RUDSKOGEN - Det er "track-day/førerutvikling" torsdag
-
- Innlegg: 2264
- Registrert: 13 feb 2011, 15:43
- Motorsykkelen din: Honda cbr929rr 2000, Yamaha YZF R1 2006
Re: RUDSKOGEN - Det er "track-day/førerutvikling" torsdag
Hva slags sykkel har du kjøpt?
-
- Innlegg: 2264
- Registrert: 13 feb 2011, 15:43
- Motorsykkelen din: Honda cbr929rr 2000, Yamaha YZF R1 2006
Re: RUDSKOGEN - Det er "track-day/førerutvikling" torsdag
Kanskje min gamle da? Uansett et perfekt valg. Både å begynne på, og for mange år fremover.
Re: RUDSKOGEN - Det er "track-day/førerutvikling" torsdag
Mye mulig det. Kjøpte den av en som het Sindre. Hvit r6. Ser ut som tanken har vært gul en gang i tiden. Driver å pusser ned tanken litt før lakkering. Å da dukket det frem til gult
-
- Innlegg: 2264
- Registrert: 13 feb 2011, 15:43
- Motorsykkelen din: Honda cbr929rr 2000, Yamaha YZF R1 2006
Re: RUDSKOGEN - Det er "track-day/førerutvikling" torsdag
Trolig ikke min gamle da. Uansett kongesykkel for RR (C:
- Snikendeugle
- Innlegg: 3617
- Registrert: 10 apr 2013, 19:32
- Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
- Bosted: Oslo
Re: RUDSKOGEN - Det er "track-day/førerutvikling" torsdag
Ah, jeg visste ikke at man kunne ta kurset på en gatesykkel. Det gjør det i hvert fall litt enklere å komme i gang med lisens. Kan du sende en lenke til der du tar kurset?Bjarne89 skrev: ↑20 jun 2020, 13:33Kommer mest sansynelig et lisens kurs i august en gang. Sleng deg med der så har du hvertfall lisens.:) kan bruke gatesykkel på det kurset. Så kjøper du deg en banesykkel etterhvert. Tror det er mye mere morro å får mye mere ut av den enn den senior mc kjøringa. Pluss at det ikke er så kjipt å tryne med en billig banesykkel kontra din gate mc.. har surra rundt med senior mc i 1,5 sesong nå å føler vel ikke jeg har lært så veldig mye mere enn sporet rundt banen der. Lite oppfølging angående hvordan bli en rask og bedre fører. Kjørte jo litt sammen med deg i fjor. Å vi er jo på omtrent samme nivå. Så hadde vært morro hvis vi var litt flere ferskinger utpå der. Så får vi cannon her til å hjelpe oss litt.:)Snikendeugle skrev: ↑20 jun 2020, 12:32 Interessert i å høre mer om denne reisen din, Bjarne! Ikke helt utenktelig at jeg skulle gått den samme veien etterhvert...
Det største aberet for min del blir nok i så fall at jeg må ha bil for å holde på med dette, men det er en tanke jeg har lekt med tidligere uansett.
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
Re: RUDSKOGEN - Det er "track-day/førerutvikling" torsdag
Er ikke satt noen dato for kurs enda tror jeg. Men hørtes ut som det skulle komme et etter ferien.:) så tipper i løpet av august.:) du får slenge deg med på kurset. Så har du hvertfall lisensen klar.:) kan gi deg et pip her så fort jeg hører noe mere angående kurs.:) eller legg meg til på Facebook. Bjarne hermundsgård. Lettere å holde kontakten der.Snikendeugle skrev: ↑21 jun 2020, 16:38Ah, jeg visste ikke at man kunne ta kurset på en gatesykkel. Det gjør det i hvert fall litt enklere å komme i gang med lisens. Kan du sende en lenke til der du tar kurset?Bjarne89 skrev: ↑20 jun 2020, 13:33Kommer mest sansynelig et lisens kurs i august en gang. Sleng deg med der så har du hvertfall lisens.:) kan bruke gatesykkel på det kurset. Så kjøper du deg en banesykkel etterhvert. Tror det er mye mere morro å får mye mere ut av den enn den senior mc kjøringa. Pluss at det ikke er så kjipt å tryne med en billig banesykkel kontra din gate mc.. har surra rundt med senior mc i 1,5 sesong nå å føler vel ikke jeg har lært så veldig mye mere enn sporet rundt banen der. Lite oppfølging angående hvordan bli en rask og bedre fører. Kjørte jo litt sammen med deg i fjor. Å vi er jo på omtrent samme nivå. Så hadde vært morro hvis vi var litt flere ferskinger utpå der. Så får vi cannon her til å hjelpe oss litt.:)Snikendeugle skrev: ↑20 jun 2020, 12:32 Interessert i å høre mer om denne reisen din, Bjarne! Ikke helt utenktelig at jeg skulle gått den samme veien etterhvert...
Det største aberet for min del blir nok i så fall at jeg må ha bil for å holde på med dette, men det er en tanke jeg har lekt med tidligere uansett.
-
- Innlegg: 2264
- Registrert: 13 feb 2011, 15:43
- Motorsykkelen din: Honda cbr929rr 2000, Yamaha YZF R1 2006
Re: RUDSKOGEN - Det er "track-day/førerutvikling" torsdag
Hei. Regner med at dere ser på Borg sitt lisenskurs på Rudskogen. Solør har også kurs, på Vålerbanen. Jeg vet ikke hva som blir arrangert i år, grunnet corona. De faste kursene i vår ble gjennomført, og kanskje noe mer i sommer/høst. Alternativet er da kurs neste vår, i april.Bjarne89 skrev: ↑22 jun 2020, 13:12Er ikke satt noen dato for kurs enda tror jeg. Men hørtes ut som det skulle komme et etter ferien.:) så tipper i løpet av august.:) du får slenge deg med på kurset. Så har du hvertfall lisensen klar.:) kan gi deg et pip her så fort jeg hører noe mere angående kurs.:) eller legg meg til på Facebook. Bjarne hermundsgård. Lettere å holde kontakten der.Snikendeugle skrev: ↑21 jun 2020, 16:38Ah, jeg visste ikke at man kunne ta kurset på en gatesykkel. Det gjør det i hvert fall litt enklere å komme i gang med lisens. Kan du sende en lenke til der du tar kurset?Bjarne89 skrev: ↑20 jun 2020, 13:33Kommer mest sansynelig et lisens kurs i august en gang. Sleng deg med der så har du hvertfall lisens.:) kan bruke gatesykkel på det kurset. Så kjøper du deg en banesykkel etterhvert. Tror det er mye mere morro å får mye mere ut av den enn den senior mc kjøringa. Pluss at det ikke er så kjipt å tryne med en billig banesykkel kontra din gate mc.. har surra rundt med senior mc i 1,5 sesong nå å føler vel ikke jeg har lært så veldig mye mere enn sporet rundt banen der. Lite oppfølging angående hvordan bli en rask og bedre fører. Kjørte jo litt sammen med deg i fjor. Å vi er jo på omtrent samme nivå. Så hadde vært morro hvis vi var litt flere ferskinger utpå der. Så får vi cannon her til å hjelpe oss litt.:)Snikendeugle skrev: ↑20 jun 2020, 12:32 Interessert i å høre mer om denne reisen din, Bjarne! Ikke helt utenktelig at jeg skulle gått den samme veien etterhvert...
Det største aberet for min del blir nok i så fall at jeg må ha bil for å holde på med dette, men det er en tanke jeg har lekt med tidligere uansett.
Se på klubbenes hjemmesider, der ligger det sikkert informasjon.
- Snikendeugle
- Innlegg: 3617
- Registrert: 10 apr 2013, 19:32
- Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
- Bosted: Oslo
Re: RUDSKOGEN - Det er "track-day/førerutvikling" torsdag
Gjort! Nå husker jeg selvfølgelig klarere hvem du er! Stemmer jo at vi kjørte en del samtidig i fjorBjarne89 skrev: ↑22 jun 2020, 13:12Er ikke satt noen dato for kurs enda tror jeg. Men hørtes ut som det skulle komme et etter ferien.:) så tipper i løpet av august.:) du får slenge deg med på kurset. Så har du hvertfall lisensen klar.:) kan gi deg et pip her så fort jeg hører noe mere angående kurs.:) eller legg meg til på Facebook. Bjarne hermundsgård. Lettere å holde kontakten der.Snikendeugle skrev: ↑21 jun 2020, 16:38Ah, jeg visste ikke at man kunne ta kurset på en gatesykkel. Det gjør det i hvert fall litt enklere å komme i gang med lisens. Kan du sende en lenke til der du tar kurset?Bjarne89 skrev: ↑20 jun 2020, 13:33Kommer mest sansynelig et lisens kurs i august en gang. Sleng deg med der så har du hvertfall lisens.:) kan bruke gatesykkel på det kurset. Så kjøper du deg en banesykkel etterhvert. Tror det er mye mere morro å får mye mere ut av den enn den senior mc kjøringa. Pluss at det ikke er så kjipt å tryne med en billig banesykkel kontra din gate mc.. har surra rundt med senior mc i 1,5 sesong nå å føler vel ikke jeg har lært så veldig mye mere enn sporet rundt banen der. Lite oppfølging angående hvordan bli en rask og bedre fører. Kjørte jo litt sammen med deg i fjor. Å vi er jo på omtrent samme nivå. Så hadde vært morro hvis vi var litt flere ferskinger utpå der. Så får vi cannon her til å hjelpe oss litt.:)Snikendeugle skrev: ↑20 jun 2020, 12:32 Interessert i å høre mer om denne reisen din, Bjarne! Ikke helt utenktelig at jeg skulle gått den samme veien etterhvert...
Det største aberet for min del blir nok i så fall at jeg må ha bil for å holde på med dette, men det er en tanke jeg har lekt med tidligere uansett.
I tillegg til et ganske bra arbeids-sammentreff ser jeg nå
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
-
- Innlegg: 2264
- Registrert: 13 feb 2011, 15:43
- Motorsykkelen din: Honda cbr929rr 2000, Yamaha YZF R1 2006
Re: RUDSKOGEN - Det er "track-day/førerutvikling" torsdag
Borg MC-klubb har annonsert i dag at de kjører lisenskurs for RR 18. og 21. juli.Snikendeugle skrev: ↑22 jun 2020, 13:51Gjort! Nå husker jeg selvfølgelig klarere hvem du er! Stemmer jo at vi kjørte en del samtidig i fjorBjarne89 skrev: ↑22 jun 2020, 13:12Er ikke satt noen dato for kurs enda tror jeg. Men hørtes ut som det skulle komme et etter ferien.:) så tipper i løpet av august.:) du får slenge deg med på kurset. Så har du hvertfall lisensen klar.:) kan gi deg et pip her så fort jeg hører noe mere angående kurs.:) eller legg meg til på Facebook. Bjarne hermundsgård. Lettere å holde kontakten der.Snikendeugle skrev: ↑21 jun 2020, 16:38Ah, jeg visste ikke at man kunne ta kurset på en gatesykkel. Det gjør det i hvert fall litt enklere å komme i gang med lisens. Kan du sende en lenke til der du tar kurset?Bjarne89 skrev: ↑20 jun 2020, 13:33Kommer mest sansynelig et lisens kurs i august en gang. Sleng deg med der så har du hvertfall lisens.:) kan bruke gatesykkel på det kurset. Så kjøper du deg en banesykkel etterhvert. Tror det er mye mere morro å får mye mere ut av den enn den senior mc kjøringa. Pluss at det ikke er så kjipt å tryne med en billig banesykkel kontra din gate mc.. har surra rundt med senior mc i 1,5 sesong nå å føler vel ikke jeg har lært så veldig mye mere enn sporet rundt banen der. Lite oppfølging angående hvordan bli en rask og bedre fører. Kjørte jo litt sammen med deg i fjor. Å vi er jo på omtrent samme nivå. Så hadde vært morro hvis vi var litt flere ferskinger utpå der. Så får vi cannon her til å hjelpe oss litt.:)Snikendeugle skrev: ↑20 jun 2020, 12:32 Interessert i å høre mer om denne reisen din, Bjarne! Ikke helt utenktelig at jeg skulle gått den samme veien etterhvert...
Det største aberet for min del blir nok i så fall at jeg må ha bil for å holde på med dette, men det er en tanke jeg har lekt med tidligere uansett.
I tillegg til et ganske bra arbeids-sammentreff ser jeg nå
18. er teori. 21. er praktiske øvelser på Rudskogen. Anbefales for alle. De fleste deltar med gatesykkel, banesykkel er selvsagt også ok.
De arrangerer også trackdays 21. og 22. juli, på Rudskogen.
Re: RUDSKOGEN - Det er "track-day/førerutvikling" torsdag
Jeg er påmeldt lisenskurs.:)
- Snikendeugle
- Innlegg: 3617
- Registrert: 10 apr 2013, 19:32
- Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
- Bosted: Oslo
Re: RUDSKOGEN - Det er "track-day/førerutvikling" torsdag
Topp tips :) Jeg tror jeg må stå over for i år etter litt økonomisk oppveiing samt tid i kalenderen. Det blir nok ikke noe bruk av selve lisensen i år uansett. Kanskje jeg neste år tar steget?
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
-
- Innlegg: 23
- Registrert: 31 aug 2020, 18:49
- Motorsykkelen din: Yamaha FZ6N S2 2007
- Bosted: Follo
Re: RUDSKOGEN - Det er "track-day/førerutvikling" torsdag
Plukker opp en gammel tråd som jeg ser har vridd seg litt bort ifra det originale formålet med å diskutere Senior MC og over på roadracing Men lurer på om noen flere har lyst til å dele litt erfaringer med Senior MC, gjerne fra fjoråret. Jeg tok jo endelig MC lappen på høsten i fjor og har hørt flere snakke varmt om dette Senior MC opplegget. Er jo ekstremt fersk sjåfør, så tenker kanskje det kan være et godt sted for å bedre kjøreferdighetene litt og gjøre meg litt tryggere på veien?
Re: RUDSKOGEN - Det er "track-day/førerutvikling" torsdag
Kjørte ikke der i fjor men noen ganger året før etter noen års pause. Hadde endret seg en del, blitt litt mer "seriøst", rask gruppe (aka rød gruppe, heter nå mer politisk korrekt Modul 7) var jo egentlig ren frikjøring i gamle dager, nå var det mer arbeidsoppgaver hvor kjørte etter instruktør første passet, siste passet mer en frikjøring i praksis men samtale med instruktør mellom hvert pass.King skrev: ↑07 mar 2021, 11:12 Plukker opp en gammel tråd som jeg ser har vridd seg litt bort ifra det originale formålet med å diskutere Senior MC og over på roadracing Men lurer på om noen flere har lyst til å dele litt erfaringer med Senior MC, gjerne fra fjoråret. Jeg tok jo endelig MC lappen på høsten i fjor og har hørt flere snakke varmt om dette Senior MC opplegget. Er jo ekstremt fersk sjåfør, så tenker kanskje det kan være et godt sted for å bedre kjøreferdighetene litt og gjøre meg litt tryggere på veien?
Så når selv rask gruppe har blitt såpass strukturert så antar jeg også Modul 5 og 6 (tidligere grønn og gul gruppe) også er det. Så om du vil ha tips og råd så er det bra Etter Modul 4, som er sporvalg en ettermiddag på Rudskogen, begynner man i Modul 5 og når man føler det går litt vel rolig kan man flytte til Modul 6 og etterhvert 7 (etter godkjennelse fra instruktør).
En ting jeg ikke liker er at tidligere var det påmelding 1 uke før så kunne se på langtidsvarsel, nå er det 30 dager før. Men skjønner de godt, for Senior MC er det bedre butikk om fullbooket også når regner. Og for min del kunne det vært ren frikjøring som før (selv om selvfølgelig alltid tåler litt tips) men har vel mest å gjøre med at skal forbli godkjent av forsikringsselskapene.
Var færre deltagere i fjor pga Covid-19, kan jo bli litt slik også i år i starten, og så vidt fått med meg vil deltagere av nyetablerte Senior MC førerutvikling blir prioriterte.
Men anbefaler absolutt førerutvikling, gjør en utvilsomt til bedre sjåfør. Bare ikke ta med banekjøringen ut på veien (been there...gikk skikkelig dårlig ).
2019 Triumph Scrambler 1200
2017 KTM 450 EXC-F Six days
2017 KTM 450 EXC-F Six days
Re: RUDSKOGEN - Det er "track-day/førerutvikling" torsdag
Har også bare positive erfaringer å dele.
De kjører et litt tettere opplegg nå enn før (etter Covid) og det fungerer egentlig meget bra. Man kommer litt lettere i snakk med instruktørene og det er lettere å få tilbakemeldinger. I stedet for sånn det var før (30 i en gruppe hvor instruktørene fordelte seg litt utover.)
Eneste må være at det er litt for mange folk. Skulle gjerne vært sikret plass hver gang.
Det er morro. Folk er hyggelige. Instruktørene er flinke og det er svært få ulykker. Bare mindre uhell så lenge jeg har vært med. Vil nesten tro det er mindre ulykker enn på vegen da man slipper trafikken og uforutsigbare forhold. Det er heller ikke like alvorlige ulykker.
Det skulle vært flere baner i Norge så dette hadde vært litt enklere å få til.
De kjører et litt tettere opplegg nå enn før (etter Covid) og det fungerer egentlig meget bra. Man kommer litt lettere i snakk med instruktørene og det er lettere å få tilbakemeldinger. I stedet for sånn det var før (30 i en gruppe hvor instruktørene fordelte seg litt utover.)
Eneste må være at det er litt for mange folk. Skulle gjerne vært sikret plass hver gang.
Det er morro. Folk er hyggelige. Instruktørene er flinke og det er svært få ulykker. Bare mindre uhell så lenge jeg har vært med. Vil nesten tro det er mindre ulykker enn på vegen da man slipper trafikken og uforutsigbare forhold. Det er heller ikke like alvorlige ulykker.
Det skulle vært flere baner i Norge så dette hadde vært litt enklere å få til.