Tenke å kjøpe lett mc!!
Tenke å kjøpe lett mc!!
Hei, jeg har nettopp blitt 15 og tenker å kjøpe lett mc.
Vet ikke hvilken merke jeg burde kjøre eller hvilken merke.
så lenge den ser finn ut og er bra og fungerer, så går det fint.
Vil ikke bruke mer enn 40k på en sykkel. Men gi forslag, sykler fra 25-40k!!
Vet ikke hvilken merke jeg burde kjøre eller hvilken merke.
så lenge den ser finn ut og er bra og fungerer, så går det fint.
Vil ikke bruke mer enn 40k på en sykkel. Men gi forslag, sykler fra 25-40k!!
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38167
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Tenke å kjøpe lett mc!!
Heisan ! og velkommen hit til MCsiden.no, Moses.jw :) .
Yamaha MT-125 er vel noe av det grommeste i 125 klassen. Men kanskje i dyreste laget? Og kanskje vanskelig å få tak i som brukt?
Yamaha MT-125 er vel noe av det grommeste i 125 klassen. Men kanskje i dyreste laget? Og kanskje vanskelig å få tak i som brukt?
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Re: Tenke å kjøpe lett mc!!
vil ha en sykkel som ser dritt fin ut og sitt posisjon og som jeg kan kødde lit med!! Aj
-
- Innlegg: 64
- Registrert: 26 jan 2017, 17:35
- Motorsykkelen din: Yamaha thunderace 1000
Re: Tenke å kjøpe lett mc!!
Jeg syns aprilia rs125 er feit :)
-
- Innlegg: 54
- Registrert: 09 des 2016, 23:23
- Motorsykkelen din: Triumph Street Triple 765 RS
- Sted: Nittedal
Re: Tenke å kjøpe lett mc!!
Tviler på at du finner en Yamaha MT-125 til den prisen.
Hvis du ønsker motorsykkel med 4-takt motor, så kan disse være gode valg:
Yamaha YZF R125
Honda CBR 125
KTM Duke 125
YZF R125 har veldig sportslig (foroverlent) sittestilling og kan bli slitsom på lengre turer. På Duke sitter du mer rett opp og ned. CBR har også en relativt sportslig sittestilling, men ikke så ekstrem som YZF R125.
Anbefaler deg å se på og prøvesitte flere sykler før du bestemmer deg.
Hvis du ønsker motorsykkel med 4-takt motor, så kan disse være gode valg:
Yamaha YZF R125
Honda CBR 125
KTM Duke 125
YZF R125 har veldig sportslig (foroverlent) sittestilling og kan bli slitsom på lengre turer. På Duke sitter du mer rett opp og ned. CBR har også en relativt sportslig sittestilling, men ikke så ekstrem som YZF R125.
Anbefaler deg å se på og prøvesitte flere sykler før du bestemmer deg.
Triumph Street Triple 765RS
Suzuki SV650S
Suzuki SV650S
Re: Tenke å kjøpe lett mc!!
Absolutt det morsomste man kan ha på A1 lappen uten tvil. Men det er 2takt og tiltrekker seg eiere av "pøbel"-sorten
Kan man skru, har verktøy og garasje tilgjengelig så er det sikkert en kul sykkel å eie.
Man har jo også Husqvarna SMS 125 også. Den er laget i den perioden Husqvarna var eid av Mv Augusta, så hvis du liker å skru så er det absolutt noe å vurdere.
Selv hadde jeg valgt en eller annen 4takter som tåler å bli veltet og begynt å spare til bil-lappen istedet.
De fleste av syklene i 125cc segmentet går like bra.
- Blaamand
- Innlegg: 221
- Registrert: 30 mai 2015, 12:16
- Motorsykkelen din: Husqvarna FE 501 '15 KTM 250 EXC 2t 2015
- Sted: Oslo
Re: Tenke å kjøpe lett mc!!
Litt bøllefaktor tåler man og totakt er jo bare gøy!
Det fine med EXC eller liknende er at jo at man kan ha to felgsett(Enduro/SM) slik at man kan bruke den overalt.
Trekker ikke ned at den går som rakkern og holder seg godt i verdi heller
Er ikke allverdens skruing. Skifter man stempel på 80-100t kommer man langt. Oljeskift teller jo ikke som skruing :)
Det fine med EXC eller liknende er at jo at man kan ha to felgsett(Enduro/SM) slik at man kan bruke den overalt.
Trekker ikke ned at den går som rakkern og holder seg godt i verdi heller
Er ikke allverdens skruing. Skifter man stempel på 80-100t kommer man langt. Oljeskift teller jo ikke som skruing :)
Royal skrev: ↑12 jun 2017, 20:01Absolutt det morsomste man kan ha på A1 lappen uten tvil. Men det er 2takt og tiltrekker seg eiere av "pøbel"-sorten
Kan man skru, har verktøy og garasje tilgjengelig så er det sikkert en kul sykkel å eie.
Man har jo også Husqvarna SMS 125 også. Den er laget i den perioden Husqvarna var eid av Mv Augusta, så hvis du liker å skru så er det absolutt noe å vurdere.
Selv hadde jeg valgt en eller annen 4takter som tåler å bli veltet og begynt å spare til bil-lappen istedet.
De fleste av syklene i 125cc segmentet går like bra.
BRAAAAAP!
Re: Tenke å kjøpe lett mc!!
Er ikke alltid like gøy å lukte 2takt 24/7 og sitte med følelse av de 3 forrige pøbel-eierene gjorde ikke annet enn å svi bakdekk, "olje" simmeringene på fordemperene og "glemme" å bytte olje. Morsomme sykler, men for spesielt interesserteBlaamand skrev: ↑12 jun 2017, 21:14 Litt bøllefaktor tåler man og totakt er jo bare gøy!
Det fine med EXC eller liknende er at jo at man kan ha to felgsett(Enduro/SM) slik at man kan bruke den overalt.
Trekker ikke ned at den går som rakkern og holder seg godt i verdi heller
Er ikke allverdens skruing. Skifter man stempel på 80-100t kommer man langt. Oljeskift teller jo ikke som skruing :)
-
- Innlegg: 54
- Registrert: 09 des 2016, 23:23
- Motorsykkelen din: Triumph Street Triple 765 RS
- Sted: Nittedal
Re: Tenke å kjøpe lett mc!!
Visordown har en artikkel om brukte 125 kubikkere som kan være verdt å lese.
http://www.visordown.com/motorcycle-top ... -used-125s
http://www.visordown.com/motorcycle-top ... -used-125s
Triumph Street Triple 765RS
Suzuki SV650S
Suzuki SV650S
- FredrikE24
- Innlegg: 4749
- Registrert: 24 apr 2016, 18:53
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
- Sted: Nordre Follo
Re: Tenke å kjøpe lett mc!!
Jeg er enig med Blaamand her, 2-takt ftw! Sørge for å ha kjølinga i orden og en skvett olje i tanken(evt. passe nivået i oljetanken) og kjør i vei.. Disse kjipe 4-takterne gikk jo dårligere enn hva mopeden min gjorde
- kvase
- Innlegg: 1064
- Registrert: 29 des 2015, 02:35
- Motorsykkelen din: KTM 1090 ADV-R/Yamaha WR450F
- Sted: Arendal
- Kontakt:
Re: Tenke å kjøpe lett mc!!
Slik en pris er vell vanskelig å gå forbi på ny sykkel
https://www.finn.no/mc/all/ad.html?finnkode=98401063
https://www.finn.no/mc/all/ad.html?finnkode=98401063
Vespa Piago 75cc Panter 50 cc Honda FT 500 cc XT660 Z Tennere KTM 1050 ADV-- i stallen nå KTM 1090 ADV-R
i tillegg en Suzuki DRZ 400
https://www.myrouteapp.com/travelblog/routes/1002610#
Er dyslektiker min verden kan være nesten slik som i artiklen her
http://www.dagbladet.no/2016/03/09/nyhe ... /43421895/
i tillegg en Suzuki DRZ 400
https://www.myrouteapp.com/travelblog/routes/1002610#
Er dyslektiker min verden kan være nesten slik som i artiklen her
http://www.dagbladet.no/2016/03/09/nyhe ... /43421895/
- JosteinBever
- Innlegg: 87
- Registrert: 19 jun 2016, 15:36
- Motorsykkelen din: INGEN At The Moment
Re: Tenke å kjøpe lett mc!!
MT er fin den,men anbefaler KTM Duke. Den er av "gubbene" her på forumet dømt nord og ned pga et relativt profilert medlem kjøpte en i 2011,der han ikke var fornøyd pga en god dose barnesykdommer på modellen. De fleste av de feilene har etter hvert blitt utbedret etter årene som har gått siden 2011,og nå i 2017 er det en ny modell,som ligner mer og mer på den store Super Duken.
Personlig synes jeg Duke er penest. Mens kvalitet messig,ser jeg ikke noe spesielle forskjeller. Mange mener Indisk kvalitet er piss etc. Typiske fordoms preik,mens de peker på den JAPANSKE kvaliteten og Japan ditt og datt,mens realiteten er at MT lages i Europa - Frankrike / Nederland. Igjen,så er det lite å utsette på MT modellen,men det er og lite å utsette på nyere KTM Duke. Hadde dog gått bort fra 2011-2012 modellen.
En god Duke fra 14-15 kan man få relativt billig,og gjerne med en god dose powerparts på kjøpet. -Ønsker man dog en ny,så vent til etter 1.7. Da blir alle lett billigere pga avgiftslette.
Personlig synes jeg Duke er penest. Mens kvalitet messig,ser jeg ikke noe spesielle forskjeller. Mange mener Indisk kvalitet er piss etc. Typiske fordoms preik,mens de peker på den JAPANSKE kvaliteten og Japan ditt og datt,mens realiteten er at MT lages i Europa - Frankrike / Nederland. Igjen,så er det lite å utsette på MT modellen,men det er og lite å utsette på nyere KTM Duke. Hadde dog gått bort fra 2011-2012 modellen.
En god Duke fra 14-15 kan man få relativt billig,og gjerne med en god dose powerparts på kjøpet. -Ønsker man dog en ny,så vent til etter 1.7. Da blir alle lett billigere pga avgiftslette.
- kjellv
- Moderator
- Innlegg: 6981
- Registrert: 14 aug 2012, 23:16
- Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
- Sted: Molde
- Kontakt:
Re: Tenke å kjøpe lett mc!!
Må korrigere deg litt. MT-125 er i all hovedsak produsert i Japan, på samme samlebånd som YZF-R125. MT-125 er tegnet av en Svetser, og produksjonen/monteringen av de delene som skiller den fra YZF foregår i Frankrike. Koblingen til Nederland er at det er der Yamaha EU har sitt hovedsete og sentrallager forhele Europa. Men i utgangspunktet er MT-125 og YZF-R125 samme sykkel og produsert i Japan.JosteinBever skrev:MT er fin den,men anbefaler KTM Duke. Den er av "gubbene" her på forumet dømt nord og ned pga et relativt profilert medlem kjøpte en i 2011,der han ikke var fornøyd pga en god dose barnesykdommer på modellen. De fleste av de feilene har etter hvert blitt utbedret etter årene som har gått siden 2011,og nå i 2017 er det en ny modell,som ligner mer og mer på den store Super Duken.
Personlig synes jeg Duke er penest. Mens kvalitet messig,ser jeg ikke noe spesielle forskjeller. Mange mener Indisk kvalitet er piss etc. Typiske fordoms preik,mens de peker på den JAPANSKE kvaliteten og Japan ditt og datt,mens realiteten er at MT lages i Europa - Frankrike / Nederland. Igjen,så er det lite å utsette på MT modellen,men det er og lite å utsette på nyere KTM Duke. Hadde dog gått bort fra 2011-2012 modellen.
En god Duke fra 14-15 kan man få relativt billig,og gjerne med en god dose powerparts på kjøpet. -Ønsker man dog en ny,så vent til etter 1.7. Da blir alle lett billigere pga avgiftslette.
Sent fra min C6603 via Tapatalk
- kvase
- Innlegg: 1064
- Registrert: 29 des 2015, 02:35
- Motorsykkelen din: KTM 1090 ADV-R/Yamaha WR450F
- Sted: Arendal
- Kontakt:
Re: Tenke å kjøpe lett mc!!
Kom hjem for en halv time siden etter en snartur til Alf Graarud Motor AS å kjøpte 1 stykk ny MT 125 cc til gutten i Huset her- tja veit ikke jeg hvor mange mil det ble fram og tilbake fra Arendal - Sarp
Ja den kommer i posten i begynnelsen av Juli flatpakka
Ja den kommer i posten i begynnelsen av Juli flatpakka
Vespa Piago 75cc Panter 50 cc Honda FT 500 cc XT660 Z Tennere KTM 1050 ADV-- i stallen nå KTM 1090 ADV-R
i tillegg en Suzuki DRZ 400
https://www.myrouteapp.com/travelblog/routes/1002610#
Er dyslektiker min verden kan være nesten slik som i artiklen her
http://www.dagbladet.no/2016/03/09/nyhe ... /43421895/
i tillegg en Suzuki DRZ 400
https://www.myrouteapp.com/travelblog/routes/1002610#
Er dyslektiker min verden kan være nesten slik som i artiklen her
http://www.dagbladet.no/2016/03/09/nyhe ... /43421895/