Skal man handle så kan man like godt gjøre det på nett. Man får jo kanskje ekstra rabatter på disse messene men så betaler man også penger for å komme inn og ikke minst det man bruker for å dra dit.Gammelsmurfen skrev: ↑05 mar 2023, 17:32Bra du advarte og at jeg så dette før jeg fant på å dra, hadde denne søndagen i tankene om jeg skulle dit.Bjerknez skrev: ↑05 mar 2023, 11:31 Hjemme igjen og våken etter gårsdagens strabaser. Alt i alt en meget oppegående kveld/dag. Det var alt for mye folk på messen. Jeg snakket med flere som hadde avslått kjøp av spesielt klær fordi det var for mye folk. Jeg var en av dem selv. Etter en og en halv time hadde jeg sett det meste og dro til hovedstaden.
Standen til MCOslo som solgte klær var et mareritt og komme gjennom og AGM standen var alt for trang og travel til at jeg gadd og legge igjen noen kroner der. Yamaha hadde skjønt det. Stor fin stand som heller ikke var overfyllt. Der var det behagelig og være. Triumph sin stand var også bra.
Alt i alt en meget fin kveld hvor den eneste investeringen jeg gjorde var en Magsafe batteribank og en god del transaksjoner via barer
Men nettopp det du skriver her er det jeg syns er slitsomt med messer, gå i kø, stå i kø på harde ofte betonggulv... blir sliten nesten bare av tanken
Skal uansett ikke ha noe ny sykkel siden jeg kjøpte eskeny sist sesong.
Derimot er disse messene fine hvis man er på utkikk etter ny sykkel men ikke helt vet hva man vil ha. Prøvesitting etc. av alle sykler er enkelt. Jeg kan heller ikke forestille meg at salg av nye motorsykler er det man bør gjøre på en messe. Alt for mye folk og støy.
Så for min del er disse messene en sosial greie og ikke et sted jeg nødvendigvis bruker så mye penger. Dem som tjener mest på disse messene er nok dem som selger mat og drikke vil jeg tro.