Ducati Multistrada 1200

Forum for fulleffekt tung-MC
Svar
Brukeravatar
FrankM
Innlegg: 47
Registrert: 22 apr 2011, 00:22
Motorsykkelen din: Ducati ST2. 944ccm. 2001.
Sted: Vest-Bamble

Re: Ducati Multistrada 1200

Legg inn av FrankM »

Må bare hive meg på gratulasjonene jeg også :thumleft . Virkelig flott drømmesykkel. En dag så skal jeg og ha en slik :thumleft
2012: Ca 13000 km. Ducati ST2
2011: Ca. 7500 km. Honda VF750F / Ducati ST2

Brukeravatar
ojda
Innlegg: 5632
Registrert: 19 sep 2010, 02:06
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
Sted: Oslo

Re: Ducati Multistrada 1200

Legg inn av ojda »

Ja, en nydelig sykkel har du jammen fått deg. Gratulerer. :prf
Å nå ser det jammen ut til at sommeren kommer luskende også :vs
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km


Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

Brukeravatar
Tommern
Innlegg: 95
Registrert: 04 okt 2011, 23:51
Motorsykkelen din: Triumph Street Triple R 675cc 2011mod
Sted: Oslo

Re: Ducati Multistrada 1200

Legg inn av Tommern »

Gratulerer med superflott sykkel :yeyeye :vs
Hvis du ikke bestemmer deg for neste skritt, blir du stående hele livet på et ben!

Brukeravatar
Andreas
Innlegg: 888
Registrert: 21 sep 2011, 09:23
Motorsykkelen din: Multistrada 1200S, Monster 796 ABS
Sted: Trondheim

Re: Ducati Multistrada 1200

Legg inn av Andreas »

Nå har jeg fått kjørt de første 1000km, så nå blinker servicelampa, og sykkelen er klar for "innkjøringsservicen". Har hatt det kjempemorro med sykkelen de to ukene jeg nå har hatt skilt på den! Virkelig en milsluker som er meget gøy på svingete bakveier. Blitt noen mil på motorvei også, det er som vanlig kjedelig, ivertfall med den turbulensen vindskjermen lager.. Sitter nå her på jobb og surfer etter tips til ny skjerm, trur jeg blir å skaffe en lav, liten en :-k

Har ikke fått montert så mye "stasj" på sykkelen enda, men radiator og oljekjølerbeskyttelse har kommet på. Har observert at mange mc`er har fått ganske stygge radiatorer, selv relativt nye som ikke har de store km-standene enda.

Har også fått prøvd MTS`n på en telttur :thumleft Noen venner har campingvogn ute ved trøndelagskysten på Brekstad. Så 1.mai turen gikk dit. Fikk pakket og prøvd både koffertene og det nye teltet. Kjempefornøyd bortsett fra at kofferten på høyre side tar veldig lite bagasje pga utsparingen til eksosanlegget og at det ble litt kaldt på natta :mk

Nå står sykkelen, nyvasket, ren og pen, inne i butikken oppe på Eberg i Trondheim. Står godt der mellom andre røde venner mens jeg er bortreist på jobb :prf

"Snuten" demontert for å komme til kjølere:
Bilde

Evo Tech radiator og oljekjølerbeskyttelse montert:
Bilde

Bilde

Med de Italienske designerveskene montert:
Bilde

Bilde

Bilde

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38169
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Ducati Multistrada 1200

Legg inn av AJ »

Andreas skrev:Kjempefornøyd bortsett fra at kofferten på høyre side tar veldig lite bagasje pga utsparingen til eksosanlegget og at det ble litt kaldt på natta :mk
Ikke rart du er fornøyd ;-)
Prøve Multistrada'en da vi hadde dagstreffet her i nærheten hvor jeg bor med 17 forumdeltakere den 17.9.2011 :P :p
Merket meg turbulensens fra skjermen jeg også...
Ellers ingenting å utsette på sykker'n.

Men trodde faktisk ikke at den ene sideveska på denne hadde noen redusert størrelse pga. eksosen... :-k
Men da er du i samma situasjon som oss Tiger 1050 eiere og en del andre... :P :p
Her hjemme ser vi på dette som et mer eller mindre bevisst trekk fra Triumphs' side; den minste veska på eksossida er for mannfolk og den store på andre sida er for kvinnfolk.
Så sånn er'e med den saken :knegg :P :p

:mk
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Andreas
Innlegg: 888
Registrert: 21 sep 2011, 09:23
Motorsykkelen din: Multistrada 1200S, Monster 796 ABS
Sted: Trondheim

Re: Ducati Multistrada 1200

Legg inn av Andreas »

AJ skrev:
Andreas skrev:Kjempefornøyd bortsett fra at kofferten på høyre side tar veldig lite bagasje pga utsparingen til eksosanlegget og at det ble litt kaldt på natta :mk
Ikke rart du er fornøyd ;-)
Prøve Multistrada'en da vi hadde dagstreffet her i nærheten hvor jeg bor med 17 forumdeltakere den 17.9.2011 :P :p
Merket meg turbulensens fra skjermen jeg også...
Ellers ingenting å utsette på sykker'n.

Men trodde faktisk ikke at den ene sideveska på denne hadde noen redusert størrelse pga. eksosen... :-k
Men da er du i samma situasjon som oss Tiger 1050 eiere og en del andre... :P :p
Her hjemme ser vi på dette som et mer eller mindre bevisst trekk fra Triumphs' side; den minste veska på eksossida er for mannfolk og den store på andre sida er for kvinnfolk.
Så sånn er'e med den saken :knegg :P :p

:mk
Det var det jeg også fant ut, manneveske på høyresiden og dameveske på venstresiden :prf Får prøve nånn turer med oppakking nå i sommer, så får jeg se om det blir handlet toppboks...

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38169
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Ducati Multistrada 1200

Legg inn av AJ »

Andreas skrev:
AJ skrev:
Andreas skrev:Kjempefornøyd bortsett fra at kofferten på høyre side tar veldig lite bagasje pga utsparingen til eksosanlegget og at det ble litt kaldt på natta :mk
Ikke rart du er fornøyd ;-)
Prøve Multistrada'en da vi hadde dagstreffet her i nærheten hvor jeg bor med 17 forumdeltakere den 17.9.2011 :P :p
Merket meg turbulensens fra skjermen jeg også...
Ellers ingenting å utsette på sykker'n.

Men trodde faktisk ikke at den ene sideveska på denne hadde noen redusert størrelse pga. eksosen... :-k
Men da er du i samma situasjon som oss Tiger 1050 eiere og en del andre... :P :p
Her hjemme ser vi på dette som et mer eller mindre bevisst trekk fra Triumphs' side; den minste veska på eksossida er for mannfolk og den store på andre sida er for kvinnfolk.
Så sånn er'e med den saken :knegg :P :p

:mk
Det var det jeg også fant ut, manneveske på høyresiden og dameveske på venstresiden :prf Får prøve nånn turer med oppakking nå i sommer, så får jeg se om det blir handlet toppboks...
Kjøpte Triumph original toppboks til Tiger, men den viste seg å ha stusselig med plass...
Derfor ble det kjøpt en GIVI Maxia 55 i vinter, som faktisk ikke ser særlig større ut, men rommer en god del mer. I tillegg satte jeg på en bagasjegrind som øker lastekapasiteten enda et par hakk.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Andreas
Innlegg: 888
Registrert: 21 sep 2011, 09:23
Motorsykkelen din: Multistrada 1200S, Monster 796 ABS
Sted: Trondheim

Re: Ducati Multistrada 1200

Legg inn av Andreas »

En oppdatering på hvordan sommeren med Multistradaen har vært så langt :D

Har snart kjørt 6000km med den nå. Sykkelen har fungert som forventet og har ikke hatt en eneste hickup. Den er bare helt hærlig å fyke med over fjellveiene, selv fullastet med bagasje :prf
Nå når jeg har fått kjørt den ganske mye, så kjenner jeg mer at de 4 forskjellige kjøremodusene bare ikke er en gimmick. Justeringene og forandringne på gassrespons og støtdempere merkes meget godt. Traction controll trinnene også når man varier føre fra skikkelig pissregn på E6 nord for Oslo og på trange grusveier litt mer lokalt :D
Om man trenger disse funksjonene kan nå diskuteres, men jeg synes nå det er litt morsomt når de faktisk fungerer og du kjenner sykkelen tilpasser seg det du skal bruke den til.

Den er litt tørst når håndtaket på høyresiden brukes aktivt, snittforbruk på 0,8 og litt mer er helt vanlig på en "innspirert" søndagstur på favorittveien. Men på langkjøring, som i mitt tilfelle bare har vært opp å ned langs Norske fjellveier, har vært på rett over halvlitern pr mil. Kvinnfolket sin GSX600F har også 20literstank, å vi kjører ca likt når det gjelder disstanse og forbruk.

Ting jeg ikke er fornøyd med er vell egentlig bare bagateller. Sånn som at girpedalgummien ble igjenomslitt etter de første 2000km. Holkegummien viser også raskt tegn til slitasje synes jeg. Men dette er jo billige ting som lett kan byttes.
Og justeringsmulighetene på framlyset er dårlig. Selve lyset er bra, med 4x H11 pærer. Men når man justerer nærlyset slik at det blir rett, lyser langlyset rett til værs. Og visa-versa hvis man juster andre veien. Og siden alle 4 "lyktene" henger sammen, er det vanskelig å gjøre noe med.
Vindskjermen, som kjent, bråker mye. Men etter at jeg fikk meg ny hjelm, Shoei Neotec, og med gode øreplugger, er det ikke så stort problem. Men helt klart noe jeg kommer til å gjøre noe med.
Det har kommet litt vibrering når jeg bremser med frambremsen. Om det er pga at framdekket begynner å bli slitt, vet jeg ikke. Men kast i Brembo-skiver er ikke noe som ikke har skjedd før.. Skal se hvordan det blir når nytt dekk kommer på før evt skiver blir byttet.
Den er utrolig glad i bakdekk og oppfordrer generelt til litt "kvass" kjøring, men det er jo ikke sykkelen sin feil :prop:

Alt i alt en kjempe kjøremaskin som virker skreddersydd for Norgesturer på kryss å tvers. Det jeg liker best med sykkelen er at jeg kan hive på alle tre koffertene og tankveske å kjøre langt i god komfort, også når jeg kommer hjem kan man enkelt ta av alt, uten at noe store bagasjebrett osv stikker ut. Å da har man en sinnsyk, hissig og utrolig morsom grisekjøring-sykkel som er veldig ivrig på å løfte framhjulet. Nesten som en stor supermotard. At den ser sær ut med et ganske stilig design og gromme detaljer, liker jeg også :thumleft

Av ekstrautstyr så har jeg montert orginale, tilbehørsspeil med LED-blinklys og "enduro" vindbeskyttere. Eneste bummern her var at man må demontere ganske mye for å komme til blinklyskontaktene som er midt under tanken :scratch Ikke noe galt med det orginale oppsettet, men det nye settet er mye mer solid og dekker hendene bedre. Også ser det bedre ut synes jeg.
Orginal toppboks er kommet på, sammen med Bagster tanktrekk og tankveske. Også har jeg satt på en manifoildbeskytter fra SW-Motech sammen med en hjemmelaget toppdekselbeskyttelse-plate. Se bilde :D

Bilde

Bilde

Bilde

Orginalt til venstre, nytt til høyre:
Bilde

1000KM service:
Bilde

Sognefjellet:
Bilde

Stegastein, Aurlandsfjellet:
Bilde

Trollstigen, på tur sammen med madamen på sin GSX600F
Bilde

Geiranger:
Bilde

Bilde

Bilde

Brukeravatar
Andreas
Innlegg: 888
Registrert: 21 sep 2011, 09:23
Motorsykkelen din: Multistrada 1200S, Monster 796 ABS
Sted: Trondheim

Re: Ducati Multistrada 1200

Legg inn av Andreas »

Hva?? Ingen som kommer med dissing om tvilsom-Italia-kvalitet, "du kan neppe ha kjørt nesten 6000km uten trøbbel" osv?? hehe :prop:

lazyboy
Innlegg: 264
Registrert: 02 mai 2010, 19:02
Motorsykkelen din: Bmw gsa 1250 2024

Re: Ducati Multistrada 1200

Legg inn av lazyboy »

Dæven! Ny sykkel gått 6oo mil(halv sessong kjøring) og "bare " slitte holker og girvekslergummi.
Detta knuser jo myten om at Italia har noe tvilsom kvalitet :lol

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38169
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Ducati Multistrada 1200

Legg inn av AJ »

Testkjørte en Moto Guzzi Stelvio i flere dager i sommer og hadde (selvfølgelig...) ingen problemer med denne de dagene jeg hadde den til låns.
Kan ikke si annet enn at jeg syntes den nærmest oste av kvalitet tvers gjennom. Tror nok det med tvilsom italiensk kvalitet langt på vei er et tilbakelagt stadium. Ikke bare for Guzzi, men også Ducati.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Andreas
Innlegg: 888
Registrert: 21 sep 2011, 09:23
Motorsykkelen din: Multistrada 1200S, Monster 796 ABS
Sted: Trondheim

Re: Ducati Multistrada 1200

Legg inn av Andreas »

Alt i alt så tror jeg de fleste nyere motorsykler er av god kvalitet :thumleft Alle merker har vell sine småfeil, men det virker ikke som at noen skiller seg ut med mange, alvorlige feil?

pelsen
Innlegg: 1275
Registrert: 11 des 2004, 14:08
Motorsykkelen din: ja

Re: Ducati Multistrada 1200

Legg inn av pelsen »

ryktet om tvilsom kvalitet stammer vel fra bilverden, ferdigrustede biler ved leverimng :knegg
Ducati har jo montert elektriske komponenter som viste seg å ikke virke lenge, men på min F1 fra 88 var dette fikset, den funker fremdeles, 1988 er jo en stund siden, sykkern er jo snart veteran :D

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 7011
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: Ducati Multistrada 1200

Legg inn av Jompa »

Må vel etterhvert innse at en tøff sykkel ikke nødvendigvis må være laget i soloppgangens land før 1985......
Men jeg kjører enda med original gummi på gearpedalen og originale handtak på styret, selv om det på venstresida vil vri seg litt. Og det på en snart tredve år gammel sykkel.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
Andreas
Innlegg: 888
Registrert: 21 sep 2011, 09:23
Motorsykkelen din: Multistrada 1200S, Monster 796 ABS
Sted: Trondheim

Re: Ducati Multistrada 1200

Legg inn av Andreas »

Ducati kom på 1. og 2.plass i Pikes Peak i dag :D Med lettere modifiserte Multistradaer satte de også ny bakkerekord, uavhengig av MC-klasse. At det kom til å bli nye bakkerekorder var vell ventet i og med at før årets Pikes Peak International Hillclimb, nr 90 i rekken, ble hele bakken opp asfaltert. Bra Ducati vinner noe ivertfall :thumleft

Bilde

Svar