TheHaughom's Blogg - KTM 690 Duke IV - Flyttet til BAN-forum

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
TheHaughom
Innlegg: 1370
Registrert: 18 mai 2012, 14:36
Motorsykkelen din: KTM

Re: Duke's Court - Slip-on og vinterlagring?

Legg inn av TheHaughom »

Må si den funket meget bra når jeg fikk inn teknikken! Måtte også ta av bleeder-skruen å ta på noe teflontape for å eliminere luft gjennom gjengene...

Katalysatoren skal bort i løpet av vinteren. Har funnet en straight pipe, men den kom på 3000kr + mva og frakt. Dette fra en hobbysnekker i garasjen.
Litt for stiv pris.
LeoVince leverer en cat eliminator, men det er noe demping i denne også. Vil egentlig ha straight pipe uten noe krimskrams, og skjønner ikke at det skal være så forbanna dyrt med en straight pipe.
GPR selger slipon+straightpipe for 5-600USD, har sendt en forespørsel om å kun kjøpe pipen...

Når det er i boks blir det akrapovic mapping, slik verkstedet anbefalte :-D
Bilde
Kjørelengde 2012 (12. Jun - 4 Nov): 4800km
Kjørelengde 2013 (5. Mar - ): 5000

Sjekk ut bloggen min!

TheHaughom
Innlegg: 1370
Registrert: 18 mai 2012, 14:36
Motorsykkelen din: KTM

Re: Duke's Court - Slip-on og vinterlagring?

Legg inn av TheHaughom »

I dag fikk jeg endelig melding om at depotstøtten fra Biltema, som jeg har skrevet litt om tidligere også, var ankommet!
Måtte bare bestille den 3 ganger, og vente 2-3 måneder. :scratch
Hadde egentlig glemt hele greia...

Men, den ble henta, sammen med dekkreparasjonssett til 199 kr + noen ekstra CO2 patroner. Så nå er jeg vel sikret mot å punktere i all fremtid :P :p

Nå er i alle fall forhjulet også i lufta :prf

I morgen blir det nok endelig montering av fork protector og handguards!
Bilde
Kjørelengde 2012 (12. Jun - 4 Nov): 4800km
Kjørelengde 2013 (5. Mar - ): 5000

Sjekk ut bloggen min!

pelsen
Innlegg: 1275
Registrert: 11 des 2004, 14:08
Motorsykkelen din: ja

Re: Duke's Court - Slip-on og vinterlagring?

Legg inn av pelsen »

frontstøtta fra bilrema er ok den, RC8Ren min står på en slik den og, sammen med bakstøtte fra samme rema.
Husk at du aldri må bruke framstøtta uten at sykkern står på bakstøtta.
Har sett bilder av røret som erstatter katalysatorn, det ser ikke så vanskelig ut å lage, men bare materialinnkjøpet koster jo masse når man skal lage bare en.
Jeg har laget hele eksosanlegget på bobberen min selv, kjøpt rustbestandige bend og rør (SS 316), og har sveist det sammen. Dette anlegget, som ikke er så veldig stort, koster mer for bare materialene enn å kjøpe rør og potter til en gammel Triumph, som bobberen egentlig er. Pluss mange timer kutting, tilpassing og sveising som ikke regnes inn siden dette er hobby og ikke jobben min.
Det er nok lurt å søke etter noe som kan kjøpes ferdig og er laget flere av, det blir billigst.

TheHaughom
Innlegg: 1370
Registrert: 18 mai 2012, 14:36
Motorsykkelen din: KTM

Re: Duke's Court - Slip-on og vinterlagring?

Legg inn av TheHaughom »

Ja, jeg er klar over det med at bakstøtta må på først, for å stabilisere :thumleft

Jeg har fått forespeilet en pris på 400 Australske Dollar, som blir ca. 2800 kroner + frakt for røret. Synes det er litt drøyt.
LeoVince sin cat-eliminator (men har fortsatt noe demping) koster 160 euro, eller en 12-1300 kroner.
Jeg forventer egentlig at det skal komme noe på markedet snart, med ferdiglagde straight pipes, så jeg avventer og ser. Har jo god tid, sånn egentlig :thumleft
Kan sveise, men ikke godt nok til å gjøre et pent arbeid.

Har også lett etter bellypan fra racing-versjonen av 2012 Duke, og har endelig funnet partnummeret!
Så i løpet av vinteren blir nok bellypan i bildet under kjøpt inn, og lakkert svart (om det ikke kommer ettermarkedsdeler i karbon/sort).
Pris på 2500 kroner var ikke heeelt avskrekkende.

Bilde

Kjenner det kan bli en dyr vinter :P :p
Ellers takk for tips, pelsen!
Bilde
Kjørelengde 2012 (12. Jun - 4 Nov): 4800km
Kjørelengde 2013 (5. Mar - ): 5000

Sjekk ut bloggen min!

Brukeravatar
fikse
Innlegg: 953
Registrert: 28 apr 2011, 19:48
Motorsykkelen din: ´93Honda NX250, ´86 FZX700, ´87 Honda PX
Sted: Sund, Sotra, vest for Bergen

Re: Duke's Court - Slip-on og vinterlagring?

Legg inn av fikse »

Om du klarer å holde kjøpefingeren i ro en liten stund til, så kommer det nok garantert mye ettermarkedsdeler til den :-) På miniDuken tok det ikke lange tiden før det var mye rart å få tak i. :P :p
Livet er en lek: OBS: KTM Sting 125 (1997) kommer snart for salg!

Bent Are Fikse ´93 Honda NX 250 ´86 FZX 700 (US)

TheHaughom
Innlegg: 1370
Registrert: 18 mai 2012, 14:36
Motorsykkelen din: KTM

Re: Duke's Court - Slip-on og vinterlagring?

Legg inn av TheHaughom »

Ja, jeg regner med dette er en sykkel som kommer til å bli veldig populær på ettermarkedssiden.

I dag har jeg tatt av begge hjulene, tatt en grundig vask og lagt på felgstriper. Fornøyd med resultatet, selv om jeg ikke har sett det sammen med sykkelen.
I morgen blir det voks og polish av felgene :thumleft

Bilde
Bilde
Kjørelengde 2012 (12. Jun - 4 Nov): 4800km
Kjørelengde 2013 (5. Mar - ): 5000

Sjekk ut bloggen min!

TheHaughom
Innlegg: 1370
Registrert: 18 mai 2012, 14:36
Motorsykkelen din: KTM

Re: Duke's Court - Slip-on og vinterlagring?

Legg inn av TheHaughom »

Da har jeg ny link pipe på vei.
Fant den på en fransk nettside, og i følge tilbakemeldinger på KTM Mania (fransk KTM forum) skal den ha veldig god kvalitet og finish.

Gleder meg bare til å få denne på, og få mappet til Akrapovic map på sykkelen! :yeyeye

Bilde

Håper ikke lyden blir FOR voldsom.
Bilde
Kjørelengde 2012 (12. Jun - 4 Nov): 4800km
Kjørelengde 2013 (5. Mar - ): 5000

Sjekk ut bloggen min!

Brukeravatar
fikse
Innlegg: 953
Registrert: 28 apr 2011, 19:48
Motorsykkelen din: ´93Honda NX250, ´86 FZX700, ´87 Honda PX
Sted: Sund, Sotra, vest for Bergen

Re: Duke's Court - Slip-on og vinterlagring?

Legg inn av fikse »

TheHaughom skrev:Da har jeg ny link pipe på vei.
Fant den på en fransk nettside, og i følge tilbakemeldinger på KTM Mania (fransk KTM forum) skal den ha veldig god kvalitet og finish.

Gleder meg bare til å få denne på, og få mappet til Akrapovic map på sykkelen! :yeyeye


Håper ikke lyden blir FOR voldsom.
Ser bra ut den der. Om du vil ha jevnere finish, kan jeg tipse om å ta den med til et rustfritt verksted, for å få de til å syrevaske sveisene, evt også børste over sveisene. Noen liker det slik som avbildet, andre liker best at alt har samme finish. :-)
Lyden er det vel helst potten som styrer? Jeg byttet først potten, deretter svanehalsene på en Deauville jeg hadde (V2 650cc). Var knapt forskjell i lydnivå, men ørlite dypere lyd, med nye svanehalser (som var langt mer åpne enn de originale).
Livet er en lek: OBS: KTM Sting 125 (1997) kommer snart for salg!

Bent Are Fikse ´93 Honda NX 250 ´86 FZX 700 (US)

TheHaughom
Innlegg: 1370
Registrert: 18 mai 2012, 14:36
Motorsykkelen din: KTM

Re: Duke's Court - Slip-on og vinterlagring?

Legg inn av TheHaughom »

Kanskje jeg skal gjøre det da, siden resten av pipen på begge sider ikke har sveisemerkene... Tusen takk for tipset, skal sjekkes opp nærmere!

På Duken kaller KTM katalysatoren for pre-silencer, og Akrapovic potta jeg har er laget for å være sammen med en pre-silencer (Akra/stock).
Lyden nå uten DB-killer er meget bra, god brumming. Straight pipe uten db-killer skal visst være tilnærmet ukjørbart, eller som en på ktmforums.com sa "HOLY F**K IT'S LOUD!!".

Så ja, det kan jo bli interessant. Forøvrig sa det det var veldig god lyd med db-killeren i :prf
Bilde
Kjørelengde 2012 (12. Jun - 4 Nov): 4800km
Kjørelengde 2013 (5. Mar - ): 5000

Sjekk ut bloggen min!

TheHaughom
Innlegg: 1370
Registrert: 18 mai 2012, 14:36
Motorsykkelen din: KTM

Re: Duke's Court - Slip-on og vinterlagring?

Legg inn av TheHaughom »

Var på hyttetur i helgen, og kom hjem tidligere enn planlagt.
Det resulterte i at jeg strippet Hr. Duke for alt av plast, som ble polert med plastfornyer og beskytter fra Carlack.de. Resultatet ble bra, selv om det ikke akkurat er gamle delene som sitter på... :prf

Madammen er ikke like imponert over kjøkkenbordet fullt av plastdeler :-)å

Kjenner PMSen tar mer og mer i meg, tenker daglig på dagen jeg kan rulle sykkelen ut igjen...
Bilde
Kjørelengde 2012 (12. Jun - 4 Nov): 4800km
Kjørelengde 2013 (5. Mar - ): 5000

Sjekk ut bloggen min!

TheHaughom
Innlegg: 1370
Registrert: 18 mai 2012, 14:36
Motorsykkelen din: KTM

Re: Duke's Court - Kjøpefinger'n

Legg inn av TheHaughom »

Mottok uClear kommunikasjonssystemet i dag! :D

Bilde

Fikk knotet litt med det også, ikke at det var så mye knoting. Tok ca. 2 minutter fra esken var åpnet til de var koblet sammen med hverandre og mobiltelefonen.
Lekende lett å koble til/fra, utførelsen virker veldig solid og vanntett (gummi som dekker over hele de fysiske knappene) og lydkvaliteten var overraskende god.
Har tidligere kjørt med Scala Rider G4 (med kabel mellom) og G9 trådløst, og ingen har hatt så klar lyd som uClear!

Nå skal det sies at jeg har sittet i stuen med hjelmen på, og ringte til madammen, så det blir nok litt anderledes kjørende i 80 km/t. Men igjen, var virkelig imponerende lydkvalitet - både via tale peer-to-peer, via mobiltelefon og ikke minst musikk! Det kan hende volumet kan bli litt knapt dersom det er mye vindstøy osv, men det gjenstår å se.

For øyeblikket er jeg imponert! Får skrive litt mer om dem når jeg har fått sykkelen på veien igjen! :thumleft

Bilde
Bilde
Kjørelengde 2012 (12. Jun - 4 Nov): 4800km
Kjørelengde 2013 (5. Mar - ): 5000

Sjekk ut bloggen min!

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Duke's Court - Kjøpefinger'n

Legg inn av LordShaft »

Dette så veldig bra ut. Driver å kikker på kommunikasjon til hjelm selv. Skal ta meg en ekstra gløtt på dette. Takk for tips

Hva var prisen på dette? Og hvor bestilte du det? Om jeg får spørre :-)

TheHaughom
Innlegg: 1370
Registrert: 18 mai 2012, 14:36
Motorsykkelen din: KTM

Re: Duke's Court - Kjøpefinger'n

Legg inn av TheHaughom »

Jeg kjøpte Dual-settet på RevZilla.com.
Kostet 400 USD, som blir rett over 2200 kroner. Slapp igjennom uten moms/toll også :thumleft

Virker herlig å slippe å ha en mikrofon i alle fall, husker det var irriterende å ha en mikrofon nesten inni kjeften (fra Scala Rider settet)...
Bilde
Kjørelengde 2012 (12. Jun - 4 Nov): 4800km
Kjørelengde 2013 (5. Mar - ): 5000

Sjekk ut bloggen min!

TheHaughom
Innlegg: 1370
Registrert: 18 mai 2012, 14:36
Motorsykkelen din: KTM

Re: Duke's Court - Kjøpefinger'n

Legg inn av TheHaughom »

Ikke direkte MC-relatert, men i disse PMS tider gjør man vel det man kan for å underholde seg selv. :redface
Lekte litt med mobilen i går, fikk inn noen nye apps/widgets osv. for å pynte litt på lockscreen-en.

Foreløpig fornøyd, men må fikse bakgrunnen (oppskalert, derav ujevnhetene) og ønsker en spotify widget som matcher.

Bilde
Bilde
Kjørelengde 2012 (12. Jun - 4 Nov): 4800km
Kjørelengde 2013 (5. Mar - ): 5000

Sjekk ut bloggen min!

TheHaughom
Innlegg: 1370
Registrert: 18 mai 2012, 14:36
Motorsykkelen din: KTM

Re: Duke's Court - Kjøpefinger'n

Legg inn av TheHaughom »

Daaaa var akkurat en ordre lagt inn på Louis.de. Kjøperfinger'n slo til!

Ble kjøp av et SW-Motech Quick-Lock Blaze koffertsystem, en kettenmax kjederenser og litt diverse småting.
Så kan man også dra med seg litt om det skulle være nødvendig når man er på tur :mk

Film av Quick-Lock Blaze:
Bilde
Kjørelengde 2012 (12. Jun - 4 Nov): 4800km
Kjørelengde 2013 (5. Mar - ): 5000

Sjekk ut bloggen min!

Svar