Agnus Dei - Eller rett og slett Crinos sine skriblerier.

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Crinos
Innlegg: 2293
Registrert: 19 feb 2011, 01:24
Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
Sted: Vennesla - Vest Agder
Kontakt:

Re: Agnus Dei - Eller rett og slett Crinos sine skriblerier.

Legg inn av Crinos »

Ja kom jeg til skade for å bestille noen av delene fra Joker JX :)

Bilde
og Throttle housing
Bilde
Devicen til høyre er for to gasswire som jeg har.
We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom

Brukeravatar
Crinos
Innlegg: 2293
Registrert: 19 feb 2011, 01:24
Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
Sted: Vennesla - Vest Agder
Kontakt:

Re: Agnus Dei - Eller rett og slett Crinos sine skriblerier.

Legg inn av Crinos »

Hadden en frisk tur til jobb i dag på 2 hjul.. Klarte ikke å la være da minsten ønsket å være hjemme i stedet for barnehagen...

http://g.co/maps/mxaf4" onclick="window.open(this.href);return false;
Det ble den veien, og ikke via Birkeland. Der er det fremdeles strekninger med litt snø i veien og det er MYE grus. Spesielt strekningen mellom Samkom (A) og Birkeland er svært dårlig med telehiv ut av de villeste prolaps-fremkallere og en gennerell dårlig veistandard.

Kom til kontoret for snart 30 minutter siden og jeg har fremdeles litt "frost" i meg... 5 mil i 2-6 grader i ca 100km/t. Men det var virkelig verd det ja! ;e
We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom

Brukeravatar
Crinos
Innlegg: 2293
Registrert: 19 feb 2011, 01:24
Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
Sted: Vennesla - Vest Agder
Kontakt:

Re: Agnus Dei - Eller rett og slett Crinos sine skriblerier.

Legg inn av Crinos »

Hadde meg en tur på sykkelen her for litt siden og hørte en lyd jeg ikke likte.. Det hørtes ut som om primær kjedet var slakt, og slo imot primærkassa...
Ser ca slik ut inni.
Bilde
Jeg trodde det var kjedestrammeren som enten var for løs, eller hadde løsnet helt..

Da jeg åpnet inspeksjons hullet, så det hele veldig rart ut.. For jeg kunne ikke finne kjede strammeren... Kun holderen stod igjen.

Så jeg fjernet hele primær dekselet like så godt, og da fikk jeg meg et lite sjokk.. Kjedet var i "fri flyt". Dvs ingen ting som strammet det opp, og det som en gang hadde vert en kjedestrammer.. Det var to smelta plastikk biter og MASSE plastikkspon... Heldigvis er det ingenting som har tatt skade, annet enn at kjedet har blitt litt mer slitt på ytterkanten en beregnet.... Rart. :scratch
We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom

joo
Innlegg: 1334
Registrert: 26 okt 2011, 19:25
Motorsykkelen din: '

Re: Agnus Dei - Eller rett og slett Crinos sine skriblerier.

Legg inn av joo »

Crinos skrev: For jeg kunne ikke finne kjede strammeren... Kun holderen stod igjen. :scratch
OI!
Bra det ser ut til å ha gått forholdsvis bra :[-o<
Men do not quit playing because they grow old,
they grow old because they quit playing...

Brukeravatar
Northman
Innlegg: 449
Registrert: 28 des 2011, 13:47
Motorsykkelen din: 99 mod R1

Re: Agnus Dei - Eller rett og slett Crinos sine skriblerier.

Legg inn av Northman »

Auda! Godt du oppdaget det før det gikk galt. Litt flaks i uflaksen er aldri feil :)
It is better to exist unknown to the law.

TBI81
Innlegg: 1899
Registrert: 01 mai 2010, 14:52
Motorsykkelen din: Ja

Re: Agnus Dei - Eller rett og slett Crinos sine skriblerier.

Legg inn av TBI81 »

Kjipern! Men forsåvidt heldig med den da! Ser for meg betraktelig værre scenarier hadde du ikke oppdaget det .. Lurer på hva som har skjedd da.

Brukeravatar
Crinos
Innlegg: 2293
Registrert: 19 feb 2011, 01:24
Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
Sted: Vennesla - Vest Agder
Kontakt:

Re: Agnus Dei - Eller rett og slett Crinos sine skriblerier.

Legg inn av Crinos »

Jeg tror nok at kun det verste som kan skje om primærkjedet ryker er at clutch kurven går i knas og alt som er montert på drivarmen inn til gearkassa må byttes.. Tror ikke det ville ha forutsaket en låsning av bakhjulet.. Men.. HELDIGVIS var det ikke noe jeg fant ut av på den "intresange" måten...

Bestilte ny kjede sko fra CBP på fredag morgen, og lørdag klokken 13 var postbilen og levert den...
Monterte den, og smørte opp med litt ekstra olje før oppstart...

I tillegg åpnet jeg potta og bytta ull.. Jeg har følt i år at den har bråkt betraktelig mer enn hva den gjorde i fjor, og joda... Se bildene..

Dette er gammelt ull... Dvs byttet helt i gebynnelsen av sesongen 2011.
Bilde

og dette er nylagt pottesau :p
Bilde

Lyden ble betydelig dypere, og mer snerten.. Hørtes nesten litt "sinna" ut... Men tviler fremdeles på at den vil passere en lydtest.. :(
Må vell finne frem noen rør med lydfeller i...

Tok meg en god kjøretur i går, og ble inspirert av all tennveska, grillkull og ellers lukten av grillmat rundt forbi i distriktet... Parkerte mopeden i garasjen, kommanderte kjerringa og venninna som var påbesøk til å handle grillfor på butikken, mens jeg gjorde klar grillen og tilbehøret!!! Nom nom.. Fantastisk dag i mars måned! :thumleft
We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom

Brukeravatar
Crinos
Innlegg: 2293
Registrert: 19 feb 2011, 01:24
Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
Sted: Vennesla - Vest Agder
Kontakt:

Re: Agnus Dei - Eller rett og slett Crinos sine skriblerier.

Legg inn av Crinos »

Jeg sprakk på et ContourGPS kamera, siden de var på tilbud på Elkjøp for 1.600,- :thumleft
Ladet det på kontoret, og tok noe video på veien hjem..
Brukte mobilen som viewfinder og satte fast kameraet i nakkestøtten på passasjersetet.
Intensjonen var mest for å se hvordan den tok opp lyd (veldig imponert, men kan bli spennende med vindstøy), og hvordan den taklet overgang fra lys dag med "sola i fanget" og mørke tuneller... På helt standard instillinger må jeg si at jeg er OK fornøyd.. Det er tross alt ikke et fullverdig videokamera! :thumleft
[video]http://www.youtube.com/watch?v=2QB3alwJ ... CK5t_qKuI=[/video]
PS: Tilgjengelig i 1080P - og bør nok åpnes på YouTube sine sider.
http://www.youtube.com/watch?v=2QB3alwJ ... CK5t_qKuI=" onclick="window.open(this.href);return false;

Nå må jeg bare få testet det på sykkelen også! :vs
We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Sted: Åsgårdstrand

Re: Agnus Dei - Eller rett og slett Crinos sine skriblerier.

Legg inn av SuperMorten »

I BILEN...!!! ?? =; Dette er jo en synd på linje med banning i kjerka, koranbrenning osv.. Bilen skal kun brukes til kjøring av små barn (veldig små barn....) :knegg

(men kameraet ser bra ut det.. :thumleft )
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Brukeravatar
Northman
Innlegg: 449
Registrert: 28 des 2011, 13:47
Motorsykkelen din: 99 mod R1

Re: Agnus Dei - Eller rett og slett Crinos sine skriblerier.

Legg inn av Northman »

Kamera så bra ut :)

Så du hadde lagt ut en liten snutt om RFID, hvordan ble slutt resultatet? Link til produktet? Fornøyd?
It is better to exist unknown to the law.

TBI81
Innlegg: 1899
Registrert: 01 mai 2010, 14:52
Motorsykkelen din: Ja

Re: Agnus Dei - Eller rett og slett Crinos sine skriblerier.

Legg inn av TBI81 »

Så mye ull borte på bare et år? Ikke rart min var helt tom da :mrgreen
Så da ikke dumt ut det kamera da!

Brukeravatar
Crinos
Innlegg: 2293
Registrert: 19 feb 2011, 01:24
Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
Sted: Vennesla - Vest Agder
Kontakt:

Re: Agnus Dei - Eller rett og slett Crinos sine skriblerier.

Legg inn av Crinos »

Må kjøre jentungen i barnehage og hente på ettermiddagen, så da passer det dårlig med MC dessverre :(
Særlig også når fruen jobber i samme barnehage og ikke har sertifikat.. (enda :mk )
Northman skrev:Kamera så bra ut :)

Så du hadde lagt ut en liten snutt om RFID, hvordan ble slutt resultatet? Link til produktet? Fornøyd?
Ja, linket til den for omtrent et år siden her på forumet: http://www.mcsiden.no/viewtopic.php?f=1 ... hilit=rfid" onclick="window.open(this.href);return false;
Den gang da var jeg sugen på å bli importør av det hele, men det ble aldri slik. Kunne ikke få eneretten og da kunne det være det samme for min del.

Jeg har brukt m-Lock som tenning: http://motogadget.com/elektrik/rfid-zun ... hloss.html" onclick="window.open(this.href);return false;
i tillegg har jeg satt opp på en annen sykkel, og skal sette opp på min en "brainbox". m-Unit: http://motogadget.com/elektrik/elektron ... erung.html" onclick="window.open(this.href);return false;
HELT UUNVÆRLIG på custombygg, og fungerer kjempe!

Jeg hadde planer om bare å fikse på det dashboardet jeg har nå. Men så ble de ferdige med denne, Motoscope Pro: http://motogadget.com/digitalinstrument ... e-pro.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Må si jeg har litt lyst på den ja. :thumleft
We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom

Brukeravatar
Crinos
Innlegg: 2293
Registrert: 19 feb 2011, 01:24
Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
Sted: Vennesla - Vest Agder
Kontakt:

Re: Agnus Dei - Eller rett og slett Crinos sine skriblerier.

Legg inn av Crinos »

TBI81 skrev:Så mye ull borte på bare et år? Ikke rart min var helt tom da :mrgreen
Så da ikke dumt ut det kamera da!
Det har forsvunnet litt ja.. Er nesten redd for at det allerede har forsvunnet litt av den nye.. For jeg synes allerede at lyden har endret seg noe :|
Eller så er det bare meg som plages med lyden mer i år enn i fjor. (Utrolig når det går den veine gitt :prf )

Skal prøve å få laget et nytt innmatrør, som har lydfeller.. Få stopp på de kraftige pulsene som kommer ut..

Huummm... Lurer på hvordan fishtails hadde vert på dette her.. :lol
Bilde
We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom

Brukeravatar
Northman
Innlegg: 449
Registrert: 28 des 2011, 13:47
Motorsykkelen din: 99 mod R1

Re: Agnus Dei - Eller rett og slett Crinos sine skriblerier.

Legg inn av Northman »

Crinos skrev:Må kjøre jentungen i barnehage og hente på ettermiddagen, så da passer det dårlig med MC dessverre :(
Særlig også når fruen jobber i samme barnehage og ikke har sertifikat.. (enda :mk )
Northman skrev:Kamera så bra ut :)

Så du hadde lagt ut en liten snutt om RFID, hvordan ble slutt resultatet? Link til produktet? Fornøyd?
Ja, linket til den for omtrent et år siden her på forumet: http://www.mcsiden.no/viewtopic.php?f=1 ... hilit=rfid" onclick="window.open(this.href);return false;
Den gang da var jeg sugen på å bli importør av det hele, men det ble aldri slik. Kunne ikke få eneretten og da kunne det være det samme for min del.

Jeg har brukt m-Lock som tenning: http://motogadget.com/elektrik/rfid-zun ... hloss.html" onclick="window.open(this.href);return false;
i tillegg har jeg satt opp på en annen sykkel, og skal sette opp på min en "brainbox". m-Unit: http://motogadget.com/elektrik/elektron ... erung.html" onclick="window.open(this.href);return false;
HELT UUNVÆRLIG på custombygg, og fungerer kjempe!

Jeg hadde planer om bare å fikse på det dashboardet jeg har nå. Men så ble de ferdige med denne, Motoscope Pro: http://motogadget.com/digitalinstrument ... e-pro.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Må si jeg har litt lyst på den ja. :thumleft
Hummm så ikke galt ut det nei :) Bestemte meg for å kvitte meg med tenning/nøkkel på min som jeg styrer med nå.

Bestilt denne http://www.digitalguarddog.com/mm5/merc ... ode=a10054

Tanken er å bytte ut tenningslåsen med en av/på knapp med lys i, låsen til passasjersetet skal også iflg planen byttes ut med en elektronisk en, satser på at det blir bra :)
It is better to exist unknown to the law.

Brukeravatar
Crinos
Innlegg: 2293
Registrert: 19 feb 2011, 01:24
Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
Sted: Vennesla - Vest Agder
Kontakt:

Re: Agnus Dei - Eller rett og slett Crinos sine skriblerier.

Legg inn av Crinos »

Ikke dum den løsningen der heller... Der ser det mer ut som om at du kun trenger å være i nærheten så går den av eller på. Alt etter som om du er innen for rekkevidde.

Jeg liker denne m-Locken. Den har en rekkevidde på ca 3-4 cm og kanskje 1cm med den micro-nøkkelen. (m-Lock key glass tube: http://motogadget.com/elektrik/rfid-zun ... behor.html" onclick="window.open(this.href);return false; )

Har etter litt pønsking og planing omsider funnet et feste på hjelmen. Hadde absolutt ikke lyst til å plassere kameraet på toppen. Det måtte bli på en av sidene og da helst høyre...
Lettere sagt enn gjort viste det seg for å bli... Var nesten umulig å finne et feste der kameraet enten ikke pekte helt feil i forhold til hvor jeg så, eller så pekte det ritktig i forhold til hvor jeg så, men var helt på skakke.. (joda, det er roterbar linse, men den har bare 3 spor den klikker fast i).
Fant omsider et punkt som var litt på kompromi med alt, som så ut til å være bra når jeg tittet igjennom viewfiender på mobilen. (PS: disse kan jo synkes med å bruke App fra Contour). Det fulgte med to slike "festeløkke klips", som var ganske så greit. For nå er kameraet forankret til hjelm festet, og hjelmfestet er forankret til hakestroppen...
Det sto i manualen med caps-lock og ekstremt tydelig.. friskt oversatt fra meg.. "du er en komplett idiot om du bruker strappen mellom kamera og hjelm, og contour fra skriver seg i så fall alt ansvar og potensielle skader dette kan påføre på kameraet eller andre". Jeg er altså en komplett idiot. Men vil heller at kameraet henger og dingler litt om den dobbelsidige tapen løsner i fart, enn å kjøpe nytt kamera.

Nevnte jeg dobbelt sidig tape?...
Jupp... 360 graders hjelmfestet er limt på plass med dobbeltsidig tape.
Bilde
http://contour.com/products/rotating-flat-surface-mount" onclick="window.open(this.href);return false;
Det står sterk anbefaling om å vente en dag før man bruker kameraet/hjelmen etter at man har festet dette, og den instruksjonen følger jeg.. SÅ stor idiot er jeg ikke.. :P :p Men skal innrømme at det kribler fælt etter å teste det ja...

Så er det sikkert en del av dere som tenker... "fælt så mye tekst, og få bilder".. Jupp..
Hadde planer om å ta bilde av det hele, men da jeg fant frem fotokameraet var begge batteriene plutselig tomme. Så nå ligger det ene på lading mens det andre ligger i ladekø. Så blir det muligens noen bilder i løpet av kvelden... Litt usikkert, men kanskje...

Leste litt at det er en del som klager på vindstøy når man bruker kameraet på motorsykkel, er mange som ha løst dette med en liten tapebit over mikrofonen med stort hell. Så nå skal jeg bare finne frem den sorte ducktapen jeg har her et sted og klippe til en liten flik...
We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom

Svar