MCsidens Hva har du gjort med MC'en din i dag-tråd
Re: MCsidens Hva har du gjort med MC'en din i dag-tråd
Mottok i går slip on fra Italia, og monterte den nå nettopp. Ble ingen prøvekjøring dessverre, men nå er det bare litt over en måned til oppkjøring. Skal være ærlig å innrømme at en liten del av meg håper på drittvær frem til den tid, da det eneste jeg klarer å tenke på i solsteken, er hvor mye jeg ønsker å kjøre. Samtidig prøver jeg å unne alle dere med førerkort en flott start på sesongen.
- E-strom
- Innlegg: 642
- Registrert: 08 apr 2012, 11:33
- Motorsykkelen din: BMW R1200GS og DRZ400S
- Sted: Trondheim
- Kontakt:
Re: MCsidens Hva har du gjort med MC'en din i dag-tråd
Senket forhvilerne / fotpinnene:
I kveld har jeg montert senkesett til fothvilerne - de ble 25mm lavere, og du verden for en forandring!
- knærne passer nå inn i "rommene" på siden av tanken
- knevinkelen ble mye bedre
- og en kjapp testtur på kjente veier ga ingen fothvilerskrap
Selve monteringen var en liten times "man-to-macine bonding" som jeg utførte utenfor garasjen. Settet inneholdt alt jeg trengte, samt noen deler til siden det er samme sett for både DL650 og DL1000, og alle årsmodeller fra 2002 til i dag. Det var med forlenger til både girmekanismen og bremsemekanismen, men den til giret var for lang. Girpedalen er nå i passe høyde, men som bildene viser er ikke geometrien helt som før. Prøveturen ga ingen hint om at giring var vanskelig, så jeg lar det være foreløpig...
Erfaringer:
- links-gjenger kan virkelig "skru" hjernen
- bremsepedalen ble for høy, så den ble justert ned
- forlengeren til girmekanismen ble for lang, så jeg måtte endre geometrien
- DHL Express er virkelig ekspress, bestilt og betalt via PayPal på mandag, levert på Heimdal torsdag.
Settet ble kjøpt fra Sv Racing Parts
Hva jeg kjøpte:
Bonus som var lagt i pakken:
Venstre side før og etter:
Høyre side før og etter:
I kveld har jeg montert senkesett til fothvilerne - de ble 25mm lavere, og du verden for en forandring!
- knærne passer nå inn i "rommene" på siden av tanken
- knevinkelen ble mye bedre
- og en kjapp testtur på kjente veier ga ingen fothvilerskrap
Selve monteringen var en liten times "man-to-macine bonding" som jeg utførte utenfor garasjen. Settet inneholdt alt jeg trengte, samt noen deler til siden det er samme sett for både DL650 og DL1000, og alle årsmodeller fra 2002 til i dag. Det var med forlenger til både girmekanismen og bremsemekanismen, men den til giret var for lang. Girpedalen er nå i passe høyde, men som bildene viser er ikke geometrien helt som før. Prøveturen ga ingen hint om at giring var vanskelig, så jeg lar det være foreløpig...
Erfaringer:
- links-gjenger kan virkelig "skru" hjernen
- bremsepedalen ble for høy, så den ble justert ned
- forlengeren til girmekanismen ble for lang, så jeg måtte endre geometrien
- DHL Express er virkelig ekspress, bestilt og betalt via PayPal på mandag, levert på Heimdal torsdag.
Settet ble kjøpt fra Sv Racing Parts
Hva jeg kjøpte:
Bonus som var lagt i pakken:
Venstre side før og etter:
Høyre side før og etter:
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle
Kilde: http://www.quotegarden.com/motorcycles.html
Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle
Kilde: http://www.quotegarden.com/motorcycles.html
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38167
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: MCsidens Hva har du gjort med MC'en din i dag-tråd
Ikke i dag, men i går kveld byttet jeg kjedesmørerdysa med en ny siden den som satt på var gått tett.
Som med den forrige har jeg også viklet den nye med metalltråd, tynnere enn på den forrige. Men likevel nok til at hardplastdysa kan bøyes og tilpasses for best best mulig effekt.
Med stripsfesting til den nedre kjedebeskyttelsen holdes denne godt på plass og gir jevn og god smøring til kjedet.
Som med den forrige har jeg også viklet den nye med metalltråd, tynnere enn på den forrige. Men likevel nok til at hardplastdysa kan bøyes og tilpasses for best best mulig effekt.
Med stripsfesting til den nedre kjedebeskyttelsen holdes denne godt på plass og gir jevn og god smøring til kjedet.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
- haakeik
- Innlegg: 720
- Registrert: 17 mar 2016, 08:11
- Motorsykkelen din: 2013 Moto Guzzi Stelvio NTX 1200
- Sted: Asker området
Re: MCsidens Hva har du gjort med MC'en din i dag-tråd
Hei AJAJ skrev: ↑20 mai 2017, 20:19 Ikke i dag, men i går kveld byttet jeg kjedesmørerdysa med en ny siden den som satt på var gått tett.
Som med den forrige har jeg også viklet den nye med metalltråd, tynnere enn på den forrige. Men likevel nok til at hardplastdysa kan bøyes og tilpasses for best best mulig effekt.
Med stripsfesting til den nedre kjedebeskyttelsen holdes denne godt på plass og gir jevn og god smøring til kjedet.
Hvor mye omdreining på justeringshjulet har du for å få rett oljemengde?
Har nettopp montert Tutoro på Triumphen.
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38167
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: MCsidens Hva har du gjort med MC'en din i dag-tråd
Nå har jeg den innstilt på en omdreining. Dette gir god smøring uten at felgen grises til.
Men innstillingen endres fortløpende i løpet av sesongen avhengig av temperatur og hastighet (utenlandskjøring...).
Jeg bruker for øvrig kun den oljen som Tutoro selv selger. Min erfaring er at denne er effektiv og veldig drøy i bruk.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38167
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: MCsidens Hva har du gjort med MC'en din i dag-tråd
Noen mulighet for at du kan legge ut bilder av monteringen i "Sprocket science" tråden?
Alltid interessant å se hvilke løsninger folk kommer opp med... .
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
- biker7
- Innlegg: 1304
- Registrert: 12 feb 2011, 15:41
- Motorsykkelen din: BMW R1250GS HP, Honda NX650 Dominator
- Sted: solør
Re: MCsidens Hva har du gjort med MC'en din i dag-tråd
I dag har jeg prøvd meg på litt "detailing" på Tracern Vel.. dagens prosjekt er vel egentlig bare som en lett oppvarming å regne for skikkelige detailere, men for min del så var det ihvertfall litt grundigere enn jeg har til vane å gjøre
Har kjøpt meg et 3 trinns Autoglym-sett, og i dag var tiden inne for å teste dette.
Startet med en Autoglym-vask, før jeg polerte lakkerte deler med Super Resin. Og til slutt ble det en runde med Extra Gloss Protection.
Kommer også til å ta en runde med Neo Polymer Protection på det meste av sykkelen, men det får vente litt.
Tror det ble et ok resultat, og er nok greit å ha gjort dette. Men at jeg skal gå så mye lengre i min "detailer-karriere" tviler jeg vel på For SÅ artig er det ikke akkurat å pusse å gnu i time etter time Men speil-blankt og fint ble det jo da
Sidedeksel bak:
Høyre side forann:
Venstre side forann:
Deksel oppe ved bensintank:
Front:
Har kjøpt meg et 3 trinns Autoglym-sett, og i dag var tiden inne for å teste dette.
Startet med en Autoglym-vask, før jeg polerte lakkerte deler med Super Resin. Og til slutt ble det en runde med Extra Gloss Protection.
Kommer også til å ta en runde med Neo Polymer Protection på det meste av sykkelen, men det får vente litt.
Tror det ble et ok resultat, og er nok greit å ha gjort dette. Men at jeg skal gå så mye lengre i min "detailer-karriere" tviler jeg vel på For SÅ artig er det ikke akkurat å pusse å gnu i time etter time Men speil-blankt og fint ble det jo da
Sidedeksel bak:
Høyre side forann:
Venstre side forann:
Deksel oppe ved bensintank:
Front:
Mine tidligere og nåværende "hjul-beinte" kamerater er:
-20 BMW R1250GS HP (2021-...) (Nåværende)
-89 Honda NX 650 Dominator (2008 -...) (Nåværende)
-09 BMW F800GS (2019-2021)
-01 Kawasaki ZX9R (2020-2021)
-16 Yamaha MT09 Tracer (2016-2020)
-03 Kawasaki ZX12R (2013-2016)
-99 Kawasaki ZX9R (2010-2013)
-98 Triumph Daytona T595 (955i) (2006-2010)
-93 suzuki GSXR1100 (2002-2006)
-99 suzuki GSXR600 (1999-2002)
-95 kawasaki ZX6R (1998-1999)
-86 suzuki GSX750es (1996-1998)
-83 Honda MT5, 50 ccm (1987-1990)
-58 Tempo Corvette, 5o ccm (1985-1987)
-20 BMW R1250GS HP (2021-...) (Nåværende)
-89 Honda NX 650 Dominator (2008 -...) (Nåværende)
-09 BMW F800GS (2019-2021)
-01 Kawasaki ZX9R (2020-2021)
-16 Yamaha MT09 Tracer (2016-2020)
-03 Kawasaki ZX12R (2013-2016)
-99 Kawasaki ZX9R (2010-2013)
-98 Triumph Daytona T595 (955i) (2006-2010)
-93 suzuki GSXR1100 (2002-2006)
-99 suzuki GSXR600 (1999-2002)
-95 kawasaki ZX6R (1998-1999)
-86 suzuki GSX750es (1996-1998)
-83 Honda MT5, 50 ccm (1987-1990)
-58 Tempo Corvette, 5o ccm (1985-1987)
- haakeik
- Innlegg: 720
- Registrert: 17 mar 2016, 08:11
- Motorsykkelen din: 2013 Moto Guzzi Stelvio NTX 1200
- Sted: Asker området
Re: MCsidens Hva har du gjort med MC'en din i dag-tråd
Det skal jeg få gjort, så snart jeg har fått vasket sykkelen :)AJ skrev: ↑20 mai 2017, 22:04Noen mulighet for at du kan legge ut bilder av monteringen i "Sprocket science" tråden?
Alltid interessant å se hvilke løsninger folk kommer opp med... .
- haakeik
- Innlegg: 720
- Registrert: 17 mar 2016, 08:11
- Motorsykkelen din: 2013 Moto Guzzi Stelvio NTX 1200
- Sted: Asker området
Re: MCsidens Hva har du gjort med MC'en din i dag-tråd
Ok, da skal jeg prøve samme innstilling og se hvordan det funker. Takk for svarAJ skrev: ↑20 mai 2017, 21:37Nå har jeg den innstilt på en omdreining. Dette gir god smøring uten at felgen grises til.
Men innstillingen endres fortløpende i løpet av sesongen avhengig av temperatur og hastighet (utenlandskjøring...).
Jeg bruker for øvrig kun den oljen som Tutoro selv selger. Min erfaring er at denne er effektiv og veldig drøy i bruk.
Re: MCsidens Hva har du gjort med MC'en din i dag-tråd
Monterte lykt fra en FZ400 Fazer på 600-fazeren :)
Mye bedre lys med doble H4R-pærer. La også opp nytt ledningsnett til de.
Har også montert nytt kaliper fra en FZS1000 bake. Mye bedre følsomhet på bakbremsen, den gamle var jo "av og på".
Mye bedre lys med doble H4R-pærer. La også opp nytt ledningsnett til de.
Har også montert nytt kaliper fra en FZS1000 bake. Mye bedre følsomhet på bakbremsen, den gamle var jo "av og på".
Det evige beitet: Rieju RMX 50 // Yamaha DT125RE // Yamaha Fazer FZS600 // Yamaha MT-10 SP -17
I stallen: BMW S1000RR -22 // Honda CBR1000RR -05 (Banesykkel)
I stallen: BMW S1000RR -22 // Honda CBR1000RR -05 (Banesykkel)
-
- Innlegg: 416
- Registrert: 22 des 2011, 15:05
- Motorsykkelen din: To Yama, to Kawa, Ural, Flakmop, Aprilia
Re: MCsidens Hva har du gjort med MC'en din i dag-tråd
Byttet vakuumbelg (diaphragm) på forgasseren til SRX6'n. Måtte ty til youtube for å få tips ettersom jeg kun byttet belgen og ikke hele stempelet.
Jeg visste det var smørenippel på bremsecalipperet!
Re: MCsidens Hva har du gjort med MC'en din i dag-tråd
Montert handguards fra Kina...USD 38,- Nøyaktig samme som Acerbis X-Tarmac, med LED lys.... til USD 150,-
Koblet som kjørelys for og synes bedre i trafikken... Vurderer Honda original Lightbar/Tankguard.. "Alle" har jo svarte guards....
Koblet som kjørelys for og synes bedre i trafikken... Vurderer Honda original Lightbar/Tankguard.. "Alle" har jo svarte guards....
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
- Blaamand
- Innlegg: 221
- Registrert: 30 mai 2015, 12:16
- Motorsykkelen din: Husqvarna FE 501 '15 KTM 250 EXC 2t 2015
- Sted: Oslo
Re: MCsidens Hva har du gjort med MC'en din i dag-tråd
Byttet olje, oljefilter, luftfilter og tennplugg. Med oljeskift på hver 15t blir det noen bytter i løpet av en sesong
BRAAAAAP!
- MrPitlane
- Innlegg: 624
- Registrert: 01 feb 2011, 22:26
- Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR1400
- Sted: Eidsvoll
- Kontakt:
Re: MCsidens Hva har du gjort med MC'en din i dag-tråd
I dag har jeg kost meg i Pitlane og montert nytt eksosanlegg og Powercommander på den nyinnkjøpte motorsykkelen min.
Ble en ZZR1400 igjen, og du verden for en behagelig tursykkel. Henta den i Harstad og kjørte direkte ned til Vinstra, hvor jeg traff resten av gjengen og fortsatte på pinsetur på vestlandet.
Mc var litt mer tur-rigget enn det jeg trenger, så vesker og unødig stasj ble fjernet, det samme ble det orginale eksosanlegget. Ble erstattet av et full Titan raceanlegg fra Brocks, med tilhørende Powercommander 5. Mc er tunet og satt opp med 195 hk på bakhjulet. mer enn nok, men du verden for et drag...
Gjelder å holde seg i skinnet....
https://www.youtube.com/watch?v=1RZ2l0KHWhA
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38167
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: MCsidens Hva har du gjort med MC'en din i dag-tråd
Ikkeno' annet enn å stikke innom det lokal MCverkstedet for å ta en kikk på de nyankomne Bridgestone Battlax Adventure A40 dekkene til KTM'en.
Selv om dekkene av samme type som sitter på er et stykke unna nedslitt, tenker jeg det er greit å bytte om en 14 dagers tid likevel.
Mitt tredje A40 sett på denne sykkelen. Ser ingen grunn til å prøve noe annet siden jeg er storfornøyd med disse:
(klikk på bildet for mer info om dekket)
Selv om dekkene av samme type som sitter på er et stykke unna nedslitt, tenker jeg det er greit å bytte om en 14 dagers tid likevel.
Mitt tredje A40 sett på denne sykkelen. Ser ingen grunn til å prøve noe annet siden jeg er storfornøyd med disse:
(klikk på bildet for mer info om dekket)
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering