TheHaughom's Blogg - KTM 690 Duke IV - Flyttet til BAN-forum

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
TheHaughom
Innlegg: 1370
Registrert: 18 mai 2012, 14:36
Motorsykkelen din: KTM

Re: TheHaughom's Blogg (Duke's Court) - Nyter våren

Legg inn av TheHaughom »

10 USD på Ebay :prf
Bilde
Kjørelengde 2012 (12. Jun - 4 Nov): 4800km
Kjørelengde 2013 (5. Mar - ): 5000

Sjekk ut bloggen min!

Brukeravatar
West77
Innlegg: 62
Registrert: 07 feb 2012, 14:34
Motorsykkelen din: Yamaha FZ8 11`
Sted: Klepp

Re: TheHaughom's Blogg - KTM 690 Duke IV

Legg inn av West77 »

De så mye råere ut :) ikke dårlig kjøp må jeg si. ser selv på speil til min Fz8. tenker på Styrelodd speil som jeg hadde på min Street triple.
De så jeg faktisk noe i hehe :redface :thumleft
Yamaha FZ8 11`
Triumph Speedmaster 12` (til salgs)
----------------------------------

TheHaughom
Innlegg: 1370
Registrert: 18 mai 2012, 14:36
Motorsykkelen din: KTM

Re: TheHaughom's Blogg - KTM 690 Duke IV

Legg inn av TheHaughom »

Takker, West77!

Har akkurat lagt inn en ordre på et tuning kit (cam og åpen airbox). I tillegg blir den mappet om til Akrapovic Race map i morgen i Kristiansand.
Avreise fra Stavanger 08:30 i morgen tidlig - over fjellet og ned! :D

Har allerede rearsets, mindre fremdrev (mer aks) og diverse annet på vei :prf
Bilde
Kjørelengde 2012 (12. Jun - 4 Nov): 4800km
Kjørelengde 2013 (5. Mar - ): 5000

Sjekk ut bloggen min!

Brukeravatar
sky7
Innlegg: 25
Registrert: 24 aug 2012, 08:01
Motorsykkelen din: Yamaha XJ6 600cc 2012
Sted: Bergen

Re: TheHaughom's Blogg - KTM 690 Duke IV

Legg inn av sky7 »

Hei,

Elsker Duke 690 :yeyeye
En smule misunnelig må jeg innrømme!

Hvor høy er setet på Duke'n og går det an å senke den?

Mvh
Sky7 :thumleft
2012 - August/September: 4500 km - Norge, Danmark, Tyskland, Østerrike.

TheHaughom
Innlegg: 1370
Registrert: 18 mai 2012, 14:36
Motorsykkelen din: KTM

Re: TheHaughom's Blogg - KTM 690 Duke IV

Legg inn av TheHaughom »

sky7 skrev:Hei,

Elsker Duke 690 :yeyeye
En smule misunnelig må jeg innrømme!

Hvor høy er setet på Duke'n og går det an å senke den?

Mvh
Sky7 :thumleft
Setet er 83.5cm høyt med standard sete.
Det finnes lowering kit (PowerPart number: 76012955033) til Duke IV (2012-2013), som senker det med 2,5cm. Sykkelen er ganske smal, så jeg tror den skal passe godt selv om du ikke er så altfor høy.
I tillegg veier den jo en slikk og ingenting, og således går det veldig fint om man bare rekker nedi med en fot om gangen.
Om du lurer på noe annet, så er det bare å skrike ut! :thumleft


Forøvrig gikk turen til Kristiansand i helgen. Var 3 på MC og 5 i bil som dro nedover.
Hadde et hyggelig opphold på Roligheden Camping, som egentlig ikke gjenspeiler førsteinntrykket av navnet. Var en del bikers som overnattet her :thumleft

Totalt ble det kjørt ca. 60 mil på turen, som gikk slik:
[img]http://i39.tinypic.com/2zjjpdu.png[/img]

De andre trengte noen stopp for å opprettholde bevegelse og blodomløp i rygg/nakke/bein. Således var Duken eksemplarisk! Slengte beina oppå crash-barsa når jeg skulle slappe av, og 30 mil i ett strekk på vei ned (minus et kjapt bensinstopp) var ikke noe problem. Til sammenligning kjørte de andre Kawa ZX-6R og Honda VFR 800 VTEC.

Forøvrig falt det venstre 10-dollar-speilet av på vei ned. Speilet overlevde, men jeg fant ikke igjen bolten - så nå må jeg en tur på Biltema for å finne ny. Høyre speil ristet også løst. Antar det går slik når man ikke spanderer mer på det :P :p
Bilde
Kjørelengde 2012 (12. Jun - 4 Nov): 4800km
Kjørelengde 2013 (5. Mar - ): 5000

Sjekk ut bloggen min!

Brukeravatar
sky7
Innlegg: 25
Registrert: 24 aug 2012, 08:01
Motorsykkelen din: Yamaha XJ6 600cc 2012
Sted: Bergen

Re: TheHaughom's Blogg - KTM 690 Duke IV

Legg inn av sky7 »

TheHaughom skrev:
sky7 skrev:Hei,

Elsker Duke 690 :yeyeye
En smule misunnelig må jeg innrømme!

Hvor høy er setet på Duke'n og går det an å senke den?

Mvh
Sky7 :thumleft
Setet er 83.5cm høyt med standard sete.
Det finnes lowering kit (PowerPart number: 76012955033) til Duke IV (2012-2013), som senker det med 2,5cm. Sykkelen er ganske smal, så jeg tror den skal passe godt selv om du ikke er så altfor høy.
I tillegg veier den jo en slikk og ingenting, og således går det veldig fint om man bare rekker nedi med en fot om gangen.
Om du lurer på noe annet, så er det bare å skrike ut! :thumleft


Forøvrig gikk turen til Kristiansand i helgen. Var 3 på MC og 5 i bil som dro nedover.
Hadde et hyggelig opphold på Roligheden Camping, som egentlig ikke gjenspeiler førsteinntrykket av navnet. Var en del bikers som overnattet her :thumleft

Totalt ble det kjørt ca. 60 mil på turen, som gikk slik:
[img]http://i39.tinypic.com/2zjjpdu.png[/img]

De andre trengte noen stopp for å opprettholde bevegelse og blodomløp i rygg/nakke/bein. Således var Duken eksemplarisk! Slengte beina oppå crash-barsa når jeg skulle slappe av, og 30 mil i ett strekk på vei ned (minus et kjapt bensinstopp) var ikke noe problem. Til sammenligning kjørte de andre Kawa ZX-6R og Honda VFR 800 VTEC.

Forøvrig falt det venstre 10-dollar-speilet av på vei ned. Speilet overlevde, men jeg fant ikke igjen bolten - så nå må jeg en tur på Biltema for å finne ny. Høyre speil ristet også løst. Antar det går slik når man ikke spanderer mer på det :P :p



Åh nå ble jeg glad! :) Har vært en utfording med enkelte sykler da noen er rett og slett for høye for meg, spesielt da jeg som nybegynner syns det var betryggende å kunne ha begge bena nedi. Men nå begynner jeg forøvrig å takle fint å ha sykkelen på ene "siden". Og som du sier er KTM'en også lettere, noe som gjør det mye enklere.

Flott sykkel, det er meget stor sjanse for at det blir mitt neste kjøp :)

Skal få se om jeg får prøvekjørt en, iløpet av sesongen. Akkurat nå går det i youtube videoer :)
2012 - August/September: 4500 km - Norge, Danmark, Tyskland, Østerrike.

TheHaughom
Innlegg: 1370
Registrert: 18 mai 2012, 14:36
Motorsykkelen din: KTM

Re: TheHaughom's Blogg - KTM 690 Duke IV

Legg inn av TheHaughom »

Kjøp i så fall R-utgaven. Mye ekstrautstyr (Akra slipon, Brembo monoblock, crash bars + div. bling) til en brøkdel av prisen i forhold til om du kjøper det senere.
Ser også bedre ut. :thumleft

Angrer nesten litt på at jeg ikke ventet et år :P :p
Menmen, min begynner jo å få et litt personlig preg.

Venter som sagt på en del oppgraderinger, for å stille sterkere på bane. Gleder meg! :thumleft
Bilde
Kjørelengde 2012 (12. Jun - 4 Nov): 4800km
Kjørelengde 2013 (5. Mar - ): 5000

Sjekk ut bloggen min!

TheHaughom
Innlegg: 1370
Registrert: 18 mai 2012, 14:36
Motorsykkelen din: KTM

Re: TheHaughom's Blogg - KTM 690 Duke IV

Legg inn av TheHaughom »

Er klar for ny runde med RoadRacing i dag, 17:00 på Revebanen.
Gleder meg :bananas

Hvis noen i Stavanger-området har lyst å prøve sykkelen sin på bane er det bare å stille opp! Evt. kan vi kjøre samen ut til banen fra Stavanger. :prf
Bilde
Kjørelengde 2012 (12. Jun - 4 Nov): 4800km
Kjørelengde 2013 (5. Mar - ): 5000

Sjekk ut bloggen min!

Brukeravatar
KydeX
Innlegg: 546
Registrert: 04 jul 2012, 13:23
Motorsykkelen din: Honda VFR1200F

Re: TheHaughom's Blogg - KTM 690 Duke IV

Legg inn av KydeX »

Jeg kunne veldig gjerne tenke meg å prøve VFR'en min på Reve, men jeg får ikke tid i dag. Er det flere muligheter i løpet av året? Hvem er det som arrangerer og hvordan fungerer det?

Sigg79
Innlegg: 61
Registrert: 03 jun 2012, 01:17
Motorsykkelen din: Yamaha FZ6 S2 '07

Re: TheHaughom's Blogg - KTM 690 Duke IV

Legg inn av Sigg79 »

Kunne nesten tenkt meg å være med, men værmeldingen ser jo litt truende ut. Hvordan er nivået på de som kjører der? Jeg er helt fersk når det gjelder banekjøring.

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: TheHaughom's Blogg - KTM 690 Duke IV

Legg inn av LordShaft »

Finnes det noe bilder av denne banen? Hvor egnet er den å kjøre på i forhold til oss som kjører R-sykkel? Støykrav osv? :scratch Det er jo mye raskere å kjøre til Stavanger enn over fjellet til østlandet

Brukeravatar
KydeX
Innlegg: 546
Registrert: 04 jul 2012, 13:23
Motorsykkelen din: Honda VFR1200F

Re: TheHaughom's Blogg - KTM 690 Duke IV

Legg inn av KydeX »

Vet ikke om det er så mye bilder av den. Det er en gokartbane, så den er ikke så stor, men er moro å kjøre på allikevel. Bare ikke regn med å få testet toppfarten på sykkelen.

TheHaughom
Innlegg: 1370
Registrert: 18 mai 2012, 14:36
Motorsykkelen din: KTM

Re: TheHaughom's Blogg - KTM 690 Duke IV

Legg inn av TheHaughom »

KydeX skrev:Jeg kunne veldig gjerne tenke meg å prøve VFR'en min på Reve, men jeg får ikke tid i dag. Er det flere muligheter i løpet av året? Hvem er det som arrangerer og hvordan fungerer det?
Hei, beklager sen tilbakemelding. Stavanger RoadRacing er det som arrangerer treningene. Det er treninger hver Onsdag fra 17:00 til 20:00. Man kjører 20 min på, og deretter 20 min pause - alternerer mellom bane og gatesykler.
Sigg79 skrev:Kunne nesten tenkt meg å være med, men værmeldingen ser jo litt truende ut. Hvordan er nivået på de som kjører der? Jeg er helt fersk når det gjelder banekjøring.
Nivået på de med banesykler er ganske bra, men for oss på gatesykler er det veldig varierende. Jeg har ikke kjørt så mange ganger, jeg heller. Alt fra de som er der annenhver uke, til de som er der en gang eller to i året. Det er som regel ganske få i gatesykkel-puljen, og man tar veldig godt hensyn mtp. forbikjøring osv. - spesielt i forhold til nybegynnere. Jeg er jo også nybegynner, så her er det bare å slenge seg med!
LordShaft skrev:Finnes det noe bilder av denne banen? Hvor egnet er den å kjøre på i forhold til oss som kjører R-sykkel? Støykrav osv? :scratch Det er jo mye raskere å kjøre til Stavanger enn over fjellet til østlandet
Som KydeX sier, dette er en gokart bane. Den er veldig teknisk, med generelt lav fart. Maks på sletta er vel ca. 150km/t for liter-syklene. Generelt blir en liter-sykkel litt tung i svingene, men det er mange som prøver seg uansett. Ideelt er jo motard, 600cc racing duger også veldig bra.

Banen (fant ikke bedre bilde):
Bilde
Banen er rett over 1km lang.

Her er en video av banen som jeg fant på Youtube. Ligger mange andre filmer av banen der ute.
[video]https://www.youtube.com/watch?v=S1zkyCiilWs[/video]


Forøvrig er prisene slik:
Første gang man kjører: 350kr
Ikke medlem: 500kr
Medlem (600kr/år): 350kr
Bilde
Kjørelengde 2012 (12. Jun - 4 Nov): 4800km
Kjørelengde 2013 (5. Mar - ): 5000

Sjekk ut bloggen min!

Brukeravatar
Tomgsx-r
Innlegg: 249
Registrert: 26 mar 2013, 07:45
Motorsykkelen din: SUZUKI GSX-R 1000
Sted: Rogaland

Re: TheHaughom's Blogg - KTM 690 Duke IV

Legg inn av Tomgsx-r »

Har dem fått utbedret "hullene" ?? Sist jeg var der, sto det kjegler rundt med hullene....

TheHaughom
Innlegg: 1370
Registrert: 18 mai 2012, 14:36
Motorsykkelen din: KTM

Re: TheHaughom's Blogg - KTM 690 Duke IV

Legg inn av TheHaughom »

Hullet mellom sving 6 og 7 (rett før sletta) er asfaltert denne uken. :thumleft
Men det var vel aldri i veien slik jeg så det. Nå er det i alle fall fikset!
Bilde
Kjørelengde 2012 (12. Jun - 4 Nov): 4800km
Kjørelengde 2013 (5. Mar - ): 5000

Sjekk ut bloggen min!

Svar