The Tob
-
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
- Kontakt:
Re: The Tob & Beistet - og KåTe-M. Back to basics
Strålende. sidekoffertene mine er 49 cm i bredden... så da skal det klare å romme de fleste telt utifra hva jeg har lest. fleste ligger mellom 42 og 45 cm
600 mil nå på moppen. Oljeforbruket har fortsatt ikke minket siden innkjøring. Tenker egentlig de stempelringene bør resettes i vinter. 1,5liter på under 500 mil er litt drøyt.
-
- Motorsykkelen din: 2016 Triumph Tiger 800 XCA
Det var ganske mye, min har rullet 550 mil nå, å har ikke fylt på mer enn 1 dl, å det ble gjort etter siste tur.
Ja, det er for mye. Er jo halveis nede i min andre 10w60 flaske allerede. Blir nok å forsøke på en garantisak til vinteren.
-
Jeg syntes det er altfor mye. Du burde prøve på en garantisak.
Ellers vert fornøyd med sykkelen ?
Ellers vert fornøyd med sykkelen ?
Veldig fornøyd ellers! Sykkelen leverer så det holder og er svært allsidig. Knallmoro liten moppe med høy morofaktor (så moro at oljeforbruket kunne jeg nesten levd med, happy)
Bare synd så mange skruer rister løs (dekkene hjelper nok på) Fikk meg en kjempeoverraskelse her til uka da jeg plutselig ikke kunne svinge til høyre i en sving. Viste seg at bolten til krona hadde skrudd seg løs og sto mot styredemperen (denne ble festet med momentnøkkel). Loctite er min venn
Bare synd så mange skruer rister løs (dekkene hjelper nok på) Fikk meg en kjempeoverraskelse her til uka da jeg plutselig ikke kunne svinge til høyre i en sving. Viste seg at bolten til krona hadde skrudd seg løs og sto mot styredemperen (denne ble festet med momentnøkkel). Loctite er min venn
-
Så bra
Jeg er også knall fornøyd. Hadde litt som ristet løs i starten jeg også, skiltet ristet løs og datt av når jeg var ute å kjørte, ble fikset med short tail. Varmesjoldene på eksos løsnet, ble fikset med loctite for høy temperatur
Når du har på knastedekk er det supermotard felgstørrelse da? For det ser ikke ut som 21 og 18 tommer.
Jeg er også knall fornøyd. Hadde litt som ristet løs i starten jeg også, skiltet ristet løs og datt av når jeg var ute å kjørte, ble fikset med short tail. Varmesjoldene på eksos løsnet, ble fikset med loctite for høy temperatur
Når du har på knastedekk er det supermotard felgstørrelse da? For det ser ikke ut som 21 og 18 tommer.
Varmeskjoldene har løsnet noen ganger ja. Gjengelim nå (det skal på det meste av bolter).
Er 17 tommere knastene, ja. SMC felger så ikke enduro oppsett.
Veldig greit å ha komplett ekstra felgsett med bremseskiver og alt :-)
Er 17 tommere knastene, ja. SMC felger så ikke enduro oppsett.
Veldig greit å ha komplett ekstra felgsett med bremseskiver og alt :-)
Skiltet er ristet løs hos meg og, fjernet bare plastikkholderen og fant frem drillen, så nå er det boltet fast :) blinklys har også blitt ristet slik at det henger og dingler et par ganger..
Sent from my D6503 using Tapatalk
Sent from my D6503 using Tapatalk
Ikke så alt for mye som skjer om dagen. Bare småturer og småflikking.
ABS ringer montert på asfalt felgene til KTMen. Endelig kjappere å bytte rundt
Var på busatur til Bergen på mandag. Godt å kjøre storsykkel igjen. Den spiser milene litt kjappere og uanstrengt
Men utslitt bakdekk er GLATT! Fikk meg et par overraskelser. Først på morgenen på duggfall "glatta" da jeg kjørte forbi en sånn langkassetraktor (vogntog). Rett på sperra i tredje når momentet begynte å slå til. Godt med logring. Ikke helt planlagt. Ok, note to self: throttle control ..
Det samme skjedde selvsagt på hjemturen - bare på tørr og fin asfalt. Rett på sperra i andre uten å løfte (skulle trøkke på litt ut fra ei 60 sone). Og dekket er ikke helt på kordene. Bare nesten. Vi venter heldigvis på nytt PR4
ABS ringer montert på asfalt felgene til KTMen. Endelig kjappere å bytte rundt
Var på busatur til Bergen på mandag. Godt å kjøre storsykkel igjen. Den spiser milene litt kjappere og uanstrengt
Men utslitt bakdekk er GLATT! Fikk meg et par overraskelser. Først på morgenen på duggfall "glatta" da jeg kjørte forbi en sånn langkassetraktor (vogntog). Rett på sperra i tredje når momentet begynte å slå til. Godt med logring. Ikke helt planlagt. Ok, note to self: throttle control ..
Det samme skjedde selvsagt på hjemturen - bare på tørr og fin asfalt. Rett på sperra i andre uten å løfte (skulle trøkke på litt ut fra ei 60 sone). Og dekket er ikke helt på kordene. Bare nesten. Vi venter heldigvis på nytt PR4
Så var motard dekkene på igjen!
Tok en liten rundtur på småsvingveier i formiddag med knastene og skal nå ta samme runde med contiattackene. Gleder meg til å stole litt mer på festet med nedlegg!
Nye knaster
300 mil senere.
Tok en liten rundtur på småsvingveier i formiddag med knastene og skal nå ta samme runde med contiattackene. Gleder meg til å stole litt mer på festet med nedlegg!
Nye knaster
300 mil senere.
Litt mer "puslete" dekk, men ohoy så flikkevennlig det ble
En tank tømt idag: Tysvær på kryss og tvers, Halseidveien og Fv1, Erve-Førde
En tank tømt idag: Tysvær på kryss og tvers, Halseidveien og Fv1, Erve-Førde
-
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
- Kontakt:
Hehehe, ja det var liksom noe som manglet
Men det ble slutt på logringa! Herlig å ha sykkelen i asfalt skikk igjen :-) Ble litt overrasket når tåpucken plutselig tok nedi i rundkjøringa. Bra grep
Ca 55mil på vestlandske veier idag! Følte det burde bli et par i og med at det skal bli regn i morgen
Osafjellet innen for Osa (en mil fra Ulvik) var målet, og retur ble over Røldal og Sauda. Om noen tar turen til Osafjellet - vær obs på "usynlig" grus/sand i småsvingene mot toppen. Det ble heldigvis bare med et par tilbud.
Gammelveien mot Røldal
Røldal Sauda
Osafjellet
Osafjellet innen for Osa (en mil fra Ulvik) var målet, og retur ble over Røldal og Sauda. Om noen tar turen til Osafjellet - vær obs på "usynlig" grus/sand i småsvingene mot toppen. Det ble heldigvis bare med et par tilbud.
Gammelveien mot Røldal
Røldal Sauda
Osafjellet