Hvem er vi? Forummedlemmenes presentasjonstråd.
-
- Innlegg: 15
- Registrert: 20 feb 2016, 10:51
- Motorsykkelen din: 2013 KTM 1190 Adventure R
- Bosted: Molde
Re: Hvem er vi? Medlemmens presentasjonstråd.
Barn 1 & 2 Yamaha kjøpt ny av Kjellv i fjor Kommer for salg snart
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
- Bjerknez
- Innlegg: 24103
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Hvem er vi? Medlemmens presentasjonstråd.
Velkommen, og takk for sist MortenK36 :)
- kjellv
- Moderator
- Innlegg: 7033
- Registrert: 14 aug 2012, 23:16
- Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
- Bosted: Molde
- Kontakt:
Re: Hvem er vi? Medlemmens presentasjonstråd.
Jeg vil ønske nytt medlem Mbarsten velkommen hit. Det gleder meg veldig, og jeg ser fram til sommeren og mange turer sammen med ham. Han er min nærmeste nabo, og skal snart ha A1 lappen i boks. Han er allerede invitert til forumtreffet sammen med oss herifra. I dette øyeblikk hører jeg en dyp brumming fra et Arrowanlegg utenfor her, da vet jeg at Mbarsten driver litt øveløseskjøring igjen. Jeg lokker ham herved fram for å presentere seg selv, gjerne med et bilde av sykkelen sin
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38877
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Hvem er vi? Medlemmens presentasjonstråd.
Artig om flere nye brukere, vel 30 nyregistrerte så langt i februar, kommer med en kort presentasjon av seg selv og sykkelen de har. Eller sykkelen de drømmer om :) .
Selv registrerte jeg meg her på MCsiden i slutten av september 2006 og skrev dette om meg selv i denne tråden i 2008:
http://www.mcsiden.no/viewtopic.php?p=5144#p5144
Siden da har mye skjedd og årene har rast på. I år blir jeg 59 og har trappet betydelig ned hva gjelder arbeid.
Fra neste år blir det antakelig enda mer fritid til KTM og Alfa Romeo kjøring - i hvert fall i sommersesongen.
Og selvfølgelig mye annet som man kan unne seg etter et mer enn 40 års langt arbeidsliv.
Det handler om å nyte desserten mens man kan .
Selv registrerte jeg meg her på MCsiden i slutten av september 2006 og skrev dette om meg selv i denne tråden i 2008:
http://www.mcsiden.no/viewtopic.php?p=5144#p5144
Siden da har mye skjedd og årene har rast på. I år blir jeg 59 og har trappet betydelig ned hva gjelder arbeid.
Fra neste år blir det antakelig enda mer fritid til KTM og Alfa Romeo kjøring - i hvert fall i sommersesongen.
Og selvfølgelig mye annet som man kan unne seg etter et mer enn 40 års langt arbeidsliv.
Det handler om å nyte desserten mens man kan .
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
-
- Innlegg: 594
- Registrert: 02 jan 2016, 13:39
- Motorsykkelen din: Mz Baghira 660
- Bosted: Talgje
Re: Hvem er vi? Medlemmens presentasjonstråd.
Fortalte en kar på 17 år om mcsida som var med ferja her i dag, han sa han skulle registrere seg, så vi får se. Hyggelig kar på honda Verando 125 :)
Re: Hvem er vi? Medlemmens presentasjonstråd.
Oisann! Presentasjonstråd gitt...
Mann, født i 1952. Kjøpte Suzuki 50 i -68, tok mc-lappen i -69, solgte en Fender Telecaster og en Vox AC30 og kjøpte en flett ny Honda CB 125, twin med selvstarter. (det var dumt, den gitaren og ampen er verdt myyye penger i dag) Da var jeg i gang. Neste ble Honda CB 450, hadde ikke råd til 750. Siden har det blitt sånn ca minst en 30 forskjellige sykler. Tror jeg har ei liste et sted, håper jeg finner den en dag....
Har kjørt mc i 39 år. Men ikke de siste 6, så nå måtte jeg ha hjul igjen, helt plutselig. Pensjonert flyger, men jobber litt som konsulent innen kvalitetssikring av sosiale tjenester. Lang historie, ikke spør.
Har aldri hatt så mye fri, og så dårlig tid. Driver og restaurerer et gammelt hus ved sjøen på Stathelle i Telemark. Bygde nytt for noen år siden, men på feil plass. Måtte til sjøen. Nå har jeg kjøpt meg leketøy til pensjonist-tilværelsen. En gammel motorseiler, ei campingvogn, og nå altså en 1998 BMW K1200RS. Rød.
Har blitt veldig inspirert av Frediks BMW-logg her, så min blir gjenstand for samme type oppfølging så snart jeg finner tid til det. Blir kanskje ikke før neste vinter.
Jeg kommer nok ikke til å kjøre så veldig mye. Ser ikke for meg at madammen gidder å være med på de store utslaga lenger. Vet ikke om jeg gidder sjøl heller. Sydover er det varmt. Er ferdig med å forstrekke meg i forsøk på å få av klissvåte skinnklær i syden etter en dag i salen. Og nordover er det vått. Same shit. Men jeg måtte bare ha meg noen hjul igjen. Så nå er ikke ambisjonene større enn noen koseturer rundt i Telemark, over heia til Setesdalen, Hovden osv. Kanskje en tur til Bergen og besøke yngsten, eller kanskje luske opp til Bodø og besøke eldsten og barnebarn. Tar det som det kommer.
Ja, da vet dere alt om meg. Så sees vi sikkert, før eller siden :)
Mann, født i 1952. Kjøpte Suzuki 50 i -68, tok mc-lappen i -69, solgte en Fender Telecaster og en Vox AC30 og kjøpte en flett ny Honda CB 125, twin med selvstarter. (det var dumt, den gitaren og ampen er verdt myyye penger i dag) Da var jeg i gang. Neste ble Honda CB 450, hadde ikke råd til 750. Siden har det blitt sånn ca minst en 30 forskjellige sykler. Tror jeg har ei liste et sted, håper jeg finner den en dag....
Har kjørt mc i 39 år. Men ikke de siste 6, så nå måtte jeg ha hjul igjen, helt plutselig. Pensjonert flyger, men jobber litt som konsulent innen kvalitetssikring av sosiale tjenester. Lang historie, ikke spør.
Har aldri hatt så mye fri, og så dårlig tid. Driver og restaurerer et gammelt hus ved sjøen på Stathelle i Telemark. Bygde nytt for noen år siden, men på feil plass. Måtte til sjøen. Nå har jeg kjøpt meg leketøy til pensjonist-tilværelsen. En gammel motorseiler, ei campingvogn, og nå altså en 1998 BMW K1200RS. Rød.
Har blitt veldig inspirert av Frediks BMW-logg her, så min blir gjenstand for samme type oppfølging så snart jeg finner tid til det. Blir kanskje ikke før neste vinter.
Jeg kommer nok ikke til å kjøre så veldig mye. Ser ikke for meg at madammen gidder å være med på de store utslaga lenger. Vet ikke om jeg gidder sjøl heller. Sydover er det varmt. Er ferdig med å forstrekke meg i forsøk på å få av klissvåte skinnklær i syden etter en dag i salen. Og nordover er det vått. Same shit. Men jeg måtte bare ha meg noen hjul igjen. Så nå er ikke ambisjonene større enn noen koseturer rundt i Telemark, over heia til Setesdalen, Hovden osv. Kanskje en tur til Bergen og besøke yngsten, eller kanskje luske opp til Bodø og besøke eldsten og barnebarn. Tar det som det kommer.
Ja, da vet dere alt om meg. Så sees vi sikkert, før eller siden :)
- Borg
- Innlegg: 17
- Registrert: 12 des 2008, 19:22
- Motorsykkelen din: Speed Triple 1050 RS / Tenere 700
- Bosted: Larvik
Re: Hvem er vi? Medlemmens presentasjonstråd.
Ser jeg har vært medlem siden 2008 og lagt inn 5 innlegg, så får kansje skrive et par ord om meg
Alltid vært sykkelintressert. Hatt 50, 100 og 250 ccm men kom først ordentlig igang i 2005 da minsten ble født. Startet da med en BMW 650 F. Siden har jeg vært gjennom; Yamaha FZ6 S2, MV Augusta Brutale 910R og nå sist BMW R1200 S. Trives godt i svinger
Kjører ca 10k i året men av disse er fort 6k jobbpendling..
1972 modell med kone, to barn og to hunder.
Mangler turkammerater i område, så er veldig klar for kveldsturer eller 1 dag her å der i helgene (hadde en kjekk "pølsetur" i fjor vår hvor jeg traff på Bjerknez ). Ellers har sykkelkvoten godkjennelse for en ukestur i året som også må fylles
Edit..
Glemte visst at det også står en Yamaha 535 Virago i garasjen som ble kjøpt i fjor. Litt får å få dattra igang med øvelseskjøring, samt venne kona til at det står mer enn en sykkel der
Alltid vært sykkelintressert. Hatt 50, 100 og 250 ccm men kom først ordentlig igang i 2005 da minsten ble født. Startet da med en BMW 650 F. Siden har jeg vært gjennom; Yamaha FZ6 S2, MV Augusta Brutale 910R og nå sist BMW R1200 S. Trives godt i svinger
Kjører ca 10k i året men av disse er fort 6k jobbpendling..
1972 modell med kone, to barn og to hunder.
Mangler turkammerater i område, så er veldig klar for kveldsturer eller 1 dag her å der i helgene (hadde en kjekk "pølsetur" i fjor vår hvor jeg traff på Bjerknez ). Ellers har sykkelkvoten godkjennelse for en ukestur i året som også må fylles
Edit..
Glemte visst at det også står en Yamaha 535 Virago i garasjen som ble kjøpt i fjor. Litt får å få dattra igang med øvelseskjøring, samt venne kona til at det står mer enn en sykkel der
____________________________
- Bjerknez
- Innlegg: 24103
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Hvem er vi? Medlemmens presentasjonstråd.
Hei Borg! :)
Nå klarer jeg faktisk ikke helt å plassere deg i minnet mitt
Når møttes vi? Hvilken sykkel kjørte du? Og hvor gikk turen?
Jeg husker det nok hvis jeg får en liten dytt skal du se
Nå klarer jeg faktisk ikke helt å plassere deg i minnet mitt
Når møttes vi? Hvilken sykkel kjørte du? Og hvor gikk turen?
Jeg husker det nok hvis jeg får en liten dytt skal du se
- Borg
- Innlegg: 17
- Registrert: 12 des 2008, 19:22
- Motorsykkelen din: Speed Triple 1050 RS / Tenere 700
- Bosted: Larvik
Re: Hvem er vi? Medlemmens presentasjonstråd.
Nei får vel stille alla Borat neste gang så det fester seg litt
Tommas sin pølsetur, møttes v Lier og kjørte innover langs Tyrifjorden. Spiste vel hos søstra hans?
Tommas sin pølsetur, møttes v Lier og kjørte innover langs Tyrifjorden. Spiste vel hos søstra hans?
____________________________
- Bjerknez
- Innlegg: 24103
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Hvem er vi? Medlemmens presentasjonstråd.
Hehe, jeg husker godt turen, men klarer fortsatt ikke å feste deg til hendelsen.
Jaja, shame on me...
Hvilken sykkel kjørte du?
Jaja, shame on me...
Hvilken sykkel kjørte du?
Re: Hvem er vi? Medlemmens presentasjonstråd.
Har fyldt 35, 16 gange
Flyttet fra Århus (Danmark) til Stokke i 2010, flyttet til Nøtterøy 2012
Og til Sem (Tønsberg) i 2016
Er uddannet Tømrer og bygningssnedker, og tillært fin snedker
Jobber i Norges fremmeste snedker bedrift, vi er de eneste i Nordeuropa
Som seriøst driver med Timberframing, og har en chef der har skrevet de bøger som Norske tømrere bliver undervist i, så vi har selvsagt et utroligt højt fagligt niveau, og driver stort set kun med specielle opgaver.
Jeg kørte MC en Suzuki gsx 550 es fra jeg var 20 siden også Honda vf 750 f, og BMW r80 s men af forskellige årsager kørte jeg ikke længere MC fra jeg blev 22
Jeg gav mig selv en BMW f 650 gs (2001) i 35 + 15 års fødselsdagsgave, og blev fuldstændig besat af at kører MC i dette smukke land, så i 2016 byttede jeg til en BMW f 800 GSA, og tror ikke jeg vil have andet, det er for mig den perfekte MC til Norske forhold, og bliver brugt flittigt
Mine største interesser er mad, vin og musik
Flyttet fra Århus (Danmark) til Stokke i 2010, flyttet til Nøtterøy 2012
Og til Sem (Tønsberg) i 2016
Er uddannet Tømrer og bygningssnedker, og tillært fin snedker
Jobber i Norges fremmeste snedker bedrift, vi er de eneste i Nordeuropa
Som seriøst driver med Timberframing, og har en chef der har skrevet de bøger som Norske tømrere bliver undervist i, så vi har selvsagt et utroligt højt fagligt niveau, og driver stort set kun med specielle opgaver.
Jeg kørte MC en Suzuki gsx 550 es fra jeg var 20 siden også Honda vf 750 f, og BMW r80 s men af forskellige årsager kørte jeg ikke længere MC fra jeg blev 22
Jeg gav mig selv en BMW f 650 gs (2001) i 35 + 15 års fødselsdagsgave, og blev fuldstændig besat af at kører MC i dette smukke land, så i 2016 byttede jeg til en BMW f 800 GSA, og tror ikke jeg vil have andet, det er for mig den perfekte MC til Norske forhold, og bliver brugt flittigt
Mine største interesser er mad, vin og musik
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38877
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Hvem er vi? Medlemmens presentasjonstråd.
Hei Dansken Sånn må det gjerne gjøres - hoppe i det og fortelle litt om seg selv .
Velkommen til deg her på MCsiden.no.
Og hjertelig velkommen til dere 10 andre som også har registrert brukerkonto her på MCsiden.no i dag .
Det synes vi er stor stas!
Velkommen til deg her på MCsiden.no.
Og hjertelig velkommen til dere 10 andre som også har registrert brukerkonto her på MCsiden.no i dag .
Det synes vi er stor stas!
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Re: Hvem er vi? Medlemmens presentasjonstråd.
Hei,
Ny i dag, nysgjerrig , nybakt MC-fører , hekta som bare det!
Kjøpte mc for tre år siden, kjørte opp for to år siden, kjørte tur til Italia ifjor, over grossglockner ,stelvio,gavia,arlberg,san boldopass mm , en tur som var ubeskrivelig og har gjort meg enda mer hekta, så nå er jeg her for å lære masse
50 år , blomsterdekoratør av yrke
Ny i dag, nysgjerrig , nybakt MC-fører , hekta som bare det!
Kjøpte mc for tre år siden, kjørte opp for to år siden, kjørte tur til Italia ifjor, over grossglockner ,stelvio,gavia,arlberg,san boldopass mm , en tur som var ubeskrivelig og har gjort meg enda mer hekta, så nå er jeg her for å lære masse
50 år , blomsterdekoratør av yrke
- Bjerknez
- Innlegg: 24103
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Hvem er vi? Medlemmens presentasjonstråd.
Velkommen skal du være Birgithe
- haakeik
- Innlegg: 731
- Registrert: 17 mar 2016, 08:11
- Motorsykkelen din: 2013 Moto Guzzi Stelvio NTX 1200
- Bosted: Asker området
Re: Hvem er vi? Medlemmens presentasjonstråd.
Det er vel på tide å introdusere meg nå, etter å ha lusket rundt her en stund
Jeg er en 30 år gammel gutt, fanget i en 51-årings kropp. Jeg har 2 små herlige jenter og ei veldig snill stor jente.
Er opprinnelig fra Lofoten, men har bodd sørpå siden 1986.
Tok MC-lappen for 17 år siden, investerte i en VFR og koste meg skikkelig. Etter et samlivsbrudd, havnet jeg i en bygård i indre Oslo uten parkeringsmuligheter i bakgård og å ha sykkelen stående på gaten var uaktuelt. Så den ble solgt.
For ikke så mange år siden rota jeg meg borti ei verpesyk dame i panikkalderen, jeg så ikke faresignalene før det var for seint Men, aldri så galt at det ikke er godt for noe!
Salg av leiligheter i Oslo gjør at man har råd til hus utafor. Hus ble kjøpt og jeg satte som krav at jeg måtte ha en pendler sykkel. Det gikk igjennom
Siden jeg kjenner meg selv veldig godt, hadde jeg to ufravikelig krav. Det skulle være nakensykkel og ikke over 100 HK. Jeg så bare etter brukte og billige sykler, da jeg ikke var sikker på hvordan dette med jobbkjøring ville fungere. Jeg har alltid vært svak for Triumph, så etter å ha lest mye på nett og sett på gode tilbakemeldinger, ble det til at jeg kjøpte en 94’ Triumph Trident 750. Meget godt vedlikeholdt, en eier siden ny og en motor som regnes som bombesikker. Disse motorene er kjent for å gå mange 100’ kilometer med godt stell.
Første vårsesong med Triumph’en var våt. Det var ikke noe særlig å kjøre nakensykkel til jobb i regnvær, så det ene ufravikelige kravet ble jenket og jeg begynte å leke med tanken på å kjøpe en vindskjerm for å ta unna det værste. Mens jeg drev å lette etter en passende vindskjerm oppdaget jeg plutselig at førstegenerasjons (1991-1996) Hinckley Triumph’er (Trident, Sprint, Trophy og Daytona) deler samme ramme. Hey, en hel verden av modifiseringsmuligheter åpnet seg. Så litt på bilder av Sprint 900 og tenkte at den halvkåpa så bra. Rett på ebay og fant en i samme farge som sykkelen; British Racing Green. Fant også alle nødvendige deler for montering og det riktige tilbehøret. Resultatet ble jeg veldig fornøyd med.
Nå ble regnværskjøring tålelig og jeg har trivdes meget godt med sykkelen. Jeg gjør alt av vedlikehold selv, og har byttet ut stort sett alt av slitedeler. I tillegg har jeg oppgradert bremsene fra 2 stempel til 4 stempel kalippere, ny monoshock bak og nye fjærer foran.
I fjor vinter røk jeg på en smell og kjøpte nye Delkevic slipons (må ha lyd, ikke plystring) og ny spesiallaget underkåpe. Nå er sykkelen akkurat slik som jeg vil ha den og den kommer til å bo i garasjen min til sin død. Jeg trenger ikke ny sykkel med masse fancy elektronikk og fet motor. Jeg vil heller ta vare på en kommende klassiker og så har den mye sjel.
Den har forøvrig selskap av en gammel Laverda, som i dag er nederst på rangstigen, men det får bli en annen historie.
Det var litt om meg og mye om Triumph’en.
Blir hyggelig å bli kjent med flere av dere etterhvert.
Jeg er en 30 år gammel gutt, fanget i en 51-årings kropp. Jeg har 2 små herlige jenter og ei veldig snill stor jente.
Er opprinnelig fra Lofoten, men har bodd sørpå siden 1986.
Tok MC-lappen for 17 år siden, investerte i en VFR og koste meg skikkelig. Etter et samlivsbrudd, havnet jeg i en bygård i indre Oslo uten parkeringsmuligheter i bakgård og å ha sykkelen stående på gaten var uaktuelt. Så den ble solgt.
For ikke så mange år siden rota jeg meg borti ei verpesyk dame i panikkalderen, jeg så ikke faresignalene før det var for seint Men, aldri så galt at det ikke er godt for noe!
Salg av leiligheter i Oslo gjør at man har råd til hus utafor. Hus ble kjøpt og jeg satte som krav at jeg måtte ha en pendler sykkel. Det gikk igjennom
Siden jeg kjenner meg selv veldig godt, hadde jeg to ufravikelig krav. Det skulle være nakensykkel og ikke over 100 HK. Jeg så bare etter brukte og billige sykler, da jeg ikke var sikker på hvordan dette med jobbkjøring ville fungere. Jeg har alltid vært svak for Triumph, så etter å ha lest mye på nett og sett på gode tilbakemeldinger, ble det til at jeg kjøpte en 94’ Triumph Trident 750. Meget godt vedlikeholdt, en eier siden ny og en motor som regnes som bombesikker. Disse motorene er kjent for å gå mange 100’ kilometer med godt stell.
Første vårsesong med Triumph’en var våt. Det var ikke noe særlig å kjøre nakensykkel til jobb i regnvær, så det ene ufravikelige kravet ble jenket og jeg begynte å leke med tanken på å kjøpe en vindskjerm for å ta unna det værste. Mens jeg drev å lette etter en passende vindskjerm oppdaget jeg plutselig at førstegenerasjons (1991-1996) Hinckley Triumph’er (Trident, Sprint, Trophy og Daytona) deler samme ramme. Hey, en hel verden av modifiseringsmuligheter åpnet seg. Så litt på bilder av Sprint 900 og tenkte at den halvkåpa så bra. Rett på ebay og fant en i samme farge som sykkelen; British Racing Green. Fant også alle nødvendige deler for montering og det riktige tilbehøret. Resultatet ble jeg veldig fornøyd med.
Nå ble regnværskjøring tålelig og jeg har trivdes meget godt med sykkelen. Jeg gjør alt av vedlikehold selv, og har byttet ut stort sett alt av slitedeler. I tillegg har jeg oppgradert bremsene fra 2 stempel til 4 stempel kalippere, ny monoshock bak og nye fjærer foran.
I fjor vinter røk jeg på en smell og kjøpte nye Delkevic slipons (må ha lyd, ikke plystring) og ny spesiallaget underkåpe. Nå er sykkelen akkurat slik som jeg vil ha den og den kommer til å bo i garasjen min til sin død. Jeg trenger ikke ny sykkel med masse fancy elektronikk og fet motor. Jeg vil heller ta vare på en kommende klassiker og så har den mye sjel.
Den har forøvrig selskap av en gammel Laverda, som i dag er nederst på rangstigen, men det får bli en annen historie.
Det var litt om meg og mye om Triumph’en.
Blir hyggelig å bli kjent med flere av dere etterhvert.