TheHaughom's Blogg - KTM 690 Duke IV - Flyttet til BAN-forum

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
EasyRider
Innlegg: 773
Registrert: 06 mar 2012, 16:57
Motorsykkelen din: Kawa
Sted: Indre Østfold

Re: Duke's Court - Sesongstart!!

Legg inn av EasyRider »

TheHaughom skrev:Som jeg sa over her fikk jeg såvidt sove i natt fordi jeg gledet meg sånn til å kjøre til jobb.
Det passet bra at jeg skulle begynne tidlig i dag (som vil si 07:00) for å feilsøke/reparere en videokonferanse-enhet før møterommet var booket.

Det som passet enda bedre var at jeg jobbet en time ekstra i går også, som gjorde at jeg kunne avslutte 13:50 i dag - og dere kan jo gjette hva jeg gjorde da...
Joda, kastet meg på sykkelen, ruset motoren ut av garasjen (you all know the feeling) - hørte på gromlyden fra eksosen, og plystringa fra bilalarmene.

Lanesplitta ut av Stavanger sentrum, passerte kjapt forbi en tusseladd i traktor som var fast bestemt på å starte ettermiddagsrushet tidligst mulig og dro på ut forbi Sola, mot Bryne/Nærbø. 7-8 grader i dag, kjente etter en stund at tærne begynte å fryse litt og angret på at jeg ikke tok mc-skoene i dag... Jaja, who cares, right!? Gav på utover Orre mot Reve-banen - lite å se der i dag, er vel for tidlig for banekursene enda.
Tok av mot Sandnes igjen, tenkte det var på tide å bevege seg hjemover. Rushet hadde begynt, men jeg lanesplittet i fin flyt og hadde raskt forsert Sandnes sentrum - ikke ofte jeg møter slik velvilje og god plassering av bilistene :thumleft

Kjørte innom Bikerstreet en tur, da det ligger rett oppi gata fra der jeg bor, og så på syklene der. Ble til at jeg handlet meg ei tube til av Motul håndrens, som jeg har skrevet om tidligere i tråden. Forstøver all olje/skitt fra hendene dine, og lukter digg :prf

Prøvde meg på et par wheelies resten av veien hjem, uten nevneverdig hell... Akkurat kommet inn, og smilet er fortsatt like bredt. Ønsker dere alle en fantastisk sesong på 2 hjul! :prop:
!!!!!!!!! :notlistening

Men glad på dine vegne. :thumleft .. sukk.. jeg begynner å tvile om det er noe vits å hente sykkelen 18 mars...dobbelt sukk.... :[-( :sorry :mk
Stallen:
---------------------------
Kawasaki ZZR 1400 Black
--------------------------

TheHaughom
Innlegg: 1370
Registrert: 18 mai 2012, 14:36
Motorsykkelen din: KTM

Re: Duke's Court - Sesongstart!!

Legg inn av TheHaughom »

Fikk meg en fin runde i Rogaland i helgen. Småkjølig med 1-2 blå, men blå himmel og gode kjøreforhold ellers.
Fikk også testet GoPro-kameraet. Skal lage flere festepunkter (svingarm vendt bakover, framskjerm osv).

Her er også noen bilder av sykkel/vær.

Ved Tungenes fyr.
Bilde

Bilde

Pause ved Hålandsvannet for å varme opp frosne fingre.
Bilde

Få andre sykler på veien, men så en grønn Kawa ZX6-r om jeg ikke tar helt feil, ved Stavanger Fengsel.

Flott tur, til tross for kulden :prop:
Bilde
Kjørelengde 2012 (12. Jun - 4 Nov): 4800km
Kjørelengde 2013 (5. Mar - ): 5000

Sjekk ut bloggen min!

TheHaughom
Innlegg: 1370
Registrert: 18 mai 2012, 14:36
Motorsykkelen din: KTM

Re: Duke's Court - Sesongstart!!

Legg inn av TheHaughom »

Fikset bildelinker.
Bilde
Kjørelengde 2012 (12. Jun - 4 Nov): 4800km
Kjørelengde 2013 (5. Mar - ): 5000

Sjekk ut bloggen min!

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Duke's Court - Sesongstart!!

Legg inn av LordShaft »

Jeg helt syk av å se alle som tar fram syklene sine. Det er lange dager å telle til jeg får tatt ut min egen :-(

Viktig med en del festepunkt til GoPro'en... gjør en filmsnutt straks litt mere spennende å se på når du får redigert det sammen :-)

Det er jo i utgangspuntet bare fantasien som setter stopper for de forskjellige festeanordningene! Ser der er folk på youtube som har laget feste oppe på hjelmen, mend en stang, slik at en blir filmet forfra, med gyro saker på :-) ganske stilig.

TheHaughom
Innlegg: 1370
Registrert: 18 mai 2012, 14:36
Motorsykkelen din: KTM

Re: Duke's Court - Sesongstart!!

Legg inn av TheHaughom »

Har akkurat funnet ut at KTM-forhandleren i Rogaland legger ned i April. Kjipt å måtte kjøre til Kristiansand eller Bergen for å ta service. :-k
Bilde
Kjørelengde 2012 (12. Jun - 4 Nov): 4800km
Kjørelengde 2013 (5. Mar - ): 5000

Sjekk ut bloggen min!

Brukeravatar
Busa Trond
Innlegg: 2724
Registrert: 23 sep 2010, 20:58
Motorsykkelen din: BMW R1200GSA 2016

Re: Duke's Court - Sesongstart!!

Legg inn av Busa Trond »

Da er det jammen godt du kan bytte til Explorer og ta service her.

Neida.. Kjempe tøff sykkel den KTM. Så på den på mc messa, og når jeg satt på den så kjenner jeg at dette er en leken sak :thumleft .

:vs Ble bare litt misunnelig at du starter sesongen så tidlig, her på østlandet er det vinter enda. Men flott med bildene du la ut av første turen :thumleft

TheHaughom
Innlegg: 1370
Registrert: 18 mai 2012, 14:36
Motorsykkelen din: KTM

Re: Duke's Court - Sesongstart!!

Legg inn av TheHaughom »

Haha, tenker jeg heller tar en tur oppom Bikerstreet - som ligger 5 minutter gange fra meg - og hører om de ikke har utrolig lyst å begynne med KTM også. Forhandler jo det meste annet foruten Kawa!
Oooog, om Motorsyklisten i Kristiansand kan være behjelpelige med å ta service en lørdag f.eks. er det jo ikke verre enn en god dagstur i sommer. Så det er jo mulig! :thumleft

Om jeg skulle hatt en ny sykkel, hadde nok triple-motoren til Triumph blitt nøye vurdert, men ikke i Explorer-utgave :roll
Bilde
Kjørelengde 2012 (12. Jun - 4 Nov): 4800km
Kjørelengde 2013 (5. Mar - ): 5000

Sjekk ut bloggen min!

TheHaughom
Innlegg: 1370
Registrert: 18 mai 2012, 14:36
Motorsykkelen din: KTM

Re: Duke's Court - Sesongstart!!

Legg inn av TheHaughom »

Litt skruing på Duken i dag også. Hadde en kompis på besøk, og fikk endelig somlet meg til å bytte ut katalysatoren med straight-through pipen som jeg kjøpte i vinter.

Lyden ble :yeyeye ! Skikkelig grov "poppy" lyd nå :knegg
I tillegg ble det besparelse av ca. 6 kg ved byttet.

Deretter demonterte vi låsemekanismen for bensinlokket på Mondeoen til kompisen min, som hadde blitt brutt opp av tjuvpakket som stjal bensin av tanken. Nå må han bare innom et Ford-verksted for å bestille den lille plast-pinnen som holder bensinlokket igjen.

To små bilder av katalysatoren demontert, og ny pipe på plass under sykkelen. Tenker å komme med en film av lyd, men har ikke funnet egnet mikrofon til GoProen. Kjøpte en billig via ebay (Sony something med vindbeskytter), men den takler ikke høye lyder i det hele tatt - bare mass skurring. Noen anbefalinger til mikrofon?

Bilde
Bilde
Bilde
Kjørelengde 2012 (12. Jun - 4 Nov): 4800km
Kjørelengde 2013 (5. Mar - ): 5000

Sjekk ut bloggen min!

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Duke's Court - Sesongstart!!

Legg inn av LordShaft »

Å herre så jeg gleder meg til å høre lyden :-) tipper følt og hørt lyd er sinnsyk forskjell etter du fjernet kat'en :-D

Sendt med Note2

TheHaughom
Innlegg: 1370
Registrert: 18 mai 2012, 14:36
Motorsykkelen din: KTM

Re: Duke's Court - Sesongstart!!

Legg inn av TheHaughom »

I dag har jeg vært oppe hos en kompis og skrudd litt på en VFR800 VTEC.
Plasten på hele høyresiden var oppskrapt etter en lowslide på isen her om dagen.

Utrolig kronglete sykkel å skru på, Honda har visst gjort alt for å ha minst mulig plass :P :p

Men fikk nå demontert alt som skal av, montert hekken og klargjort påmontering.
Dårlig kvalitet på kina-plast, så vi var i ekstase om skruehull passet uten modifisering osv. Men man får vel det man betaler for....

Noen bilder:
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Kjørelengde 2012 (12. Jun - 4 Nov): 4800km
Kjørelengde 2013 (5. Mar - ): 5000

Sjekk ut bloggen min!

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Duke's Court - Sesongstart!!

Legg inn av LordShaft »

Au da... slikt skjerer meg i hjertet å se :sorry

Jeg hadde en 98 modell vfr 800 en gang i tiden. Denne var ikke så kronglete å skru på. Men klart. Det kom mye nytt på den nye v-tec'en.
Må be han ta vekk midtstøtten! Den tar unødvendig mye vekt og blir det strengt talt brukt :thumleft :-#

TBI81
Innlegg: 1899
Registrert: 01 mai 2010, 14:52
Motorsykkelen din: Ja

Re: Duke's Court - Sesongstart!!

Legg inn av TBI81 »

LordShaft skrev:Au da... slikt skjerer meg i hjertet å se :sorry

Jeg hadde en 98 modell vfr 800 en gang i tiden. Denne var ikke så kronglete å skru på. Men klart. Det kom mye nytt på den nye v-tec'en.
Må be han ta vekk midtstøtten! Den tar unødvendig mye vekt og blir det strengt talt brukt :thumleft :-#
Mener å ha lest en 8-12kg på ei sånn vfr-støtte. Og det er jo helt koko. Men .. Var det ikke en 15-16kg på en original busaeksos også, mon tro? :sk? Ikke at jeg har det da :P :p

TheHaughom
Innlegg: 1370
Registrert: 18 mai 2012, 14:36
Motorsykkelen din: KTM

Re: Duke's Court - Første punktering

Legg inn av TheHaughom »

Har merket den ekstreme vekten på slike midtstøtter, ja. Skjønner ikke hvorfor han vil ha den på i det hele tatt, men det får være opp til ham :mk

Forøvrig tok jeg med meg madammen på en tur i dag, stoppet på Ølberg en 20km fra heimen og fant en spiker i dekket da vi skulle dra videre. Lite luft igjen også. Da kom jeg også på at rep-kittet fra Biltema lå igjen i tankbagen som jeg ikke hadde tatt med i dag. ](*,)

Så, fikk tak i en sykkelpumpe, pumpet opp til 40psi og la i vei i rooooolig tempo. Ikke ofte man ser en MC først i bilkøen :mc6

Kom meg hjem uten påfyll, med god margin.
Vel hjemme ble rep-kittet funnet frem, og 5-6 minutter senere var min første lisse på plass - potte tett!

Spiker
Bilde

Lisse i, etter å ha komt hjem
Bilde

Fikk tid til å ta noen bilder av stranden mens vi ventet på pumpa
Bilde
Bilde
Sist redigert av TheHaughom den 07 apr 2013, 21:00, redigert 1 gang totalt.
Bilde
Kjørelengde 2012 (12. Jun - 4 Nov): 4800km
Kjørelengde 2013 (5. Mar - ): 5000

Sjekk ut bloggen min!

Welshen
Innlegg: 442
Registrert: 27 okt 2010, 11:43
Motorsykkelen din: ?? Uten mc, men plutselig
Sted: Vestsida

Re: Duke's Court - Første punktering

Legg inn av Welshen »

Flotte bilder fra Ølberg. Har selv vært der mye og dykket. Fantastisk også under vann.....tareskogen der er helt konge. Skikkelig fint på vestlandet nå, savner virkelig våren der. Nyt den, her er det igjen minus og MYE snø igjen.
I don`t care about little things.....

Tidligere tohjulte:

Tempo Trygg modell 080 82 modell
Suzuki GSF 650SA ABS 06 modell

BMW F650GS 11 modell

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37864
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Duke's Court - Første punktering

Legg inn av AJ »

Har punktert to ganger med MC; en gang i Lier med TDM'en og en gang utenfor garasjen her hjemme med Tiger.
Fikset at Viking:
Nødhjelp når dekket er flatt August2012.pdf
Men nå ha jeg skaffa meg med rep. kit fra Biltema og denne hendige saken "Made in Taiwan" ( :8-[ ) til kr. 149,- :P :p :
Bilde
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Svar