JK's bikerblogg GSX-R 600 "Thea" Liten update
- fikse
- Innlegg: 953
- Registrert: 28 apr 2011, 19:48
- Motorsykkelen din: ´93Honda NX250, ´86 FZX700, ´87 Honda PX
- Bosted: Sund, Sotra, vest for Bergen
Re: JK's bikerblogg...
Den lappen du har fått nå gir deg rett til å fortsette å øve, på egenhånd Om ikke du alt er medlem, vil jeg sterkt anbefale et livslangt medlemskap i NMCU. Da får du samtidig "Godt tenkt" og "Full kontroll", 2 fantastiske hefter/bøker, laget av erfarne norske motorsyklister, ment for motorsyklister i alle "faser".
Det jeg har hatt meget god nytte av, er når vi reiser avgårde noen venner sammen, til et lite trafikkert sted med endel krappe svinger, hvor vi bytter på å kjøre og studere den andres kjøreteknikk, og gi tilbakemeldinger til hverandre. Det har jeg lært mye av.
Du har jo noen foreldre du kan få god hjelp av
Kos deg!
Det jeg har hatt meget god nytte av, er når vi reiser avgårde noen venner sammen, til et lite trafikkert sted med endel krappe svinger, hvor vi bytter på å kjøre og studere den andres kjøreteknikk, og gi tilbakemeldinger til hverandre. Det har jeg lært mye av.
Du har jo noen foreldre du kan få god hjelp av
Kos deg!
Livet er en lek: OBS: KTM Sting 125 (1997) kommer snart for salg!
Bent Are Fikse ´93 Honda NX 250 ´86 FZX 700 (US)
Bent Are Fikse ´93 Honda NX 250 ´86 FZX 700 (US)
-
- Innlegg: 1081
- Registrert: 29 okt 2011, 16:48
- Motorsykkelen din: Ducati Streetfighter 1098
- Bosted: Trondheim
Re: JK's bikerblogg...
Du har så rett, så rett, jeg vet nok selv at jeg har mye å lære enda Men det er så moro å cruise rundt at det skal ikke bli noe problemfikse skrev:Den lappen du har fått nå gir deg rett til å fortsette å øve, på egenhånd Om ikke du alt er medlem, vil jeg sterkt anbefale et livslangt medlemskap i NMCU. Da får du samtidig "Godt tenkt" og "Full kontroll", 2 fantastiske hefter/bøker, laget av erfarne norske motorsyklister, ment for motorsyklister i alle "faser".
Det jeg har hatt meget god nytte av, er når vi reiser avgårde noen venner sammen, til et lite trafikkert sted med endel krappe svinger, hvor vi bytter på å kjøre og studere den andres kjøreteknikk, og gi tilbakemeldinger til hverandre. Det har jeg lært mye av.
Du har jo noen foreldre du kan få god hjelp av
Kos deg!
Det skal jeg gjøre, takk for tipset
Har allerede vært ute en tur med moppevennene mine, og jeg må si, en slik frihetsfølelse Ser allerede frem til kommende harryturer til Sverige med søsteren min og noen venner
Re: JK's bikerblogg...
Gratulerer med lappen :)
- XRing
- Innlegg: 279
- Registrert: 13 feb 2011, 19:57
- Motorsykkelen din: Yamaha XJ 600 S 1995
- Bosted: Bergen
Re: JK's bikerblogg...
Gratulerer!!JK95 skrev:Yes! Sprett colaen! Lappen er sikret!
Bikes get you through times of no money better than money gets you
through times of no bikes
through times of no bikes
- Crinos
- Innlegg: 2293
- Registrert: 19 feb 2011, 01:24
- Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
- Bosted: Vennesla - Vest Agder
- Kontakt:
Re: JK's bikerblogg...
Ser at jeg helt har glemt å grattulere deg.. Må være alderen som sniker seg innpå!
Sprett colaen!!
Og velkommen i MC sjåførenes rekker...
Som fikse nevnte, vil jeg også anbefale deg et raskt lite medlemmskap i NMCU.
De jobber iherdig for bedre vilkår for oss motorsyklister, og det er i mine øyne verdt vert eneste øre. (om du da også ser bort i fra at jeg sparer gode penger på forsikringen via et lite årskontigent).
Sprett colaen!!
Og velkommen i MC sjåførenes rekker...
Som fikse nevnte, vil jeg også anbefale deg et raskt lite medlemmskap i NMCU.
De jobber iherdig for bedre vilkår for oss motorsyklister, og det er i mine øyne verdt vert eneste øre. (om du da også ser bort i fra at jeg sparer gode penger på forsikringen via et lite årskontigent).
“We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom
-
- Innlegg: 1081
- Registrert: 29 okt 2011, 16:48
- Motorsykkelen din: Ducati Streetfighter 1098
- Bosted: Trondheim
Re: JK's bikerblogg... Treningen er i gang
Som overskiften sier, nå skal det trenes dvs kjøres Har vært ute for tredje gang på de tre dagene jeg har hatt muligheten no Riktig nok bare en tur til bestemor med lillebror bakpå, mest pga at formen ikke er helt tipp topp
De to forbigåtte dagene har det gått i cruiseing sammen med noen venner på mopper, og i går var også "lillesøster" på honda cbr med Fantastisk å se henne igjen, hun bor dessverre i trondheim, så det har med å bli en uke eller to mellom hver gang jeg ser henne
Men gud så morsomt når vi vrir høyrehånd og Tempoene forsvinner der bak et sted... ...før vi slakker ned og venter på dem riktignok
Sier bare som en oppsummering, livet er herligt!
De to forbigåtte dagene har det gått i cruiseing sammen med noen venner på mopper, og i går var også "lillesøster" på honda cbr med Fantastisk å se henne igjen, hun bor dessverre i trondheim, så det har med å bli en uke eller to mellom hver gang jeg ser henne
Men gud så morsomt når vi vrir høyrehånd og Tempoene forsvinner der bak et sted... ...før vi slakker ned og venter på dem riktignok
Sier bare som en oppsummering, livet er herligt!
-
- Innlegg: 1081
- Registrert: 29 okt 2011, 16:48
- Motorsykkelen din: Ducati Streetfighter 1098
- Bosted: Trondheim
Re: JK's bikerblogg... Trenger hjelp
Da er det en uke siden oppkjøring, og milene ruller på Sykkelen er god å kjøre, både med og uten passasjer, men jeg har noen små komplekser med den Hører Pollti er Hysesang-eggsperten? Alle kan selvsagt komme med sine meninger
Det har seg slik at den ikke klarer å gå over 100 km/t , hvilket jeg synes er for lite når sommer og harryturer til sverige nærmer seg Jeg har sett videoer av tilsvarende sykler nå 130+, og kan ikke forstå hvorfor min da gir etter på 100
Noen forslag?
http://www.youtube.com/watch?v=rIg_ucjjfRs" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.youtube.com/watch?v=h8V7aUD5s4Q" onclick="window.open(this.href);return false;
Det har seg slik at den ikke klarer å gå over 100 km/t , hvilket jeg synes er for lite når sommer og harryturer til sverige nærmer seg Jeg har sett videoer av tilsvarende sykler nå 130+, og kan ikke forstå hvorfor min da gir etter på 100
Noen forslag?
http://www.youtube.com/watch?v=rIg_ucjjfRs" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.youtube.com/watch?v=h8V7aUD5s4Q" onclick="window.open(this.href);return false;
- fikse
- Innlegg: 953
- Registrert: 28 apr 2011, 19:48
- Motorsykkelen din: ´93Honda NX250, ´86 FZX700, ´87 Honda PX
- Bosted: Sund, Sotra, vest for Bergen
Re: JK's bikerblogg... Trenger hjelp
Er vel ikke helt umulig at det er et noe "trangt" originalt eksos? Ser han ene du lenket til, hadde byttet eksosen. Er det forgasser eller innsprøytning på sykkelen? Katalysator? Lambdasonde?må du gjøre mer enn bare å bytte eksos. Da må du også dyse opp gasseren.JK95 skrev:Da er det en uke siden oppkjøring, og milene ruller på Sykkelen er god å kjøre, både med og uten passasjer, men jeg har noen små komplekser med den Hører Pollti er Hysesang-eggsperten? Alle kan selvsagt komme med sine meninger
Det har seg slik at den ikke klarer å gå over 100 km/t , hvilket jeg synes er for lite når sommer og harryturer til sverige nærmer seg Jeg har sett videoer av tilsvarende sykler nå 130+, og kan ikke forstå hvorfor min da gir etter på 100
Noen forslag?
http://www.youtube.com/watch?v=rIg_ucjjfRs" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.youtube.com/watch?v=h8V7aUD5s4Q" onclick="window.open(this.href);return false;
Er det ikke lambdasonde (en føler på eksosen, som sjekker forbrenning. Det er denne som styrer blandingen) så
Er service overholdt? Greie oljer og slikt?
Går den kvikt opp i 100, men kommer bare ikke videre? Kan det virke som at du har mer kraft, men ikke du mangler et gir for å få mer fart? Da kan det jo være en tanke å endre størrelsen på drev(ene).
Bare et par tanker. Det kan være mye annet som gjør dette.. :-)
Livet er en lek: OBS: KTM Sting 125 (1997) kommer snart for salg!
Bent Are Fikse ´93 Honda NX 250 ´86 FZX 700 (US)
Bent Are Fikse ´93 Honda NX 250 ´86 FZX 700 (US)
-
- Innlegg: 1081
- Registrert: 29 okt 2011, 16:48
- Motorsykkelen din: Ducati Streetfighter 1098
- Bosted: Trondheim
Re: JK's bikerblogg... Trenger hjelp
Kan være eksos, men at det har så mye å si tror jeg ikkefikse skrev:Er vel ikke helt umulig at det er et noe "trangt" originalt eksos? Ser han ene du lenket til, hadde byttet eksosen. Er det forgasser eller innsprøytning på sykkelen? Katalysator? Lambdasonde?må du gjøre mer enn bare å bytte eksos. Da må du også dyse opp gasseren.JK95 skrev:Da er det en uke siden oppkjøring, og milene ruller på Sykkelen er god å kjøre, både med og uten passasjer, men jeg har noen små komplekser med den Hører Pollti er Hysesang-eggsperten? Alle kan selvsagt komme med sine meninger
Det har seg slik at den ikke klarer å gå over 100 km/t , hvilket jeg synes er for lite når sommer og harryturer til sverige nærmer seg Jeg har sett videoer av tilsvarende sykler nå 130+, og kan ikke forstå hvorfor min da gir etter på 100
Noen forslag?
http://www.youtube.com/watch?v=rIg_ucjjfRs" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.youtube.com/watch?v=h8V7aUD5s4Q" onclick="window.open(this.href);return false;
Er det ikke lambdasonde (en føler på eksosen, som sjekker forbrenning. Det er denne som styrer blandingen) så
Er service overholdt? Greie oljer og slikt?
Går den kvikt opp i 100, men kommer bare ikke videre? Kan det virke som at du har mer kraft, men ikke du mangler et gir for å få mer fart? Da kan det jo være en tanke å endre størrelsen på drev(ene).
Bare et par tanker. Det kan være mye annet som gjør dette.. :-)
Mulig katalysator, men ikke lambdasonde, er forgassere på sykkelen Tror jeg må endre drevene, da jeg er nesten oppe i rødmarkering ved 100 km/t Tror ikke jeg har så mye kraft å gå på, men en kan jo håpe :[-o<
Blir det ikke dyrt med dyser og drev og slikt? Vet at eksos fort blir 2500+++
- Crinos
- Innlegg: 2293
- Registrert: 19 feb 2011, 01:24
- Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
- Bosted: Vennesla - Vest Agder
- Kontakt:
Re: JK's bikerblogg...
Om du er oppe på rødlinja ved 100km/t, så er det enten et gir som mangler, eller en kombinasjon av en en rekke andre inngrep som gjør at du kan oppnå 130+ km/t.
Trang eksos kan ha mye å si. Om orginalt eksosanlegg virker restriktivt mot motoren så vil du jo der får en del effekt med å bytte anlegg.
Uansett hva du gjør, så vil det koste penger, men å bytte drevet bak til et med litt mindre tagger på er nok den rimeligste løsningen. (men det vil påvirke utligningen og akselrasjonen).
Jeg på min sykkel har drevet om, slik at jeg har en bøs aks opp til 140 km/t (til Harley å være).. Etter 140 km/t skjer det svært lite og rødlinja er faretruende nære på 5giret..
Trang eksos kan ha mye å si. Om orginalt eksosanlegg virker restriktivt mot motoren så vil du jo der får en del effekt med å bytte anlegg.
Uansett hva du gjør, så vil det koste penger, men å bytte drevet bak til et med litt mindre tagger på er nok den rimeligste løsningen. (men det vil påvirke utligningen og akselrasjonen).
Jeg på min sykkel har drevet om, slik at jeg har en bøs aks opp til 140 km/t (til Harley å være).. Etter 140 km/t skjer det svært lite og rødlinja er faretruende nære på 5giret..
“We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom
-
- Innlegg: 1081
- Registrert: 29 okt 2011, 16:48
- Motorsykkelen din: Ducati Streetfighter 1098
- Bosted: Trondheim
Re: JK's bikerblogg...
Skulle jo gjerne hatt et gir ekstra, men er dessverre ikke mulig Men jeg skal se lit på saken, så kommer det en oppdatering når det skjer noe
- Snikkeren
- Innlegg: 4964
- Registrert: 02 jul 2010, 14:03
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
- Bosted: Ørsta
Re: JK's bikerblogg...
Med original dreving, så skal du i følge http://www.gearingcommander.com" onclick="window.open(this.href);return false; ha en toppfart på 113 km/t.
På http://www.gearingcommander.com" onclick="window.open(this.href);return false; kan du se hva hastigheten blir når du drever om.
Du vil forresten ligge på ca 9400 omdreininger i 100 km/t med original dreving.
På http://www.gearingcommander.com" onclick="window.open(this.href);return false; kan du se hva hastigheten blir når du drever om.
Du vil forresten ligge på ca 9400 omdreininger i 100 km/t med original dreving.
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;
KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985
KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985
-
- Innlegg: 1081
- Registrert: 29 okt 2011, 16:48
- Motorsykkelen din: Ducati Streetfighter 1098
- Bosted: Trondheim
Re: JK's bikerblogg...
Da var jeg tilbake Har vært mye kjøring og ellers jobb, så vært lite aktiv på forumet den siste tia :-# Sykkelen går, service ble utført like etter oppkjøring, og utenom det kjøres det så lenge det finnes bensinpenger og nogenlunde bra vær
Har også prøvd en venns sykkel, og må innrømme at min er litt lat, mulig det har med vekt å gjøre? Min er jo 150 kilo, kontra husquarnaens 120, pluss at hans drar mye tidligere enn min, min er slapp før 7000 Samtidig vil jeg gjøre noen små endringer på utseende, vurderer hvite blinkers og baklykt, svartlakka felger og mulig ledlys under
Noen meninger?
Har også prøvd en venns sykkel, og må innrømme at min er litt lat, mulig det har med vekt å gjøre? Min er jo 150 kilo, kontra husquarnaens 120, pluss at hans drar mye tidligere enn min, min er slapp før 7000 Samtidig vil jeg gjøre noen små endringer på utseende, vurderer hvite blinkers og baklykt, svartlakka felger og mulig ledlys under
Noen meninger?
-
- Innlegg: 1081
- Registrert: 29 okt 2011, 16:48
- Motorsykkelen din: Ducati Streetfighter 1098
- Bosted: Trondheim
Re: JK's bikerblogg...
Da var det på tide med en liten update Jeg har nå startet på VG2 Automasjon på Ladejarlen VGS i Trondheim :-) All denne elektroen blir hard for en som bare har gått mekk, og ikke hadde store elektrolærdommen :/ Men det kommer seg sikkert :[-o< Klossen min går enda, har hatt noen velt( ) men den funker Det eneste som plager meg er mangel på drag under 6000, og en toppfart på "bare" 110 Men kjøringen går bra
- Jompa
- Moderator
- Innlegg: 7101
- Registrert: 08 jan 2011, 14:52
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
- Bosted: Alta
Re: JK's bikerblogg...
Lurt valg du har gjort vedr utdanning.
Med automasjon har du tusen jobbmuligheter og drøssevis av muligheter hvis du tenker videre utdanning.
Med "bare" mekk blir det ganske begrenset.
Hilsen en som "bare" har mekk.
Med automasjon har du tusen jobbmuligheter og drøssevis av muligheter hvis du tenker videre utdanning.
Med "bare" mekk blir det ganske begrenset.
Hilsen en som "bare" har mekk.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.