Med denne tankbagen fra GIVI, som iflg. pakkesporing.no ankommer på mandag etter noen forsinkelser, er V7'ern fullt tur-utstyrt:
Så får vi se om det blir noen lengre turer med nysykkelen eller om det kun blir poseringsturer i nærområdet .
Kan jo ikke la 1290'en bli stående å vansmekte i garasjen heller...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Tanken på din er vel lakkert ikke sant? Altså den er ikke matt?
Det er i såfall et stort pluss da slike tankvesker fort lager gnissemerker i tanken. En tank med klarlakk kan man jo polere. En tank med matt lakk er mer eller mindre ødelagt så fort den får riper/gnissemerker.
Jeg får gnissemerker hele tiden på tanken etter min tankveske, men jeg bryr meg ikke så mye siden jeg lett polerer bort disse. :)
Bjerknez skrev: ↑25 mar 2023, 17:22
Denne ser ut til å passe tanken veldig bra
Tanken på din er vel lakkert ikke sant? Altså den er ikke matt?
Klarlakkert tank, ja.
Kommer antakelig til å klippe til og tilpasse en slik antisklimatte til å legge på tanken som beskyttelse mellom veska og tanken:
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Ja, det hjelper nok litt. Men gnissemerker vil du nok få okke som desverre. Uansett så er ikke disse gnissemerkene vanskelige å fjerne og dem sitter heller ikke dypt i lakken. Derimot er det esktremt viktig at underlaget er 100% rent før du legger det på. Noe du sikkert er klar over :)
"Problemet" er at det kommer støv og skitt innunder uansett-spørsmålet er om duken greier å holde det helt rolig eller at vibrasjonene beveger det litt. for det "seige" i underlaget holder godt på møkka.
På FTR`n gikk jeg for klar folie-ikke like strøkent men så kan det gnusse det det vil.
mekkern skrev: ↑25 mar 2023, 17:52
"Problemet" er at det kommer støv og skitt innunder uansett-spørsmålet er om duken greier å holde det helt rolig eller at vibrasjonene beveger det litt. for det "seige" i underlaget holder godt på møkka.
På FTR`n gikk jeg for klar folie-ikke like strøkent men så kan det gnusse det det vil.
Enig. Man kommer ikke utenom disse gnissemerkene. Men så lenge det er gnissemerker og ikke riper, så er det null problem og polere bort. Tar 2 minutter. Kan nok trolig fjernes med håndpolish også.
FredrikE24 skrev: ↑25 mar 2023, 18:15
Det går bra til du drar gjennom klarlakken tilslutt.
Klar folie er løsningen.
Det skal veldig mye til hvis det bare er gnissemerker.
Klar folie er så absolutt en god løsning, men er ikke særlig pent hvis man velger å kjøre uten tankveske og filen synes. Når man fjerner folien etter etter en stund vil man uansett trenge en polering da det vil være et skille der folien har vert.
Jeg har funnet ut at det beste og enkleste løsningen basert på en totalvurdering er å bruke tankvesken rett på lakken og heller kjlre en lett polering en gang i året.
Men som nevnt, blank folke er kanskje den beste løsningen hvis man ikke ønsker å polere samt beskytte lakken best mulig.
Siden jeg har en ganske langkjørt sykkel hvor kroppen er i kontakt med lakken kontinuerlig, så kan jeg melde om at det kan skje om man er ivrig med å stadig ha det ripefritt. Jeg er gjennom klarlakken på to steder hvor det har vært en del slitasje med tiden og som man har polert på årlig.
Jeg skal imidlertid ikke male fanden på veggen. De slitasjemerkene jeg har å stri med skyldes at hele kroppen er klistret fast til kåpene på min sykkel. Det er forskjell på det, og å kjøre med tankveske et par ganger i året.
4/5 striper med racingtape under tankveske ved bruk. Napp av når du skal posere uten veske
Da har du ikke gnissemerker, ikke skille og ikke noe og polere.
Er faktisk mulig og ikke over tenke alle mulige mc relaterte ting
Geiroe skrev: ↑25 mar 2023, 19:31
Ellers er jo et alternativ å levere tanken til lakkereren, å få lagt på litt ekstra klarlakk.
Ja, DET er faktisk en ganske god ide. Sikkert litt kostbart, men vi snakker kun våtslip av tank og lag med ekstra klarlakk her så trolig ikke så gal pris?
lazyboy skrev: ↑25 mar 2023, 19:44
4/5 striper med racingtape under tankveske ved bruk. Napp av når du skal posere uten veske
Da har du ikke gnissemerker, ikke skille og ikke noe og polere.
Er faktisk mulig og ikke over tenke alle mulige mc relaterte ting
Hvis det er meg du sikter til så overtenker ikke jeg dette. Jeg bruker sykkelen slik den er tiltenkt og polerer tanken ved gjevne mellomrom. Enkelt og greit.
Tenkte ikke på noen spesielle. La bare ut en enkel billig og fullt ut brukbar løsning som ikke innebærer følgende nevnte saker.
Riper, skjemmende folie, polering av overganger osv.
Noen ganger lurer jeg på om folk kjører mc for gleden det gir, eller for og se best ut.