TheHaughom's Blogg - KTM 690 Duke IV - Flyttet til BAN-forum

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Busa Trond
Innlegg: 2724
Registrert: 23 sep 2010, 20:58
Motorsykkelen din: BMW R1200GSA 2016

Re: Duke's Court - Roadshow

Legg inn av Busa Trond »

TheHaughom skrev: Triumph kan jeg si rett ut var en skuffelse. Den leeeikne, spreeeekeee, siiiiiilkemyyyke og spreeetne triple-motoren med det breeeeiiiiiieeee eeeeffekt- og mooommentregisteret levde ikke opp til forventningene. For å si det rett ut, håper jeg ikke fornærmer noen, dette er en skikkelig gubbesykkel. Sprek var den ikke, men hadde greit drag, selv godt over 100km/t i alle gir. Komfort var også god, men altfor gubbete uten noe sporty preg, ikke det at jeg forventet noe veldig sporty i utgangspunktet tho...
Fornærmet, nå kommer jeg å tar deg så trollet :lol

Det du skriver her er nesten det samme jeg tenkte første gangen jeg prøvde den.
Men.. det er en meget god tur sykkel som er med på det meste, lett svingt og mer komfortabel sittestilling en 1600 til BMW. Masse stæsj over alt, varme i hue og ræva, behagelig å kjøre i regnvær og genial for to.
Jeg ser den at unge som sikter høyere og høyere så faller nok en slik sykkel utenom ja. Du bør ha rast i fra deg og elske komfortable og inspirerende turkjøring før en slik sykkel er konge. :gk
Kommer du fra en S1000, ZZR1400 osv, så får du en stor nedtur i opplevd effekt på en slik type sykkel.
Det vil du jo også egentlig få uansett hva du kjører etterpå :D


Legger ut en link her så kan du bli med på min reise fra Hayabusa til Explorer :thumleft
Busa Bloggen

TheHaughom
Innlegg: 1370
Registrert: 18 mai 2012, 14:36
Motorsykkelen din: KTM

Re: Duke's Court - Roadshow

Legg inn av TheHaughom »

LordShaft skrev:
TheHaughom skrev: Kawasaki Z1000SX
Denne sykkelen har jeg hatt veldig lyst å prøve selv. Nå har det seg slik at Roadshow med kawa kommer hit til Bergen i morgen. Fordelen er at det er meldt flom varsel og opp i 8mm nedbør :[-( mumle mumle. Det er ikke noe kjekt å prøvekjøre sykler når det pissregner.
Jeg liker utssende på den veldig godt. Det er liksom en kombinasjon av flere sykler. Litt sportslik, samtidig som at den er en tursykkel.
Ja, dette var en ypperlig sykkel. Jeg har alltid likt utseendet på Z1000-serien veldig godt, men generelt har jeg sansen for Kawa-design. Motoren var overraskende god, utrolig god faktisk. Anbefaler absolutt en tur, jeg kjørte Aprilia/Honda/BMW i dag i striregn i 3 timer, still put a smile on my face! :knegg
LordShaft skrev:
TheHaughom skrev: Triumph Explorer 1200
Dette var en kjempeskuffelse å lese :notlistening
Jeg syns denne sykkelen ser helt klart best ut i dette segmentet. ikke for å fornærme noen, men jeg har vel ikke sett så mange yngre på denne sykkelen. KTM adventure derimot.. :scratch
Jeg må se å få prøvd meg denne i løpet av sesongen. teste den litt hvor den skal komme til sin rett... ikke bare på landeveien. Fikk du testen denne litt i terrenget?
Du er nok ikke den eneste. Sykkelen er litt sånn stygg-pen, men gir den et ganske kult utseende. KTM Adventure har jeg heller ikke prøvd, da Roadshowet til KTM i Stavanger-regionen ble avlyst. Denne tror jeg passer meg bedre.
Busa Trond skrev: Fornærmet, nå kommer jeg å tar deg så trollet :lol

Det du skriver her er nesten det samme jeg tenkte første gangen jeg prøvde den.
Men.. det er en meget god tur sykkel som er med på det meste, lett svingt og mer komfortabel sittestilling en 1600 til BMW. Masse stæsj over alt, varme i hue og ræva, behagelig å kjøre i regnvær og genial for to.
Jeg ser den at unge som sikter høyere og høyere så faller nok en slik sykkel utenom ja. Du bør ha rast i fra deg og elske komfortable og inspirerende turkjøring før en slik sykkel er konge. :gk
Kommer du fra en S1000, ZZR1400 osv, så får du en stor nedtur i opplevd effekt på en slik type sykkel.
Det vil du jo også egentlig få uansett hva du kjører etterpå :D


Legger ut en link her så kan du bli med på min reise fra Hayabusa til Explorer :thumleft
Busa Bloggen
Ja, jeg ser den. Den er absolutt komfortabel, lettkjørt, ok vindskjerming, ok moment i alle gir på alle turall osv. Dog, den drar ikke skinnet av pølsa. Får litt traktor-følelse, mye motorlyd, men lite fremgang. :P :p
Nå var jeg kanskje litt krass med uttalelsen om at jeg aldri skal ha en slik sykkel, for når kroppen begynner å skrante er det kanskje siste utvei? :-J :erte

Skal se over bloggen din når jeg får tid! :thumleft



Forøvrig kommer jeg tilbake med nye minireviews av BMW F800R, Aprilia Dorsoduro 1200, Honda CB1000R og Aprilia Tuono i morgen. Remember to check back then!
Når er det :nattinatti
Bilde
Kjørelengde 2012 (12. Jun - 4 Nov): 4800km
Kjørelengde 2013 (5. Mar - ): 5000

Sjekk ut bloggen min!

TheHaughom
Innlegg: 1370
Registrert: 18 mai 2012, 14:36
Motorsykkelen din: KTM

Re: Duke's Court - Roadshow

Legg inn av TheHaughom »

Livsfarlige forhold i Lagergata i Stavanger i dag. Masse dieselsøl i rundkjøringa ved Statoilen, bilene har jo også smurt dette over hele veien frem til Vegvesenet.
Burde vært dyre bøter for å søle til slik, hele sykkelen skle sidelengs gjennom rundkjøringa. Tok ned foten, men den sklei jo også rett ut. Forbanna dritt!
Holdt meg på hjula, heldigvis! :-)å
Bilde
Kjørelengde 2012 (12. Jun - 4 Nov): 4800km
Kjørelengde 2013 (5. Mar - ): 5000

Sjekk ut bloggen min!

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Duke's Court - Roadshow

Legg inn av LordShaft »

Har du fått kjørt noe på det nye dekket ditt? Er du fornøyd sålangt? :-#

TheHaughom
Innlegg: 1370
Registrert: 18 mai 2012, 14:36
Motorsykkelen din: KTM

Re: Duke's Court - Roadshow

Legg inn av TheHaughom »

LordShaft skrev:Har du fått kjørt noe på det nye dekket ditt? Er du fornøyd sålangt? :-#
Blir montert på lørdag, avtale med dekkomleggeren kl. 12:00, kommer tilbake med en mini-review så fort jeg har fått noen mil på det.

I går ble forresten vårsleppet holdt her i Stavanger, mellom 1000 og 1500 sykler deltok. Utrolig morro! Traff også tilfeldigvis en forumkjenning fra KTMforums, så vi tok en kaffe osv. i etterkant. :thumleft
Liten artikkel i Aftenbladet: http://www.aftenbladet.no/nyheter/lokal ... YIRoMrPllE" onclick="window.open(this.href);return false;


Forøvrig kommer noen nye mini-reviews:




Lindstrands Qattara
Bilde
Lindstrands Qattara var en jakke jeg falt for utseendemessig. Jeg har aldri testet Lindstrands (/Jofama/Halvarsson) før, så visste ikke helt hvordan kvaliteten var, men den virket god og solid i butikk.
Nå har jeg fått noen mil med jakken, hvorav 3 timer i pøsende regn på Søndag. Etter de tre timene var det meste vått, hansker, bukse (til dels) og sko. Dog var jakken potte tett!
Intet mindre enn imponert! Nå har jeg ikke sklidd bortover asfalten med den, så kan ikke si noe om hvor godt den tåler asfaltsurfing.

Konklusjon: Anbefales!



Over til sykler!

BMW F800R
Bilde
Motormessig er ikke dette noe voldsomt å skryte av. 800ccm twin på noen-og-åtti hester sparker deg ikke akkurat i ræva. Lite punch, som jeg også har snakket om tidligere. Hadde man fjernet en 60kg av de originale 200, hadde det nok vært en morsommere sykkel.
Noe treg levering av power, men brukbart moment i lavere omdreininger.
Sykkelen har et lavt tyngdepunkt og oppleves derfor som meget lettkjørt. Vindstøy oppleves verre enn på andre nakne sykler jeg har prøvd, føler nesten man får lengre armer av noen minutter på motorvei.
Dog, sykkelen ser bra ut, og full black outfit på denne biken ser rimelig tøft ut.

Konklusjon: Skuffende motor



Aprilia Dorsoduro 1200
Bilde
Det første jeg ble fortalt da jeg spurte om å prøvekjøre denne sykkelen var at det IKKE var noen normal motard. Dette er en motard med en fullblods racing-motor, som er tunet for maks moment der du trenger det. 115nm på 7500 omdreininger! 131 hk på 8100 omdreininger! Brutal morro!
Dette er i tillegg en stor twin, 600ccm per stempel gir en sinnsyk punch og gassrespons, muligens for syk?
Dorsoduroen er nok en sykkel mange drømmer om etter prøvekjøring, estetisk vakker er den ikke, men motoren er heftig og gassrespons/punch like så! Ved nærmere ettertanke finner man dog ut at dette ikke er en sykkel man kan leve med om man, som meg, benytter sykkelen til pendling osv. Misforstå meg rett, det er en lettkjørt sykkel, men motoren er for kvass - en brøkdel av en millimeter for mye på rulla og du er godt oppe på bakhjulet. Dette er en blodekte rampesykkel.

Konklusjon: Syk, syk motor



Honda CB1000R
Bilde
Den neste sykkelen jeg prøvde var CB1000R'en. Denne sykkelen oser kvalitet, er estetisk vakker og ikke minst morsom. Motoren er sprek, men rolig.
Greit punch i den 4-sylindrede godsaken, som yter 125 hk v/10000rpm og 99nm v/7750rpm. Motoren er myk og fin, men har dog ikke den samme karakteren som Kawasaki med sin Z1000, dessverre. Skulle gjerne hatt litt mer motorlyd, standard eksosen høres ut som man kjører en trimma støvsuger. Fjerne katalysator og sette på en slipon gjør nok underverker.
Sykkelen er meget lettkjørt, smidig og vindmotstanden oppleves ikke sjenerende. Selvfølgelig har den mye vindmotstand i høyere hastigheter, men det oppleves behagelig i forhold til mange sykler - min KTM 690 Duke inkludert.

Konklusjon: Trenger en touch av anti-støvsuging



Aprilia Tuono V4 R APRC
Bilde
Meg på Aprilia Tuono
Aprilia Tuono'en var den morsomste å kjøre. Dette er en kryssning mellom naken, streetfighter og racing. Sykkelen jeg kjørte var drevet om for mer aksellerasjon. Med sine 167hk og 111,5nm (v/9500rpm) er dette en sykkel som løfter forhjulet på det fleste gir, selv før du har tenkt tanken på det. Vindskjerming er ikke veldig god, men på lik linje som CB1000R'en. Hjelper at man ligger mer fremover.
Noe knotete sittestilling, som alle R-sykler, men mye mer behagelig enn bl.a. ZX-10R og R1. Dog, som dere ser av bildet er det ikke en stor sykkel, eller rettere sagt; det er ikke en sykkel for store folk. Fikk litt pocket-bike feel.

Konklusjon: Hadde kjørestilling vært mer behagelig (lavere rearsets?), og en liten vindskjerm hadde nok denne stått på toppen av ønskelisten. Forøvrig troner nå Z1000.
Bilde
Kjørelengde 2012 (12. Jun - 4 Nov): 4800km
Kjørelengde 2013 (5. Mar - ): 5000

Sjekk ut bloggen min!

Brukeravatar
Tomgsx-r
Innlegg: 249
Registrert: 26 mar 2013, 07:45
Motorsykkelen din: SUZUKI GSX-R 1000
Sted: Rogaland

Re: Duke's Court - Roadshow

Legg inn av Tomgsx-r »

Tror eg spotta deg rett før Statoil på Ålgård? Så to Duke'r som kjørt side/side

TheHaughom
Innlegg: 1370
Registrert: 18 mai 2012, 14:36
Motorsykkelen din: KTM

Re: Duke's Court - Roadshow

Legg inn av TheHaughom »

Tomgsx-r skrev:Tror eg spotta deg rett før Statoil på Ålgård? Så to Duke'r som kjørt side/side
Stemmer det, traff en annen med den nye, hvite Duke R. Vi kjørte sammen hele turen :thumleft
Bilde
Kjørelengde 2012 (12. Jun - 4 Nov): 4800km
Kjørelengde 2013 (5. Mar - ): 5000

Sjekk ut bloggen min!

TheHaughom
Innlegg: 1370
Registrert: 18 mai 2012, 14:36
Motorsykkelen din: KTM

Re: Duke's Court - Roadshow

Legg inn av TheHaughom »

Hadde egentlig tenkt å stille på Triumph Roadshow i dag, men det vestlandske været satt en stopper for det.
Endelig hadde vi et kvarters opphold, så fikk skrudd av bakhjulet slik at jeg får byttet dekk i morgen.

Noen som har en formening om jeg bør skru av bremseskive og drevet også? Fare for at det blir bøyd (spesielt bremseskive) under monteringen av nytt dekk? :-k

[img]http://i1172.photobucket.com/albums/r57 ... 13c842.jpg[/img]

[img]http://i1172.photobucket.com/albums/r57 ... 40079c.jpg[/img]
Bilde
Kjørelengde 2012 (12. Jun - 4 Nov): 4800km
Kjørelengde 2013 (5. Mar - ): 5000

Sjekk ut bloggen min!

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Sted: Åsgårdstrand

Re: Duke's Court - Roadshow

Legg inn av SuperMorten »

Jeg har akkurat byttet. Dette var første gang, og vurderte det samme, men det var ikke nødvendig. Jeg la en 2"4" plankebit under kanten på felgen, akkurat der hvor jeg presset løst dekket, slik at jeg ikke presset felgen i bakken, og dermed la press på drev/skive. Etter at dekket var presset løst, var det jobbing med dekkspaker, og i den grad jeg la noe press på felgen, hadde jeg fortsatt plankebiten under. Var gjort på ca 1 time, fra jeg parkerte, og til jeg var ute på veien igjen :-)


Sent from my GT-P7500 using Tapatalk 2
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

TheHaughom
Innlegg: 1370
Registrert: 18 mai 2012, 14:36
Motorsykkelen din: KTM

Re: Duke's Court - Roadshow

Legg inn av TheHaughom »

Jeg tar det med til en dekkomlegger. Skulle ha 140 kroner for det, så da er det like greit å få andre til å gjøre det.
Tenkte mest på om de gjør det på en annen måte... Men om jeg må ta det av har de vel et torx-jern liggende på verkstedet tenker jeg.

Satser på det går bra :thumleft
Bilde
Kjørelengde 2012 (12. Jun - 4 Nov): 4800km
Kjørelengde 2013 (5. Mar - ): 5000

Sjekk ut bloggen min!

TheHaughom
Innlegg: 1370
Registrert: 18 mai 2012, 14:36
Motorsykkelen din: KTM

Re: Duke's Court - Roadshow

Legg inn av TheHaughom »

I går ble dekkomlegginga gjort. Tok vel en 10 minutter hos Tori's verksted (motori.no) på Klepp, anbefales!
Trengte ikke å demontere drev eller bremseskive. :thumleft

Kjøpte også earplugs fra earplugstore.com. Har fått testet disse noen dager, og alle vindstøy er borte (opp til 85km/t i alle fall - har ikke testet dem i høyere fart).
Anbefaler disse også! :prf
Bilde
Kjørelengde 2012 (12. Jun - 4 Nov): 4800km
Kjørelengde 2013 (5. Mar - ): 5000

Sjekk ut bloggen min!

TheHaughom
Innlegg: 1370
Registrert: 18 mai 2012, 14:36
Motorsykkelen din: KTM

Re: Duke's Court - Roadshow

Legg inn av TheHaughom »

Et lite bilde fra når jeg la om dekket, av sykkelen uten bakhjul.

[img]http://i1172.photobucket.com/albums/r57 ... 187f0c.jpg[/img]



I dag ble det en liten tur på sykkelen til og fra Dalsnuten. Tok en tur opp med madammen og ei venninne etter jobb (ble tvunget med, ville egentlig bare kjøre motorsykkel i finværet).

Utsikt over Stavanger
[img]http://i1172.photobucket.com/albums/r57 ... 904eaa.jpg[/img]

[img]http://i1172.photobucket.com/albums/r57 ... 51803a.jpg[/img]
Bilde
Kjørelengde 2012 (12. Jun - 4 Nov): 4800km
Kjørelengde 2013 (5. Mar - ): 5000

Sjekk ut bloggen min!

LarsMR
Innlegg: 2
Registrert: 09 mai 2013, 17:48
Motorsykkelen din: KTM 690 Duke R - 13

Re: Duke's Court - Roadshow

Legg inn av LarsMR »

Hei.

Morsom lesning dette !

Er forøvrig ny her inne på forumet. Før påske ble det kjøpt inn en 690 Duke R - 13 som første sykkel. Morsom sykkel :D Nå nærmer det seg tid for førstegangsservice, så bli nok en tur til Kr.Sand om ikke så lenge.

Beklageligvis er sykkelens tilholdssted per i dag hos Bikerstreet, da den ble stjålet natt til 29.04, etter ca. 80 kjørte mil. Heldigvis var tyvene rimelig ukompetente og trodde de skulle klare å starte sykkelen ved å fjerne tenningslåsen og bare tvinne noen ledninger sammen, så med hjelp av noen snille innringere fant politiet sykkelen mens jeg var på politihuset for å anmelde saken! Heldigvis så det ut til at den eneste skaden var at tenningslås/rattlås var borte.

Krysser fingrene for en rask reparasjon ! Når sykkelen er tilbake på veien er jeg gjerne med på diverse turer utover sommeren!

TheHaughom
Innlegg: 1370
Registrert: 18 mai 2012, 14:36
Motorsykkelen din: KTM

Re: Duke's Court - Roadshow

Legg inn av TheHaughom »

LarsMR skrev:Hei.

Morsom lesning dette !

Er forøvrig ny her inne på forumet. Før påske ble det kjøpt inn en 690 Duke R - 13 som første sykkel. Morsom sykkel :D Nå nærmer det seg tid for førstegangsservice, så bli nok en tur til Kr.Sand om ikke så lenge.

Beklageligvis er sykkelens tilholdssted per i dag hos Bikerstreet, da den ble stjålet natt til 29.04, etter ca. 80 kjørte mil. Heldigvis var tyvene rimelig ukompetente og trodde de skulle klare å starte sykkelen ved å fjerne tenningslåsen og bare tvinne noen ledninger sammen, så med hjelp av noen snille innringere fant politiet sykkelen mens jeg var på politihuset for å anmelde saken! Heldigvis så det ut til at den eneste skaden var at tenningslås/rattlås var borte.

Krysser fingrene for en rask reparasjon ! Når sykkelen er tilbake på veien er jeg gjerne med på diverse turer utover sommeren!
Ouch, den er lei! Hvor holder du til? Stavanger? Hvor ble den stjålet fra?
Jeg og en bekjent (med Duke R) tenker oss ned til Motorsyklisten i Kristiansand på torsdag om kabalen med jobb, vær og verkstedet går opp. Må gjerne slenge deg på om du også bor her i området - da er den jo innkjørt. Jeg skal mappe om til Akrapovic mapping, og han andre skal ta førstegangsservice.
Bilde
Kjørelengde 2012 (12. Jun - 4 Nov): 4800km
Kjørelengde 2013 (5. Mar - ): 5000

Sjekk ut bloggen min!

Brukeravatar
West77
Innlegg: 62
Registrert: 07 feb 2012, 14:34
Motorsykkelen din: Yamaha FZ8 11`
Sted: Klepp

Re: Duke's Court - Roadshow

Legg inn av West77 »

heei heei Ser du har vært å testet akkurat de samme sykklene som meg selv på div. roadshow i området :thumleft og er enig med deg ang. Z1000Sx , vil nok tro dette blir min neste sykkel om noen år om ikke noe annet spennende dukker opp de neste år :knegg .
Yamaha FZ8 11`
Triumph Speedmaster 12` (til salgs)
----------------------------------

Svar