Agnus Dei - Eller rett og slett Crinos sine skriblerier.
Re: Agnus Dei - Eller rett og slett Crinos sine skriblerier.
Men det viktigste: har foten blitt bra igjen!?
Men do not quit playing because they grow old,
they grow old because they quit playing...
they grow old because they quit playing...
- Crinos
- Innlegg: 2293
- Registrert: 19 feb 2011, 01:24
- Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
- Bosted: Vennesla - Vest Agder
- Kontakt:
Re: Agnus Dei - Eller rett og slett Crinos sine skriblerier.
Tid for å børste litt støv av denne tråden igjen
I år har det bare vert vellstand (mer eller mindre) frem til nå. Sykkelen startet fint med litt ekstra hjelp siden veivhus var fult av olje og startmotoren ikke hadde så veldig lyst til å blåse ut av dette på egen hånd. (har dessverre et litt for undersized batteri i forhold til startmotoren som trenger 360CCA, hvor batteriet leverer 335CCA).
Fått meg noen fine turer frem til nå har jeg også.. MEN... det har sneket seg inn en strømtyv i løpet av vinteren. For nå er det sånn at jeg må bruke startbooster hver gang jeg skal starte, etter at sykkelen har stått i "noen timer". Fra kl 20 på fredag til ca kl 12 på lørdag var det så vidt det gikk rundt i startern.
Har bare ikke kommet så langt som til å begynne å feilsøke... Har dessverre, som alltid, alt for mange jern i ilden, samtidig som sjonglering av flere baller i lufta...
Den veldig fine greia med i år er at sykkelen ble veteran i år Kan absolutt like det.. Nå er den ikke lengre utenom normen for min del... Da denne sykkelen er den eneste jeg har hatt i min eie som ikke har vert veteran da jeg kjøpte den. hehe.
Har ikke de største planer for nye deler i år... Alltid ønsker, men forløpig kommer ønskene langt ned på prioriteringslista... Så lenge sykkelen fungerer, får den bli slik den står. Men, skal nå få montert de doble hovedlyktene som jeg kjøpte for 2 år siden Nå er de ferdig lakkerte og klare til å gå på sykkelen :)
I år har det bare vert vellstand (mer eller mindre) frem til nå. Sykkelen startet fint med litt ekstra hjelp siden veivhus var fult av olje og startmotoren ikke hadde så veldig lyst til å blåse ut av dette på egen hånd. (har dessverre et litt for undersized batteri i forhold til startmotoren som trenger 360CCA, hvor batteriet leverer 335CCA).
Fått meg noen fine turer frem til nå har jeg også.. MEN... det har sneket seg inn en strømtyv i løpet av vinteren. For nå er det sånn at jeg må bruke startbooster hver gang jeg skal starte, etter at sykkelen har stått i "noen timer". Fra kl 20 på fredag til ca kl 12 på lørdag var det så vidt det gikk rundt i startern.
Har bare ikke kommet så langt som til å begynne å feilsøke... Har dessverre, som alltid, alt for mange jern i ilden, samtidig som sjonglering av flere baller i lufta...
Den veldig fine greia med i år er at sykkelen ble veteran i år Kan absolutt like det.. Nå er den ikke lengre utenom normen for min del... Da denne sykkelen er den eneste jeg har hatt i min eie som ikke har vert veteran da jeg kjøpte den. hehe.
Har ikke de største planer for nye deler i år... Alltid ønsker, men forløpig kommer ønskene langt ned på prioriteringslista... Så lenge sykkelen fungerer, får den bli slik den står. Men, skal nå få montert de doble hovedlyktene som jeg kjøpte for 2 år siden Nå er de ferdig lakkerte og klare til å gå på sykkelen :)
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
“We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom
- Crinos
- Innlegg: 2293
- Registrert: 19 feb 2011, 01:24
- Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
- Bosted: Vennesla - Vest Agder
- Kontakt:
Re: Agnus Dei - Eller rett og slett Crinos sine skriblerier.
Da kom OMSIDER de doble lyktene på plass på sykkelen, og jeg må si.. JEG LIKLER DET! :)
Kontra hva jeg hadde før.
Tok også å ryddet litt i det elektriske, slit at det endelige resultatet ser slik ut:
og et lite bilde mens jeg holdt på å rydde opp i det elektriske.
PS: Den sorte "pølsa" er kjøpt på Torshov, genial sak:
http://www.torshovbil.no/krympestrompe" onclick="window.open(this.href);return false;
Må bare huske å legge et lite stykke med krympeplast i begge ender for å "forsegle".. Den fliser seg fort opp om ikke.
Kontra hva jeg hadde før.
Tok også å ryddet litt i det elektriske, slit at det endelige resultatet ser slik ut:
og et lite bilde mens jeg holdt på å rydde opp i det elektriske.
PS: Den sorte "pølsa" er kjøpt på Torshov, genial sak:
http://www.torshovbil.no/krympestrompe" onclick="window.open(this.href);return false;
Må bare huske å legge et lite stykke med krympeplast i begge ender for å "forsegle".. Den fliser seg fort opp om ikke.
“We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom
- Jompa
- Moderator
- Innlegg: 7101
- Registrert: 08 jan 2011, 14:52
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
- Bosted: Alta
Re: Agnus Dei - Eller rett og slett Crinos sine skriblerier.
Enig, det ble tøft med doble lykter, den gamle så for liten ut på en så feit sykkel.
Var det skuffa med krimskrams du rydda ?
Hadde jeg hatt så lite rot i skuffene mine, ja... da hadde jeg vel bare lagt på lokket.
Selvvulkende tape går også fint an å bruke på ledninger, der det ikke går an å bruke strømpe.
Var det skuffa med krimskrams du rydda ?
Hadde jeg hatt så lite rot i skuffene mine, ja... da hadde jeg vel bare lagt på lokket.
Selvvulkende tape går også fint an å bruke på ledninger, der det ikke går an å bruke strømpe.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.
- Crinos
- Innlegg: 2293
- Registrert: 19 feb 2011, 01:24
- Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
- Bosted: Vennesla - Vest Agder
- Kontakt:
Re: Agnus Dei - Eller rett og slett Crinos sine skriblerier.
Min mening også, feite gaffelbein og spinkel lykt ser litt rart ut i mine øyne. Samtidig som den kastet et svært dårlig lys på mørke veier. Var rektangulært og enn måtte tilpasse fart etter lysforhold, som ble max 50-60 km/t på helt mørke landeveier.Jompa skrev:Enig, det ble tøft med doble lykter, den gamle så for liten ut på en så feit sykkel.
Var det skuffa med krimskrams du rydda ?
Hadde jeg hatt så lite rot i skuffene mine, ja... da hadde jeg vel bare lagt på lokket.
Selvvulkende tape går også fint an å bruke på ledninger, der det ikke går an å bruke strømpe.
Nå er det mye bedre spredning, og godt lys.. uten at det er blendende for møtende felt.
Var nok selve kablelrotet til lykta jeg rydda i ja Kofferten med OMP kontakter er relativt godt ryddig ja
“We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom
- Crinos
- Innlegg: 2293
- Registrert: 19 feb 2011, 01:24
- Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
- Bosted: Vennesla - Vest Agder
- Kontakt:
Re: Agnus Dei - Eller rett og slett Crinos sine skriblerier.
For rett i overkant av 2 år siden, vurderte jeg stort å gå til det drastiske skritte i å selge Harley'n min (har alltid vert Harley mann siden jeg var 18 og først fikk lappen). Til fordel for en Ducati Monster S4 http://mcsiden.no/viewtopic.php?p=118599#p118599" onclick="window.open(this.href);return false;
Den samme følelsen har jeg igjen fått når jeg ser flere Monster sykler til salgs til en absolutt overkommelig penge. Om jeg går for en 600 er de jo faktisk så overkommelige at jeg kan beholde HD'n... men... jeg vil jo helst ha større motor.
Jeg tror mye av mine ønsker om å forlate HD er rett og slett det at min kjørestil ikke passer kjøreegenskapene til HD sykler. Ramma på softailen min er slitt i kantene etter nedlegg i svinger... (nei, ikke eksos og primær som er normalt på HD å subbe med, men faktisk RAMMA som subber når jeg knekker ned, pga jeg har flyttet litt rundt på ting for å kunne legge enda bredere ned).
Men mitt hjerte faller på HD, og da er en Ducati "the next best thing"... tror jeg... Nå er det så lenge siden jeg har kjørt Ducati i det hele tatt, at jeg vet ikke lengre.
Drømmer jo om en Ducati Diavel Carbon S, men forløpig ligger de alt for høyt i pris i forhold til hva en jeg klarer å forsvare ovenfor kone,barn,hus og alt tilbehør...
Den samme følelsen har jeg igjen fått når jeg ser flere Monster sykler til salgs til en absolutt overkommelig penge. Om jeg går for en 600 er de jo faktisk så overkommelige at jeg kan beholde HD'n... men... jeg vil jo helst ha større motor.
Jeg tror mye av mine ønsker om å forlate HD er rett og slett det at min kjørestil ikke passer kjøreegenskapene til HD sykler. Ramma på softailen min er slitt i kantene etter nedlegg i svinger... (nei, ikke eksos og primær som er normalt på HD å subbe med, men faktisk RAMMA som subber når jeg knekker ned, pga jeg har flyttet litt rundt på ting for å kunne legge enda bredere ned).
Men mitt hjerte faller på HD, og da er en Ducati "the next best thing"... tror jeg... Nå er det så lenge siden jeg har kjørt Ducati i det hele tatt, at jeg vet ikke lengre.
Drømmer jo om en Ducati Diavel Carbon S, men forløpig ligger de alt for høyt i pris i forhold til hva en jeg klarer å forsvare ovenfor kone,barn,hus og alt tilbehør...
“We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom
- Crinos
- Innlegg: 2293
- Registrert: 19 feb 2011, 01:24
- Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
- Bosted: Vennesla - Vest Agder
- Kontakt:
Re: Agnus Dei - Eller rett og slett Crinos sine skriblerier.
Revattet potta i dag, var muligens på tide når enn ser på bildene:
Forøvrig en grei artikkel om dette her: http://mcsiden.no/viewtopic.php?f=14&t=8369&start=0" onclick="window.open(this.href);return false;
Forøvrig en grei artikkel om dette her: http://mcsiden.no/viewtopic.php?f=14&t=8369&start=0" onclick="window.open(this.href);return false;
“We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom
- freddy123
- Innlegg: 1054
- Registrert: 02 jul 2014, 22:26
- Motorsykkelen din: Harley sportster 883 A2 regga
- Bosted: akershus
Re: Agnus Dei - Eller rett og slett Crinos sine skriblerier.
Jeg hadde litt sånn lydisoleringsmatte i portene på min harley jeg og men syntes ikke det dempa nokk da, jeg må til med andre baffles tror jeg visst jeg skal få det som jeg vil.
- Crinos
- Innlegg: 2293
- Registrert: 19 feb 2011, 01:24
- Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
- Bosted: Vennesla - Vest Agder
- Kontakt:
Re: Agnus Dei - Eller rett og slett Crinos sine skriblerier.
Jeg har et Vance'n Hinecs Pro-Pipe, lettere modifisert, og nei.. det er langt i fra god nok lyddemping. Jeg har forsøkt å dytte hele greia full av stålull, og fremdeles er det "livat", men sykkelen er sur og lite lysten på noe som helst.freddy123 skrev:Jeg hadde litt sånn lydisoleringsmatte i portene på min harley jeg og men syntes ikke det dempa nokk da, jeg må til med andre baffles tror jeg visst jeg skal få det som jeg vil.
Tok ut hele innmaten og lagde til et supertrapp system der jeg hadde masse skiver bak (eller kunne fjerne alle og bare ha en åpning), og fremdeles var det mye lyd... Så tror det er lite annen enn originale eller Peacemakers som reduserer lyden godt nok.
“We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom
- freddy123
- Innlegg: 1054
- Registrert: 02 jul 2014, 22:26
- Motorsykkelen din: Harley sportster 883 A2 regga
- Bosted: akershus
Re: Agnus Dei - Eller rett og slett Crinos sine skriblerier.
Har vanes & hines Potter jeg også , jeg liker lyden fra de , men på litt lengre turer så blir det litt slitsomt i lengden så lurer nesten på å kjøre orginalpotter, men disse er omtrent helt stille igjen jeg skulle likt en mellomting , noe som buldrer litt ved pådrag men ellers så er det fin rolig havn dur.
- Crinos
- Innlegg: 2293
- Registrert: 19 feb 2011, 01:24
- Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
- Bosted: Vennesla - Vest Agder
- Kontakt:
Re: Agnus Dei - Eller rett og slett Crinos sine skriblerier.
Da burde du vurdere Peacemakers..
Litt dårlig video, men første og beste jeg fant som demonstrerer.
[video]https://www.youtube.com/watch?v=EoozBlpqHmY[/video]
Litt dårlig video, men første og beste jeg fant som demonstrerer.
[video]https://www.youtube.com/watch?v=EoozBlpqHmY[/video]
“We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom
- kuleberg
- Innlegg: 276
- Registrert: 18 nov 2009, 18:07
- Motorsykkelen din: intruder c800
- Bosted: Vennesla
Re: Agnus Dei - Eller rett og slett Crinos sine skriblerier.
Har du gått i hi for året mister? Eller er du ute på veien for tiden?
- Crinos
- Innlegg: 2293
- Registrert: 19 feb 2011, 01:24
- Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
- Bosted: Vennesla - Vest Agder
- Kontakt:
Re: Agnus Dei - Eller rett og slett Crinos sine skriblerier.
Hallais mister. Long time!kuleberg skrev:Har du gått i hi for året mister? Eller er du ute på veien for tiden?
Ja jeg har dessverre gått i hi på et vis. Det var denne idretten som ingen burde holde på med.... Ble taklet av 7-8 stykker på karatetrening, og PANG sa det i foten.
Noen av beina i virsta ble slått ut av ledd, noen knakk, og leddbåndene sleit. Så her ligger jeg...
I dag er faktisk første dagen på en måned hvor jeg har klart å komme meg ned på kontoret og bort til PC'n.
Siden starten av mai har jeg i grunn ligget på sykehus og ventet på operasjon eller lugget på rygg hjemme og ventet på at beinet blir bra nok for å være mobil nok på krykker. hehe.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
“We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom
- Jompa
- Moderator
- Innlegg: 7101
- Registrert: 08 jan 2011, 14:52
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
- Bosted: Alta
Re: Agnus Dei - Eller rett og slett Crinos sine skriblerier.
Selv Bruce Lee hadde fått trøbbel med 7 -8 motstandere
God og snarlig bedring.
God og snarlig bedring.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.
Re: Agnus Dei - Eller rett og slett Crinos sine skriblerier.
Høres litt urettferdig ut. Du burde bedt dem hente kompisene sine..
Når tenker du at du er tilbake på sadlen? God bedring!
Når tenker du at du er tilbake på sadlen? God bedring!