Isbilen skrev:PCP skrev:[
Det fine med den jeg har er som du også nevner lufting. Det er bak på ryggen, lange åpninger på armene, og en på hver skulder. Det negative med dette er at det blir mye knepping opp og igjen av glidlåser ved vekslende vær, og som vel gjelder de fleste jakker som ikke koster skjorta blir jo selve tekstilen våt i regnvær.
Har du noen erfaring på hvor tørr den blir etter.... tja.... 8 timer på et kontor? Etter litt griseregn på vei til jobb?
Jeg så på den jakka på Hansson MC på Nordby i dag, men ettersom jeg tror jeg så den samme til noen hundrelapper mindre på webshoppen til MC Oslo droppet jeg kjøpet og tenkte en tur ned dit i morgen. Så får jeg kanskje litt god karma ift dette med å støtte de lokale forhandlerne osv
Likte den.
Jeg tør ikke si noe timetall. Nå bruker jeg kun sykkelen til turkjøring, kjører ikke til jobb, og legger ikke ut på tur om det er meldt regn hele dagen. Men siden jeg bor i Norge blir det en god del regn-kjøring likevel, og generelt syns jeg den tørker relativt raskt, både i fartsvind og innendørs. Vil tro en kontordag er mer enn nok. Det jeg opplever som litt problematisk med at den blir våt er at det da kan oppleves relativt kaldt mot kroppen når jeg ikke har "Outlast" foret inni, og regnet ikke går over i sol. (Har kun tynn t-skjorte/underbukse, eller "ikke varmende" superundertøy under). Hvis jeg vet jeg må kjøre i regn tar jeg regndress over, noe jeg ikke kan fordra om det er mer enn 17 grader...
Jeg er godt fornøyd med jakken, den har god lufting, og gode universale egenskaper, så jeg har sånn sett ingen problemer med å anbefale den. Men siden du nå allerede har noe som er bra for kalde perioder, tror jeg kanskje du bør finne noe som er enda mer egnet for varme dager. Som Joo nevnte i innlegget jeg siterte, og Tage sier over her, vil man nødvendigvis ha det aller best om det ikke er noen vanntetting. For selv om Gore-Tex, Drywall, og dette her liksom skal puste, så blir det fort litt klamt på varme dager.
Grunnet luftingen syns jeg det går greit når man er i fart, men ved kø-kjøring og stillstand blir jeg klam om det er varmt. Det er nok vanskelig å få i pose og sekk her, med så motsetningsfulle egenskaper vi gjerne skulle hatt i ideal-tøy. :-)