Hvordan vet jeg hva slags kjølevæske jeg skal velge til BengaWingen?
Etter ratificationen der deler av motoren ble malt, har den fått en tendens til å bli skremmende varm ved bykjøring!
Tenker jeg i riktig bane når jeg mener en bedre kjølevæske vil hjelpe på problemet?
Velge riktig kjølevæske
- Bjønnavind
- Motorsykkelen din: 1981 Honda CB900 Custom
-
- Motorsykkelen din: yamaha tdm 900 04, Honda cb 750 f 83
Re: Velge riktig kjølevæske
finns vel ikkje god, eller dårleg kjølevæske. Men finns ny og gammel :-) . Er det lenge siden den ble skiftet, er det nok væske, termostaten åpner nok, viften virker ?Bjønnavind skrev:Hvordan vet jeg hva slags kjølevæske jeg skal velge til BengaWingen?
Etter ratificationen der deler av motoren ble malt, har den fått en tendens til å bli skremmende varm ved bykjøring!
Tenker jeg i riktig bane når jeg mener en bedre kjølevæske vil hjelpe på problemet?
-
- Motorsykkelen din: yamaha tdm 900 04, Honda cb 750 f 83
Glemte type kjølevæske, spørst kas motor du har. aluminium,støpejern . finns rød,gul.grønn,blå, lilla farge på div fabrikat. ring Honda, eller stikk inn på en vetig benstasinstasjon( der kan di slå opp i div kataloger slik att du får rett type)
hvor varm blir den da?? en ny kjølevæske kjøler ikke no bbedre....
men lest en gang at du får en væske som skal holde litt kaldere temp... men vet ikke...
men lest en gang at du får en væske som skal holde litt kaldere temp... men vet ikke...
one wheel up??
Kawasaki Ninja ZX7R Fahrer!!
http://www.7is7.com/otto/countdown.html ... tdown%20To" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.7is7.com/otto/countdown.html ... tdown%20To" onclick="window.open(this.href);return false;
La vær å kjøre i byen da vel ?
eller slå på airconditionet....da går vel vifta kontinuelig?
one wheel up??
- fikse
- Motorsykkelen din: ´93Honda NX250, ´86 FZX700, ´87 Honda PX
Royal Purple sin løsning. Har ikke prøvd den selv, men den sies å være god.
QMI sin løsning. Denne har jeg brukt på en gammel Toyota som nektet å slutte å ruste i kjølesystemet. Denne fikk den til å slutte med slikt tull
QMI sin løsning. Denne har jeg brukt på en gammel Toyota som nektet å slutte å ruste i kjølesystemet. Denne fikk den til å slutte med slikt tull
Livet er en lek: OBS: KTM Sting 125 (1997) kommer snart for salg!
Bent Are Fikse ´93 Honda NX 250 ´86 FZX 700 (US)
- KrankenWagen
- Motorsykkelen din: Kawasaki Z1000R, Z1000J, ZX7R
Før du gjør noe helt unødvendig, gjør det som skal gjøres.
Nemlig spyl hele systemet rent med vann og fyll opp med ny kjølevæske. Kjølevæske skal skiftes regelmessig, og hvis det er lenge siden får du slike problemer med engang motoren må jobbe litt varmere.
HER er litt om skifte på Goldwing.
Skulle forbause meg mye om du ikke kan bruke denne:
Nemlig spyl hele systemet rent med vann og fyll opp med ny kjølevæske. Kjølevæske skal skiftes regelmessig, og hvis det er lenge siden får du slike problemer med engang motoren må jobbe litt varmere.
HER er litt om skifte på Goldwing.
Skulle forbause meg mye om du ikke kan bruke denne:
- fikse
- Motorsykkelen din: ´93Honda NX250, ´86 FZX700, ´87 Honda PX
Forøvrig kan du fint bruke _litt_ oppvaskmaskinrens (pulver) til å rengjøre systemet med. Det løsner det meste som skal løsne, og ødelegger intet, så lenge du sørger for å spyle skikkelig gjennom etterpå.
Livet er en lek: OBS: KTM Sting 125 (1997) kommer snart for salg!