Føler for å bemerke at samtlige taxier i Oslo er elendige på å blinke. Forventer ikke at de skal si fra hvor de skal HELE tiden.... eller, jo jeg gjør jo det
Forøvrig er ikke alltid håndheverne av loven så veldig flinke på det samme. Helt konkret dreier det seg om en tur til Oslo sentrum igår, hvor det viser seg at en middelaldrende mann - hvem av dere var det? - har pekt på tilfeldige forbipasserende med noe som antas å være et halvautomatisk våpen.
Så ligger jeg der da, 5-6 meter bak en politibil fra Grønland Bazaar til Gunerius. Jeg kan se fører i speilene, og vet at han har sett meg. Jeg kan ikke kjøre forbi fordi bilen ligger altfor nær midtstripa og det er trafikk mot hele tiden. Gutta kjører pinlig sakte - tydeligvis leter de etter noen. Det har jeg ikke noe imot og tenker at det er ok å trene på krypkjøring av og til. Men når vi da nærmer oss slutten av min tålmodighet hvor jeg kjører forbi med tydelig frustrert rusing av motoren, bråbremser de (man kan vel diskutere om det klassifiseres som det når de er oppe i HEEEELE 20 km/t) og legger seg skrått i veibanen.
Jeg skjønner at de må ta raske vurderinger og beslutninger, men kan vi ikke forvente et minimum av §3 fra politiet også - i alle fall når de ikke har blålysene på og skal være "ordinært kjørende"?