Ikke bare utseendemessig, men også med specs som begynner å bli konkurransedyktige.
Mer å lese her: http://www.zeromotorcycles.com/zero-s/sr.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Helt klart en spenende utvkling på EL-MC fronten
"...the tank section of the motorcycle is highlighted with a sophisticated “Zero SR”"
Ikke bare utseendemessig, men også med specs som begynner å bli konkurransedyktige.
Mer å lese her: http://www.zeromotorcycles.com/zero-s/sr.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Helt klart en spenende utvkling på EL-MC fronten
Hmm ikke noen som selger disse eller de andre amerikanske el mc i norge? Får el mc samme fritak som elbil?
Carpoint har lokaler både i trondheim og Oslo. De selger Zero sykler. http://carpoint.no/uncategorized/zero-el-motorsykler/
Pris ligger på 139K for en Zero SR uten powerpack eller CHAdeMO lader.
Er selv veldig interesert i å kjøpe en. Men har litt problemer med å få respons fra dem. Og et par bekymringer. Blant annet at CHAdeMO laderen ryktes å være inkompatibel med en del ladere i Norge/EU. Pluss at rangen er for meg fortsatt noe kort. 170KM på full tank ved motorvei kjøring gjør at jeg må lade 4 ganger skal jeg mellom Stavanger Oslo. Da blir det en lang og usikker tur. Skulle ønske jeg kunne snakket med noen som hadde prøvd det.
Drømmer meg bort ved tanken å kjøre med en helt stillegående MC på norske veier. Det må være som en drøm. Og en akselerasjon på 0-100 på 3 sekunder er jo helt sinnsykt!!!
Jeg er også åpen for el.motorsykler og kunne godt tenke meg en som MC nr.2.
Til og fra jobb , samt kosekjøring rundt i byområdene hadde passet fint for en slik. Jeg og kunne godt tenke meg en lydløs MC av og til.
Håper flere kommer på banen, for meg som har fått BMW i mitt hjerte ser at de tilbyr en Scooter med el.motor. Men jeg håper at de kommer med et par andre alternativer nå når bildivisjonen satser med i3 og i8
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.
hei, Snicker!
Kjekt med nye forum-folk fra "nærmiljøet"
Kan bli interessant å se hva som kommer etterhvert, men får håpe motorlyd kommer som tilleggsutstyr. Merker bare hvor vanskelig det har blitt for oss tunghørte å få med oss El-bilene
BMW R1200GS -19
Honda TransAlp -97
BMW F650 Strada (solgt)
BMW R1100RT -98 (solgt)
Suzuki GSX750E -80 (solgt)
Yamaha XJ900S Diversion -97 (solgt)
Takk Norse900,
Mulig vi har hilset på hverandre :) Siden jeg bare har hatt MC lappen i 1 år er jeg ganske ivrig på å hilse på MC folket. Elsker sammholdet. Og her i Stavanger/Sandnes er det jo nesten et must med MC pga trafikken. Det var i alle fall det smarteste jeg har gjort å ta lappen på. Bruker nesten ikke bilen lengre.
Ja, nå blir det spennende å se. Jeg har bestilt en. Zero SR med powerpack. 27mils rekkevidde. Har veldig lyst på CHAdeMO lader også. (Hurtiglader) Men de sier at de ikke er kommet til Europa enda, men kommer. Håper jeg kan montere det da. Han hos Carpoint sier det er 2 ukers leveringstid på sykkelen, men jeg tror jeg er veldig heldig hvis jeg har den innen 2 uker. Nå som jeg har bestemt meg og sagt ja kan ikke tiden gå fort nok. Dette blir spennende! Jeg var visst første i landet i følge han hos Carpoint. I alle fall som ikke har importert en selv.
Han på Carpoint sa også at FBI (ForbrukerInspektørene) hadde vært hos dem og testet sykkelen på bane og skal ha en artikkel om den på tv i oktober. Han kunne ikke skryte nok av den. Hadde en selv.
Du får gi lyd når du har fått gliset, Snicker!! Det hadde vært dritstilig å fått sett den :-) tror ikke jeg har kjørt bil mer enn 20-30 ganger i løpet av 2014. Kona derimot...
BMW R1200GS -19
Honda TransAlp -97
BMW F650 Strada (solgt)
BMW R1100RT -98 (solgt)
Suzuki GSX750E -80 (solgt)
Yamaha XJ900S Diversion -97 (solgt)
Snicker skrev:Takk Norse900,
[...][...]Jeg var visst første i landet i følge han hos Carpoint. I alle fall som ikke har importert en selv.
Han på Carpoint sa også at FBI (ForbrukerInspektørene) hadde vært hos dem og testet sykkelen på bane og skal ha en artikkel om den på tv i oktober. Han kunne ikke skryte nok av den. Hadde en selv.
Wow!
Dette blir moro .
Kjenner at jeg gleder meg allerede til å se bilder av e-sykker'n! Og ikke minst lese dine erfaringer med den.
Det er en sånn en, ikke sant?:
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Noen som har fått med seg denna? Det er jo egentlig mer interessant for meg, med gir og greier! Men forstår jeg siden rett når jeg leser at den har 880Nm på bakhjulet?
AJ skrev:
Wow!
Dette blir moro .
Kjenner at jeg gleder meg allerede til å se bilder av e-sykker'n! Og ikke minst lese dine erfaringer med den.
Det er en sånn en, ikke sant?:
Det er en slik en ja :-)
Ja, må si jeg gleder meg. Skal komme med bilder og tilbakemeldinger når jeg får den.
AJ skrev:
Wow!
Dette blir moro .
Kjenner at jeg gleder meg allerede til å se bilder av e-sykker'n! Og ikke minst lese dine erfaringer med den.
Det er en sånn en, ikke sant?:
Det er en slik en ja :-)
Ja, må si jeg gleder meg. Skal komme med bilder og tilbakemeldinger når jeg får den.
Så bra !
Hvor mye må man gi for en slik, forresten?
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Snicker skrev:Se mitt første innlegg. 139 pluss Powerpack og CHAdeMO.
Ja, der ser du... .
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering