RuneMC's blogg
- Carpa
- Innlegg: 4918
- Registrert: 20 aug 2012, 11:49
- Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
- Bosted: Røyken
Re: RuneMC's blogg - forberedelser til 2015 sesongen...
Høres ut som om du benytter samme melkeruta som meg, nemlig spikkestad banen. Glad jeg kan snike meg til å sitte i våre kontorer i Drammen for da kan jeg kjøre bil. Heia nsb.
Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)
Don't play stupid with me.... I'm better at it
[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]
2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)
Don't play stupid with me.... I'm better at it
[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]
2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)
-
- Innlegg: 2419
- Registrert: 02 mar 2010, 18:40
- Motorsykkelen din: 1995 Honda CB500
- Bosted: Skien
Re: RuneMC's blogg - forberedelser til 2015 sesongen...
Fått noen bud? Jeg byr 5 Kr.RuneMC skrev: Denne verdifulle skruen auksjoneres bort til høystbydende
Re: RuneMC's blogg - forberedelser til 2015 sesongen...
@Carpa - yes, korrekt. Ikke rart folk kjøper EL-bil heller med denne fantastiske tilretteleggingen for at flere skal pendle med tog (?!) På den annen side var det jo NSB med sitt årlige buss-for-tog-kaos som trigget meg til å ta MC-lappen, så aldri så galt at det ikke er godt for noe
@Banditmannen - OK, du er notert med 5kr som høyeste bud Sterk magi i denne tilsynes uskyldige skruen folkens... her snakker vi "liten tue kan velte stort lass"-magi
@Banditmannen - OK, du er notert med 5kr som høyeste bud Sterk magi i denne tilsynes uskyldige skruen folkens... her snakker vi "liten tue kan velte stort lass"-magi
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#
-
- Innlegg: 6860
- Registrert: 31 aug 2010, 00:17
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
- Bosted: Bergen
- Kontakt:
Re: RuneMC's blogg - forberedelser til 2015 sesongen...
Om denne skruen kan brukes opp igjen til samme formål, byr jeg 10,- kroner
Re: RuneMC's blogg - forberedelser til 2015 sesongen...
Hmm, den der var litt tvetydig.LordShaft skrev:Om denne skruen kan brukes opp igjen til samme formål, byr jeg 10,- kroner
Ja, du kan bruke den som en skrue, men hvis du mente å sette den inn i dekket mitt, no way!
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#
-
- Innlegg: 6860
- Registrert: 31 aug 2010, 00:17
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
- Bosted: Bergen
- Kontakt:
Re: RuneMC's blogg - forberedelser til 2015 sesongen...
Hahaha nei nå mente jeg ikke i ditt dekk, men skjønner at det kanskje kunne oppfattes slik på den posten
-
- Innlegg: 2419
- Registrert: 02 mar 2010, 18:40
- Motorsykkelen din: 1995 Honda CB500
- Bosted: Skien
Re: RuneMC's blogg - forberedelser til 2015 sesongen...
Liten skrue kan velte stor tass, mener du vel. :-)RuneMC skrev:@Banditmannen - OK, du er notert med 5kr som høyeste bud Sterk magi i denne tilsynes uskyldige skruen folkens... her snakker vi "liten tue kan velte stort lass"-magi
Uten at jeg påstår at du er en stor tass...
Får vel øke budet til 15 Kr. da.
- Carpa
- Innlegg: 4918
- Registrert: 20 aug 2012, 11:49
- Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
- Bosted: Røyken
Re: RuneMC's blogg - forberedelser til 2015 sesongen...
Jeg har en slik skrue fra bildekket mitt og hadde håpet at denne auksjonen tok helt av så jeg kunne selge min skrue også, og bli rik. Men får vel heller fortsette å tippe lotto ^-^
Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)
Don't play stupid with me.... I'm better at it
[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]
2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)
Don't play stupid with me.... I'm better at it
[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]
2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)
Re: RuneMC's blogg - forberedelser til 2015 sesongen...
@Banditmannen - ai ai, vi snakker summer som er nok til kaffe/vaffel på Smia, dette begynner å ligne noe
@Carpa, auksjonen er jo ikke over ennå. Tenker jeg lar den løpe til sesongstart.
Sesongstart da definer til å være min sesongstart. Som eiendomsmegleren sa til meg når jeg bød på leilighet med korte tidsfrister engang - "Du vet... jeg kan ikke ta hensyn til alle andres klokker så det er tiden på min klokke som gjelder"
@Carpa, auksjonen er jo ikke over ennå. Tenker jeg lar den løpe til sesongstart.
Sesongstart da definer til å være min sesongstart. Som eiendomsmegleren sa til meg når jeg bød på leilighet med korte tidsfrister engang - "Du vet... jeg kan ikke ta hensyn til alle andres klokker så det er tiden på min klokke som gjelder"
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#
-
- Innlegg: 6860
- Registrert: 31 aug 2010, 00:17
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
- Bosted: Bergen
- Kontakt:
Re: RuneMC's blogg - forberedelser til 2015 sesongen...
På en skala fra 1 til 10, gjerne med litt forklaring rundt selve opplevelsen. Hvor forbanna ble du da du oppdaget skruen i dekket? Dette kan ha litt å si for mitt neste bud
Er den så "velsignet" at den vil holde en viss temperatur gjenno hele året
Er den så "velsignet" at den vil holde en viss temperatur gjenno hele året
Re: RuneMC's blogg - forberedelser til 2015 sesongen...
Oppdaget det på morgenen da jeg parkerte i Nydalen i Oslo på et konsulentoppdrag som skulle vare halve dagen.
Umiddelbart veldig kjipt siden tanken på en tusenlapp til nytt dekk ikke var lystig, pluss at jeg ville bli ganske forsinket hjemover om jeg skulle forsøke å lappe det - OG jeg ville nok garantert fått endel tilskuere ettersom det var rett utenfor resepsjonen på gateplan.
Etter å ha vurdert litt ble jeg enig med meg selv om å se det an til jeg skulle hjemover - dvs om dekket holdt luft.
Det gjorde det, så da tok jeg sjansen på å kjøre de 4 milene hjem... og det gikk også bra... MEN i ettertid var nok det griseflaks! - god luftstrøm ut av dekket så fort jeg fjernet skruen.
Så sånn umiddelbart 7 og etterhvert når jeg kom meg hjem og tenkte på at reell merkostnad til nytt dekk var mer rundt 500,- (i og med at det var halvslitt) så ender jeg vel på 4 ca. Det var jo også helt på tampen av sesongen, så dermed var det ikke like mye kvalitets-kjøretid som falt bort med å vente på det nye dekket.
Umiddelbart veldig kjipt siden tanken på en tusenlapp til nytt dekk ikke var lystig, pluss at jeg ville bli ganske forsinket hjemover om jeg skulle forsøke å lappe det - OG jeg ville nok garantert fått endel tilskuere ettersom det var rett utenfor resepsjonen på gateplan.
Etter å ha vurdert litt ble jeg enig med meg selv om å se det an til jeg skulle hjemover - dvs om dekket holdt luft.
Det gjorde det, så da tok jeg sjansen på å kjøre de 4 milene hjem... og det gikk også bra... MEN i ettertid var nok det griseflaks! - god luftstrøm ut av dekket så fort jeg fjernet skruen.
Så sånn umiddelbart 7 og etterhvert når jeg kom meg hjem og tenkte på at reell merkostnad til nytt dekk var mer rundt 500,- (i og med at det var halvslitt) så ender jeg vel på 4 ca. Det var jo også helt på tampen av sesongen, så dermed var det ikke like mye kvalitets-kjøretid som falt bort med å vente på det nye dekket.
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#
- Carpa
- Innlegg: 4918
- Registrert: 20 aug 2012, 11:49
- Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
- Bosted: Røyken
Re: RuneMC's blogg - forberedelser til 2015 sesongen...
Så dette er faktisk en skrue man kan stole på også da.
Min skrue ga meg bråstopp og bilen måtte hentes av viking for å fraktes til nærmeste hospital(dekkmann) Etter den opplevelsen tenker jeg at det er høyrisiko ekstremsport å kjøre rundt med skrue i dekket på 2 hjul kjøretøy
Min skrue ga meg bråstopp og bilen måtte hentes av viking for å fraktes til nærmeste hospital(dekkmann) Etter den opplevelsen tenker jeg at det er høyrisiko ekstremsport å kjøre rundt med skrue i dekket på 2 hjul kjøretøy
Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)
Don't play stupid with me.... I'm better at it
[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]
2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)
Don't play stupid with me.... I'm better at it
[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]
2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)
Re: RuneMC's blogg - forberedelser til 2015 sesongen...
Tja, kanskje den har "hell-i-uhell"-kvaliteter eller at det er en "god-på-bunnen"-skrue? (Jeg dikter opp litt egenskaper her nå for å drive opp interessen... )Carpa skrev:Så dette er faktisk en skrue man kan stole på også da.
Min skrue ga meg bråstopp og bilen måtte hentes av viking for å fraktes til nærmeste hospital(dekkmann) Etter den opplevelsen tenker jeg at det er høyrisiko ekstremsport å kjøre rundt med skrue i dekket på 2 hjul kjøretøy
Ad ekstremsport tenkte jeg at skruen var såpass liten at det ville bli gradvis mindre luft/relativt kontrollert stopp hvis det skulle begynne å lekke... men kan hende at jeg er blitt litt "adrenalin-junkie" av denne MC-kjøringen
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#
- Busa Trond
- Innlegg: 2738
- Registrert: 23 sep 2010, 20:58
- Motorsykkelen din: BMW R1200GSA 2016
Re: RuneMC's blogg - forberedelser til 2015 sesongen...
Da leder Busa Trond budgivningen
Ellers har det vært litt mer forberedelse til sesongstart idag med bytte av "Switch Assy Handle R" dvs kladden med startbryter og killswitch på høyre side av styret.. Videre går throttle-kablene inn gjennom et par hull i denne og inn i fester på selve "rulla", så lurte litt på hvor enkelt/vanskelig det ville bli. Det gikk helt greit når jeg skrudde inn throttle justeringene max og brukte en liten skrutrekker til å løfte wirene ut av sporene.
Men operasjonen tok likevel en god stund for det viste seg at ledningen fra bryterne selvfølgelig kobles sammen med en annen godt gjemt BAK radiatoren Dermed av med crash bars og kåpedeler så jeg fikk løsnet radiator nok til å komme til koblingen bak den.
V-Strom'en kan absolutt redesignes for å bli litt mer servicevennlig!
Men, fikk nå skrudd alt tilbake, ledninger stripset og fikk testet at alt fungerer godt.
Nå er den egentlig klar for sesongen, bare litt småplukk igjen som er av mer kosmetisk art.
Ellers har det vært litt mer forberedelse til sesongstart idag med bytte av "Switch Assy Handle R" dvs kladden med startbryter og killswitch på høyre side av styret.. Videre går throttle-kablene inn gjennom et par hull i denne og inn i fester på selve "rulla", så lurte litt på hvor enkelt/vanskelig det ville bli. Det gikk helt greit når jeg skrudde inn throttle justeringene max og brukte en liten skrutrekker til å løfte wirene ut av sporene.
Men operasjonen tok likevel en god stund for det viste seg at ledningen fra bryterne selvfølgelig kobles sammen med en annen godt gjemt BAK radiatoren Dermed av med crash bars og kåpedeler så jeg fikk løsnet radiator nok til å komme til koblingen bak den.
V-Strom'en kan absolutt redesignes for å bli litt mer servicevennlig!
Men, fikk nå skrudd alt tilbake, ledninger stripset og fikk testet at alt fungerer godt.
Nå er den egentlig klar for sesongen, bare litt småplukk igjen som er av mer kosmetisk art.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#