Agnus Dei - Eller rett og slett Crinos sine skriblerier.
- Crinos
- Innlegg: 2293
- Registrert: 19 feb 2011, 01:24
- Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
- Sted: Vennesla - Vest Agder
- Kontakt:
Re: Agnus Dei - Eller rett og slett Crinos sine skriblerier.
Ja kom jeg til skade for å bestille noen av delene fra Joker JX :)
og Throttle housing
Devicen til høyre er for to gasswire som jeg har.
og Throttle housing
Devicen til høyre er for to gasswire som jeg har.
“We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom
- Crinos
- Innlegg: 2293
- Registrert: 19 feb 2011, 01:24
- Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
- Sted: Vennesla - Vest Agder
- Kontakt:
Re: Agnus Dei - Eller rett og slett Crinos sine skriblerier.
Hadden en frisk tur til jobb i dag på 2 hjul.. Klarte ikke å la være da minsten ønsket å være hjemme i stedet for barnehagen...
http://g.co/maps/mxaf4" onclick="window.open(this.href);return false;
Det ble den veien, og ikke via Birkeland. Der er det fremdeles strekninger med litt snø i veien og det er MYE grus. Spesielt strekningen mellom Samkom (A) og Birkeland er svært dårlig med telehiv ut av de villeste prolaps-fremkallere og en gennerell dårlig veistandard.
Kom til kontoret for snart 30 minutter siden og jeg har fremdeles litt "frost" i meg... 5 mil i 2-6 grader i ca 100km/t. Men det var virkelig verd det ja!
http://g.co/maps/mxaf4" onclick="window.open(this.href);return false;
Det ble den veien, og ikke via Birkeland. Der er det fremdeles strekninger med litt snø i veien og det er MYE grus. Spesielt strekningen mellom Samkom (A) og Birkeland er svært dårlig med telehiv ut av de villeste prolaps-fremkallere og en gennerell dårlig veistandard.
Kom til kontoret for snart 30 minutter siden og jeg har fremdeles litt "frost" i meg... 5 mil i 2-6 grader i ca 100km/t. Men det var virkelig verd det ja!
“We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom
- Crinos
- Innlegg: 2293
- Registrert: 19 feb 2011, 01:24
- Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
- Sted: Vennesla - Vest Agder
- Kontakt:
Re: Agnus Dei - Eller rett og slett Crinos sine skriblerier.
Hadde meg en tur på sykkelen her for litt siden og hørte en lyd jeg ikke likte.. Det hørtes ut som om primær kjedet var slakt, og slo imot primærkassa...
Ser ca slik ut inni.
Jeg trodde det var kjedestrammeren som enten var for løs, eller hadde løsnet helt..
Da jeg åpnet inspeksjons hullet, så det hele veldig rart ut.. For jeg kunne ikke finne kjede strammeren... Kun holderen stod igjen.
Så jeg fjernet hele primær dekselet like så godt, og da fikk jeg meg et lite sjokk.. Kjedet var i "fri flyt". Dvs ingen ting som strammet det opp, og det som en gang hadde vert en kjedestrammer.. Det var to smelta plastikk biter og MASSE plastikkspon... Heldigvis er det ingenting som har tatt skade, annet enn at kjedet har blitt litt mer slitt på ytterkanten en beregnet.... Rart.
Ser ca slik ut inni.
Jeg trodde det var kjedestrammeren som enten var for løs, eller hadde løsnet helt..
Da jeg åpnet inspeksjons hullet, så det hele veldig rart ut.. For jeg kunne ikke finne kjede strammeren... Kun holderen stod igjen.
Så jeg fjernet hele primær dekselet like så godt, og da fikk jeg meg et lite sjokk.. Kjedet var i "fri flyt". Dvs ingen ting som strammet det opp, og det som en gang hadde vert en kjedestrammer.. Det var to smelta plastikk biter og MASSE plastikkspon... Heldigvis er det ingenting som har tatt skade, annet enn at kjedet har blitt litt mer slitt på ytterkanten en beregnet.... Rart.
“We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom
Re: Agnus Dei - Eller rett og slett Crinos sine skriblerier.
OI!Crinos skrev: For jeg kunne ikke finne kjede strammeren... Kun holderen stod igjen.
Bra det ser ut til å ha gått forholdsvis bra :[-o<
Men do not quit playing because they grow old,
they grow old because they quit playing...
they grow old because they quit playing...
Re: Agnus Dei - Eller rett og slett Crinos sine skriblerier.
Auda! Godt du oppdaget det før det gikk galt. Litt flaks i uflaksen er aldri feil :)
It is better to exist unknown to the law.
Re: Agnus Dei - Eller rett og slett Crinos sine skriblerier.
Kjipern! Men forsåvidt heldig med den da! Ser for meg betraktelig værre scenarier hadde du ikke oppdaget det .. Lurer på hva som har skjedd da.
- Crinos
- Innlegg: 2293
- Registrert: 19 feb 2011, 01:24
- Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
- Sted: Vennesla - Vest Agder
- Kontakt:
Re: Agnus Dei - Eller rett og slett Crinos sine skriblerier.
Jeg tror nok at kun det verste som kan skje om primærkjedet ryker er at clutch kurven går i knas og alt som er montert på drivarmen inn til gearkassa må byttes.. Tror ikke det ville ha forutsaket en låsning av bakhjulet.. Men.. HELDIGVIS var det ikke noe jeg fant ut av på den "intresange" måten...
Bestilte ny kjede sko fra CBP på fredag morgen, og lørdag klokken 13 var postbilen og levert den...
Monterte den, og smørte opp med litt ekstra olje før oppstart...
I tillegg åpnet jeg potta og bytta ull.. Jeg har følt i år at den har bråkt betraktelig mer enn hva den gjorde i fjor, og joda... Se bildene..
Dette er gammelt ull... Dvs byttet helt i gebynnelsen av sesongen 2011.
og dette er nylagt pottesau
Lyden ble betydelig dypere, og mer snerten.. Hørtes nesten litt "sinna" ut... Men tviler fremdeles på at den vil passere en lydtest..
Må vell finne frem noen rør med lydfeller i...
Tok meg en god kjøretur i går, og ble inspirert av all tennveska, grillkull og ellers lukten av grillmat rundt forbi i distriktet... Parkerte mopeden i garasjen, kommanderte kjerringa og venninna som var påbesøk til å handle grillfor på butikken, mens jeg gjorde klar grillen og tilbehøret!!! Nom nom.. Fantastisk dag i mars måned!
Bestilte ny kjede sko fra CBP på fredag morgen, og lørdag klokken 13 var postbilen og levert den...
Monterte den, og smørte opp med litt ekstra olje før oppstart...
I tillegg åpnet jeg potta og bytta ull.. Jeg har følt i år at den har bråkt betraktelig mer enn hva den gjorde i fjor, og joda... Se bildene..
Dette er gammelt ull... Dvs byttet helt i gebynnelsen av sesongen 2011.
og dette er nylagt pottesau
Lyden ble betydelig dypere, og mer snerten.. Hørtes nesten litt "sinna" ut... Men tviler fremdeles på at den vil passere en lydtest..
Må vell finne frem noen rør med lydfeller i...
Tok meg en god kjøretur i går, og ble inspirert av all tennveska, grillkull og ellers lukten av grillmat rundt forbi i distriktet... Parkerte mopeden i garasjen, kommanderte kjerringa og venninna som var påbesøk til å handle grillfor på butikken, mens jeg gjorde klar grillen og tilbehøret!!! Nom nom.. Fantastisk dag i mars måned!
“We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom
- Crinos
- Innlegg: 2293
- Registrert: 19 feb 2011, 01:24
- Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
- Sted: Vennesla - Vest Agder
- Kontakt:
Re: Agnus Dei - Eller rett og slett Crinos sine skriblerier.
Jeg sprakk på et ContourGPS kamera, siden de var på tilbud på Elkjøp for 1.600,-
Ladet det på kontoret, og tok noe video på veien hjem..
Brukte mobilen som viewfinder og satte fast kameraet i nakkestøtten på passasjersetet.
Intensjonen var mest for å se hvordan den tok opp lyd (veldig imponert, men kan bli spennende med vindstøy), og hvordan den taklet overgang fra lys dag med "sola i fanget" og mørke tuneller... På helt standard instillinger må jeg si at jeg er OK fornøyd.. Det er tross alt ikke et fullverdig videokamera!
[video]http://www.youtube.com/watch?v=2QB3alwJ ... CK5t_qKuI=[/video]
PS: Tilgjengelig i 1080P - og bør nok åpnes på YouTube sine sider.
http://www.youtube.com/watch?v=2QB3alwJ ... CK5t_qKuI=" onclick="window.open(this.href);return false;
Nå må jeg bare få testet det på sykkelen også!
Ladet det på kontoret, og tok noe video på veien hjem..
Brukte mobilen som viewfinder og satte fast kameraet i nakkestøtten på passasjersetet.
Intensjonen var mest for å se hvordan den tok opp lyd (veldig imponert, men kan bli spennende med vindstøy), og hvordan den taklet overgang fra lys dag med "sola i fanget" og mørke tuneller... På helt standard instillinger må jeg si at jeg er OK fornøyd.. Det er tross alt ikke et fullverdig videokamera!
[video]http://www.youtube.com/watch?v=2QB3alwJ ... CK5t_qKuI=[/video]
PS: Tilgjengelig i 1080P - og bør nok åpnes på YouTube sine sider.
http://www.youtube.com/watch?v=2QB3alwJ ... CK5t_qKuI=" onclick="window.open(this.href);return false;
Nå må jeg bare få testet det på sykkelen også!
“We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom
- SuperMorten
- Innlegg: 5292
- Registrert: 03 mar 2012, 04:23
- Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
- Sted: Åsgårdstrand
Re: Agnus Dei - Eller rett og slett Crinos sine skriblerier.
I BILEN...!!! ?? Dette er jo en synd på linje med banning i kjerka, koranbrenning osv.. Bilen skal kun brukes til kjøring av små barn (veldig små barn....)
(men kameraet ser bra ut det.. )
(men kameraet ser bra ut det.. )
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly
Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly
Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km
Re: Agnus Dei - Eller rett og slett Crinos sine skriblerier.
Kamera så bra ut :)
Så du hadde lagt ut en liten snutt om RFID, hvordan ble slutt resultatet? Link til produktet? Fornøyd?
Så du hadde lagt ut en liten snutt om RFID, hvordan ble slutt resultatet? Link til produktet? Fornøyd?
It is better to exist unknown to the law.
Re: Agnus Dei - Eller rett og slett Crinos sine skriblerier.
Så mye ull borte på bare et år? Ikke rart min var helt tom da
Så da ikke dumt ut det kamera da!
Så da ikke dumt ut det kamera da!
- Crinos
- Innlegg: 2293
- Registrert: 19 feb 2011, 01:24
- Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
- Sted: Vennesla - Vest Agder
- Kontakt:
Re: Agnus Dei - Eller rett og slett Crinos sine skriblerier.
Må kjøre jentungen i barnehage og hente på ettermiddagen, så da passer det dårlig med MC dessverre
Særlig også når fruen jobber i samme barnehage og ikke har sertifikat.. (enda )
Den gang da var jeg sugen på å bli importør av det hele, men det ble aldri slik. Kunne ikke få eneretten og da kunne det være det samme for min del.
Jeg har brukt m-Lock som tenning: http://motogadget.com/elektrik/rfid-zun ... hloss.html" onclick="window.open(this.href);return false;
i tillegg har jeg satt opp på en annen sykkel, og skal sette opp på min en "brainbox". m-Unit: http://motogadget.com/elektrik/elektron ... erung.html" onclick="window.open(this.href);return false;
HELT UUNVÆRLIG på custombygg, og fungerer kjempe!
Jeg hadde planer om bare å fikse på det dashboardet jeg har nå. Men så ble de ferdige med denne, Motoscope Pro: http://motogadget.com/digitalinstrument ... e-pro.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Må si jeg har litt lyst på den ja.
Særlig også når fruen jobber i samme barnehage og ikke har sertifikat.. (enda )
Ja, linket til den for omtrent et år siden her på forumet: http://www.mcsiden.no/viewtopic.php?f=1 ... hilit=rfid" onclick="window.open(this.href);return false;Northman skrev:Kamera så bra ut :)
Så du hadde lagt ut en liten snutt om RFID, hvordan ble slutt resultatet? Link til produktet? Fornøyd?
Den gang da var jeg sugen på å bli importør av det hele, men det ble aldri slik. Kunne ikke få eneretten og da kunne det være det samme for min del.
Jeg har brukt m-Lock som tenning: http://motogadget.com/elektrik/rfid-zun ... hloss.html" onclick="window.open(this.href);return false;
i tillegg har jeg satt opp på en annen sykkel, og skal sette opp på min en "brainbox". m-Unit: http://motogadget.com/elektrik/elektron ... erung.html" onclick="window.open(this.href);return false;
HELT UUNVÆRLIG på custombygg, og fungerer kjempe!
Jeg hadde planer om bare å fikse på det dashboardet jeg har nå. Men så ble de ferdige med denne, Motoscope Pro: http://motogadget.com/digitalinstrument ... e-pro.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Må si jeg har litt lyst på den ja.
“We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom
- Crinos
- Innlegg: 2293
- Registrert: 19 feb 2011, 01:24
- Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
- Sted: Vennesla - Vest Agder
- Kontakt:
Re: Agnus Dei - Eller rett og slett Crinos sine skriblerier.
Det har forsvunnet litt ja.. Er nesten redd for at det allerede har forsvunnet litt av den nye.. For jeg synes allerede at lyden har endret seg noe :|TBI81 skrev:Så mye ull borte på bare et år? Ikke rart min var helt tom da
Så da ikke dumt ut det kamera da!
Eller så er det bare meg som plages med lyden mer i år enn i fjor. (Utrolig når det går den veine gitt )
Skal prøve å få laget et nytt innmatrør, som har lydfeller.. Få stopp på de kraftige pulsene som kommer ut..
Huummm... Lurer på hvordan fishtails hadde vert på dette her..
“We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom
Re: Agnus Dei - Eller rett og slett Crinos sine skriblerier.
Hummm så ikke galt ut det nei :) Bestemte meg for å kvitte meg med tenning/nøkkel på min som jeg styrer med nå.Crinos skrev:Må kjøre jentungen i barnehage og hente på ettermiddagen, så da passer det dårlig med MC dessverre
Særlig også når fruen jobber i samme barnehage og ikke har sertifikat.. (enda )Ja, linket til den for omtrent et år siden her på forumet: http://www.mcsiden.no/viewtopic.php?f=1 ... hilit=rfid" onclick="window.open(this.href);return false;Northman skrev:Kamera så bra ut :)
Så du hadde lagt ut en liten snutt om RFID, hvordan ble slutt resultatet? Link til produktet? Fornøyd?
Den gang da var jeg sugen på å bli importør av det hele, men det ble aldri slik. Kunne ikke få eneretten og da kunne det være det samme for min del.
Jeg har brukt m-Lock som tenning: http://motogadget.com/elektrik/rfid-zun ... hloss.html" onclick="window.open(this.href);return false;
i tillegg har jeg satt opp på en annen sykkel, og skal sette opp på min en "brainbox". m-Unit: http://motogadget.com/elektrik/elektron ... erung.html" onclick="window.open(this.href);return false;
HELT UUNVÆRLIG på custombygg, og fungerer kjempe!
Jeg hadde planer om bare å fikse på det dashboardet jeg har nå. Men så ble de ferdige med denne, Motoscope Pro: http://motogadget.com/digitalinstrument ... e-pro.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Må si jeg har litt lyst på den ja.
Bestilt denne http://www.digitalguarddog.com/mm5/merc ... ode=a10054
Tanken er å bytte ut tenningslåsen med en av/på knapp med lys i, låsen til passasjersetet skal også iflg planen byttes ut med en elektronisk en, satser på at det blir bra :)
It is better to exist unknown to the law.
- Crinos
- Innlegg: 2293
- Registrert: 19 feb 2011, 01:24
- Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
- Sted: Vennesla - Vest Agder
- Kontakt:
Re: Agnus Dei - Eller rett og slett Crinos sine skriblerier.
Ikke dum den løsningen der heller... Der ser det mer ut som om at du kun trenger å være i nærheten så går den av eller på. Alt etter som om du er innen for rekkevidde.
Jeg liker denne m-Locken. Den har en rekkevidde på ca 3-4 cm og kanskje 1cm med den micro-nøkkelen. (m-Lock key glass tube: http://motogadget.com/elektrik/rfid-zun ... behor.html" onclick="window.open(this.href);return false; )
Har etter litt pønsking og planing omsider funnet et feste på hjelmen. Hadde absolutt ikke lyst til å plassere kameraet på toppen. Det måtte bli på en av sidene og da helst høyre...
Lettere sagt enn gjort viste det seg for å bli... Var nesten umulig å finne et feste der kameraet enten ikke pekte helt feil i forhold til hvor jeg så, eller så pekte det ritktig i forhold til hvor jeg så, men var helt på skakke.. (joda, det er roterbar linse, men den har bare 3 spor den klikker fast i).
Fant omsider et punkt som var litt på kompromi med alt, som så ut til å være bra når jeg tittet igjennom viewfiender på mobilen. (PS: disse kan jo synkes med å bruke App fra Contour). Det fulgte med to slike "festeløkke klips", som var ganske så greit. For nå er kameraet forankret til hjelm festet, og hjelmfestet er forankret til hakestroppen...
Det sto i manualen med caps-lock og ekstremt tydelig.. friskt oversatt fra meg.. "du er en komplett idiot om du bruker strappen mellom kamera og hjelm, og contour fra skriver seg i så fall alt ansvar og potensielle skader dette kan påføre på kameraet eller andre". Jeg er altså en komplett idiot. Men vil heller at kameraet henger og dingler litt om den dobbelsidige tapen løsner i fart, enn å kjøpe nytt kamera.
Nevnte jeg dobbelt sidig tape?...
Jupp... 360 graders hjelmfestet er limt på plass med dobbeltsidig tape.
http://contour.com/products/rotating-flat-surface-mount" onclick="window.open(this.href);return false;
Det står sterk anbefaling om å vente en dag før man bruker kameraet/hjelmen etter at man har festet dette, og den instruksjonen følger jeg.. SÅ stor idiot er jeg ikke.. Men skal innrømme at det kribler fælt etter å teste det ja...
Så er det sikkert en del av dere som tenker... "fælt så mye tekst, og få bilder".. Jupp..
Hadde planer om å ta bilde av det hele, men da jeg fant frem fotokameraet var begge batteriene plutselig tomme. Så nå ligger det ene på lading mens det andre ligger i ladekø. Så blir det muligens noen bilder i løpet av kvelden... Litt usikkert, men kanskje...
Leste litt at det er en del som klager på vindstøy når man bruker kameraet på motorsykkel, er mange som ha løst dette med en liten tapebit over mikrofonen med stort hell. Så nå skal jeg bare finne frem den sorte ducktapen jeg har her et sted og klippe til en liten flik...
Jeg liker denne m-Locken. Den har en rekkevidde på ca 3-4 cm og kanskje 1cm med den micro-nøkkelen. (m-Lock key glass tube: http://motogadget.com/elektrik/rfid-zun ... behor.html" onclick="window.open(this.href);return false; )
Har etter litt pønsking og planing omsider funnet et feste på hjelmen. Hadde absolutt ikke lyst til å plassere kameraet på toppen. Det måtte bli på en av sidene og da helst høyre...
Lettere sagt enn gjort viste det seg for å bli... Var nesten umulig å finne et feste der kameraet enten ikke pekte helt feil i forhold til hvor jeg så, eller så pekte det ritktig i forhold til hvor jeg så, men var helt på skakke.. (joda, det er roterbar linse, men den har bare 3 spor den klikker fast i).
Fant omsider et punkt som var litt på kompromi med alt, som så ut til å være bra når jeg tittet igjennom viewfiender på mobilen. (PS: disse kan jo synkes med å bruke App fra Contour). Det fulgte med to slike "festeløkke klips", som var ganske så greit. For nå er kameraet forankret til hjelm festet, og hjelmfestet er forankret til hakestroppen...
Det sto i manualen med caps-lock og ekstremt tydelig.. friskt oversatt fra meg.. "du er en komplett idiot om du bruker strappen mellom kamera og hjelm, og contour fra skriver seg i så fall alt ansvar og potensielle skader dette kan påføre på kameraet eller andre". Jeg er altså en komplett idiot. Men vil heller at kameraet henger og dingler litt om den dobbelsidige tapen løsner i fart, enn å kjøpe nytt kamera.
Nevnte jeg dobbelt sidig tape?...
Jupp... 360 graders hjelmfestet er limt på plass med dobbeltsidig tape.
http://contour.com/products/rotating-flat-surface-mount" onclick="window.open(this.href);return false;
Det står sterk anbefaling om å vente en dag før man bruker kameraet/hjelmen etter at man har festet dette, og den instruksjonen følger jeg.. SÅ stor idiot er jeg ikke.. Men skal innrømme at det kribler fælt etter å teste det ja...
Så er det sikkert en del av dere som tenker... "fælt så mye tekst, og få bilder".. Jupp..
Hadde planer om å ta bilde av det hele, men da jeg fant frem fotokameraet var begge batteriene plutselig tomme. Så nå ligger det ene på lading mens det andre ligger i ladekø. Så blir det muligens noen bilder i løpet av kvelden... Litt usikkert, men kanskje...
Leste litt at det er en del som klager på vindstøy når man bruker kameraet på motorsykkel, er mange som ha løst dette med en liten tapebit over mikrofonen med stort hell. Så nå skal jeg bare finne frem den sorte ducktapen jeg har her et sted og klippe til en liten flik...
“We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom