Yamaha XSR700
Yamaha XSR700
Hei
Holder på å lete etter min første motorsykkel men tror jeg blir å lete meg ihjel, umulig da det finnes så mye å velge i
Har fått sansen for xsr700, noen som har erfaring med den og kan fortelle hvordan den er? Stor forskjell på denne kontra mt-07 å kjøre? Er 175cm, kan xsr’en bli for høy?
Blir å bruke sykkelen mest til småturer, men blir vel noen langturer også.
Har også sett på Kawasaki Vulcan S og Honda cmx500 rebel men har ikke kjørt cruiser før så vet ikke hvor stor forskjell det er å kjøre det enn nakensykkel/klassisk.
Holder på å lete etter min første motorsykkel men tror jeg blir å lete meg ihjel, umulig da det finnes så mye å velge i
Har fått sansen for xsr700, noen som har erfaring med den og kan fortelle hvordan den er? Stor forskjell på denne kontra mt-07 å kjøre? Er 175cm, kan xsr’en bli for høy?
Blir å bruke sykkelen mest til småturer, men blir vel noen langturer også.
Har også sett på Kawasaki Vulcan S og Honda cmx500 rebel men har ikke kjørt cruiser før så vet ikke hvor stor forskjell det er å kjøre det enn nakensykkel/klassisk.
Re: Yamaha XSR700
Skogstrollet her inne på forumet kjører en xsr.
- Tore L
- Innlegg: 819
- Registrert: 08 jul 2014, 12:25
- Motorsykkelen din: 07 BMW K1200 GT -24 Triumph Tiger 900 GT Pro
- Sted: Sarpsborg ( Er fra Fredrikstad)
Re: Yamaha XSR700
Er ikke sikker på hvor mye hun er på forumet fortiden, men her finner du bloggen henes med mange fine bilder og helt sikker litt om xsr'en også :)
https://www.mcsiden.no/viewtopic.php?f=13&t=12276
https://www.mcsiden.no/viewtopic.php?f=13&t=12276
Tore Ludvigsen
x - 75 Kawasaki Z 900 - LS 4371
x - 81 Kawasaki Z 650 SR - YU 4225
x - 85 Suzuki GS 650 Katana - ZK 5773
x - 97 Yamaha XJ 900 Diversjon - BP 7238
x - 06 BMW K1200 GT - BH 4697
x - 10 BMW K1300 GT - KP 8260
x - 18 BMW R1200 GS - CU 7348
x - 75 Kawasaki Z 900 - LS 4371
x - 81 Kawasaki Z 650 SR - YU 4225
x - 85 Suzuki GS 650 Katana - ZK 5773
x - 97 Yamaha XJ 900 Diversjon - BP 7238
x - 06 BMW K1200 GT - BH 4697
x - 10 BMW K1300 GT - KP 8260
x - 18 BMW R1200 GS - CU 7348
- kjellv
- Moderator
- Innlegg: 6981
- Registrert: 14 aug 2012, 23:16
- Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
- Sted: Molde
- Kontakt:
Re: Yamaha XSR700
Hei, og velkommen hit
XSR700 er bygget på MT-07 plattformen, og er ikke så veldig ulik den å kjøre. Den har samme motor og ramme, men har en annen sal og et annet styre. Den har noe høyere salhøyde, men er likevel ikke for høy for deg. Man kan ikke bare se på salhøyden i cm, fordi salen på MT-07 er en god del bredere enn salen på XSR700. Selv om XSR har høyere salhøyde, vil den smalere salen langt på vei oppveie for dette. Du må nesten bare prøve.
Et trygt og godt valg er det i alle fall. Bunnsolid og artig motor som er helt problemfri. Liker du det moderne retro-designet i XSR700 så er det ikke mye å tvile på
Prøv denne: https://cycle-ergo.com/
XSR700 er bygget på MT-07 plattformen, og er ikke så veldig ulik den å kjøre. Den har samme motor og ramme, men har en annen sal og et annet styre. Den har noe høyere salhøyde, men er likevel ikke for høy for deg. Man kan ikke bare se på salhøyden i cm, fordi salen på MT-07 er en god del bredere enn salen på XSR700. Selv om XSR har høyere salhøyde, vil den smalere salen langt på vei oppveie for dette. Du må nesten bare prøve.
Et trygt og godt valg er det i alle fall. Bunnsolid og artig motor som er helt problemfri. Liker du det moderne retro-designet i XSR700 så er det ikke mye å tvile på
Prøv denne: https://cycle-ergo.com/
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Re: Yamaha XSR700
Takk for svarene
Tror jeg ender opp på xsr’en, en plass må man starte uansett
Tror jeg ender opp på xsr’en, en plass må man starte uansett
- Bjerknez
- Innlegg: 23348
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Sted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Yamaha XSR700
Jeg har kun kjørt XSR900, men denne er forholdsvis høy. Gjør ikke meg noe, men merket at den var høyere enn den jeg har (BMW S1000R). Ellers liker jeg XSR modellene veldig godt. Dem føles mer påkostet enn MT serien. Jeg liker også utseendet langt bedre.
Jeg tror XSR700 er en kjempesykkel. SKulle jeg hatt en sykkel i dne prisklassen hadde jeg ikke vert i tvil.
Jeg tror XSR700 er en kjempesykkel. SKulle jeg hatt en sykkel i dne prisklassen hadde jeg ikke vert i tvil.
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38167
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Yamaha XSR700
Har helt klart sin egenart i designet denne.
Kunne gjerne hatt en slik i garasjen jeg også !
Kunne gjerne hatt en slik i garasjen jeg også !
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
- Skogstrollet
- Innlegg: 742
- Registrert: 03 okt 2016, 13:29
- Motorsykkelen din: Honda CRF250L, Yamaha XSR700
- Sted: Oslo
Re: Yamaha XSR700
Kan kort si at jeg liker min XSR700 så mye at jeg har tatt den med til Sverige ved flytten i stedet for å selge å kanskje prøve noe nytt. Er nå i prosess for å få registrert den her
Når det gjelder salhøyde tror jeg ikke du kommer til å ha noen problemer med det. Er selv rett under 170cm og det er null stress - har forsåvidt 'flat seat' i stedet for originalsete, det virker litt lavere i fremkant og litt mykere generelt - planter begge beina godt i bakken hvis jeg trenger det. Med originalt sete nådde jeg ikke ned helt, men det manglet ikke mye og følte egentlig ikke at det var noen problemer.
Er ikke så veldig aktiv her om dagen, nei - har vært mye stress og lite MC-kjøring i samband med flytten - men nå er flytten avklart og ting begynner å roe seg ned, så håper å få tid til at oppdatere her litt oftere
Når det gjelder salhøyde tror jeg ikke du kommer til å ha noen problemer med det. Er selv rett under 170cm og det er null stress - har forsåvidt 'flat seat' i stedet for originalsete, det virker litt lavere i fremkant og litt mykere generelt - planter begge beina godt i bakken hvis jeg trenger det. Med originalt sete nådde jeg ikke ned helt, men det manglet ikke mye og følte egentlig ikke at det var noen problemer.
Er ikke så veldig aktiv her om dagen, nei - har vært mye stress og lite MC-kjøring i samband med flytten - men nå er flytten avklart og ting begynner å roe seg ned, så håper å få tid til at oppdatere her litt oftere
"Finns ingen plats att gömma sig
Vart du än går skogen hittar dig"
Vart du än går skogen hittar dig"
- Bjerknez
- Innlegg: 23348
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Sted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Yamaha XSR700
Ja, dem er faktisk imponerende fine dem syklene. XSR900 er så absolutt en kandidat for min del hvis jeg skal bytte sykkel en gang. Man får en fullspekket XSR900 med alt som er å oppdrive av utstyr for rundt 200 laken. Det synes jeg slett ikke er så ille. At man får en slik fra rundt 150 - 160.000,- er nesten litt utrolig.
MT09 ser ut som et plastleketøy i forhold synes jeg.
Re: Yamaha XSR700
Kawa sin Z900 er jo også relativt lik XSR900, men de har vel ingen 700 ccm?
Prøvde Kawaen i høst, veldig fin sykkel. Til forskjell fra XSR som er 3 sylindret er Kawa 4 sylindret. Effekt relativt lik
Prøvde Kawaen i høst, veldig fin sykkel. Til forskjell fra XSR som er 3 sylindret er Kawa 4 sylindret. Effekt relativt lik
- HeHy
- Innlegg: 508
- Registrert: 07 okt 2015, 16:05
- Motorsykkelen din: Kawasaki ZX6R 2006, Honda VFR750F 1997
- Sted: Kristiansand
Re: Yamaha XSR700
Nja z900rs kanskje. Ikke den vanlige, z900 den konkurrerer nok heller med Mt09.Jarlekje skrev:Kawa sin Z900 er jo også relativt lik XSR900, men de har vel ingen 700 ccm?
Prøvde Kawaen i høst, veldig fin sykkel. Til forskjell fra XSR som er 3 sylindret er Kawa 4 sylindret. Effekt relativt lik
Re: Yamaha XSR700
Mente Z900RS, den retro ja....HeHy skrev: ↑17 sep 2020, 14:30Nja z900rs kanskje. Ikke den vanlige, z900 den konkurrerer nok heller med Mt09.Jarlekje skrev:Kawa sin Z900 er jo også relativt lik XSR900, men de har vel ingen 700 ccm?
Prøvde Kawaen i høst, veldig fin sykkel. Til forskjell fra XSR som er 3 sylindret er Kawa 4 sylindret. Effekt relativt lik
- Bjerknez
- Innlegg: 23348
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Sted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Yamaha XSR700
Jeg mener XSR modellene har en perfekt balanse mellom å være retro og moderne. Fargevalgene man får på XSR modellene er også langt mer spiselig spør du meg enn på MT09 modellene, som nok er myntet mer mot de yngre.
Men skulle jeg evt. hatt en XSR, så hadde det blitt 900 versjonen med øhlins dempere og ellers alt av utstyr. Bortsett fra fullanlegget den kan fås med da. Det er noe av det absolutt styggeste jeg har sett. Her må designeravdelingen ha sovnet i timen
Men skulle jeg evt. hatt en XSR, så hadde det blitt 900 versjonen med øhlins dempere og ellers alt av utstyr. Bortsett fra fullanlegget den kan fås med da. Det er noe av det absolutt styggeste jeg har sett. Her må designeravdelingen ha sovnet i timen
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
-
- Innlegg: 22
- Registrert: 11 mai 2020, 22:35
- Motorsykkelen din: Din MC
Re: Yamaha XSR700
Var på forhandleren og prøvekjørte en flett ny slik (xsr700) i dag! Fantastisk sykkel! Veldig lett å navigere. Jeg tok nettopp lappen og dette var den første sykkelen jeg prøvde utenom sykkelen jeg hadde på kjøreskolen, som var en 3 år gammel Honda CB650. Var derfor litt smånervøs før jeg tok den ut på veien Sykkelen viste seg å være en drøm å kjøre kontra kjøreskolesykkelen! Mye lettere og smidigere. Ble faktisk litt "irritert" på kjøreskolen da jeg innså hvor mye bedre denne var. Hadde sikkert spart en del kjøretimer om jeg hadde kjørt denne her
Rundet faktisk av turen ved å kjøre innom kjøregården også, bare for morro. Ville jo se hvor lett krypkjøringa gikk med denne. Svaret er: latterlig lett!
Egentlig hadde jeg tenkt å kjøpe en billig sykkel som første sykkel, men nå spørs det om jeg ikke ryker på en smell og handler XSR til våren
Rundet faktisk av turen ved å kjøre innom kjøregården også, bare for morro. Ville jo se hvor lett krypkjøringa gikk med denne. Svaret er: latterlig lett!
Egentlig hadde jeg tenkt å kjøpe en billig sykkel som første sykkel, men nå spørs det om jeg ikke ryker på en smell og handler XSR til våren
Re: Yamaha XSR700
Så morro, uansett hva det blir «lykke til» :)
dypen
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2