MC-ulykker
Re: MC-ulykker
Kjørte forbi ei ulykke ved Hoston i sørtrøndelag på lørdagsformiddagen. Så ut som en Sportster i ei kortese som hadde sklidd ut i en sving. Sannsyneligvis glidd under autoværnet og ramlet ned på åkeren under (flere pinner var knekt på autoværnet). Så ikke helt bra ut og jeg møtte både ambulansehelikopter og ambulanse rett før .. Fant denne i media http://www.avisa-st.no/nyheter/article3121572.ece men ikke sikker på om dette er samme. Håper uansett det går bra! Takk til mc'en som vinket 'slakk ned' til meg rett før ulykkesstedet.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Re: MC-ulykker
I helga kjørte jeg E6 mellom Halden og Moss, med ca 100km/h. Så går jeg tom for bensin (tenkte jeg skulle fylle i Halden, men jeg droppet det av en eller annen grunn...), så jeg prøver å sette krana på reserve. På ACE-en min er den plassert noe vanskelig tilgjengelig under låret. Det sitter jeg og fikler, mens jeg glir bortover i 100, finner ikke krana. Farten dropper litt, jeg setter på blinklyset og kjører litt mot veiskulderen for å signalisere trøbbel, men fikler fortsatt i håp om å finne krana og sette i gang uten videre. Finner den fortsatt ikke, bøyer meg litt ned for å se etter, men så bestemmer jeg meg for å stoppe og ordne det på veiskulderen. Løfter hodet, svinger lett over på veiskulderen og tar så vidt i bremsen.Intruder skrev:Ikke lenge en skal være uoppmerksom..
Neste ting jeg husker er at jeg tenkte "Autovernet er litt vel nærme nå". Da var jeg allerede på vei ned. Så hørte jeg lyd av knust glass og tenkte "Å nei, håper ikke det er lykta!". Merkelig hva man tenker på i sånn situasjon. Gled bortover på veiskulderen i flere meter, men en svær støvsky bak meg. Det viste seg at akkurat der jeg bestemte meg for å kjøre av og bremse var veiskulderen dekket av finfint jordstøv og grus, sannsynligvis fra et jorde ved siden av... Opptatt med krana registrerte jeg ikke dette og gikk hue og r*va før jeg visste ordet av det. Det var de 2 sekundene av uoppmerksomhet, mens jeg bøyde hodet for å se etter krana, som var kritiske...
Heldigvis, og ganske så utrolig, ingen skader på meg, bortsett fra ett lite skrubbsår på albuen (eller mer 'carpet burn' fra innsiden av jakka, viktig med ordentlige kjøreklær!) og såret stolthet. Sykkelen mistet en fotpinne, et speil og fikk en liten bulk i tanken og skrubbet litt lakk på forskjermen. Motorbøyle må byttes, det samme må vindskjermen. Må også kjøpe en ny jakke, skinnet på albuen ble slitt helt i stykker, men linninga holdt! Så egentlig ikke så veldig mye skade heller... Men f**n så ergerlig! Og så idiotisk måte å tryne på!
Så satte jeg bensinkrana på reserve, kjørte til nærmeste bensinstasjon og videre til Oslo. Uten høyre fotpinne og venstre speil. Eh, en j*vla bensinkran og 2 sekunders uoppmerksomhet, folkens...
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38877
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: MC-ulykker
Uffda!
Husker jeg leste om Onsløv for vel tre år siden - muligens er det gått enda lenger tid siden det skjedde?
Uansett. Husker jeg leste om at han kjørte av veien, fikk heist opp sykker'n igjen, rettet på det som kunne rettes på og satte seg i salen og kjørte videre og kom seg trygt hjem - tross alt.
Er nok det lureste man gjør etter slike uhell; hive seg på 'hesten' igjen og komme seg videre. Og for noen er dette også nødvendig for å bekjempe snikende frykt for fortsatt kjøring.
Den følelsen må ikke få ta tak og feste seg!
Godt å høre at det gikk såpass bra som det gjorde, jolan. Kunne i verste fall fort endt verre enn det faktisk gjorde. :-)å
Husker jeg leste om Onsløv for vel tre år siden - muligens er det gått enda lenger tid siden det skjedde?
Uansett. Husker jeg leste om at han kjørte av veien, fikk heist opp sykker'n igjen, rettet på det som kunne rettes på og satte seg i salen og kjørte videre og kom seg trygt hjem - tross alt.
Er nok det lureste man gjør etter slike uhell; hive seg på 'hesten' igjen og komme seg videre. Og for noen er dette også nødvendig for å bekjempe snikende frykt for fortsatt kjøring.
Den følelsen må ikke få ta tak og feste seg!
Godt å høre at det gikk såpass bra som det gjorde, jolan. Kunne i verste fall fort endt verre enn det faktisk gjorde. :-)å
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
- Tommern
- Innlegg: 95
- Registrert: 04 okt 2011, 23:51
- Motorsykkelen din: Triumph Street Triple R 675cc 2011mod
- Bosted: Oslo
Re: MC-ulykker
Når jeg leser dette,er jeg glad det gikk bra i går! Var på en flott tur med en passasjer bakpå. Senere glemte jeg å vippe opp fothvilerne til passasjerplassen bak. Gjorde da dette i ettertid i fart. Forresten godt å høre at det gikk såppass bra med deg!
Hvis du ikke bestemmer deg for neste skritt, blir du stående hele livet på et ben!
Re: MC-ulykker
Takk for det :)
Jeg vet ikke hvem jeg skal takke for at det gikk så bra som det gikk... Vanligvis er det jo han deroppe som står for slikt, men jeg føler at jeg har tettere kontakt med ham i kjelleren... Å tryne på motorveien i over-80km/h-hastighet kunne ha endt mye verre enn dette.
Uansett viser det bare at så usannsynlig sammentreff av små detaljer kan gi stort utslag. Jeg kunne ha fylt bensin i Halden, hadde sluppet fikling med krana. Kunne ha kjørt på veiskulderen og stoppet med en gang, 300m fra den støvbelagte strekningen (som sikkert ikke var lengre enn 15-20m). Kunne jo fulgt med på veien istedenfor andre steder, og da bare trillet over støvet og stoppet rett etter.
Nå ha jeg lært: planlegge turen slik at det blir minst mulig forstyrrelser underveis. Nå skal jeg ikke engang vurdere å dra opp glidelåsen på jakka underveis, skal nok gjøre det _før_ take off.
Jeg vet ikke hvem jeg skal takke for at det gikk så bra som det gikk... Vanligvis er det jo han deroppe som står for slikt, men jeg føler at jeg har tettere kontakt med ham i kjelleren... Å tryne på motorveien i over-80km/h-hastighet kunne ha endt mye verre enn dette.
Uansett viser det bare at så usannsynlig sammentreff av små detaljer kan gi stort utslag. Jeg kunne ha fylt bensin i Halden, hadde sluppet fikling med krana. Kunne ha kjørt på veiskulderen og stoppet med en gang, 300m fra den støvbelagte strekningen (som sikkert ikke var lengre enn 15-20m). Kunne jo fulgt med på veien istedenfor andre steder, og da bare trillet over støvet og stoppet rett etter.
Nå ha jeg lært: planlegge turen slik at det blir minst mulig forstyrrelser underveis. Nå skal jeg ikke engang vurdere å dra opp glidelåsen på jakka underveis, skal nok gjøre det _før_ take off.
Re: MC-ulykker
En som har sklidd på grus i Bærum...
http://www.budstikka.no/nyheter/mc-ulyk ... -1.7373633
http://www.budstikka.no/nyheter/mc-ulyk ... -1.7373633
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#
Re: MC-ulykker
http://www.vgtv.no/#!id=53585" onclick="window.open(this.href);return false;
Jøss, 5 stk!
Jøss, 5 stk!
- Intruder
- Innlegg: 8271
- Registrert: 08 des 2008, 10:44
- Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
- Bosted: Brumunddal
Re: MC-ulykker
Grus og oljesøl fra anleggsmaskiner / traktorer er min store skrekk.Dette jævelskapet gjør at
jeg kjører forsiktig,men heller komme fram noen minutter senere enn mange år for tidlig !!
jeg kjører forsiktig,men heller komme fram noen minutter senere enn mange år for tidlig !!
Evig eies kun det tapte !
Nil satis nisi optimum !
http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Nil satis nisi optimum !
http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38877
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: MC-ulykker
Nei, nei, nei!
Motorsyklist (29) omkommet i ulykke... :
Motorsyklist (29) omkommet i ulykke... :
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
- Svolp
- Innlegg: 1703
- Registrert: 30 okt 2009, 16:53
- Motorsykkelen din: kawasaki Versys 650 2008 modell
- Bosted: Stavanger
Re: MC-ulykker
I know... Trist, synd han ikke kunne reddes!AJ skrev:Nei, nei, nei!
Motorsyklist (29) omkommet i ulykke... :
NÅ: Suzuki mauruder VZ 800 1998 Modell
X : Kawasaki Versys 650 2008 modell
X : Kawasaki ZZR1400 2015 Modell
X : Kawasaki ZZR1400 2009 Modell
X : Suzuki GSF650S 2005 Modell
X : Yamaha Virago 125 2002 Modell
X : Kawasaki Versys 650 2008 modell
X : Kawasaki ZZR1400 2015 Modell
X : Kawasaki ZZR1400 2009 Modell
X : Suzuki GSF650S 2005 Modell
X : Yamaha Virago 125 2002 Modell
- Intruder
- Innlegg: 8271
- Registrert: 08 des 2008, 10:44
- Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
- Bosted: Brumunddal
Re: MC-ulykker
Griseri i veibanen...en gjenganger i forbindelse med motorsykkelulykker.. :[-o<
Heretter skal jeg spore opp synderen ved oljesøl i veibanen og gi beskjed til politiet,de sier ihvertfall at de prioriterer dette...likegyldighet og klimaforbrytelser...
Hver eneste ulykke er ei for mye....uansett hvem som har skylda...
Heretter skal jeg spore opp synderen ved oljesøl i veibanen og gi beskjed til politiet,de sier ihvertfall at de prioriterer dette...likegyldighet og klimaforbrytelser...
Hver eneste ulykke er ei for mye....uansett hvem som har skylda...
Evig eies kun det tapte !
Nil satis nisi optimum !
http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Nil satis nisi optimum !
http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
- Crinos
- Innlegg: 2293
- Registrert: 19 feb 2011, 01:24
- Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
- Bosted: Vennesla - Vest Agder
- Kontakt:
Re: MC-ulykker
Har en bekjent som fikk ankelen sin knust i fjor pga oljesøl i veien... Bakhjulet hans skled ut og han havnet i grøfta og sykkelen landet på ankelen hans.. Han håpet lenge på at han kunne kjøre sykkel i år, men har just lagt ut sykkelen sin for salg (ferig restaurert)..
Dessverre ser enn så alt for ofte skilt om oljesøl i veibanen.. Lurer på hva det skyldes, utenom når det kommer fra kolisjoner.
Han som fikk ankelen knust, skled på olje som stammet fra to biler som hadde kolidert der dagen i forveien, og det var ikke blitt ordentlig ryddet/tørket opp.
Dessverre ser enn så alt for ofte skilt om oljesøl i veibanen.. Lurer på hva det skyldes, utenom når det kommer fra kolisjoner.
Han som fikk ankelen knust, skled på olje som stammet fra to biler som hadde kolidert der dagen i forveien, og det var ikke blitt ordentlig ryddet/tørket opp.
“We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom
- Geir
- Innlegg: 810
- Registrert: 29 mar 2009, 01:24
- Motorsykkelen din: -95 XJ 900 Diversion, -82 KZ650SR
- Bosted: Sør for Bergen...
Re: MC-ulykker
Kjørte i en bil - heldigvis gikk det visst noenlunde bra.
http://www.h-avis.no/nyheter/motorsykke ... -1.7382441" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.h-avis.no/nyheter/motorsykke ... -1.7382441" onclick="window.open(this.href);return false;
Geir
1995 Yamaha XJ900 Diversion
1982 Kawasaki KZ650SR D4
-------------------------------------------------------------------------
Hvis du finner feil hos meg kan du bare beholde dem; jeg har mange flere.
1995 Yamaha XJ900 Diversion
1982 Kawasaki KZ650SR D4
-------------------------------------------------------------------------
Hvis du finner feil hos meg kan du bare beholde dem; jeg har mange flere.
- Sprint
- Innlegg: 566
- Registrert: 10 sep 2010, 16:23
- Motorsykkelen din: Triumph-Sprint-95
- Bosted: Karmøy
Re: MC-ulykker
http://www.h-avis.no/nyheter/motorsykke ... -1.7382441" onclick="window.open(this.href);return false;
Heldigvis gikk det bra
Heldigvis gikk det bra
For livets glade gutter går solen aldri ned.