MCsidens store tråd om el-MC / elektriske motorsykler
- Tommas
- Innlegg: 1251
- Registrert: 06 aug 2014, 11:27
- Motorsykkelen din: KTM Super Duke 1290 R
- Bosted: Buskerud
Re: MCsidens store tråd om elektriske motorsykler!
Brammo: motoren hadde 90Nm, så det er vel "effektive Nm" etter at man regner med gir? Så uansett ut som en ganske bøllete sykkel
https://www.youtube.com/watch?v=et1O-KOieBU
Ser gøy ut!
- edit -
Forøvrig denne linken jeg hadde tenkt å poste:
https://www.youtube.com/watch?v=mmzHbu8XsmY
https://www.youtube.com/watch?v=et1O-KOieBU
Ser gøy ut!
- edit -
Forøvrig denne linken jeg hadde tenkt å poste:
https://www.youtube.com/watch?v=mmzHbu8XsmY
- norse900
- Innlegg: 984
- Registrert: 18 sep 2013, 15:25
- Motorsykkelen din: BMW R1100RT
- Bosted: Stavanger
Re: MCsidens store tråd om elektriske motorsykler!
Synes nesten tiden har stått litt stille jeg, Snickeren...Snicker skrev: Ja, nå blir det spennende å se. Jeg har bestilt en. Zero SR med powerpack. 27mils rekkevidde.
Måtte sjekke når tid du hadde bestilt den, og så har det pinadø bare gått 4-5 dager.
(Det blir litt for lite rekkevidde for meg, men gud bedre så nysgjerrig og spent jeg er likevel!!! :-)å )
BMW R1200GS -19
Honda TransAlp -97
BMW F650 Strada (solgt)
BMW R1100RT -98 (solgt)
Suzuki GSX750E -80 (solgt)
Yamaha XJ900S Diversion -97 (solgt)
Honda TransAlp -97
BMW F650 Strada (solgt)
BMW R1100RT -98 (solgt)
Suzuki GSX750E -80 (solgt)
Yamaha XJ900S Diversion -97 (solgt)
Re: MCsidens store tråd om elektriske motorsykler!
89nm oppgir de hermortenolb skrev:http://www.brammo.com/empulse/
Noen som har fått med seg denna? Det er jo egentlig mer interessant for meg, med gir og greier! Men forstår jeg siden rett når jeg leser at den har 880Nm på bakhjulet?
[video]https://www.youtube.com/watch?v=mmzHbu8XsmY[/video]
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38877
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: MCsidens store tråd om el-MC / elektrisk MC
Volta, el-MC fra Spania
[img]http://s25.postimg.org/6fs9kmy7j/Volta.jpg[/img]
Hot or not?, spør Bike.no:
http://www.bike.no/nyheter/ny-billig-el-motorsykkel" onclick="window.open(this.href);return false;
[img]http://s25.postimg.org/6fs9kmy7j/Volta.jpg[/img]
Hot or not?, spør Bike.no:
http://www.bike.no/nyheter/ny-billig-el-motorsykkel" onclick="window.open(this.href);return false;
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
- Bjerknez
- Innlegg: 24102
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: MCsidens store tråd om el-MC / elektrisk MC
Ligna faktisk litt på en Ducati Hyper MotardAJ skrev:Volta, el-MC fra Spania
[img]http://s25.postimg.org/6fs9kmy7j/Volta.jpg[/img]
Hot or not?, spør Bike.no:
http://www.bike.no/nyheter/ny-billig-el-motorsykkel" onclick="window.open(this.href);return false;
Sorry Cutless :-)å
- hakhap
- Innlegg: 2598
- Registrert: 14 sep 2012, 14:39
- Motorsykkelen din: Aprilia Tuono V4 1100 RR
- Bosted: Buskerud
Re: MCsidens store tråd om el-MC / elektrisk MC
BMW på banen med eRR
http://www.digitaltrends.com/cars/bme-m ... superbike/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.digitaltrends.com/cars/bme-m ... superbike/" onclick="window.open(this.href);return false;
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38877
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: MCsidens store tråd om el-MC / elektrisk MC
Spennende fra Italia, motorsykkellandet framfor noen :
Mer info her:
http://www.bike.no/nyheter/pakostede-el ... a-til-2016" onclick="window.open(this.href);return false;
Og her:
http://www.energicasuperbike.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Mer info her:
http://www.bike.no/nyheter/pakostede-el ... a-til-2016" onclick="window.open(this.href);return false;
Og her:
http://www.energicasuperbike.com" onclick="window.open(this.href);return false;
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Re: MCsidens store tråd om el-MC / elektrisk MC
Fader, jeg vet ikke jeg. Motorsykkel er for meg noe annet enn bare et transportmiddel. Forbrenningsmotoren forsvinner vel etterhvert både på bil og mc, men når den tid kommer er jeg kanskje for gammal og giktisk til å kjøre mc.
Har ikke noe i mot å gå over til elektrisk på bil når rekkevidde og 4-hjulstrekk er på plass for biler innenfor min prisklasse. For bil er transport. Punktum. Men for mc er det noe annet. Det er jo en kombinasjon av mange momenter. Og motoren er en del av det. Med sine forskjellige lyder ut fra motortype og sykkeltype. Og lukten av eksos fra en motorsykkel er go'lukt. Tenk på den gode følelsen man har om våren når man starter opp sykkelen. Lyden og lukten som fyller garasjen. En summende elmotor vil ikke slå det. Tror jeg.
Men vi får vel tenke på isbjørnene da. Hvis de fremdeles er blant oss når alle nysykler klassifiseres ut fra antall nm. For jeg vil ha isbjørner jeg og. Tross forkjærligheten for forbrenningsmotorer. Jeg er vel bare en utdøende art selv...
Har ikke noe i mot å gå over til elektrisk på bil når rekkevidde og 4-hjulstrekk er på plass for biler innenfor min prisklasse. For bil er transport. Punktum. Men for mc er det noe annet. Det er jo en kombinasjon av mange momenter. Og motoren er en del av det. Med sine forskjellige lyder ut fra motortype og sykkeltype. Og lukten av eksos fra en motorsykkel er go'lukt. Tenk på den gode følelsen man har om våren når man starter opp sykkelen. Lyden og lukten som fyller garasjen. En summende elmotor vil ikke slå det. Tror jeg.
Men vi får vel tenke på isbjørnene da. Hvis de fremdeles er blant oss når alle nysykler klassifiseres ut fra antall nm. For jeg vil ha isbjørner jeg og. Tross forkjærligheten for forbrenningsmotorer. Jeg er vel bare en utdøende art selv...
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38877
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: MCsidens store tråd om el-MC / elektrisk MC
Er litt sånn "skinn og bein er halve moroa", jeg også .Kjelvis skrev:Fader, jeg vet ikke jeg. Motorsykkel er for meg noe annet enn bare et transportmiddel. For bil er transport. Punktum. Men for mc er det noe annet. Det er jo en kombinasjon av mange momenter. Og motoren er en del av det. >snip<
Med sine forskjellige lyder ut fra motortype og sykkeltype. Og lukten av eksos fra en motorsykkel er go'lukt. Tenk på den gode følelsen man har om våren når man starter opp sykkelen. Lyden og lukten som fyller garasjen. En summende elmotor vil ikke slå det. Tror jeg.
Eksoslukt, bytte olje og filter, rense kjedet, smøre kjede... ja, du skjønner tegninga...
Men samtidig er noe som begynner å fascinere meg med disse nye El-MC'ene...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
- Baffin
- Innlegg: 527
- Registrert: 01 jan 2016, 18:00
- Motorsykkelen din: Suzuki V-STROM 650XT, 2015 mod.
El-motorsykkel
A new breed of home-brew custom
Customised old bikes are ten a penny right? Well not this one. Gone is the petrol engine and about 90% of the other parts of the bike, replaced with the battery pack from a Nissan Leaf. Say hello to the Leafy Savage from Nightshift Customs.
The frame is from a 2003 Suzuki Savage but the original 650cc thumper is long gone, replaced by the Lithium battery pack from a Nissan Leaf that has been wired in series to deliver 116v. Power is now supplied by an Enertrac hub, which peaks at 40hp and has a continuous output of 13hp.
THE BUILD
This electric-drive conversion of a 2003 Suzuki Savage is the second ground-up Night Shift Bikes custom build. After I bought the bike, I broke it down and sold the 650 thumper motor, transmission and combustion parts for what I spent on the bike. I sent the rear swing arm off to the team at Enertrac, who laced an 18-inch rim to one of their custom brushless DC motors. It delivers 13 HP continuously and peaks to 40 HP.
Body work embraces the right angles of the components and the square-tubing I uncovered on the original bike. I did lots of tab cleansing and made a hoop for the custom seat from Karl Vosloh. Karl used some scraps of foam left over from JT Nesbitt's Bienville Legacy; JT and a bunch of other New Orleans builders have helped me throughout the build.
Component upgrades include motogadget's m-unit, m-lock wireless key and m-button to keep things clean; LED lighting; rear disc; custom charge and data ports; and toggle switches from Radio Shack. Rearsets, shocks, front fork drop hardware and triple tree hardware are from RYCA - a shout out to those guys; if you have some wrenches, they've taken away your excuse for not building your own bike.
This is the second battery pack for this bike. I fried the first one and upgraded to the incredibly sturdy cells that Nissan uses in their Leaf electric cars. This new pack is more durable, dumps more current for quicker acceleration, and floats in the frame in a more interesting way than the first pack.
Baffin
Customised old bikes are ten a penny right? Well not this one. Gone is the petrol engine and about 90% of the other parts of the bike, replaced with the battery pack from a Nissan Leaf. Say hello to the Leafy Savage from Nightshift Customs.
The frame is from a 2003 Suzuki Savage but the original 650cc thumper is long gone, replaced by the Lithium battery pack from a Nissan Leaf that has been wired in series to deliver 116v. Power is now supplied by an Enertrac hub, which peaks at 40hp and has a continuous output of 13hp.
THE BUILD
This electric-drive conversion of a 2003 Suzuki Savage is the second ground-up Night Shift Bikes custom build. After I bought the bike, I broke it down and sold the 650 thumper motor, transmission and combustion parts for what I spent on the bike. I sent the rear swing arm off to the team at Enertrac, who laced an 18-inch rim to one of their custom brushless DC motors. It delivers 13 HP continuously and peaks to 40 HP.
Body work embraces the right angles of the components and the square-tubing I uncovered on the original bike. I did lots of tab cleansing and made a hoop for the custom seat from Karl Vosloh. Karl used some scraps of foam left over from JT Nesbitt's Bienville Legacy; JT and a bunch of other New Orleans builders have helped me throughout the build.
Component upgrades include motogadget's m-unit, m-lock wireless key and m-button to keep things clean; LED lighting; rear disc; custom charge and data ports; and toggle switches from Radio Shack. Rearsets, shocks, front fork drop hardware and triple tree hardware are from RYCA - a shout out to those guys; if you have some wrenches, they've taken away your excuse for not building your own bike.
This is the second battery pack for this bike. I fried the first one and upgraded to the incredibly sturdy cells that Nissan uses in their Leaf electric cars. This new pack is more durable, dumps more current for quicker acceleration, and floats in the frame in a more interesting way than the first pack.
Baffin
Too Old to Rock 'n' Roll: Too Young to Die.
- gsx750_80
- Innlegg: 2212
- Registrert: 24 apr 2010, 19:34
- Motorsykkelen din: GSX 750 '80, Ninja 250R m.fl.
- Bosted: Trøndelag
- Kontakt:
Re: MCsidens store tråd om el-MC / elektrisk MC
En artikkel om en el-sykkel som har blitt benyttet for Pikes Peak Hillclimb.
http://spectrum.ieee.org/transportation ... motorcycle
http://spectrum.ieee.org/transportation ... motorcycle
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38877
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: MCsidens store tråd om el-MC / elektrisk MC
Laget fra bunnen av, i Nederland.
Påstås å være verdens første elektriske adventure-MC:
Mer om sykkelen i dise videoene:
[video]https://www.youtube.com/watch?v=pn2XxSrkH5Y[/video]
[video]https://www.youtube.com/watch?v=B2bXY4bcGYI[/video]
Tror nok ikke at jeg har kommet helt dit enda, må jeg bare erkjenne...
Påstås å være verdens første elektriske adventure-MC:
Mer om sykkelen i dise videoene:
[video]https://www.youtube.com/watch?v=pn2XxSrkH5Y[/video]
[video]https://www.youtube.com/watch?v=B2bXY4bcGYI[/video]
Tror nok ikke at jeg har kommet helt dit enda, må jeg bare erkjenne...
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38877
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: MCsidens store tråd om el-MC / elektrisk MC
Mer elektrisk. Og langt spenstigere, noe flere sekvenser i videoen viser rimelig klart :
[video]https://www.youtube.com/watch?v=o3DiAecsh_0[/video]
[video]https://www.youtube.com/watch?v=o3DiAecsh_0[/video]
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
- Stian87
- Innlegg: 2038
- Registrert: 14 mai 2016, 23:18
- Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
- Bosted: Ski
Re: MCsidens store tråd om el-MC / elektrisk MC
Hehe rimelig syke greier
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian
Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)
https://locatoweb.com/user/ztian
Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38877
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: MCsidens store tråd om el-MC / elektrisk MC
Høye el-ambisjoner hos Harley-Davidson:
http://bikeport.no/harley-davidsons-nye ... es-jetfly/
Fossildrevne H-D'er snart historie?
http://bikeport.no/harley-davidsons-nye ... es-jetfly/
Fossildrevne H-D'er snart historie?
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering