JK's bikerblogg GSX-R 600 "Thea" Liten update

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
fikse
Innlegg: 953
Registrert: 28 apr 2011, 19:48
Motorsykkelen din: ´93Honda NX250, ´86 FZX700, ´87 Honda PX
Sted: Sund, Sotra, vest for Bergen

Re: JK's bikerblogg...

Legg inn av fikse »

Den lappen du har fått nå gir deg rett til å fortsette å øve, på egenhånd :P :p Om ikke du alt er medlem, vil jeg sterkt anbefale et livslangt medlemskap i NMCU. Da får du samtidig "Godt tenkt" og "Full kontroll", 2 fantastiske hefter/bøker, laget av erfarne norske motorsyklister, ment for motorsyklister i alle "faser".

Det jeg har hatt meget god nytte av, er når vi reiser avgårde noen venner sammen, til et lite trafikkert sted med endel krappe svinger, hvor vi bytter på å kjøre og studere den andres kjøreteknikk, og gi tilbakemeldinger til hverandre. Det har jeg lært mye av.

Du har jo noen foreldre du kan få god hjelp av :thumleft

Kos deg!
Livet er en lek: OBS: KTM Sting 125 (1997) kommer snart for salg!

Bent Are Fikse ´93 Honda NX 250 ´86 FZX 700 (US)

JK95
Innlegg: 1081
Registrert: 29 okt 2011, 16:48
Motorsykkelen din: Ducati Streetfighter 1098
Sted: Trondheim

Re: JK's bikerblogg...

Legg inn av JK95 »

fikse skrev:Den lappen du har fått nå gir deg rett til å fortsette å øve, på egenhånd :P :p Om ikke du alt er medlem, vil jeg sterkt anbefale et livslangt medlemskap i NMCU. Da får du samtidig "Godt tenkt" og "Full kontroll", 2 fantastiske hefter/bøker, laget av erfarne norske motorsyklister, ment for motorsyklister i alle "faser".

Det jeg har hatt meget god nytte av, er når vi reiser avgårde noen venner sammen, til et lite trafikkert sted med endel krappe svinger, hvor vi bytter på å kjøre og studere den andres kjøreteknikk, og gi tilbakemeldinger til hverandre. Det har jeg lært mye av.

Du har jo noen foreldre du kan få god hjelp av :thumleft

Kos deg!
Du har så rett, så rett, jeg vet nok selv at jeg har mye å lære enda *mas :doh Men det er så moro å cruise rundt at det skal ikke bli noe problem :mrgreen :mc1 :newbie

Det skal jeg gjøre, takk for tipset :thumleft :prf
Har allerede vært ute en tur med moppevennene mine, og jeg må si, en slik frihetsfølelse :yeyeye :-J Ser allerede frem til kommende harryturer til Sverige med søsteren min og noen venner :prop: :bananas

Brukeravatar
Jacobsen
Innlegg: 218
Registrert: 31 jan 2012, 19:10
Motorsykkelen din: Kawasaki Ninja ZX9R

Re: JK's bikerblogg...

Legg inn av Jacobsen »

Gratulerer med lappen :)

Brukeravatar
XRing
Innlegg: 279
Registrert: 13 feb 2011, 19:57
Motorsykkelen din: Yamaha XJ 600 S 1995
Sted: Bergen

Re: JK's bikerblogg...

Legg inn av XRing »

JK95 skrev:Yes! Sprett colaen! Lappen er sikret! :prop: :lol :prf
Gratulerer!! :bb_p:
Bikes get you through times of no money better than money gets you
through times of no bikes

Brukeravatar
Crinos
Innlegg: 2293
Registrert: 19 feb 2011, 01:24
Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
Sted: Vennesla - Vest Agder
Kontakt:

Re: JK's bikerblogg...

Legg inn av Crinos »

Ser at jeg helt har glemt å grattulere deg.. Må være alderen som sniker seg innpå!

:bb_p: :mc6 :popcrn

Sprett colaen!!
Og velkommen i MC sjåførenes rekker...

Som fikse nevnte, vil jeg også anbefale deg et raskt lite medlemmskap i NMCU.
De jobber iherdig for bedre vilkår for oss motorsyklister, og det er i mine øyne verdt vert eneste øre. (om du da også ser bort i fra at jeg sparer gode penger på forsikringen via et lite årskontigent).
We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom

JK95
Innlegg: 1081
Registrert: 29 okt 2011, 16:48
Motorsykkelen din: Ducati Streetfighter 1098
Sted: Trondheim

Re: JK's bikerblogg... Treningen er i gang

Legg inn av JK95 »

Som overskiften sier, nå skal det trenes dvs kjøres :prop: Har vært ute for tredje gang på de tre dagene jeg har hatt muligheten no :knegg Riktig nok bare en tur til bestemor med lillebror bakpå, mest pga at formen ikke er helt tipp topp :mk

De to forbigåtte dagene har det gått i cruiseing sammen med noen venner på mopper, og i går var også "lillesøster" på honda cbr med :D Fantastisk å se henne igjen, hun bor dessverre i trondheim, så det har med å bli en uke eller to mellom hver gang jeg ser henne :sorry
Men gud så morsomt når vi vrir høyrehånd og Tempoene forsvinner der bak et sted... :lol :prop: ...før vi slakker ned og venter på dem riktignok :prf

Sier bare som en oppsummering, livet er herligt! :prf :knegg

JK95
Innlegg: 1081
Registrert: 29 okt 2011, 16:48
Motorsykkelen din: Ducati Streetfighter 1098
Sted: Trondheim

Re: JK's bikerblogg... Trenger hjelp

Legg inn av JK95 »

Da er det en uke siden oppkjøring, og milene ruller på :prop: Sykkelen er god å kjøre, både med og uten passasjer, men jeg har noen små komplekser med den :-k :-k Hører Pollti er Hysesang-eggsperten? Alle kan selvsagt komme med sine meninger :prf ;-)

Det har seg slik at den ikke klarer å gå over 100 km/t , hvilket jeg synes er for lite når sommer og harryturer til sverige nærmer seg :scratch Jeg har sett videoer av tilsvarende sykler nå 130+, og kan ikke forstå hvorfor min da gir etter på 100 :dontknow
Noen forslag?

http://www.youtube.com/watch?v=rIg_ucjjfRs" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.youtube.com/watch?v=h8V7aUD5s4Q" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
fikse
Innlegg: 953
Registrert: 28 apr 2011, 19:48
Motorsykkelen din: ´93Honda NX250, ´86 FZX700, ´87 Honda PX
Sted: Sund, Sotra, vest for Bergen

Re: JK's bikerblogg... Trenger hjelp

Legg inn av fikse »

JK95 skrev:Da er det en uke siden oppkjøring, og milene ruller på :prop: Sykkelen er god å kjøre, både med og uten passasjer, men jeg har noen små komplekser med den :-k :-k Hører Pollti er Hysesang-eggsperten? Alle kan selvsagt komme med sine meninger :prf ;-)

Det har seg slik at den ikke klarer å gå over 100 km/t , hvilket jeg synes er for lite når sommer og harryturer til sverige nærmer seg :scratch Jeg har sett videoer av tilsvarende sykler nå 130+, og kan ikke forstå hvorfor min da gir etter på 100 :dontknow
Noen forslag?

http://www.youtube.com/watch?v=rIg_ucjjfRs" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.youtube.com/watch?v=h8V7aUD5s4Q" onclick="window.open(this.href);return false;
Er vel ikke helt umulig at det er et noe "trangt" originalt eksos? Ser han ene du lenket til, hadde byttet eksosen. Er det forgasser eller innsprøytning på sykkelen? Katalysator? Lambdasonde?må du gjøre mer enn bare å bytte eksos. Da må du også dyse opp gasseren.
Er det ikke lambdasonde (en føler på eksosen, som sjekker forbrenning. Det er denne som styrer blandingen) så
Er service overholdt? Greie oljer og slikt?
Går den kvikt opp i 100, men kommer bare ikke videre? Kan det virke som at du har mer kraft, men ikke du mangler et gir for å få mer fart? Da kan det jo være en tanke å endre størrelsen på drev(ene).

Bare et par tanker. Det kan være mye annet som gjør dette.. :-)
Livet er en lek: OBS: KTM Sting 125 (1997) kommer snart for salg!

Bent Are Fikse ´93 Honda NX 250 ´86 FZX 700 (US)

JK95
Innlegg: 1081
Registrert: 29 okt 2011, 16:48
Motorsykkelen din: Ducati Streetfighter 1098
Sted: Trondheim

Re: JK's bikerblogg... Trenger hjelp

Legg inn av JK95 »

fikse skrev:
JK95 skrev:Da er det en uke siden oppkjøring, og milene ruller på :prop: Sykkelen er god å kjøre, både med og uten passasjer, men jeg har noen små komplekser med den :-k :-k Hører Pollti er Hysesang-eggsperten? Alle kan selvsagt komme med sine meninger :prf ;-)

Det har seg slik at den ikke klarer å gå over 100 km/t , hvilket jeg synes er for lite når sommer og harryturer til sverige nærmer seg :scratch Jeg har sett videoer av tilsvarende sykler nå 130+, og kan ikke forstå hvorfor min da gir etter på 100 :dontknow
Noen forslag?

http://www.youtube.com/watch?v=rIg_ucjjfRs" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.youtube.com/watch?v=h8V7aUD5s4Q" onclick="window.open(this.href);return false;
Er vel ikke helt umulig at det er et noe "trangt" originalt eksos? Ser han ene du lenket til, hadde byttet eksosen. Er det forgasser eller innsprøytning på sykkelen? Katalysator? Lambdasonde?må du gjøre mer enn bare å bytte eksos. Da må du også dyse opp gasseren.
Er det ikke lambdasonde (en føler på eksosen, som sjekker forbrenning. Det er denne som styrer blandingen) så
Er service overholdt? Greie oljer og slikt?
Går den kvikt opp i 100, men kommer bare ikke videre? Kan det virke som at du har mer kraft, men ikke du mangler et gir for å få mer fart? Da kan det jo være en tanke å endre størrelsen på drev(ene).

Bare et par tanker. Det kan være mye annet som gjør dette.. :-)
Kan være eksos, men at det har så mye å si tror jeg ikke :[-(
Mulig katalysator, men ikke lambdasonde, er forgassere på sykkelen ;-) Tror jeg må endre drevene, da jeg er nesten oppe i rødmarkering ved 100 km/t :-k Tror ikke jeg har så mye kraft å gå på, men en kan jo håpe :[-o<
Blir det ikke dyrt med dyser og drev og slikt? Vet at eksos fort blir 2500+++ :sk? :sk?

Brukeravatar
Crinos
Innlegg: 2293
Registrert: 19 feb 2011, 01:24
Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
Sted: Vennesla - Vest Agder
Kontakt:

Re: JK's bikerblogg...

Legg inn av Crinos »

Om du er oppe på rødlinja ved 100km/t, så er det enten et gir som mangler, eller en kombinasjon av en en rekke andre inngrep som gjør at du kan oppnå 130+ km/t.

Trang eksos kan ha mye å si. Om orginalt eksosanlegg virker restriktivt mot motoren så vil du jo der får en del effekt med å bytte anlegg.

Uansett hva du gjør, så vil det koste penger, men å bytte drevet bak til et med litt mindre tagger på er nok den rimeligste løsningen. (men det vil påvirke utligningen og akselrasjonen).

Jeg på min sykkel har drevet om, slik at jeg har en bøs aks opp til 140 km/t (til Harley å være).. Etter 140 km/t skjer det svært lite og rødlinja er faretruende nære på 5giret..
We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom

JK95
Innlegg: 1081
Registrert: 29 okt 2011, 16:48
Motorsykkelen din: Ducati Streetfighter 1098
Sted: Trondheim

Re: JK's bikerblogg...

Legg inn av JK95 »

Skulle jo gjerne hatt et gir ekstra, men er dessverre ikke mulig :sk? Men jeg skal se lit på saken, så kommer det en oppdatering når det skjer noe ;-)

Brukeravatar
Snikkeren
Innlegg: 4964
Registrert: 02 jul 2010, 14:03
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
Sted: Ørsta

Re: JK's bikerblogg...

Legg inn av Snikkeren »

Med original dreving, så skal du i følge http://www.gearingcommander.com" onclick="window.open(this.href);return false; ha en toppfart på 113 km/t.

http://www.gearingcommander.com" onclick="window.open(this.href);return false; kan du se hva hastigheten blir når du drever om.

Du vil forresten ligge på ca 9400 omdreininger i 100 km/t med original dreving.
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;

KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985

JK95
Innlegg: 1081
Registrert: 29 okt 2011, 16:48
Motorsykkelen din: Ducati Streetfighter 1098
Sted: Trondheim

Re: JK's bikerblogg...

Legg inn av JK95 »

Da var jeg tilbake :vs Har vært mye kjøring og ellers jobb, så vært lite aktiv på forumet den siste tia :-# Sykkelen går, service ble utført like etter oppkjøring, og utenom det kjøres det så lenge det finnes bensinpenger og nogenlunde bra vær :prop: :knegg
Har også prøvd en venns sykkel, og må innrømme at min er litt lat, mulig det har med vekt å gjøre? :scratch Min er jo 150 kilo, kontra husquarnaens 120, pluss at hans drar mye tidligere enn min, min er slapp før 7000 :-k Samtidig vil jeg gjøre noen små endringer på utseende, vurderer hvite blinkers og baklykt, svartlakka felger og mulig ledlys under :P :p :lol
Noen meninger?

JK95
Innlegg: 1081
Registrert: 29 okt 2011, 16:48
Motorsykkelen din: Ducati Streetfighter 1098
Sted: Trondheim

Re: JK's bikerblogg...

Legg inn av JK95 »

Da var det på tide med en liten update :vs Jeg har nå startet på VG2 Automasjon på Ladejarlen VGS i Trondheim :-) All denne elektroen blir hard for en som bare har gått mekk, og ikke hadde store elektrolærdommen :/ Men det kommer seg sikkert :[-o< Klossen min går enda, har hatt noen velt( :sorry :redface ) men den funker :prf Det eneste som plager meg er mangel på drag under 6000, og en toppfart på "bare" 110 :sk? Men kjøringen går bra :thumleft :prop:

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 7002
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: JK's bikerblogg...

Legg inn av Jompa »

Lurt valg du har gjort vedr utdanning.
Med automasjon har du tusen jobbmuligheter og drøssevis av muligheter hvis du tenker videre utdanning.
Med "bare" mekk blir det ganske begrenset.
Hilsen en som "bare" har mekk.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Svar