MCsidens store tråd om el-MC / elektriske motorsykler

Forum for fulleffekt tung-MC
Svar
Brukeravatar
Tommas
Innlegg: 1251
Registrert: 06 aug 2014, 11:27
Motorsykkelen din: KTM Super Duke 1290 R
Bosted: Buskerud

Re: MCsidens store tråd om elektriske motorsykler!

Legg inn av Tommas »

Brammo: motoren hadde 90Nm, så det er vel "effektive Nm" etter at man regner med gir? Så uansett ut som en ganske bøllete sykkel ;-)

https://www.youtube.com/watch?v=et1O-KOieBU


Ser gøy ut!


- edit -
Forøvrig denne linken jeg hadde tenkt å poste:

https://www.youtube.com/watch?v=mmzHbu8XsmY

Brukeravatar
norse900
Innlegg: 984
Registrert: 18 sep 2013, 15:25
Motorsykkelen din: BMW R1100RT
Bosted: Stavanger

Re: MCsidens store tråd om elektriske motorsykler!

Legg inn av norse900 »

Snicker skrev: Ja, nå blir det spennende å se. Jeg har bestilt en. Zero SR med powerpack. 27mils rekkevidde.
Synes nesten tiden har stått litt stille jeg, Snickeren...

Måtte sjekke når tid du hadde bestilt den, og så har det pinadø bare gått 4-5 dager. :scratch
(Det blir litt for lite rekkevidde for meg, men gud bedre så nysgjerrig og spent jeg er likevel!!! :redface :-)å )
BMW R1200GS -19
Honda TransAlp -97
BMW F650 Strada (solgt)
BMW R1100RT -98 (solgt)
Suzuki GSX750E -80 (solgt)
Yamaha XJ900S Diversion -97 (solgt)

Toven

Re: MCsidens store tråd om elektriske motorsykler!

Legg inn av Toven »

mortenolb skrev:http://www.brammo.com/empulse/

Noen som har fått med seg denna? Det er jo egentlig mer interessant for meg, med gir og greier! Men forstår jeg siden rett når jeg leser at den har 880Nm på bakhjulet? :P
89nm oppgir de her

[video]https://www.youtube.com/watch?v=mmzHbu8XsmY[/video]

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38877
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Bosted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: MCsidens store tråd om el-MC / elektrisk MC

Legg inn av AJ »

Volta, el-MC fra Spania

[img]http://s25.postimg.org/6fs9kmy7j/Volta.jpg[/img]

Hot or not?, spør Bike.no:

http://www.bike.no/nyheter/ny-billig-el-motorsykkel" onclick="window.open(this.href);return false;
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24102
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: MCsidens store tråd om el-MC / elektrisk MC

Legg inn av Bjerknez »

AJ skrev:Volta, el-MC fra Spania

[img]http://s25.postimg.org/6fs9kmy7j/Volta.jpg[/img]

Hot or not?, spør Bike.no:

http://www.bike.no/nyheter/ny-billig-el-motorsykkel" onclick="window.open(this.href);return false;
Ligna faktisk litt på en Ducati Hyper Motard :knegg
Sorry Cutless :-)å

Brukeravatar
hakhap
Innlegg: 2598
Registrert: 14 sep 2012, 14:39
Motorsykkelen din: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Bosted: Buskerud

Re: MCsidens store tråd om el-MC / elektrisk MC

Legg inn av hakhap »

BMW på banen med eRR

http://www.digitaltrends.com/cars/bme-m ... superbike/" onclick="window.open(this.href);return false;

Bilde
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Bilde

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38877
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Bosted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: MCsidens store tråd om el-MC / elektrisk MC

Legg inn av AJ »

Spennende fra Italia, motorsykkellandet framfor noen :yeyeye :
Bilde

Mer info her:
http://www.bike.no/nyheter/pakostede-el ... a-til-2016" onclick="window.open(this.href);return false;

Og her:
http://www.energicasuperbike.com" onclick="window.open(this.href);return false;
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Kjelvis
Innlegg: 76
Registrert: 16 nov 2010, 11:20
Motorsykkelen din: Honda Deauville

Re: MCsidens store tråd om el-MC / elektrisk MC

Legg inn av Kjelvis »

Fader, jeg vet ikke jeg. Motorsykkel er for meg noe annet enn bare et transportmiddel. Forbrenningsmotoren forsvinner vel etterhvert både på bil og mc, men når den tid kommer er jeg kanskje for gammal og giktisk til å kjøre mc.

Har ikke noe i mot å gå over til elektrisk på bil når rekkevidde og 4-hjulstrekk er på plass for biler innenfor min prisklasse. For bil er transport. Punktum. Men for mc er det noe annet. Det er jo en kombinasjon av mange momenter. Og motoren er en del av det. Med sine forskjellige lyder ut fra motortype og sykkeltype. Og lukten av eksos fra en motorsykkel er go'lukt. Tenk på den gode følelsen man har om våren når man starter opp sykkelen. Lyden og lukten som fyller garasjen. En summende elmotor vil ikke slå det. Tror jeg.

Men vi får vel tenke på isbjørnene da. Hvis de fremdeles er blant oss når alle nysykler klassifiseres ut fra antall nm. For jeg vil ha isbjørner jeg og. Tross forkjærligheten for forbrenningsmotorer. Jeg er vel bare en utdøende art selv... :roll

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38877
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Bosted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: MCsidens store tråd om el-MC / elektrisk MC

Legg inn av AJ »

Kjelvis skrev:Fader, jeg vet ikke jeg. Motorsykkel er for meg noe annet enn bare et transportmiddel. For bil er transport. Punktum. Men for mc er det noe annet. Det er jo en kombinasjon av mange momenter. Og motoren er en del av det. >snip<
Med sine forskjellige lyder ut fra motortype og sykkeltype. Og lukten av eksos fra en motorsykkel er go'lukt. Tenk på den gode følelsen man har om våren når man starter opp sykkelen. Lyden og lukten som fyller garasjen. En summende elmotor vil ikke slå det. Tror jeg.
Er litt sånn "skinn og bein er halve moroa", jeg også ;-) .
Eksoslukt, bytte olje og filter, rense kjedet, smøre kjede... ja, du skjønner tegninga... :knegg

Men samtidig er noe som begynner å fascinere meg med disse nye El-MC'ene...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Baffin
Innlegg: 527
Registrert: 01 jan 2016, 18:00
Motorsykkelen din: Suzuki V-STROM 650XT, 2015 mod.

El-motorsykkel

Legg inn av Baffin »

A new breed of home-brew custom

Bilde
Customised old bikes are ten a penny right? Well not this one. Gone is the petrol engine and about 90% of the other parts of the bike, replaced with the battery pack from a Nissan Leaf. Say hello to the Leafy Savage from Nightshift Customs.

The frame is from a 2003 Suzuki Savage but the original 650cc thumper is long gone, replaced by the Lithium battery pack from a Nissan Leaf that has been wired in series to deliver 116v. Power is now supplied by an Enertrac hub, which peaks at 40hp and has a continuous output of 13hp.
Bilde
Bilde
THE BUILD

This electric-drive conversion of a 2003 Suzuki Savage is the second ground-up Night Shift Bikes custom build. After I bought the bike, I broke it down and sold the 650 thumper motor, transmission and combustion parts for what I spent on the bike. I sent the rear swing arm off to the team at Enertrac, who laced an 18-inch rim to one of their custom brushless DC motors. It delivers 13 HP continuously and peaks to 40 HP.

Body work embraces the right angles of the components and the square-tubing I uncovered on the original bike. I did lots of tab cleansing and made a hoop for the custom seat from Karl Vosloh. Karl used some scraps of foam left over from JT Nesbitt's Bienville Legacy; JT and a bunch of other New Orleans builders have helped me throughout the build.

Component upgrades include motogadget's m-unit, m-lock wireless key and m-button to keep things clean; LED lighting; rear disc; custom charge and data ports; and toggle switches from Radio Shack. Rearsets, shocks, front fork drop hardware and triple tree hardware are from RYCA - a shout out to those guys; if you have some wrenches, they've taken away your excuse for not building your own bike.

This is the second battery pack for this bike. I fried the first one and upgraded to the incredibly sturdy cells that Nissan uses in their Leaf electric cars. This new pack is more durable, dumps more current for quicker acceleration, and floats in the frame in a more interesting way than the first pack.

Bilde
Bilde

Baffin
Too Old to Rock 'n' Roll: Too Young to Die.

Brukeravatar
gsx750_80
Innlegg: 2212
Registrert: 24 apr 2010, 19:34
Motorsykkelen din: GSX 750 '80, Ninja 250R m.fl.
Bosted: Trøndelag
Kontakt:

Re: MCsidens store tråd om el-MC / elektrisk MC

Legg inn av gsx750_80 »

En artikkel om en el-sykkel som har blitt benyttet for Pikes Peak Hillclimb.
http://spectrum.ieee.org/transportation ... motorcycle

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38877
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Bosted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: MCsidens store tråd om el-MC / elektrisk MC

Legg inn av AJ »

Laget fra bunnen av, i Nederland.
Påstås å være verdens første elektriske adventure-MC:
StormEL.JPG
Bilde

Mer om sykkelen i dise videoene:

[video]https://www.youtube.com/watch?v=pn2XxSrkH5Y[/video]

[video]https://www.youtube.com/watch?v=B2bXY4bcGYI[/video]

Tror nok ikke at jeg har kommet helt dit enda, må jeg bare erkjenne... :8-[
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38877
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Bosted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: MCsidens store tråd om el-MC / elektrisk MC

Legg inn av AJ »

Mer elektrisk. Og langt spenstigere, noe flere sekvenser i videoen viser rimelig klart :crazy: :

[video]https://www.youtube.com/watch?v=o3DiAecsh_0[/video]
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Stian87
Innlegg: 2038
Registrert: 14 mai 2016, 23:18
Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
Bosted: Ski

Re: MCsidens store tråd om el-MC / elektrisk MC

Legg inn av Stian87 »

Hehe rimelig syke greier
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian

Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38877
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Bosted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: MCsidens store tråd om el-MC / elektrisk MC

Legg inn av AJ »

Høye el-ambisjoner hos Harley-Davidson:

http://bikeport.no/harley-davidsons-nye ... es-jetfly/

Fossildrevne H-D'er snart historie?
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Svar