Forrige lørdag begynte jeg hjemmefra på lørdag morgen kl. 07.00, tok ferge 07.30 til Åfarnes og kjørte oppover Romsdalen mot Krystall Rally med Varaderoen. Det blåste noe forj.... oppover Romsdalen, hadde det vært snøveger, måtte jeg ha snudd allerede der. Kjørte videre opp til Bjorli, tok på meg votter isteden for hansker og kjørte videre. Men etter at jeg passerte Bjorli begynte det både å blåse og snø igjen... Kjørte videre til Lesjaverk, så Lesjaskog, men da måtte jeg bare stoppe, veien ble borte for hver 50m jeg kjørte så jeg stopped og ventet en stund for å bestemme meg om jeg skulle fortsette, Kjørte noen kilometer videre i håp om å se at været ville bli bedre, men det så bare dårligere ut så jeg snudde og satte nesa hjemover igjen! 170ccm, uten pigg foran, det ble for mye motvind til at det var morsomt å kjøre lengre, opp og ned mellom 2. og 3. gir... Svinget av på saga på Lesjaskog og i avsvingningen gikk jo såklart sykkelen rett ned og sidelengs ett stykke... Resultatet ble låst fremhjul og litt skjevt styre...
men litt kreativ skruing og bruk av strips fikk jeg tatt av forkalipperen og hengt den opp i gaffelkrona. Kjørte hjem igjen sånn og rettet opp igjen styret og moet opp kalipperen.
Ser vinden på bildet... har det på film også, men har ikke hatt tid til å redigere enda!
Bjorli på veg hjem igjen!
Litt screencaps fra goprofilmene;
Ett bra motto for å kjøre mc om vinteren er å kjøre etter fjellvettreglene; Det er ingen skam å snu i tide.
Når jeg kom hjem hadde jeg ikke noe bedre å gjøre enn å skrue litt DR750 igjen;
Innholdet i bunnpanna; (ikke bra!)
Trodde først det var pinnene som holder "leppene" i starterclutchen, men senere i uka når jeg fikk tersjen til å ta av svinghjulet viste det seg å være lageret til startkransen
Starterclutch etter at svinghjul er tatt av; den var helt iorden!
Meeeen.... her mangler det ett lager...
Venter på nytt fra tyskland nå...
På søndag ble neste prosjekt;
Starting og kobling av ledningsnett på den gamle Suzuki GS500E motoren min:
[video]
http://www.youtube.com/watch?v=zn0q4BcS ... zJ0tusihox[/video]
Tig sveist aluminium bryterpanel, med batterifeste på motoren i tre:
Coiler, likeretter og CDI plassert på toppen av motoren:
Tenkte å bruke motoren til å lage noe morsomt med 4 eller 3 hjul, må ha noe å gjøre på i helgene hjemme fra skolen...
Har også tatt en del bilder av hunden vår Guzzi nå i ferien, leking på isen og i skogen, for å pusse opp kunnskapene med speilrefleksene igjen. Lenge siden alle kameraene har blitt brukt aktivt!
Bildene er tatt med Canon EOS 60D med Sigma 70-300mm
På tirsdag var jeg og pappa i Kristiansund og så på en som driver og overhaler og pusser opp en Zeus Sidebike;
Peugeot 2.0l besin motor, drift på både bak og sidevognshjul, sving på for og bakhjul!
Neste dag ble det sveising av eksosanlegg på bilen etter turen til Kristiansund på veldig dårlige veier...
Deretter var det ned å hjelpe bestefar å kjøre vekk kvist og kvast fra steingarden langs attlega nedom husene her hjemme:
Måtte lete på lageret av slanger og finne meg en ny slange til gamle Volvoen slik at vi fikk kjøre 2 traktorer for å få unna kvisten fortere!
Neste dag; mer lasting og kjøring av kvist:
Avlasting av kvist på innovative måter, da tippen på Volvoen ikke fungerte før idag, når jeg fikk den korrekte slangen i posten!
Over på neste dag!
mer kvistkjøing...
Og for å kunne sandblåse biler og bruke den nye dekkmaskinen vår trengte vi å få igang denne:
Måtte bare ta bilde av det notatet der, onkel som skrev det da han kjøpte ny kompressor...
Enda ett bilde av Guzzi!
Idag var jeg også ute og kjørte meg en liten tur med K1100'n:
Og på kveldstid pusler jeg med 3D tegning;
Her ny navstyring til sidevognsbygget som starter så snart alle bilene har fått litt sandblåsing og nødvendig pleie:
Og da hadde en plutselig skrevet seg frem til nåtiden hvor jeg sitter og skriver her før jeg legger meg! Tilbake til Ålesund på skolen i morgen kveld, og hverdagslivet med skole begynner igjen frem til påske... savner virkelig de 4 ukene med fri jeg hadde når jeg var lærling på sjøen! Men ser virkelig frem til å begynne med de 4 ukene fri igjen! Å kunne ha frihet til å gjøre det en vil i 4 uker er veldig godt... savner det veldig nå når en har hatt en uke ferie og får gjøre det jeg liker best, skrue motorsykkel og kjøre traktor... (Kanskje jeg er litt merkelig??
to nokså sære interesser i mine kameraters øyne...
Men ikke at jeg bryer meg!
)