MCsidens Hva har du gjort med MC'en din i dag-tråd
Re: MCsidens "Hva har du gjort med MC'en din i dag"-tråd
Med de møkkete Osloveiene for øyeblikket, hadde jeg kunne skrevet "vasket sykkelen" på denne posten hver dag siste uken, men faktisk ikke de siste to - tørre dagene.
I dag har jeg til gjengjeld vært hos Snellingen og fått fixet recallen på likeretter. Det er andre gang Suzuki har recall på samme delen, så nå bør det være nok.
Dog imponert over at Suzuki ser ut til å ta ansvar, også på eldre modeller.
I dag har jeg til gjengjeld vært hos Snellingen og fått fixet recallen på likeretter. Det er andre gang Suzuki har recall på samme delen, så nå bør det være nok.
Dog imponert over at Suzuki ser ut til å ta ansvar, også på eldre modeller.
Re: MCsidens "Hva har du gjort med MC'en din i dag"-tråd
Hmmm, 2 uavbrutte poster på rad???
Enten er folk opptatt av å kjøre fremfor å skru, eller så er det veldig stille her inne :)
I dag avmonterte jeg styredemperen og byttet til litt tykkere olje. Har syntes at styret er litt "vinglete" eller roterer litt for lett innover i svingen i lav hastighet, helt fra jeg prøvekjørte sykkelen. Det ble et lite hakk bedre med 20W olje.
Og snart er det vel vamt nok i lufta til å få lakkert generatordekselet som plutselig begynte å flasse og nå er helt renpusset aluminium, på en ellers fin og sort sykkel. Ikke bra for sjelefreden...
Enten er folk opptatt av å kjøre fremfor å skru, eller så er det veldig stille her inne :)
I dag avmonterte jeg styredemperen og byttet til litt tykkere olje. Har syntes at styret er litt "vinglete" eller roterer litt for lett innover i svingen i lav hastighet, helt fra jeg prøvekjørte sykkelen. Det ble et lite hakk bedre med 20W olje.
Og snart er det vel vamt nok i lufta til å få lakkert generatordekselet som plutselig begynte å flasse og nå er helt renpusset aluminium, på en ellers fin og sort sykkel. Ikke bra for sjelefreden...
- Baffin
- Innlegg: 527
- Registrert: 01 jan 2016, 18:00
- Motorsykkelen din: Suzuki V-STROM 650XT, 2015 mod.
Re: MCsidens "Hva har du gjort med MC'en din i dag"-tråd
I dag har jeg montert tankbag og hurtig- kontakt for batteriet.
Baffin
Baffin
Too Old to Rock 'n' Roll: Too Young to Die.
Re: MCsidens "Hva har du gjort med MC'en din i dag"-tråd
Kappet, lakkert og montert
Sent fra min SM-G870F via Tapatalk
Sent fra min SM-G870F via Tapatalk
Re: MCsidens "Hva har du gjort med MC'en din i dag"-tråd
Endelig en tankbag med hurtigkobling til tanklokket, som sitter pent på tanken.Baffin skrev:I dag har jeg montert tankbag og hurtig- kontakt for batteriet.
Baffin
De Giviene jeg har sett på, er flate under og ser ikke veldig lekkert ut. Og bagstertrekk og remfeste blir for tungvint.
- E-strom
- Innlegg: 642
- Registrert: 08 apr 2012, 11:33
- Motorsykkelen din: BMW R1200GS og DRZ400S
- Bosted: Trondheim
- Kontakt:
Re: MCsidens "Hva har du gjort med MC'en din i dag"-tråd
Jepp, enig - det der ble ganske enkelt pentvim skrev:...Endelig en tankbag med hurtigkobling til tanklokket, som sitter pent på tanken.
De Giviene jeg har sett på, er flate under og ser ikke veldig lekkert ut. Og bagstertrekk og remfeste blir for tungvint.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle
Kilde: http://www.quotegarden.com/motorcycles.html
Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle
Kilde: http://www.quotegarden.com/motorcycles.html
- Flattop
- Innlegg: 415
- Registrert: 29 apr 2010, 14:43
- Motorsykkelen din: BMW K1200LT 2003
- Bosted: Vegsund, Ålesund ligger rett ved siden av meg
Re: MCsidens "Hva har du gjort med MC'en din i dag"-tråd
Har blitt nesten ferdig med tilleggsbelysningen på sykkelen.
Samt byttet blinklysglassene.
Her er bilde som originalt:
[img]http://i1070.photobucket.com/albums/u48 ... cdlwb2.jpg[/img]
Her er etter montering:
[img]http://i1070.photobucket.com/albums/u48 ... qusoxf.jpg[/img]
Slik ser monteringen ut av tilleggsbelysningen:
[img]http://i1070.photobucket.com/albums/u48 ... vitjew.jpg[/img]
Her er lysene slått på.
Skal montere inn bryter slik jeg kan veksle mellom: av, Angel Eyes og full belysning.
[img]http://i1070.photobucket.com/albums/u48 ... ehoc85.jpg[/img]
Ja, det rødt foroverrettede lyset er ikke noe jeg var klar over ved bestillingen, men det er nå engang der.
Håpet er at jeg skal bli mer synlig i trafikken. Selv om at sykkelen er på størrelse med en halv bil, er det ikke rent få som innbiller seg at alt med bare ett lys foran er bare en moped, og følgelig fritt vilt!
Samt byttet blinklysglassene.
Her er bilde som originalt:
[img]http://i1070.photobucket.com/albums/u48 ... cdlwb2.jpg[/img]
Her er etter montering:
[img]http://i1070.photobucket.com/albums/u48 ... qusoxf.jpg[/img]
Slik ser monteringen ut av tilleggsbelysningen:
[img]http://i1070.photobucket.com/albums/u48 ... vitjew.jpg[/img]
Her er lysene slått på.
Skal montere inn bryter slik jeg kan veksle mellom: av, Angel Eyes og full belysning.
[img]http://i1070.photobucket.com/albums/u48 ... ehoc85.jpg[/img]
Ja, det rødt foroverrettede lyset er ikke noe jeg var klar over ved bestillingen, men det er nå engang der.
Håpet er at jeg skal bli mer synlig i trafikken. Selv om at sykkelen er på størrelse med en halv bil, er det ikke rent få som innbiller seg at alt med bare ett lys foran er bare en moped, og følgelig fritt vilt!
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38877
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: MCsidens "Hva har du gjort med MC'en din i dag"-tråd
Lappet bakdekket... Med Biltemas Rerpair Kit... .
Skulle på jobb i går ettermiddag og merket med en gang da sykkelen trillet av midstøtta at bakdekket var flatt.
Ergerlig, selvfølgelig. Men ikke like gæernt som hvis dekket hadde vært nytt. Metzelerdekket har gjort jobben, men det blir ikke mer Metzeler på 1290'en, nei...
Kommer på nye Bridgestone Battlax Adventure A40 til uka.
Det er beinkaldt ute så nå får jeg se om dekket holder på lufta. Om det gjør det blir et testtur straks sola får opp varmen til levelig nivå igjen.
Var snø i lufta her i dag tidlig forøvrig...
Skulle på jobb i går ettermiddag og merket med en gang da sykkelen trillet av midstøtta at bakdekket var flatt.
Ergerlig, selvfølgelig. Men ikke like gæernt som hvis dekket hadde vært nytt. Metzelerdekket har gjort jobben, men det blir ikke mer Metzeler på 1290'en, nei...
Kommer på nye Bridgestone Battlax Adventure A40 til uka.
Det er beinkaldt ute så nå får jeg se om dekket holder på lufta. Om det gjør det blir et testtur straks sola får opp varmen til levelig nivå igjen.
Var snø i lufta her i dag tidlig forøvrig...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38877
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Småstein i kjedegangen...
I dag har jeg kjørt MC'en til og fra jobb. I tillegg til og fra en byggevareforretning som hadde opphørssalg hvor jeg traff en hyggelig kar fra Hønefoss som netopp hadde handlet seg kliss ny KTM 1290 SA. Vi be stående og prate i bortimot en halvtime. Veldig trivelig!
Tipset ham selvfølgelig om MCsiden. Så får vi se om han melder seg på som bruker her inne. Han plukket i hvert fall fram siden på mobilen sin .
Underveis hjemover synes jeg at jeg merket en ulyd fra motor og drivverk. Ikke annet enn en litt høyere lyd av "det eller annet" uspesifisert og vanskelig å identifisere under fart.
Vel hjemme satte seg sykkelen på midtstøtta og snurret på bakhjulet. Og der var lyden! Tenkte med en gang at "nå er det noe (stor)gæli med drev eller kjede".
Etter en kort feilsøking oppdaget jeg at en liten stein hadde kilt seg fast i kjedeglideren på svingarmen...:
Satt rimelig godt fast, gjorde den også. Men med en bit passe tjukk hobbyståltråd fikk jeg vippet ut 'kjeltringen'. Og fikk renset sporene i kjedeglideren samtidig. Aldri så galt at det ikke er godt for noe...
Etter å ha gjort dette ble det ny hjulsnurring og da var den stille, jevne, velsmurte og nesten lydløse kjedelyden tilbake .
Dette er for øvrig første gang jeg har opplevd at en stein har satt seg fast i kjedegangen på en av syklene mine.
Tipset ham selvfølgelig om MCsiden. Så får vi se om han melder seg på som bruker her inne. Han plukket i hvert fall fram siden på mobilen sin .
Underveis hjemover synes jeg at jeg merket en ulyd fra motor og drivverk. Ikke annet enn en litt høyere lyd av "det eller annet" uspesifisert og vanskelig å identifisere under fart.
Vel hjemme satte seg sykkelen på midtstøtta og snurret på bakhjulet. Og der var lyden! Tenkte med en gang at "nå er det noe (stor)gæli med drev eller kjede".
Etter en kort feilsøking oppdaget jeg at en liten stein hadde kilt seg fast i kjedeglideren på svingarmen...:
Satt rimelig godt fast, gjorde den også. Men med en bit passe tjukk hobbyståltråd fikk jeg vippet ut 'kjeltringen'. Og fikk renset sporene i kjedeglideren samtidig. Aldri så galt at det ikke er godt for noe...
Etter å ha gjort dette ble det ny hjulsnurring og da var den stille, jevne, velsmurte og nesten lydløse kjedelyden tilbake .
Dette er for øvrig første gang jeg har opplevd at en stein har satt seg fast i kjedegangen på en av syklene mine.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38877
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: MCsidens Hva har du gjort med MC'en din i dag-tråd
WikingTnT skrev:Typisk KTM
Må vel bytte ut "driten" snart...
Neida, ser ut til at dette er en en "keeper", ja.
Veldig godt fornøyd så langt etter drøye 26K i løpet av de 13 månedene jeg har eid den.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38877
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Lammeskinnsfell - løsning på langturen?
Har ikke gjort annet enn å tre på førersalen en lammeskinnsfell til kr. ,- 119,- etter at jeg fisket fram spesialnålen for skinnsying og fikk sydd på plass strikker til å feste den på salen.
Bakpå vil også få sin.
Så da satser vi på at vi begge blir storfornøyd med hver vår på lengre etapper.
Skinnfeller som dette skal være til god hjelp for mange, har vi hørt flere fortelle.
Så gjenstår det å se hva egne erfaringer tilsier...
Bakpå vil også få sin.
Så da satser vi på at vi begge blir storfornøyd med hver vår på lengre etapper.
Skinnfeller som dette skal være til god hjelp for mange, har vi hørt flere fortelle.
Så gjenstår det å se hva egne erfaringer tilsier...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
- Jompa
- Moderator
- Innlegg: 7101
- Registrert: 08 jan 2011, 14:52
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
- Bosted: Alta
Re: MCsidens Hva har du gjort med MC'en din i dag-tråd
Lammeskinnet fungerer nok fint så lenge det ikke regner,
men det er vel ingenting som blir våtere i regn ?
men det er vel ingenting som blir våtere i regn ?
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38877
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: MCsidens Hva har du gjort med MC'en din i dag-tråd
Sant nok.Jompa skrev:Lammeskinnet fungerer nok fint så lenge det ikke regner,
men det er vel ingenting som blir våtere i regn ?
Men så lenge man sitter på det den tiden man kjører i regnvær så tror jeg ikke det byr på de store utfordringene...
Lett å ta av uten å måtte fomle med tenningsnøkkel for å løsne førersalen.
Dog ikke enkelt med passasjersalen hvis det er festet med strikkene. Men det går selvfølgelig fint an å bare legge skinnfelllen oppå salen også...
Uansett er disse behagelige å sitte på og en billig investering for bedre komfort på langturer.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
-
- Innlegg: 826
- Registrert: 13 des 2015, 13:22
- Motorsykkelen din: Benelli TnT 1130 Sport Evo
- Bosted: Bartebyen
Re: MCsidens Hva har du gjort med MC'en din i dag-tråd
Ville holdt det langt unna fukt hvis mulig - det lukter bæver når det blir bløtt - ihvertfall de vi har heime.