km teller susuki 650 v-storm

... om verktøy, service, tekniske og mekaniske problemer, reparasjoner og modifiseringer
Svar
Hroar
Innlegg: 8
Registrert: 31 jul 2016, 19:34
Motorsykkelen din: Susuki 650 v-storm 2013

km teller susuki 650 v-storm

Legg inn av Hroar »

Hei er det noen som kan hjelpe meg har en susuki v-storm Dl 650 2013 mod skjønner ikke hvordan jeg får opp km stand står bare tripp teller der nå ! :scratch

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37987
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: km teller susuki 650 v-storm

Legg inn av AJ »

Har du ikke brukermanualen til sykkelen?
Bør stå en grei forklaring der...

Hvis ikke, kanskje denne kan være til hjelp?

[video]https://www.youtube.com/watch?v=wNmt0KFcD6g[/video]
(https://www.youtube.com/watch?v=wNmt0KFcD6g)
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Baffin
Innlegg: 527
Registrert: 01 jan 2016, 18:00
Motorsykkelen din: Suzuki V-STROM 650XT, 2015 mod.

Re: km teller susuki 650 v-storm

Legg inn av Baffin »

På min en 2015 mod. så bruker jeg hendel/knapp som her er mrk. som nr. 2 da skifter jeg mellom trip 1, trip 2, osv.
Flere andre årsmod. har samme knappen.
Bilde

Baffin
Sist redigert av Baffin den 15 aug 2016, 23:04, redigert 2 ganger totalt.
Too Old to Rock 'n' Roll: Too Young to Die.

Brukeravatar
gorbys
Innlegg: 1150
Registrert: 04 des 2012, 12:12
Motorsykkelen din: Suzuki GS750 E

Re: km teller susuki 650 v-storm

Legg inn av gorbys »

Ja er det ikke en knapp på venstre holke? Mener det var det på min 2012 modell

Hroar
Innlegg: 8
Registrert: 31 jul 2016, 19:34
Motorsykkelen din: Susuki 650 v-storm 2013

Re: km teller susuki 650 v-storm

Legg inn av Hroar »

Tusen takk for mange svar alt i orden min brukermanual som fulgte sykkelen fortalte ingen ting om dette. you tube er helt genialt som AJ sendte meg og bilde som Baffin sendte meg tusen takk alle sammen.
Er det noen som har erfaring susuki 650 v-storm kontra susuki 1000 v-storm ?

Brukeravatar
E-strom
Innlegg: 642
Registrert: 08 apr 2012, 11:33
Motorsykkelen din: BMW R1200GS og DRZ400S
Sted: Trondheim
Kontakt:

Re: km teller susuki 650 v-storm

Legg inn av E-strom »

Hroar skrev:...Er det noen som har erfaring susuki 650 v-storm kontra susuki 1000 v-storm ?
Ikke prøv en DL1000 hvis du er fornøyd med 650'en - det gjorde jeg... :redface
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle :redface
Kilde: http://www.quotegarden.com/motorcycles.html

Hroar
Innlegg: 8
Registrert: 31 jul 2016, 19:34
Motorsykkelen din: Susuki 650 v-storm 2013

Re: km teller susuki 650 v-storm

Legg inn av Hroar »

He he ble det handel eller ! Joda er en kjempesykkel hadde vfr 800 før den ble ikke brukt tok livet av håndledda mine .

Brukeravatar
gorbys
Innlegg: 1150
Registrert: 04 des 2012, 12:12
Motorsykkelen din: Suzuki GS750 E

Re: km teller susuki 650 v-storm

Legg inn av gorbys »

Hadde en 2012 vstrom 650, har nå en sv1000 som har samme motor som dl1000. Som sagt, når du først har prøvd den så trur eg det blir slapt å gå tilbake til 650'en ;-)

Brukeravatar
E-strom
Innlegg: 642
Registrert: 08 apr 2012, 11:33
Motorsykkelen din: BMW R1200GS og DRZ400S
Sted: Trondheim
Kontakt:

Re: km teller susuki 650 v-storm

Legg inn av E-strom »

E-strom skrev:
Hroar skrev:...Er det noen som har erfaring susuki 650 v-storm kontra susuki 1000 v-storm ?
Ikke prøv en DL1000 hvis du er fornøyd med 650'en - det gjorde jeg... :redface
Bare for å utdype litt av forskjellene jeg la merke til på de første kilometrene:
- 50% mer sylindervolum
- 50% mer HK
- 50% mer NM
- oppgradert bakdemper (justerbar kompresjon og demping)
- oppgradert framgaffel (justerbar kompresjon, demping og retur)
- traction control

DL1000A gir nærmere 100NM flatt fra ca 3500 omdreininger og oppover. Denne ytelsen får jeg mest nytte av ved at den skyver bedre ut av svinger/hårnålsvinger, samt at det er mye mer å gå på med passasjer.

Vekten er omtrent den samme på begge modellene, det samme gjelder drivstofforbruket. Størrelsen er også lik, men DL1000A er noe høyere (på min DL650 hadde jeg satt på DL1000 sete - de deler mange komponenter).

Your call :prf
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle :redface
Kilde: http://www.quotegarden.com/motorcycles.html

Svar