Jepp. Da klikket jeg nok til at jeg kjørte til Halden på mandag for å kjøpe Yamaha XTZ 750 Super Tenere.
Var trøtt når jeg våknet. Sov urolig pga masse tanker som surret i skallen.
Men kjørte avgårde etter å ha handlet noen jekkestropper på Biltema.
Tok en stund over pga div vei-arbeid som så ut til å dukke opp hvor enn jeg skulle.
Etter Bø sentrum så havnet jeg og en stor gjeng bak en traktor som ikke svingte inn til siden uansett.
Han hadde en stor Semi Tankbil bak seg som føytet på han men enset verken den eller køen som jeg ikke så ende på selv i speilene!
Når jeg endelig kjørte forbi så stod jeg på fløyta for gjøre han oppmerksom på at han ikke eide veien, hvertfall ikke på en traktor!
Lenger ned på E6 så var det jo veiarbeid overalt pluss at jeg havnet rett i rushtrafikken i Skien og div andre plasser.
Begynnte mer og mer og tro at dette var tegn fra oven for å få meg til å kjøre hjem igjen...
Etter mye om og men så kom jeg meg til Halden og fikk rom på kaserna på Fredriksten festning.
Sov greit nok og fikk frokost på morgnen.
Etterpå så stakk jeg til karen som hadde sykkelen og kikket på den.
Likte det jeg så og karen slo av 3 lapper som mer enn nok dekket mine reise-utgifter.
Fikk sykkelen baki bilen uten problemer og kjørte så hjemover.
Denne gangen så kjørte jeg om Kongsberg/Notodden og syns det gikk kjappere enn dagen før.
Fint vær over fjellet.
Kom hjem til Karmøy kl 18:00 akkurat. Tok meg en dusj og fikk meg noe mat.
Dermed for jeg bort til mekkekameraten min som så monterte orginale lenkearmer.
Den ble så ganske så grei for meg å sitte på. Fikk begge bena nedi, men mulig vi senker den litt til.
Det fulgte med en sal for lave personer, men den har en rift. Så må fikses før jeg evnt bruker den.
Motoren går fint og lyden er god. 99% orginal sykkel.
Må skifte til orginale nåler og seter i forgasserene. Muligens nye luftfiltre.
Ellers så er det lite å gjøre egentlig. Må vel se meg om etter koffert-sett til den og det blir jo skamdyrt.
Men håper at i løpet av høsten/vinteren så blir den helt klar for tur og vanlig bruk her rundt dørene.
Blir spennende å teste den fremover. Har ikke kjørt den enda utroligt nok.
Men kameraten min var full av lovord om sykkelen så kan jo være jeg har gjort et godt kjøp?
Her er noen bilder av nye Tur-MC'en min!