BMW K100RS - Caferacer. Solgt!
- Jompa
- Moderator
- Innlegg: 7101
- Registrert: 08 jan 2011, 14:52
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
- Bosted: Alta
Re: BMW K100RS - Caferacer/Custom
Det er vel for sent nå, men rød tank hadde heller ikke vært dumt.
Vet ikke om jeg har kommentert TT-styret ditt, det er bare helt hærlig.'
Skal du ha sidedeksler, eller deler av dem ?
Jeg tenker da at tanken får en litt mer "naturlig" avslutning.
Jeg synes det ser litt "demontert" og halvferdig ut når sidedekslene bare blir tatt bort uten å ha noe som helst i stedet.
Tom ramme eller batterikasse er sjelden noe fint å se på, er nå min mening.
Vet ikke om jeg har kommentert TT-styret ditt, det er bare helt hærlig.'
Skal du ha sidedeksler, eller deler av dem ?
Jeg tenker da at tanken får en litt mer "naturlig" avslutning.
Jeg synes det ser litt "demontert" og halvferdig ut når sidedekslene bare blir tatt bort uten å ha noe som helst i stedet.
Tom ramme eller batterikasse er sjelden noe fint å se på, er nå min mening.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.
Re: BMW K100RS - Caferacer/Custom
Ja, styre ble bra det. Fornøyd der. :)
Skjønner hva du mener med sidedekslene. Problemet er at det ikke blir bra mot sete igjen. Overgangen sete/tank/ramme blir merkelig uansett.
Litt derfor jeg lakkerer tanken sort. Da skjuler man overgangene noe. Får se ann hvordan det blir når alt er montert etter lakkering.
Skjønner hva du mener med sidedekslene. Problemet er at det ikke blir bra mot sete igjen. Overgangen sete/tank/ramme blir merkelig uansett.
Litt derfor jeg lakkerer tanken sort. Da skjuler man overgangene noe. Får se ann hvordan det blir når alt er montert etter lakkering.
BMW K1 1991 og BMW K100RS 1992
- Jompa
- Moderator
- Innlegg: 7101
- Registrert: 08 jan 2011, 14:52
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
- Bosted: Alta
Re: BMW K100RS - Caferacer/Custom
Enig, det blir mere enhetlig med svart tank.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.
- FredrikE24
- Innlegg: 4913
- Registrert: 24 apr 2016, 18:53
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
- Bosted: Nordre Follo
Re: BMW K100RS - Caferacer/Custom
0,40 er ikke altfor galt :) bedre det enn at det er trangt :)
Hvor høy kompresjon har den? Har du målt? Min far har samme sykkel, men ombygd med 1100LT kåpe. Han tok en komptest og synes det var i slappeste laget.
Hvor høy kompresjon har den? Har du målt? Min far har samme sykkel, men ombygd med 1100LT kåpe. Han tok en komptest og synes det var i slappeste laget.
- Jompa
- Moderator
- Innlegg: 7101
- Registrert: 08 jan 2011, 14:52
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
- Bosted: Alta
Re: BMW K100RS - Caferacer/Custom
0,40 høres mye ut, det nærmer seg klaringa på en traktormotor, hva er min/max iflg boka ?
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.
Re: BMW K100RS - Caferacer/Custom
0.25-0.30 på eksosen. Skal sies at 0.40 var litt trang mens 0.30 var litt løs på denne. Så noe midt imellom er mer riktig.
Får sjekke den etter oppstart.
Dette er vell det nærmeste du kommer traktor i mc-verden? :)
Har ikke sjekket komp på den. Vurderer å skaffe måleutstyr. Noen anbefalinger?
Får sjekke den etter oppstart.
Dette er vell det nærmeste du kommer traktor i mc-verden? :)
Har ikke sjekket komp på den. Vurderer å skaffe måleutstyr. Noen anbefalinger?
BMW K1 1991 og BMW K100RS 1992
- Jompa
- Moderator
- Innlegg: 7101
- Registrert: 08 jan 2011, 14:52
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
- Bosted: Alta
Re: BMW K100RS - Caferacer/Custom
Biltema sin måler er god nok.
Om den viser helt riktig eller ikke betyr ikke all verden, du ser om cylindrene er jevne eller ikke
Om den viser helt riktig eller ikke betyr ikke all verden, du ser om cylindrene er jevne eller ikke
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.
- Jompa
- Moderator
- Innlegg: 7101
- Registrert: 08 jan 2011, 14:52
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
- Bosted: Alta
Re: BMW K100RS - Caferacer/Custom
Det går kanskje an å få til noe av de originale dekslene?
Bare en tanke, skal ikke mase mer om det
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.
- FredrikE24
- Innlegg: 4913
- Registrert: 24 apr 2016, 18:53
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
- Bosted: Nordre Follo
Re: BMW K100RS - Caferacer/Custom
Det er vel riktig, ESveen har vel hatt en E24 635CSi tidligere ESveen og jeg henger mye på Bimmers.no(hvertfall jeg) da jeg har hatt E24 selv(derav brukernavn)(kjører en E39 idag, etter mange år med Mercedes-Benz), dog en litt eldre en
Komptestern på biltema er den jeg har, den funker greit nok, men enveisventilen er montert altfor nære "bourdon" måleren. Man får derfor en litt lav avlesning. Viktigste er at det er jevnt over samme kompresjon på alle, har vel erfart at den ligger opp mot 1 bar for lavt med slangen, rundt en halv bar for lavt med stålrøret i bruk
Re: BMW K100RS - Caferacer/Custom
Oki på Bimmers ja..jeg har vært endel innom endel Z4 forum.
Re: BMW K100RS - Caferacer/Custom
God fredags aften.
635csi i bakgrunnen. Desverre solgt for ett år siden. Brukte mye tid på den bilen.
Fikk tilbake tanken fra lakkering i dag:
635csi i bakgrunnen. Desverre solgt for ett år siden. Brukte mye tid på den bilen.
Fikk tilbake tanken fra lakkering i dag:
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
BMW K1 1991 og BMW K100RS 1992
Re: BMW K100RS - Caferacer/Custom
Da ble sykkelen startet opp for første gang. Gikk nøye over kjølesystemet. Målte motstand på termoføleren 3400 ohm på kald motor. Lasket over viftereleet og testet vifta. Denne sugde feil vei så måtte bytte polaritet.
Siden det ikke er temp måler på denne, gikk jeg litt forsiktig til verks.
Termostaten åpner på 84°
Vifta slår inn på 103°
Varsellampe slår inn på overtemp 111°
Kjørte igang sykkelen med påfyllinga åpen. Etterfyllte litt mellom hver gang. Til slutt kjørte jeg den til vifta slo inn mens jeg hadde ett steketermometer ned i påfyllinga.
Kom masse bobler underveis. Vifta slo inn når det var 84 grader på steketermometeret i påfyllinga.
Motoren gikk meget fint uten noen røyk eller ulyder. Håper den holder seg bra.
Fikk også påfyllt bremseveske fram. Så nå kan den i teorien kjøres en tur.
Siden det ikke er temp måler på denne, gikk jeg litt forsiktig til verks.
Termostaten åpner på 84°
Vifta slår inn på 103°
Varsellampe slår inn på overtemp 111°
Kjørte igang sykkelen med påfyllinga åpen. Etterfyllte litt mellom hver gang. Til slutt kjørte jeg den til vifta slo inn mens jeg hadde ett steketermometer ned i påfyllinga.
Kom masse bobler underveis. Vifta slo inn når det var 84 grader på steketermometeret i påfyllinga.
Motoren gikk meget fint uten noen røyk eller ulyder. Håper den holder seg bra.
Fikk også påfyllt bremseveske fram. Så nå kan den i teorien kjøres en tur.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
BMW K1 1991 og BMW K100RS 1992
Re: BMW K100RS - Caferacer/Custom
Video med sykkelen på tomgang:
https://youtu.be/DVI-ItO2Dso
Fått ordnet bremseslange bak å luftet bakbrems. Kjørte første prøvetur på vei i går uten eksos. Det var en god følelse. Litt dårlige bremser i forhold til K1200'en. Ellers var sykkelen god å kjøre.
https://youtu.be/DVI-ItO2Dso
Fått ordnet bremseslange bak å luftet bakbrems. Kjørte første prøvetur på vei i går uten eksos. Det var en god følelse. Litt dårlige bremser i forhold til K1200'en. Ellers var sykkelen god å kjøre.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
BMW K1 1991 og BMW K100RS 1992
Re: BMW K100RS - Caferacer. Første prøvetur.
Denne var kul! Godt jobbet!