Da fekk eg reparert traversen til eksosrøret som var sønderrustent med litt kreativ delelaging og sveising.
Så fekk jeg omsider på eksosanlegget.
Så var det testtur og bakbremsene hang. Etter litt synsing fant jeg ut hvorfor og fiksa det.
Så var det tid for å kjøre hjem fra mekkegarasjen hvor sykkelen har stått i forskjellige stillinger siden etter påske engang. Og rideturen var :-)å
Vel hjemme var det å drenere kjøleanlegget, satt på hageslangen og fekk spylt igjennom, så i morra blir det påfyll av kjølevæske, finne en passende mutter til en skrue og skru på undertrayet
Neste uke er meldt en nedgradering av været, noe som passer meg ypperlig da jeg ikke anser 25 grader som noe kjørevær med de klærene jeg innehar.
Nå starter min sesong! Straks kjørt 100 km!
Onsløv's Blogg: I'm back!
- fikse
- Innlegg: 953
- Registrert: 28 apr 2011, 19:48
- Motorsykkelen din: ´93Honda NX250, ´86 FZX700, ´87 Honda PX
- Bosted: Sund, Sotra, vest for Bergen
Re: Onsløv's Blogg-GPZ'en har fått nye sko.
Så du er kommet lenger en meg dah
Sykkelen min henger fremdeles i stropper i garasjen
Har ryggtrøbbel, så det blir smått med mekking for tiden. Men fikk da koblet opp relæer til lys og annet, pluss fremgaflene i aften Så nå er det for min del å få skrudd sammen hjul og frembremser, så er det bare noen kåpedeler og slikt, så kan jeg jekke den ned og fyre opp
Sykkelen min henger fremdeles i stropper i garasjen
Har ryggtrøbbel, så det blir smått med mekking for tiden. Men fikk da koblet opp relæer til lys og annet, pluss fremgaflene i aften Så nå er det for min del å få skrudd sammen hjul og frembremser, så er det bare noen kåpedeler og slikt, så kan jeg jekke den ned og fyre opp
Livet er en lek: OBS: KTM Sting 125 (1997) kommer snart for salg!
Bent Are Fikse ´93 Honda NX 250 ´86 FZX 700 (US)
Bent Are Fikse ´93 Honda NX 250 ´86 FZX 700 (US)
Re: Onsløv's Blogg-GPZ'en har fått nye sko.
Så hva var egentlig problemet? Du hadde null oljetrykk sier du,og så er plutselig alt iorden etter at du bare har demontert og tilbakemontert litte grann. Svenske-reparasjon :-)
Men det må ha vært en årsak. Sjekket du undersiden av silen skikkelig,og var den ren? Hva med den o-ringen som ligger mellom silen og pumpehuset,var den iorden? Sjekket du overtrykksventil for ulumskheter?
Bare nyssgjerrig.Som sagt,det må ha vært en årsak til at pumpa ikke sugde.
Men det må ha vært en årsak. Sjekket du undersiden av silen skikkelig,og var den ren? Hva med den o-ringen som ligger mellom silen og pumpehuset,var den iorden? Sjekket du overtrykksventil for ulumskheter?
Bare nyssgjerrig.Som sagt,det må ha vært en årsak til at pumpa ikke sugde.
ikkebike.norwegianforum.net
Re: Onsløv's Blogg-GPZ'en har fått nye sko.
Vet ikke hva som feilet.... Men ja, det må ha vært en årsak.Kawasaki skrev: Så hva var egentlig problemet? Du hadde null oljetrykk sier du,og så er plutselig alt iorden etter at du bare har demontert og tilbakemontert litte grann. Svenske-reparasjon :-)
Men det må ha vært en årsak. Sjekket du undersiden av silen skikkelig,og var den ren? Hva med den o-ringen som ligger mellom silen og pumpehuset,var den iorden? Sjekket du overtrykksventil for ulumskheter?
Bare nyssgjerrig.Som sagt,det må ha vært en årsak til at pumpa ikke sugde.
Men note bak øret til neste gang, er å skru av oljefilteret først og sjekke der om olja kommer ut der når jeg kjinner.
Silen var helt OK, Oringer o.l var OK, overtrykksventil funnet i orden, pumpa var i orden, ingenting som tyder på at det var tett i oljerør.......
Byttet ihvertfall olje fra mineral til racing (biltema) og filter fra biltema til hiflo, så får den "gamle" olja som kun er kjørt 89 km bli brukt på gressklippere og den slags.
Kjørt noen turer til og fra jobb nå. De nye dekkene er eksemplariske, oljetrykket er OK (all den tid det ikke lyser på dashen).
Kanskje jeg skulle fått målt oljetrykket nå når alt er i orden?
Mvh
Kristian
Nå: '10 BMW F800ST
Før: '00 Honda NT650 Deauville, '01 Yamaha XJ 900 Diversion, 01 Kawasaki GPZ 500S,
Kristian
Nå: '10 BMW F800ST
Før: '00 Honda NT650 Deauville, '01 Yamaha XJ 900 Diversion, 01 Kawasaki GPZ 500S,
Onsløv's Blogg: One year update
Hoi.
På tide å gi lyd igjen fra meg?
Sykkelen er blitt brukssykkel, kjører den ofte til og fra jobb, spesielt når fruen har bilen til å kjøre unga i barnehagen.
Kjøring i -8 grader er ikke noe jeg anbefaler sterkt...
Ellers har sykkelen gått som en klokke siden påsken i fjor.
Bør kanskje få justert gasserene da det rykker litt av og til... Noen i Bergen som tar på seg en slik jobb?
Snart får sykkelen parkert seg i en garasje, da vi har kjøpt oss hus. Og da mener jeg parkert.
Jeg får ti minutter å gå til jobb, og må legge inn en heftig omvei om jeg skal bruke sykkelen.
Det er fortsatt litt usikkert om den blir lagt ut for salg, eller om jeg bare skal ha den til pyntegjenstand for å ta meg noen turer på kveldinga ved mulighet. Altid kjekt med is på torget med andre ryttere.
Titter nå innom her av og til, og leser de mest interessanne overskriftene.
På tide å gi lyd igjen fra meg?
Sykkelen er blitt brukssykkel, kjører den ofte til og fra jobb, spesielt når fruen har bilen til å kjøre unga i barnehagen.
Kjøring i -8 grader er ikke noe jeg anbefaler sterkt...
Ellers har sykkelen gått som en klokke siden påsken i fjor.
Bør kanskje få justert gasserene da det rykker litt av og til... Noen i Bergen som tar på seg en slik jobb?
Snart får sykkelen parkert seg i en garasje, da vi har kjøpt oss hus. Og da mener jeg parkert.
Jeg får ti minutter å gå til jobb, og må legge inn en heftig omvei om jeg skal bruke sykkelen.
Det er fortsatt litt usikkert om den blir lagt ut for salg, eller om jeg bare skal ha den til pyntegjenstand for å ta meg noen turer på kveldinga ved mulighet. Altid kjekt med is på torget med andre ryttere.
Titter nå innom her av og til, og leser de mest interessanne overskriftene.
Mvh
Kristian
Nå: '10 BMW F800ST
Før: '00 Honda NT650 Deauville, '01 Yamaha XJ 900 Diversion, 01 Kawasaki GPZ 500S,
Kristian
Nå: '10 BMW F800ST
Før: '00 Honda NT650 Deauville, '01 Yamaha XJ 900 Diversion, 01 Kawasaki GPZ 500S,
Re: Onsløv's Blogg: Kjøpt ny sykkel!
Hoi.
På tide å gi lyd igjen fra meg?
Sykkelen solgte jeg i 2013, vært uten siden da, frem til nå.
Så nå har jeg altså kjøpt meg en 10'er modell av en BMW F800ST, kun kjørt den hjem for øyeblikket, så får jeg se hvordan den er etterhvert. Spraye meg inn med 5-56 må jeg visst også, merker at jeg er litt rusten, men det går seg vel til.
Sikkert mange nye tryner her siden sist?
På tide å gi lyd igjen fra meg?
Sykkelen solgte jeg i 2013, vært uten siden da, frem til nå.
Så nå har jeg altså kjøpt meg en 10'er modell av en BMW F800ST, kun kjørt den hjem for øyeblikket, så får jeg se hvordan den er etterhvert. Spraye meg inn med 5-56 må jeg visst også, merker at jeg er litt rusten, men det går seg vel til.
Sikkert mange nye tryner her siden sist?
Mvh
Kristian
Nå: '10 BMW F800ST
Før: '00 Honda NT650 Deauville, '01 Yamaha XJ 900 Diversion, 01 Kawasaki GPZ 500S,
Kristian
Nå: '10 BMW F800ST
Før: '00 Honda NT650 Deauville, '01 Yamaha XJ 900 Diversion, 01 Kawasaki GPZ 500S,
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38877
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Onsløv's Blogg: I'm back!
Velkommen tilbake .
Og gratulerer så mye med nysykkelen. En som helt klart skiller seg ut i mengden .
Og gratulerer så mye med nysykkelen. En som helt klart skiller seg ut i mengden .
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering