Sverres glemte side, enda ett nytt prosjekt, MZ Baghira 660
-
- Innlegg: 594
- Registrert: 02 jan 2016, 13:39
- Motorsykkelen din: Mz Baghira 660
- Bosted: Talgje
Sverres glemte side, enda ett nytt prosjekt, MZ Baghira 660
Hei, tenkte nå eg kunne fortelle litt om meg og hva dagene går til. Eg flyttet til Haugesund i sommer pga skolegang, men trivest godt til nå Eg er da 21 år, startet min karriere på 2 hjul når eg var 8 år gammel. Hadde problemer med balansen så far min gikk til innkjøp av en mini crosser som gjorde susen. Da var eg bitt og har hatt mange crossere og diverse sykkler etter det. Når eg var 15 gikk eg til innkjøp av en Husqverna wr 125 registrert som lett mc. Hadde noen kjekke mnd på den før den skjært seg i høy fart og låste bakdekket. Ble da litt skremt og ikke kjørt 2 takt siden. Fortsette mc karieren på en ny Honda Cbr 125 cc. Når eg var 18 ble det mellomtung mc lappen, pga en gråsone når di nye reglene om a2 kom fikk eg faktisk lov å kjøre fulleffekt fra 19 januar 2013, da eg hadde hatt mellomtung i 6 mnd. Kjøpte meg da en Kawasaki Vulcan 750 94 modell. Kjekk sykkel, eindel som måtte gjerast kosmetisk så gikk mange timer til den, men ble bra til slutt!
Var ikke mer enn ny olje, rens av forgasser, tennplugg og fyrte rett opp. Luktet som honda alltid lukter, litt søtt :-P Prøvde meg på lakkering Etter både kawasakien og Hondaen ble solgt lånte eg far min sin Honda vf 750 c, god og sprek 4 sylindret v motor på 95 hk.
Pendlet til jobb med den i sommer. Når kun 2 dager med jobb gjenstod før skolestart ble eg påkjørt av en kar som ikke hold vikeplikten sin. Endte med en ambulanse tur der eg fikk skrøyt av alle laga med kjøreklær eg hadde på meg, selv om jobben ble ikke noe lettere for dem.
Sykkelen ble ramme skeiv og kondemnert. Trist da den hadde vært med oss de siste 8 årene. Hadde ikke rullet mer en 34 k km.
Ville raskest mulig på sykkel igjen så ble en del prøvekjøringer før eg i høst fant meg en Yamaha XJ 600 S. tilnærmet strøken kosmetisk men sveiv dårlig. Viste seg å vær så simpelt som falsk luft i belgene mellom innsuget og forgasseren. Sviver som ei klokke nå!
Eg og naboen var ofte med til Gjesdal på onsdag kaffi
Deretter kjøpte eg meg en Honda XR 250 l 89 modell. Den hadde fått hard medfart gjennom årene. Kjøpte den usett og uten att den sveiv.Var ikke mer enn ny olje, rens av forgasser, tennplugg og fyrte rett opp. Luktet som honda alltid lukter, litt søtt :-P Prøvde meg på lakkering Etter både kawasakien og Hondaen ble solgt lånte eg far min sin Honda vf 750 c, god og sprek 4 sylindret v motor på 95 hk.
Pendlet til jobb med den i sommer. Når kun 2 dager med jobb gjenstod før skolestart ble eg påkjørt av en kar som ikke hold vikeplikten sin. Endte med en ambulanse tur der eg fikk skrøyt av alle laga med kjøreklær eg hadde på meg, selv om jobben ble ikke noe lettere for dem.
Sykkelen ble ramme skeiv og kondemnert. Trist da den hadde vært med oss de siste 8 årene. Hadde ikke rullet mer en 34 k km.
Ville raskest mulig på sykkel igjen så ble en del prøvekjøringer før eg i høst fant meg en Yamaha XJ 600 S. tilnærmet strøken kosmetisk men sveiv dårlig. Viste seg å vær så simpelt som falsk luft i belgene mellom innsuget og forgasseren. Sviver som ei klokke nå!
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Sist redigert av SverreOlsen den 06 nov 2021, 23:43, redigert 6 ganger totalt.
-
OnlineAJ
- Administrator
- Innlegg: 38917
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Sverres logg, skruing og dvs
Det må jeg si var en fantastisk flott intro til en ny blogg her inne på MCsiden !
Velkommen som MCsiden loggfører, SverreOlsen!
Dette blir det moro å følge med på videre
Velkommen som MCsiden loggfører, SverreOlsen!
Dette blir det moro å følge med på videre
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
-
- Innlegg: 594
- Registrert: 02 jan 2016, 13:39
- Motorsykkelen din: Mz Baghira 660
- Bosted: Talgje
Re: Sverres logg, skruing og dvs
Takker :-)
Må ha litt tidsfordriv om vinteren :-)
I går kveld fikk eg rengjort kjede, vett ikke hva sist eier har holdt på med men det var ett godt lag med størkna skit på det. Etter en time og litt til, ved hjelp av noen desiliter diesel ble det mye bedre!
Må ha litt tidsfordriv om vinteren :-)
I går kveld fikk eg rengjort kjede, vett ikke hva sist eier har holdt på med men det var ett godt lag med størkna skit på det. Etter en time og litt til, ved hjelp av noen desiliter diesel ble det mye bedre!
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
- Bjerknez
- Innlegg: 24132
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Sverres logg, skruing og dvs
Du tar ikke felgen i samme slengen altså?
-
- Innlegg: 594
- Registrert: 02 jan 2016, 13:39
- Motorsykkelen din: Mz Baghira 660
- Bosted: Talgje
Re: Sverres logg, skruing og dvs
Ikke i diesel, tenkte å gå over med avfettning når været tillater det, minus 6 grader i går kveld :-P
- Bjerknez
- Innlegg: 24132
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Sverres logg, skruing og dvs
Diesel/Parafin funker som bare det på felger det. Bruker Parafin selv for å rense kjede/felger etc. Parafin er jo så og si det samme som diesel i så måte, bortsett fra at Diesel lukten river litt ekstra...SverreOlsen skrev:Ikke i diesel, tenkte å gå over med avfettning når været tillater det, minus 6 grader i går kveld :-P
-
- Innlegg: 594
- Registrert: 02 jan 2016, 13:39
- Motorsykkelen din: Mz Baghira 660
- Bosted: Talgje
Re: Sverres logg, skruing og dvs
Ja samboeren var ikke så glad når eg kom inn i går, godt med litt diesel lukt :-P
Bor mitt i sentrum nå så ikke garasje lengre, men har ei bod som eg holder til i ! Fikk også me koffert sett til sykkelen når eg kjøpte den :-) Hadde håp om att hjelmen min skulle gå oppi toppboksen, men det gikk dessverre ikkje.
Bor mitt i sentrum nå så ikke garasje lengre, men har ei bod som eg holder til i ! Fikk også me koffert sett til sykkelen når eg kjøpte den :-) Hadde håp om att hjelmen min skulle gå oppi toppboksen, men det gikk dessverre ikkje.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
- E-strom
- Innlegg: 642
- Registrert: 08 apr 2012, 11:33
- Motorsykkelen din: BMW R1200GS og DRZ400S
- Bosted: Trondheim
- Kontakt:
Re: Sverres logg, skruing og dvs
Hvis du skal ha det omtrent luktfritt så kan du kjøpe lampeolje - det er renset parafin og fås i litersflasker. Har ikke hørt vond-ord etter kjede- og felgrens med dette stoffet, og det renser godt opp i gammel morroBjerknez skrev:...Diesel/Parafin funker som bare det på felger det. Bruker Parafin selv for å rense kjede/felger etc. Parafin er jo så og si det samme som diesel i så måte, bortsett fra at Diesel lukten river litt ekstra...
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle
Kilde: http://www.quotegarden.com/motorcycles.html
Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle
Kilde: http://www.quotegarden.com/motorcycles.html
- Bjerknez
- Innlegg: 24132
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Sverres logg, skruing og dvs
Vet ikke hva du mener når du sier "gammel morro" men betyr det det samme som jeg tenker så skal jeg prøve det på lakenet mittE-strom skrev:Hvis du skal ha det omtrent luktfritt så kan du kjøpe lampeolje - det er renset parafin og fås i litersflasker. Har ikke hørt vond-ord etter kjede- og felgrens med dette stoffet, og det renser godt opp i gammel morroBjerknez skrev:...Diesel/Parafin funker som bare det på felger det. Bruker Parafin selv for å rense kjede/felger etc. Parafin er jo så og si det samme som diesel i så måte, bortsett fra at Diesel lukten river litt ekstra...
- bikerdude73
- Innlegg: 960
- Registrert: 04 jul 2010, 11:13
- Motorsykkelen din: SR 500, Monster 900, TDM 850
- Bosted: Karmøy
Re: Sverres logg, skruing og dvs
Du er jo ganske bereist i MC-verden ser jeg selv om du jo er ung.
Mulig jeg prøver og ta igjen noe siden jeg stirrer på finn.no og autodb.no hver dag selv om jeg jo har flere motorsykler
Kanskje vi ses når det blir litt varmere og jeg blir mobil igjen. :)
Mulig jeg prøver og ta igjen noe siden jeg stirrer på finn.no og autodb.no hver dag selv om jeg jo har flere motorsykler
Kanskje vi ses når det blir litt varmere og jeg blir mobil igjen. :)
SR 500 Cafe Racer, Monster 900 og TDM 850
-
- Innlegg: 594
- Registrert: 02 jan 2016, 13:39
- Motorsykkelen din: Mz Baghira 660
- Bosted: Talgje
Re: Sverres logg, skruing og dvs
Ja glad i mc, og kjører ikke rs sykkler da jeg er redd for farten kan bli høy trives på offroad og chopper :-) Nå ble det XJen for å prøve noe nytt:-) samboeren er også glad i turer men barnepass er ikke det letteste når vi ikke kjenner noen i området så blir for det meste meg alene som kjører tur.
Hadde vært kjekt å hatt noen å kjøre med!:-)
Over til lampolje/diesel, en må vaske over igjen etter en har vasket felgen med det? Viss ikke blir det vell ett fettlag som tar til seg støv og skit?
Hadde vært kjekt å hatt noen å kjøre med!:-)
Over til lampolje/diesel, en må vaske over igjen etter en har vasket felgen med det? Viss ikke blir det vell ett fettlag som tar til seg støv og skit?
Re: Sverres logg, skruing og dvs
Bare gi beskjed når du vil kjøre når det blir litt varmere i været bor i kopervik så er ikkje så langt til haugesund.
ny på forumet jeg også. hvordan legger du til bilder her i kommentarfeltet?
ny på forumet jeg også. hvordan legger du til bilder her i kommentarfeltet?
-
- Innlegg: 594
- Registrert: 02 jan 2016, 13:39
- Motorsykkelen din: Mz Baghira 660
- Bosted: Talgje
Re: Sverres logg, skruing og dvs
Ahh så kjekt da!:-) alltid kjekt å ha noen å kjøre med! Noen dag i uka folk samler seg her på Haugelandet i sesongen? :-) du trykker full redigering og forhåndsvisning, så legg ved fil :-)
Re: Sverres logg, skruing og dvs
jeg har aldri hørt om noe slikt at folk samles en dag. Men hadde vært gøy å fått det til slik de har det i england. slik som ace cafe og loomies. begge motorinspirerte cafeer. Legger ved et bilde av min sykkel (visst jeg får det til)
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
-
- Innlegg: 594
- Registrert: 02 jan 2016, 13:39
- Motorsykkelen din: Mz Baghira 660
- Bosted: Talgje
Re: Sverres logg, skruing og dvs
Sånn sykkel eg drømmer om, men som student og småbarnsfar går ikke det helt :-P ble en Mondeo til 100 k istedenfor :-) har du knaste dekk og eller holder du deg til asfalten?:-)
Bodd på ganddal de siste 5 åra og der møttes folk på Gjesdal hver onsdag, rundt 200 stk c. Som er innom når været er sånn noenlunde, veldi kjekt men eg var som oftest yngst, få folk i 20 åra som kjører sykkel lengre :-/ men går godt i lag med folk i alle aldre så er ikke det store problemet :-)
Bodd på ganddal de siste 5 åra og der møttes folk på Gjesdal hver onsdag, rundt 200 stk c. Som er innom når været er sånn noenlunde, veldi kjekt men eg var som oftest yngst, få folk i 20 åra som kjører sykkel lengre :-/ men går godt i lag med folk i alle aldre så er ikke det store problemet :-)