AJ Arena...
- Bjerknez
- Innlegg: 24102
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: AJ Arena...
Jeg har selv prøvekjørt en KTM690 SMC og dette ga virkelig mersmak. Det var første gangen jeg fikk lyst til å finne meg en liten grusvei. En utrolig lett og smal sykkel som føltes mye tryggere og manøvrere på smale skogsveier. Jeg kjørte ikke på skogsveier med denne, men du verden jeg tror dette hadde vært gøy :)
Men dessverre får man ikek i pose og sekk med slike sykler. I høyere hastigheter og motorveikjøring egner slike sykler seg veldig dårlig synes jeg. Alt for lite power til overs når hastigheten øker. Men alt til sitt bruk selvsagt. Man får rett og slett ikke i pose og sekk når det kommer til motorsykkel :)
Men dessverre får man ikek i pose og sekk med slike sykler. I høyere hastigheter og motorveikjøring egner slike sykler seg veldig dårlig synes jeg. Alt for lite power til overs når hastigheten øker. Men alt til sitt bruk selvsagt. Man får rett og slett ikke i pose og sekk når det kommer til motorsykkel :)
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38877
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: AJ Arena...
Nå ser det virkelig ut til at Moto Guzzi er på rett spor!
Den nye V100 Mandello ser jo rett og slett nydelig ut :
V85TT har blitt en suksess for den ikoniske motorsykkelprodusenten i nettopp Mandello del Lario i Nord-Italia.
Jeg er overbevist om at det samme vil skje med nye V100 "Mandello"!
Eneste hinder tror jeg vil være prissettingen på den nye modellen.
Uansett så tror jeg tror ganske sikkert at jeg allerede har funnet min neste sykkel.
Ser egentlig få grunner til å skjele til andre sykler etter å ha sett denne .
Heller ikke nye Yamaha Tracer MT-09 som jeg endelig fikk prøvekjørt på Lillehammer her om dagen.
God å kjøre, frisk motor og artig motorlyd, god komfort og utvilsomt god Yamaha kvalitet til tross:
Det skal bli skikkelig interessant å se hva reaksjonene blir på årets EICMA utstilling i Milano på V100'en .
Den nye V100 Mandello ser jo rett og slett nydelig ut :
V85TT har blitt en suksess for den ikoniske motorsykkelprodusenten i nettopp Mandello del Lario i Nord-Italia.
Jeg er overbevist om at det samme vil skje med nye V100 "Mandello"!
Eneste hinder tror jeg vil være prissettingen på den nye modellen.
Uansett så tror jeg tror ganske sikkert at jeg allerede har funnet min neste sykkel.
Ser egentlig få grunner til å skjele til andre sykler etter å ha sett denne .
Heller ikke nye Yamaha Tracer MT-09 som jeg endelig fikk prøvekjørt på Lillehammer her om dagen.
God å kjøre, frisk motor og artig motorlyd, god komfort og utvilsomt god Yamaha kvalitet til tross:
Det skal bli skikkelig interessant å se hva reaksjonene blir på årets EICMA utstilling i Milano på V100'en .
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
-
- Innlegg: 826
- Registrert: 13 des 2015, 13:22
- Motorsykkelen din: Benelli TnT 1130 Sport Evo
- Bosted: Bartebyen
Re: AJ Arena... Min neste sykkel? Veldig, veldig sannsynlig!
Nice - mange godbiter og italiensk design, lauf und kauf
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38877
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: AJ Arena... Min neste sykkel? Veldig, veldig sannsynlig!
Ja, jeg tror jeg bare må begynne å legge av noen tusenlapper i månedene framover med tanke på fullfinansiering av en V100, ja. Være seg en sportstourer (bildet) eller kommende adventuremodell... .
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
- FredrikE24
- Innlegg: 4913
- Registrert: 24 apr 2016, 18:53
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
- Bosted: Nordre Follo
Re: AJ Arena... Min neste sykkel? Veldig, veldig sannsynlig!
Fin sykkel, men har den sidekofferter til å klikke på plass, eller trengs det rack og masse slike greier?
Hvor mye pulver har den? Utifra navnet kan man anta at det nærmer seg en liter i motorvolum?
Hvor mye pulver har den? Utifra navnet kan man anta at det nærmer seg en liter i motorvolum?
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38877
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: AJ Arena... Min neste sykkel? Veldig, veldig sannsynlig!
Specs. er nok litt usikkert enda.FredrikE24 skrev: ↑11 sep 2021, 19:37 Fin sykkel, men har den sidekofferter til å klikke på plass, eller trengs det rack og masse slike greier?
Hvor mye pulver har den? Utifra navnet kan man anta at det nærmer seg en liter i motorvolum?
Men det snakkes div. steder på nettet om 1050 kubikk og 120 HK.
Men altså høyst usikkert.
Det samme hva gjelder bagasjestativ. For egen del er det ønskelig med integrerte fester til sidevesker og selvfølgelig mulighet for toppboks...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
- FredrikE24
- Innlegg: 4913
- Registrert: 24 apr 2016, 18:53
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
- Bosted: Nordre Follo
Re: AJ Arena... Min neste sykkel? Veldig, veldig sannsynlig!
Med 120 hestekrefter begynner det å nærme seg noe! Baksvingen ser interessant ut. Bortsett fra BMWs Paralever, ser designet skremmende likt ut som på min K1200RS
-
- Innlegg: 826
- Registrert: 13 des 2015, 13:22
- Motorsykkelen din: Benelli TnT 1130 Sport Evo
- Bosted: Bartebyen
Re: AJ Arena... Min neste sykkel? Veldig, veldig sannsynlig!
Denne blir vel ingen semitrailer- men det blir sikkert bra med fester for sidevesker og bagasjebrett for toppboks. Men den er/blir vel ikke en adv- ut fra designet, heldigvis...
- Bjerknez
- Innlegg: 24102
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: AJ Arena... Min neste sykkel? Veldig, veldig sannsynlig!
Dette var slett ingen stygg sykkel. Men allikevel må jeg si den ser litt for moderne ut til å være en Moto Guzzi. Ikke den stiligste sykkelen jeg har sett, men den fjør så absolutt ikke skam på seg.
Hva du AJ synes om Guzzi vet vi jo alle fra før. Det har vel ligget i kortene siden jeg ble medlem her inne
Men andre farger enn de på bildet og fjerning av det grufulle skiltopphenget bak så begynner det å ligne på noe :)
Hva du AJ synes om Guzzi vet vi jo alle fra før. Det har vel ligget i kortene siden jeg ble medlem her inne
Men andre farger enn de på bildet og fjerning av det grufulle skiltopphenget bak så begynner det å ligne på noe :)
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38877
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: AJ Arena... Min neste sykkel? Veldig, veldig sannsynlig!
120 HK er intet absolutt krav, men viser at motoren har godt potensial.
Stelvio 1200 jeg hadde var strengt tatt en 1150 med sine 1151 kubikk og 105 HK .
Men med en god dreiemomentkurve, som jeg visste å utnytte best mulig og som jeg er ganske sikker på overrasket mange jeg kjørte sammen med, bla. eiere av Triumph Tiger Explorer 1200 og Ducati Multistrada 1200, den tiden jeg eide den... .
Overrasket for øvrig meg selv en del på turen til Italia i 2013 da "fartsholderen" på bakstedet ga uttrykkelig beskjed om at nå var farten mer en god nok da vi var på god vei til 210 km/t på italiensk motorvei...
Tror ganske bestemt at Moto Guzzi har greid det samme med denne nye væskekjølte motoren.
Kjenner at jeg gleder meg veldig til å demokjøre denne.
Håper det ikke tar altfor lang tid før den lokal Guzziforhandleren, et kvarters kjøretur fra her jeg bor, får en demomodell .
Skjer dog neppe før tidligst neste sommer, forhåpentligvis tidlig i juni.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
-
- Innlegg: 2264
- Registrert: 13 feb 2011, 15:43
- Motorsykkelen din: Honda cbr929rr 2000, Yamaha YZF R1 2006
Re: AJ Arena... Min neste sykkel? Veldig, veldig sannsynlig!
Skjønner godt at denne fenger. Den mest sportslige guzzi-designen jeg har sett, av de moderne syklene. Ca hvor mye veier den?
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38877
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: AJ Arena... Min neste sykkel? Veldig, veldig sannsynlig!
Flere farger regner jeg med vil komme.
Og skiltopphenget lever jeg veldig fint med :) .
Sånne ting bryr meg faktisk veldig lite...
Viktigere synes jeg det er at eksosanlegget ikke går forbi bakhjulet. Akkurat det syns jeg ikke ser særlig bra ut.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38877
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: AJ Arena... Min neste sykkel? Veldig, veldig sannsynlig!
Fortsatt et åpent og ikke minst interessant spørsmål siden Guzzi ikke akkurat har vært kjent for å lage de letteste syklene i sin klasse...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
-
- Innlegg: 503
- Registrert: 28 feb 2021, 12:45
- Motorsykkelen din: 2012 yamaha fz8, 2015 Suzuki vstrom 1000
Re: AJ Arena... Min neste sykkel? Veldig, veldig sannsynlig!
Hva syntes du om tracer 9? Prøvd å fått prøvekjørt en hele sommeren, men yamaha var ikke så velvillige.
Er den sykkelen jeg vurderer om jeg skal bytte ut den jeg har fram til neste sesong
Er den sykkelen jeg vurderer om jeg skal bytte ut den jeg har fram til neste sesong
If you gonna be dumb you gotta be tough
- Bjerknez
- Innlegg: 24102
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: AJ Arena... Min neste sykkel? Veldig, veldig sannsynlig!
Jeg har kjørt Tracer 900 og jeg syntes dette var en veldig fin sykkel. Frisk motor og en slags fin innstegsmodell "adventure" segmentet, selv om Tracer ikke er annet enn en høyreist MT09 med vindskjerm.
Er du vant til vindskjerm og er klar iver fordelene og bakdelene en slik gir, så synes jeg Tracer 900 er en fin sykkel. Ikke "spennende" av noe slag, men en sykkel som er behagelig å kjøre lg har en frisk motor. Demperne på den jeg kjørte var litt i mykeste laget, men det kan sikkert fikses.