Som det korrekt poengteres i tråden så er GS/A svært velbalansert. Men det er også Moto Guzzi V85 TT med V-motoren plassert i ramma på samme måte.
Så kanskje litt synd om du avstår fra en V85 TT testtur før du tar en (forhastet ?) kjøpsbeslutning.
Som det korrekt poengteres i tråden så er GS/A svært velbalansert. Men det er også Moto Guzzi V85 TT med V-motoren plassert i ramma på samme måte.
Forhastet? Det har jeg aaaldri hørt omSå kanskje litt synd om du avstår fra en V85 TT testtur før du tar en (forhastet ?) kjøpsbeslutning.
Bytte dekk på Nydal?
Min forrige 17 modell 1200Gs Rally fikk sin 30000 km service i mitt eie og betalte vel 6.400,- Da er det storservice med bremsevæske, ventiler, så byttet jeg da også klosser bak i den prisen.AJ skrev: ↑20 jun 2021, 10:37Ingen med erfaring som vil svare på dette ?AJ skrev: ↑19 jun 2021, 20:14 Jeg kjenner ikke så godt til BMW siden jeg aldri har eid en og vet lite om servicekostnadene.
Men er litt nysgjerrig på akkurat dette; som hva en må betale for en hovedservice på en BMW 1200/1250 GS?
Har hørt flere nevne at både deler og service på BMW er ganske dyrt...
Stemmer dette, tro?
Lest tråden og dine svar noen ganger og det virker som du bare burde bytte sykkel, da dine argumenter er meget vage. Det med å miste lapper lettere på en BMW 1250 på 330kg, kontra en Triumph 900 på 200kg henger jo ikke helt på greip vel. Det blir jo kraft x kg vel. Eller ?Hal73 skrev: ↑20 jun 2021, 12:19Interessant. Hvis det stemmer så faller det økonomiske argumentet mitt bort. Står da igjen med "størrelse" som et gyldig argument for bytte av sykkel. Samt gleden av å kjøre noe annet - det er alltid grønnere på andre siden av gjerdetFredrikE24 skrev: ↑20 jun 2021, 11:41 Tror nok ikke servicekostnader er så mye verre enn alt annet. Men disse BMWene er ikke særlig basic, og slikt sett kan mer gå galt og mindre kan fikses i felten.
Takk for innspill ang KTM. Var innom en KTM forhandler sist jeg skulle kjøpe sykkel. Tusla rundt i 10-15 min i butikken før noen lurte på om jeg ville ha hjelp. Fortalte hva jeg var på utkikk etter (mellomstor/stor Adventure), men fikk beskjed om at de ikke hadde noen jeg kunne prøvekjøre. Utstillingsmodellene kunne ikke lånes ut, om jeg forstod riktig. Dette var på høsten og jeg fikk høre at jeg kunne komme tilbake til våren når KTM hadde demo-dag. Fikk derimot tilbud om å låne en annen ikke-Adventure plastikk MC som jeg takket høflig nei til.Trekkplaster skrev: ↑21 jun 2021, 12:35 Har du vurdert ktm 790/890 adventure?
Jeg byttet ut min Tiger 800 '17 med en 790 adventure s. Tigeren var veldig topptung. Mulig Tiger 900 har blitt noe lettere.
Jeg er veldig fornøyd med ktm'en.
Siden du er fra og fortsatt bor på Lillehammer, går jeg ut fra ,så regner jeg med at det var Motorspeed du var innom.Hal73 skrev: ↑21 jun 2021, 18:05 Takk for innspill ang KTM. Var innom en KTM forhandler sist jeg skulle kjøpe sykkel. Tusla rundt i 10-15 min i butikken før noen lurte på om jeg ville ha hjelp. Fortalte hva jeg var på utkikk etter (mellomstor/stor Adventure), men fikk beskjed om at de ikke hadde noen jeg kunne prøvekjøre.