langt mer solide i metall fra SW-Motech. Gjør også at GPS'en kommer nærmere føreren, noe jeg synes er bra.:
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering