Ja, jeg skjønte jo etter hvert at man trenger en sånn en like mye som en større frittroterende DA-maskin. Masse kriker og kroker på bil og båt også, ikke bare mcBjerknez skrev: ↑24 apr 2020, 06:32Denne tror jeg du kommer til å bli veldig glad i når du skal polere sykkern!TGR skrev: ↑23 apr 2020, 22:29 Green friday.... well, what the heck.....
https://bilnerden.no/flex-pe8-roterende-poleringsmaskin
Polering og sånt no....
Re: Polering og sånt no....
Re: Polering og sånt no....
Åsen går det poleringen TGR?
Fått testet maskinen?
Fått testet maskinen?
- Bjerknez
- Innlegg: 24102
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Polering og sånt no....
Funker klutene da gutta? :)
Re: Polering og sånt no....
Har ikke kommet meg i poleringa enda. Holder på under vannlinja på daycruiseren enda, innimellom andre gjøremål. Har måttet reparere noen skader på kjølen osv.
Men snart
Men snart
- Bjerknez
- Innlegg: 24102
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Polering og sånt no....
Har du brukt 20 ish kluter på to biler og en sykkel???
Jeg bruker disse klutene kun til "finpussen" som feks. buffing av voks, påføring av quickdetailer (hurtigvoks) lett støvtørk og i det hele tatt på mer eller mindre rene overflater.
Til grovjobben bruker jeg andre langt rimeligere kluter...
Jeg bruker ca. en klut pr. kjøretøy pr vask. Altså en av disse klutene. Totalt bruker jeg mange flere. Jeg har gså mange engangskluter som er superbillige som jeg kaster etter hvert som jeg bruker dem.
Re: Polering og sånt no....
Vask er én ting, polering er vel noe annet ?
Som helt "upstart" her så har jeg jo sett på noen YT-snutter. For meg ser det ut som at de polerer et lite område, og så drar de av med en MF-klut for å sjekke. Da blir vel én klut ganske fort full av ski ? t.....
- Bjerknez
- Innlegg: 24102
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Polering og sånt no....
Joda, men når jeg vasker så blir det polering og eller buffing av voks hver gang. Om ikke voks så en quickdetailer (hurtigvoks). En mikrofiberklut (eller en hvilken som helst klut) har 8 sider. Du bretter kluten i fire og da har du totalt 8 rene sider. En ren side kan du fint bruke to ganger (på to paneler).
Hvis du bare knurver kluten sammen i an ball og gnukker løs, så blir det litt balluba ja.
Så er kunsten og ikke bruke for mye produkt når man polerer. Det er ikke slik at du skal tørke bort en millimeter med hvit guffe fra bilen. Du skal knapt se at du har lagt voks og hvis du polerer med riktig. Middel kan du kjøre produktet nesten helt tørt før du buffer av.
Men kliner du på med voks/polish som ligger som en hvit kake på lakken, så kreves det noen kluter ja.
Re: Polering og sånt no....
BMW til guttungen gikk det mange kluter på.Bjerknez skrev: ↑24 apr 2020, 15:43Har du brukt 20 ish kluter på to biler og en sykkel???
Jeg bruker disse klutene kun til "finpussen" som feks. buffing av voks, påføring av quickdetailer (hurtigvoks) lett støvtørk og i det hele tatt på mer eller mindre rene overflater.
Til grovjobben bruker jeg andre langt rimeligere kluter...
Jeg bruker ca. en klut pr. kjøretøy pr vask. Altså en av disse klutene. Totalt bruker jeg mange flere. Jeg har gså mange engangskluter som er superbillige som jeg kaster etter hvert som jeg bruker dem.
Ble først en to stegs korreksjon med påfølgende voksing.
Kunne nok ha brukt færre, men hadde ikke noen av de gamle som var rene og da måtte jeg bruke det jeg har tilgjengelig.
-
- Innlegg: 139
- Registrert: 01 jul 2018, 21:08
- Motorsykkelen din: `08 BMW K1200S
Re: Polering og sånt no....
Hvordan få eikene til å bli fine igjen? Noe enkelt som funker?
- Bjerknez
- Innlegg: 24102
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Polering og sånt no....
Er dem skikkelige skitne så er det håndvask som gjelder. Finnes ikke noe godt nok allround produkt som rensker absolutt all møkk. Tannbørste, eller en eller annen annen børste dyppet i parafin bør gjøre susen.SprintS955 skrev: ↑25 apr 2020, 11:38 Hvordan få eikene til å bli fine igjen? Noe enkelt som funker?
Det er i grunn ingenting som blir "enkelt" hvis sykkelen ikke vaskes ofte nok og man omtrent venter til sesongslutt før man vasker. Men en sterk avfetting samt prickbort fjerner det meste. Men helt blanke vil dem ikke bli uten håndvask hvis dem er veldig skitne.
Men vær forsiktig med å bruke avfetting på sort ubehandlet plast samt sorte motordeler. Det kan fort gi skjolder som man ikke får bort igjen enkelt. Been there done that!
-
- Innlegg: 139
- Registrert: 01 jul 2018, 21:08
- Motorsykkelen din: `08 BMW K1200S
Re: Polering og sånt no....
Lite svart plast her gitt
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Re: Polering og sånt no....
Her var det masse god info vedr vask pleie polere motorsykkel, hva med å redigere første innlegg for en såkalt «Quick guide» for de som ikke vil lese hele tråden. Fant en fin detaljert her men linkene til produktpakker virker ikke.
https://bjerknez.no/polering-av-motorsykkel-7263/
https://bjerknez.no/polering-av-motorsykkel-7263/
dypen "You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "Min MC Logg her"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
Re: Polering og sånt no....
Kan godt redigere den jeg, men er litt usikker på hva du mener, altså hvordan du ser for deg at det bør være...dypen skrev: ↑25 apr 2020, 21:16 Her var det masse god info vedr vask pleie polere motorsykkel, hva med å redigere første innlegg for en såkalt «Quick guide» for de som ikke vil lese hele tråden. Fant en fin detaljert her men linkene til produktpakker virker ikke.
https://bjerknez.no/polering-av-motorsykkel-7263/
Re: Polering og sånt no....
Takker En «Quick guide» for de late Fremgangsmåte som alle kan følge (dummies guide) 1 - 2 - 3 ... Beskrivelse av et minimum produkter du må ha. (ett hav å velge i) og til slutt anbefaling på ex polermaskin hvis det anbefales. Tenker vel at en polermaskin for bil passer kanskje dårlig til mc ... for stor?
dypen "You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "Min MC Logg her"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1