Jeg snakker av egen erfaring - 40 - 50 000 km på veiene hvert år i 30 år. Det er mine øyne. Svært mange her tror de snakker på vegne av mange. En MC på veien hører hjemme der veien er laget for disse sammen med biler og andre lovlige kjøretøy. Alle som "finner på" noe unormalt langs veiene bør bruke refleksvest, hjelpere ved ulykke, barn som mange ganger kan være uberegnelige osv.jhn skrev:Ja, det er vel det som er spørsmålet.Duville skrev:JohnnyTh skrev:
Enig. Merkelig at noen kan påstå at signalgult ikke synes bedre. Mulig det er noe en optiker kan hjelpe med.
Må kanskje til en optiker om du ikke ser en MC med sjåfør uten at han har på seg en signal gul eller rød vest.... Det er vel det som er spørsmålet - ser du MCen uten at han har vest på seg så er det vel ok.
Jeg har aldri opplevd at jeg kun har oppdaget en MC kun på grunn av at vedkommende har på vest, aldri - ergo vesten har ingen betydning i mine øyne.
Men du sier "noe ... ble bla ... noe mer bla bla .... I dine øyne" ... det er vel ikke alltid like lett å si nøyaktig hva som gjorde at du oppdaget en mc, men det skulle være rart om ikke dine øyne og din hjerne fungerte som alle andres. Det er vel slått fast for ganske lenge siden at vi har lettere for å oppdage fluoriserende materiale.
Ang. fanatisme ... jeg er ikke fanatisk vest bruker, jeg har ikke vest. Men jeg er nesten fanatisk tilhenger av de som tror at mere synlige farger er mere synlig enn mere usynlige farger
De som ikke ser en vanlig MC med påbudte lys i normal trafikk bør vel kanskje vurdere å slutte å kjøre langs veiene og sette oss andre i fare. Har de behov for at de andre skal bruke sånt utstyr for at de skal se normale brukere av veiene så bør vel dette være konsekvensen.