Hei alle sammen!
Ny her på forumet, så tenkte jeg kunne lage meg en liten tråd.
Har hatt lyst på tung sykkel siden jeg tok lappen på lett mc, og kjøpte meg en Virago 125 som 16 åring.
Årene har gått og bil har, og er, en stor interesse som har blitt prioritert.
Siste par årene har noen venner kjøpt seg sykkel, og tatt tung mc, så i vår bestemte jeg meg for å kaste meg med på bølgen.
Savnet frihetsfølelsen og gleden av å kjøre sykkel
Kjøreskole ble kontaktet, og plutselig satt jeg på sykkelen, klar for første kjøretime.
Litt rusten, men ting kom raskt tilbake.
Gikk ikke mer enn et par uker før alle de obligatoriske timene var unnagjort, og oppkjøring bestillt.
Et par uker før oppkjøringen kjøpte jeg meg sykkel også.
Valget falt på en sykkel jeg har hatt lyst på i mange år, og tilfeldigvis kom det en for salg ganske lokalt.
En sykkel som var tatt godt vare på, lav km og i mitt syn, med de rette fargene. Perfekt
GSXR600 SRAD. 1999 modell kjørt 25.000km.
Bilde av den, dagen jeg fikk den hjem.
Så var det å vente de to ukene på oppkjøring.
Sommerfugler i magen, og det kriblet i fingrene
Stillte spent opp til oppkjøring, og jaggu fikk det ikke meget bra også
Lappen i boks, fantastisk vær, og rett ut å kjøre
Siden mai har jeg oppgradert sykkelen en del.
-Nye blinkere
-Justerbare hendler
-Nye knotter til depostøtte bak
-Nytt tanklokk, da dette var eiret og tregt
-Ny sotet vindskjerm
-Nye speil
-Nytt batteri
-Nye dekk, Conti SportAttack3
Sykkelen var endelig slik jeg ville ha den.
Har kjørt en del rundt i distriktet med sykkelen, og var veldig fornøyd.
Sykkelen var god å kjøre, veldig lettkjørt og greit med krefter.
Men, som motorsyklister, er vi utsatt i trafikken. Og det er ikke alltid vi blir lagt merke til.
Det fikk jeg erfare for ca én uke siden.
Kom kjørende gjennom en rundkjøring, og var halvveis gjennom. Skulle til å bytte felt for å kjøre ut av rundkjøringen igjen, da en bil kom susende ut i rundkjøringen rett forran meg.
Rakk å dra det jeg maktet i bremsen, og prøvde å svinge unna. Men traff bilen midt i førerdøra.
Hadde jeg ikke klart å bremse tror jeg han hadde kjørt meg rett i siden.
Jeg og sykkelen gikk i bakken
Alikevel vil jeg si jeg var ganske heldig.
Ingen skader utenom blåmerker her og der.
Var ingen høy hastighet, men tror fort jeg kunne brokket en fot eller arm om han hadde truffet meg i f.eks siden.
Sykkelen er det litt værre med.
Kåpene er knekt, det meste er skrapt opp og jeg tror gaflene er skeive/bøyd.
Andre part har tatt på seg skylden, og fikk sitt førerkort rutinemessig beslaglagt av politiet som kom på stedet.
Hevder han ikke så meg, og brøt dermed vikeplikt.
(For meg så det ut som han siktet og ga bånn gass)
Så nå venter jeg på forsikringsoppgjøret.
Skaden er meldt inn, men takst er ikke tatt enda.
Håper det ikke tar for lang tid, så jeg kan få ny sykkel på plass før sesongen er over.
Ble en lang første post, men er kanskje noen som leser det alikevel
Sent from my iPhone using Tapatalk
Jacobsen's logg
-
- Innlegg: 9
- Registrert: 10 jun 2016, 10:24
- Motorsykkelen din: Suzuki GSXR 600 SRAD 1999
- E-strom
- Innlegg: 642
- Registrert: 08 apr 2012, 11:33
- Motorsykkelen din: BMW R1200GS og DRZ400S
- Sted: Trondheim
- Kontakt:
Re: Jacobsen's logg
Godt det gikk bra - men synd at du fikk en uønsket kjørepause. Var ut for samme type bilist i forrige uke, men jeg så ham tidsnok til å stoppe (midt i rundkjøringen).
"Se en idiot i enhver bilfører" sa min kjøreskolelærer - og det har han rett i. Vi må passe på oss selv og huske at ganske mange bilførere praktiserer "forkjørsplikt" og "vikerett"
"Se en idiot i enhver bilfører" sa min kjøreskolelærer - og det har han rett i. Vi må passe på oss selv og huske at ganske mange bilførere praktiserer "forkjørsplikt" og "vikerett"
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle
Kilde: http://www.quotegarden.com/motorcycles.html
Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle
Kilde: http://www.quotegarden.com/motorcycles.html
-
- Innlegg: 9
- Registrert: 10 jun 2016, 10:24
- Motorsykkelen din: Suzuki GSXR 600 SRAD 1999
Re: Jacobsen's logg
Ja, det samme sa min kjørelærer.E-strom skrev:Godt det gikk bra - men synd at du fikk en uønsket kjørepause. Var ut for samme type bilist i forrige uke, men jeg så ham tidsnok til å stoppe (midt i rundkjøringen).
"Se en idiot i enhver bilfører" sa min kjøreskolelærer - og det har han rett i. Vi må passe på oss selv og huske at ganske mange bilførere praktiserer "forkjørsplikt" og "vikerett"
Jeg så bilen komme fra min høyre, men han bremste ned for å stoppe. Jeg fortsatte å gli gjennom rundkjøringen, da han plutselig ga full gass. Han trodde han hadde en luke, men den beregningen inneholdt ikke meg på motorsykkel.
Godt du klarte å stoppe iallefall
Sent from my iPhone using Tapatalk
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38096
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Jacobsen's logg
Snakk om å være uheldig, da...
Også etter en så god oppstart av tung MC karrieren, må en kunne si.
Men bra det ikke gikk verre, tross alt .
Håper du får et godt oppgjør på forsikringen og at det ikke varer lenge før du er i salen på ny sykkel igjen .
Også etter en så god oppstart av tung MC karrieren, må en kunne si.
Men bra det ikke gikk verre, tross alt .
Håper du får et godt oppgjør på forsikringen og at det ikke varer lenge før du er i salen på ny sykkel igjen .
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
-
- Innlegg: 9
- Registrert: 10 jun 2016, 10:24
- Motorsykkelen din: Suzuki GSXR 600 SRAD 1999
Re: Jacobsen's logg
AJ skrev:Snakk om å være uheldig, da...
Også etter en så god oppstart av tung MC karrieren, må en kunne si.
Men bra det ikke gikk verre, tross alt .
Håper du får et godt oppgjør på forsikringen og at det ikke varer lenge før du er i salen på ny sykkel igjen .
Takk for det AJ!
Håper på et godt oppgjør ja.
Har mulighet til å låne et par sykler om jeg har lyst å ta meg en tur, men akkuratt nå får jeg la kroppen hvile litt.
Kjenner jeg traff asfalten, selv om jeg var veldig heldig når uheller først skjedde.
Satser på ny sykkel ganske snart
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
- Innlegg: 113
- Registrert: 22 apr 2012, 07:59
- Motorsykkelen din: BSA A10 650 1960 og Honda NX650 Domi
- Sted: Aksdal
Re: Jacobsen's logg
Ikkje kjekt dette nei. Godt at det gikk bra og satser på du får deg ny sykkel kjapt. Er jo nå vi skal kjøre... ligger fortsatt ca 6000 mc på finn så det er retta ta for å finne ny ihvertfall.
Tidligere Mc:
250 Maico cross
84` Suzuki GSX 1100 Katana
93` Honda CBR 900 RR
98` Honda CBR 900 RR
04` Honda CBR 1000 RR
Nå - 60`BSA som skal bli caferacer/ streettracker
89`NX650 Dominator custom
250 Maico cross
84` Suzuki GSX 1100 Katana
93` Honda CBR 900 RR
98` Honda CBR 900 RR
04` Honda CBR 1000 RR
Nå - 60`BSA som skal bli caferacer/ streettracker
89`NX650 Dominator custom
-
- Innlegg: 9
- Registrert: 10 jun 2016, 10:24
- Motorsykkelen din: Suzuki GSXR 600 SRAD 1999
Jacobsen's logg
steven skrev:Ikkje kjekt dette nei. Godt at det gikk bra og satser på du får deg ny sykkel kjapt. Er jo nå vi skal kjøre... ligger fortsatt ca 6000 mc på finn så det er retta ta for å finne ny ihvertfall.
Ligger en del mc på finn, så bør ikke være så veldig vanskelig å finne én.
Har allerede sett meg ut noen få, og skal se på den ene til uka forhåpentligvis
Ikke hørt noe fra forsikringsselskapet, men skal purre på i morgen og se om ikke det blir litt fortgang da.
Fikk kjørt litt fra meg i finværet som var i går
Har en god kompis som jeg pleier å kjøre med, som tilbydde meg å låne hans sykkel.
Trenger ikke spør meg to ganger om å låne den sykkelen
2007 GSXR 1000, K7.
Fineste GSXR'n etter min mening.
Bedre sitteposisjon enn 99 modellen min også.
Sykkelen er litt smalere over sete og tank.
Hydraulisk clutch og generellt mer tight sykkel.
Yoshimura slip on, som lager heerlig lyd
Men har også en y-split for å fjerne kat, men da blir lyden plagsomt høyt om en skal kjøre en stund, så katalysatoren er på pr nå.
Så utrolig deilig å kjøre 1000cc kontra 600.
Trenger ikke dra den ut på girene eller tyne sykkelen på noe som helst måte.
Mye mer krefter gjennom hele registeret, men merkes spesielt godt fra bunn av.
Deilig å slippe å gire ned flere gir om man skal litt fort forbi en bil eller to
Sent from my iPhone using Tapatalk
- Bjerknez
- Innlegg: 23208
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Sted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Jacobsen's logg
Har selv hoppet rett fra min S1000R til å prøvekjøre en R6 og forskjellen fra 600 til 1000 er stor ja. Absolutt verdt det