PÅ søndag ble første prøvetur gjennomført
Kaldt på utsiden, men merket det nesten ikke pga barnslig glede over at dette virker!!
Det er litt igjen før jeg mener denne motoren er helt fin... Starter på flekken, men det virker som den får litt mye bensin.. så litt justeringer må nok til. Jeg har by dyset den om, så det kan jo hende jeg må litt inn med blandings-skruen..
Dette med blandingskruen er jeg ikke helt trygg på.. Hvordan vet man når det er riktig blanding om man ikke kan måle avgassene??? Man hører/føler jo om det er helt feil, men hva med innbyrdes mellom gasserne??? Noen som her en ide?
En annen ting er at den til tider forbrenner noe olje... etter å ha kjørt rolig/sakte, kommer det lys øljerøyk ved pådrag igjen. Ser ikke noe ved jevnt turtall etter veien.. Kanskje dette går seg til litt? Jeg har jo nye ventiltetttinger og nye ringer, så det skulle ikke være så mye galt...
OMAAS skrev:Twister skrev:
Godt å høre at rullen fungerer
Hva for eksosannleg er det som gir den flotte lyden?
Takk:-) Eksosanlegget er det originale som jeg kortet inn og lagde en ny endeplate på... pr.nå er det ikke noe innmat annet enn selve endeplata og et tverrfeste inni potta. Jeg lagde det slik at det går en lang senterbolt som holder den endeplata, så da kan jeg sette på skiver i varierende diameter og avstand til jeg finner riktig demping.
Låter hønntøft nå, men som
bantittmannen sier; det er slik en finner ut hva slags naboer man har
Så om jeg kan få samme lydbilde, bare litt lavere, får jeg nok kjøre i fred fra både naboer og politi...
Storm skrev:TØFT
Tror jeg snart må ta meg en kjøretur noen få km. til Sandefjord for å ta i mitt eget øyesyn på disse gromme cafe racerene.
Gutta har etter min mening, helt riktig syn på sykler
Sånn skal det se ut og høres ja
Tusen takk!!! Det er bare og komme
Veldig hyggelig med besøk!! Kaffe er det alltid og vi finner alltid et dekk og sparke på
Erik