Da er jo alt i skjønneste orden
Polering og sånt no....
- Bjerknez
- Innlegg: 24102
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Polering og sånt no....
- Bjerknez
- Innlegg: 24102
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Polering og sånt no....
Good :)
Re: Polering og sånt no....
Fine saker
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Re: Polering og sånt no....
Denne ble bestilt fra Tyskland i dag.
Tar vel litt tid før den kommer i disse tider.
https://www.ebay.com/itm/Liquid-Element ... 2749.l2649
Tar vel litt tid før den kommer i disse tider.
https://www.ebay.com/itm/Liquid-Element ... 2749.l2649
Re: Polering og sånt no....
Fikk prøvd denne i dag https://autodude.no/produkt/bilvoks_meg ... gKad_D_BwE
Som jeg trodde, ikke god polering, tok ikke mye vaskeriper, men ga faktisk ganske god glans.
Tok BMW til guttungen som en test, og de har ganske hard lakk, så med hardere puter kunne jeg muligens fått bedre resultat.
Men som en mellompolering på sommeren tror jeg nok dette kan funke, men ikke fullgod behandling på våren.
Det er uten tvil en poleringseffekt i den, men ikke så mye som en god copound.
Som jeg trodde, ikke god polering, tok ikke mye vaskeriper, men ga faktisk ganske god glans.
Tok BMW til guttungen som en test, og de har ganske hard lakk, så med hardere puter kunne jeg muligens fått bedre resultat.
Men som en mellompolering på sommeren tror jeg nok dette kan funke, men ikke fullgod behandling på våren.
Det er uten tvil en poleringseffekt i den, men ikke så mye som en god copound.
- Bjerknez
- Innlegg: 24102
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Polering og sånt no....
Som nevnt tidligere. Sikkert god denne, men "3-in-1" er det garantert ikke. Slike produkt klarer ikke å utfylle produkter som er spesialiserte til oppgaven. vertfall ikke uten maskin.
Dette er nok mer en lakkrens som legger igjen god beskyttelse. Ikke noe dårlig produkt sikkert, men langt i fra noen fullgod "3-in-1" løsning.
Dette er nok mer en lakkrens som legger igjen god beskyttelse. Ikke noe dårlig produkt sikkert, men langt i fra noen fullgod "3-in-1" løsning.
- Bjerknez
- Innlegg: 24102
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Polering og sånt no....
Re: Polering og sånt no....
Ikke dårlig, men ikke 3 in 1Bjerknez skrev: ↑12 apr 2020, 19:25 Som nevnt tidligere. Sikkert god denne, men "3-in-1" er det garantert ikke. Slike produkt klarer ikke å utfylle produkter som er spesialiserte til oppgaven. vertfall ikke uten maskin.
Dette er nok mer en lakkrens som legger igjen god beskyttelse. Ikke noe dårlig produkt sikkert, men langt i fra noen fullgod "3-in-1" løsning.
Hadde jo mistanke om dette. Ble veldig bra glans, men ikke noe korrigering som er noe å snakke om.
Får frem bra overflate hvis ikke det er riper, og er veldig enkel og kjapp å jobbe med.
Kunne jo kjørt en gang til, men da kunne jag like godt ha kjørt en polish.
Bra, tja sikkert, fullgod behandling? Nei, men en bra mellomting
- Bjerknez
- Innlegg: 24102
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Polering og sånt no....
Det er nettopp det en lakkrens gjør. Korrigeringsegenskapene til denne på riper man normalt finner på biler etc. Vil jeg påstå er så godt som fraværende.simpson skrev: ↑12 apr 2020, 19:45...Får frem bra overflate hvis ikke det er riper...Bjerknez skrev: ↑12 apr 2020, 19:25 Som nevnt tidligere. Sikkert god denne, men "3-in-1" er det garantert ikke. Slike produkt klarer ikke å utfylle produkter som er spesialiserte til oppgaven. vertfall ikke uten maskin.
Dette er nok mer en lakkrens som legger igjen god beskyttelse. Ikke noe dårlig produkt sikkert, men langt i fra noen fullgod "3-in-1" løsning.
At den fjerner riper fra 3000 papir har null betydning. Det viser bare at den har litt slipemidler som gjør at den fungerer som en lakkrens. Men slipemidlene er ikke der for å korrigere.
Re: Polering og sånt no....
... Hm.... både DA og roterende..... Når man som "fersk polerer" begynner å tenke igjennom alle de stedene man trenger nettopp en slik maskin, være seg på mc, bil eller båt, så blir det jo fort til at man lurer litt på hvordan man skal klare seg uten.....chromecast skrev: ↑04 apr 2020, 13:59 Maskinen heter Flex PXE 80! Hadde jeg ikke hatt Mini og Nano nå hadde jeg garantert handla denne :)
- Bjerknez
- Innlegg: 24102
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Polering og sånt no....
På slike små maskiner som skal komme til på trange steder kan roterende være løsningen. Jeg bruker min Rupes Nano kun med rotering av den enkle grunn at den blir mer forutsigbar og man kommer til på trangere steder. Så på motorsykkel så foretrekker jeg nok en roterende. Men det krever litt mer teknikk da man fort kan "koke" lakken hvis man legger for mye press eller bruker for høy hastighet. Jeg har selv vært med på og koke en baklykt på en gammel Volvo. Lykten ble blank og fin den, men det fulgte med ett par bobler....
En ny lykt koster ikke all verden, men koker man lakken kan det fort bli dyrere.
Jeg har polert mange biler med Flex sin WRG401 som er en oscilerende maskin med Scholl S17 og orange Uber pads (eller puter med mideium cut). Denne kombinasjonen er en veldig god allrounder og du slipper også å polere med finere produkt etterpå da S17 avslutter med fint resultat. Man bare topper med en voks.
Jeg brukte også Flex'en på båten jeg hadde. Det funket også fint, men skulle nok ønsket meg en med større hode på de store flatene, samt en mindre rundt instrumentpanel etc.
Skal man polere alt fra båt/bil/MC så mener jeg at man ikke klarer og finne en allrounder som er god på alt. Men jeg ville nok valgt en maskin ala den du har kjøpt og en PEX80 eller Rupes Nano. Så får du heller leve med at det tar litt lenger tid og polere båten hvis du har en stor båt.
Har du en veldig stor båt, ala 30-50 fot etc. så ville jeg hatt en maskin til med større hode.
Den flexen jeg hadde var nærmest umulig og polere Bimmern med. Jeg kom til midt på tanken og litt på sidedeksler, men ikke andre steder. Siden jeg ikke lenger polerer bil og kun har MC så solgte jeg denne Flexen og kjøpte meg Rupes Nano. Det beste kjøpet jeg har gjort på veldig lenge. :)
En ny lykt koster ikke all verden, men koker man lakken kan det fort bli dyrere.
Jeg har polert mange biler med Flex sin WRG401 som er en oscilerende maskin med Scholl S17 og orange Uber pads (eller puter med mideium cut). Denne kombinasjonen er en veldig god allrounder og du slipper også å polere med finere produkt etterpå da S17 avslutter med fint resultat. Man bare topper med en voks.
Jeg brukte også Flex'en på båten jeg hadde. Det funket også fint, men skulle nok ønsket meg en med større hode på de store flatene, samt en mindre rundt instrumentpanel etc.
Skal man polere alt fra båt/bil/MC så mener jeg at man ikke klarer og finne en allrounder som er god på alt. Men jeg ville nok valgt en maskin ala den du har kjøpt og en PEX80 eller Rupes Nano. Så får du heller leve med at det tar litt lenger tid og polere båten hvis du har en stor båt.
Har du en veldig stor båt, ala 30-50 fot etc. så ville jeg hatt en maskin til med større hode.
Den flexen jeg hadde var nærmest umulig og polere Bimmern med. Jeg kom til midt på tanken og litt på sidedeksler, men ikke andre steder. Siden jeg ikke lenger polerer bil og kun har MC så solgte jeg denne Flexen og kjøpte meg Rupes Nano. Det beste kjøpet jeg har gjort på veldig lenge. :)
- Bjerknez
- Innlegg: 24102
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Polering og sånt no....
Denne tror jeg du kommer til å bli veldig glad i når du skal polere sykkern!TGR skrev: ↑23 apr 2020, 22:29 Green friday.... well, what the heck.....
https://bilnerden.no/flex-pe8-roterende-poleringsmaskin