ZZR-Erling skrev:Det man skal tenke litt på, er at hvordan vi opplever feks MC Oslo, er og blir ett ansvar som ligger hos daglig leder!
Det er viktig at de ansatte blir tatt hånd om, at de er kvalifiserte, at de innehar rett kompetanse.. Dette ansvaret ligger hos daglig leder, husk det....!
Ja, det har du helt rett i og det burde være ganske åpenbart. Å henge ut annsatte på offentlig fora i den grad det har blitt gjort her synes jeg personlig er å gå langt over streken.
Å komme med negative erfaringer om en bedrift (noe som automatisk setter daglig leder i et dårlig lys) er helt greit, men å henge ut annsatte og komme med personlige karakteristikker blir å dra den for langt. Slikt kan man si til kompisen sin eller på en fest, men ikke skrive på et offentlig fora.
Jeg har noen ytterst få bekjente som bruker Facebook litt mer aktivt enn dem burde. Her postes det hat meldinger etter at sin utkårede har vert litt for løssluppen på julebord og hvis den ene har fått fartsbot så er ikke den utkårede sein med å glorifisere hendelsen og gjerne uten at sin bedre halvdel vet om det.
Da må man regne med at man blir sablet ned og regelrett lynsjet av andre venner. Jeg synes vi alle skal være litt forsiktig med hva man skriver. Jeg har sikkert gjort mine blemmer jeg også, men noen store overtramper har jeg nok ikke gjort. På Facebook er jeg meget beskjeden med hva jeg legger ut. Jeg poster sjelden eller aldri når jeg har drukket eller har en "ut på byen" kveld. Husk at det i dag er lett for arbeidsgivere, og eller kanskje en kommende flørt å søke opp ganske mye drit i dag hvis det viser seg at vedkommede har vert litt for løssluppen i den verbale enden.
På den annen side så klarer jeg ikke i min villeste fantasi og forstå at det skal være så uhyre vanskelig å yte god service samt ivareta en hyggelig tone ovenfor kunder. Når majoriteten av våre unge håpefulle klarer dette bak kassa på Rema så burde jaggu meg annsatte i en MC butikk klare det også.
Jeg tror at i de store mat kjedene så er det strenge krav og regler til hvordan man oppfører seg. De fleste ser dette som ren folkeskikk, men mange tror jeg også må bli holdt litt i ørene. I små MC sjapper har jeg ofte opplevd og bli direkte feilinformert. Nå jeg vet mer om et produkt enn selger etter å ha brukt 15 minutter på Google så er det noe som er veldig galt ett sted.
Jeg har opplevd at en ansatt i en MC butikk har dømt girkassen på en av syklene mine som ødelagt etter en 2 minutters prøvetur (i kortermet og uten hjelm...) Dette var en helt ny sykkel med 15.000 på telleren. Det viste seg bare at girkassen bare var uvant for han. Senere fikk jeg også greie på at han ikke hadde kjørt noe spesielt MC overhodet. Er dette den ansatte sin feil? I utgangspunktet ikke. Han sa heldigvis dette til meg mens daglig leder hørte på og det endte med at sjefen sjøl fikk gutten til å "stå i rett" og konkluderte med at sykkelen min fortsatt var under garantiperioden og at dette ikke ville by på problemer OM det var noe galt. Så klart var det ikke noe som helst galt med girkassen.
Jeg har dog også hatt gode erfaringer med samme firma. Selve salgsprosessen av MC gikk strålende og sjefen var meget behjelpelig og gjorde det "lett" for meg. Avtaler ble holdt og alt gikk smooth. Så Daglig leder kan sine saker, men de bak disken i butikken imponerer ikke stort.