Service MC Oslo

... om verktøy, service, tekniske og mekaniske problemer, reparasjoner og modifiseringer
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22912
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Service MC Oslo

Legg inn av Bjerknez »

Jeg forsvarer ikke noen her. Fult mulig at fyren er en drittsekk, vertfall i dine øyne. Men jeg er litt i mot å henge ut enkeltpersoner på nettet. Dette er mennesker med famile/venner/barn etc. og når slikt skrives på en av norges største MC forum så blir det også fort søkbart via Google.

Hadde du hatt noe å "fare med" ovenfor denne fyren med tanke på tvister dere har hatt så er det jo bare å ta saken videre på en skikkelig måte. Dokumentar all "driten" som kommer fra denne personen og bruk det mot han senere uten å synke ned på samme nivå selv. Da blir det bare "bråk"

Du skriver også at du ville gitt han juling hvis du traff han på en privat tilsetning. Jeg håper virkelig dette er en overdrivelse. I mine øyne ut fra hva du skriver så virker du like tom i pappen som personen du snakker om.

Brukeravatar
929rr
Innlegg: 321
Registrert: 18 aug 2014, 21:05
Motorsykkelen din: CBR 929rr-00, cbr1000rr, 08 og 09

Re: Service MC Oslo

Legg inn av 929rr »

En kan jo lure på hvor lurt det er og handle med en MC forhandler som holder til sentralt i Oslo, har mer kunder en de trenger, mye tilsier at det blir dyrere enn nødvendig.
Jeg ville sett etter noen som har lokaler i rimliger områder, er jo tros alt kundene som skal betale husleia.
Har ikke alværdens erfaring med MC oslo, men har ikke blitt veldig imponert de få gangene jeg har vært innom der.

cannon
Innlegg: 2264
Registrert: 13 feb 2011, 15:43
Motorsykkelen din: Honda cbr929rr 2000, Yamaha YZF R1 2006

Re: Service MC Oslo

Legg inn av cannon »

Alex-68 skrev:Hvorfor jeg sier feit og blond, er pga det er bare en ansatt som ser sånn ut, og da er det letteste måten og forklare personen. Jeg hadde sagt akkurat det samme om jeg måtte forklart Politiet om hvordan vedkommende så ut.. Han har jo ikke kraftig kroppsfasong, som enkelte forklarer overvekt.. Det blir jo helt feil.. Feit er feit, spade er spade.. Og han er en motbydelig fyr.. Hadde du hatt noe som helst clue, på hvordan han hadde snakket til meg, så om det hadde vært til deg.. Så vet jeg at til og med du hadde fått fyren i vrangstrupen... Og der sitter han hos meg.. Kan si såpass at han og meg på en privat tilsettning så hadde fyren fått juling.. Og det er ikke akkurat noe jeg sier.. Personlig er jeg en stor gutt, stått i døra i Oslo i 13år og tåler mye dritt.. Men, jeg har også mine grenser hvor nok er nok.. Og den linja har han tråkket over såpass mye at det har blitt personlig. Såklart blir man bitter av det. Ps, trenger ikke scrolle når passet alt er påskrevet.. Viser jo at de ikke er prikkfrie og det burde være nok til og holde seg unne.. Virker som dere to, til og med hadde forsvart Judas.. Om det ikke er dere som er Judas da?
Jepp.....det gnistrer av respekt. Store gutter i piccolouniform i døra på Grand får MYE drit av blåhårede gamle portvinskjærringer. Etter 13 år er det i grunn rart om det finnes flere feite og motbydelige folk i Oslo.
.....og dette bør være usaklig nok til at moderator tar grep.....

Brukeravatar
Juicebox
Innlegg: 849
Registrert: 11 mai 2015, 23:46
Motorsykkelen din: -

Re: Service MC Oslo

Legg inn av Juicebox »

Galt å si at man skal gi juling, blir bare teit. Er selvforklarende håper jeg.

Syns det ikke er noe feil med beskrivelsen. Samma hvordan man beskriver vel? Om det var nødvendig er en annen sak...

Man vinner nada ved å være sur og forbanna. De fleste vet hva du føler for mc Oslo, flertallet føler nok det samme, så det er ikke noe poeng for deg å vise det enda mer, om du ikke har en annen hendelse å fortelle om da. Den vil jeg gjerne lese om.

Det er jo heller ikke vits å svare på en frekk og sarkastisk måte heller, og deretter be moderator ta grep.

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6967
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: Service MC Oslo

Legg inn av Jompa »

Jeg satt med fingeren på sletteknappen da jeg leste det siste innlegget fra Alex-68, men lot innlegget passere.
Av to grunner,
- måten det var skrevet på forteller vel så mye om hva slags type Alex-68 er som den ansatte hos MC Oslo han beskrev.
- Bjerknez svar på innlegget ville blitt meningsløst om nevnte innlegg hadde blitt slettet.

Om det kommer flere lignende innlegg med direkte personangrep på folk utenfor forumet, som det er lett å identifisere, vil de bli slettet.
Flere innlegg i samme retning, uansett hvilken bruker de måtte komme fra, fører til at tråden vil bli stengt.

Ellers er det selvsagt lov å skrive om firma man er misfornøyd med så lenge kritikken holdes på et saklig nivå.

Nå har ikke jeg noen erfaring med Mc Oslo, bortsett fra etpar handler i nettbutikken deres,
men synes det virker merkelig at et firma som iflg egen hjemmeside er største forhandler og største mc-verksted i Oslo,
bare yter dårlig service.
Man blir ganske enkelt ikke størst av å yte dårlig service......
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

cannon
Innlegg: 2264
Registrert: 13 feb 2011, 15:43
Motorsykkelen din: Honda cbr929rr 2000, Yamaha YZF R1 2006

Re: Service MC Oslo

Legg inn av cannon »

Jompa skrev:Jeg satt med fingeren på sletteknappen da jeg leste det siste innlegget fra Alex-68, men lot innlegget passere.
Av to grunner,
- måten det var skrevet på forteller vel så mye om hva slags type Alex-68 er som den ansatte hos MC Oslo han beskrev.
- Bjerknez svar på innlegget ville blitt meningsløst om nevnte innlegg hadde blitt slettet.

Om det kommer flere lignende innlegg med direkte personangrep på folk utenfor forumet, som det er lett å identifisere, vil de bli slettet.
Flere innlegg i samme retning, uansett hvilken bruker de måtte komme fra, fører til at tråden vil bli stengt.

Ellers er det selvsagt lov å skrive om firma man er misfornøyd med så lenge kritikken holdes på et saklig nivå.

Nå har ikke jeg noen erfaring med Mc Oslo, bortsett fra etpar handler i nettbutikken deres,
men synes det virker merkelig at et firma som iflg egen hjemmeside er største forhandler og største mc-verksted i Oslo,
bare yter dårlig service.
Man blir ganske enkelt ikke størst av å yte dårlig service......
Way to go :prf

Brukeravatar
Alex-68
Innlegg: 131
Registrert: 30 apr 2016, 14:37
Motorsykkelen din: Gixxer R

Re: Service MC Oslo

Legg inn av Alex-68 »

Hadde det vært personangrep, så hadde jeg sagt navnet til gjøken på Mc-Oslo... Men Både Canon og Bjørka går direkte på meg som person... Men, har tidligere erfart spes med bjørka, og han liker jeg spes lite godt... Og hadde ikke forventet noe annet en dritt fra han, og plutselig blander Canon seg inn.. Vel, ps.. Var ikke mye rødstrømper etc på Baronen.. Men, dere var vel ikke gamle nok.. :lol Og når dere to ikke tåler mer, så burde dere hverfall ikke handle hos Mc-Oslo! :lol
Mc Oslo Suger!

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22912
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Service MC Oslo

Legg inn av Bjerknez »

noen ganger så trives jeg med at andre graver sin egen grav... nuff said :thumleft

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6956
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Service MC Oslo

Legg inn av kjellv »

Jeg sitter med en følelse av at temaet MC Oslo er i nærheten av ferdig debattert, og at enkelte kommentarer nå befinner seg på grensen av hva vi som moderatorer skal godta før vi tar affære.
La meg presisere :bl3
Det er greit at et firma kan få negativ omtale her inne dersom dette er fortjent, men begrunn opplevelsen og omtalen i seriøse ordelag. Useriøs skittkasting mot firmaet og deres ansatte vil vi ikke ha, heller ikke skittkasting og trakassering av meddebattanter.
Vi ønsker at dere debattanter modererer deres uttalelser selv, og unngår å stille dere i en situasjon der vi som moderatorer må gjøre grep. Frisk debatt kan gjøre godt i forumet, men behold en viss grad av folkeskikk og seriøsitet i en seriøs diskusjonstråd :[-X

Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 4717
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Sted: Nordre Follo

Re: Service MC Oslo

Legg inn av FredrikE24 »

For å oppsummere mine synspunkter:

Verkstedet tenderer til å slurve litt. Har måttet gjøre opp igjen arbeid, grunnen til at sykkelen sto der var kun for å få stempel i boka. Var også feil olje på kardang. Det er et merkeverksted og man bør kunne stole på at det brukes riktige produkter og at jobben gjøres skikkelig hele veien og så mot slutten(bla. var girsjalteren helt løs). På min egen sykkel føler jeg flere vedlikeholdspunkter er blitt hoppet over litt for ofte, og skruer på helt feil sted. Jeg setter ikke sykkelen min der, enkelt og greit.

Deleprisene er konkurransedyktige mot de andre aktørene, ofte ligger de på samme pris, men noen ganger er de billigere.

Service på delelager er egentlig der skoen trykker mest for min del. Jeg vet alltid hva jeg skal ha, har gjort min del av research på forhånd. Fremdeles får jeg feil. Videre kan butikken være helt tom og jeg står der og venter og venter. Alle virker opptatt med sitt. Det er ikke holdbart. Ellers merker jeg meg at de som får hjelp og ikke aner stort om hva de skal ha, eller har problemer med noe utstyr får god hjelp, de tar seg tid.

Brukeravatar
FastFreddie
Innlegg: 1
Registrert: 08 des 2013, 16:43
Motorsykkelen din: Honda cb 900 custom '81

Re: Service MC Oslo

Legg inn av FastFreddie »

Servicen på MC oslo avhenger fælt på hvem du treffer på der.Treffer du på den rette så er det fantastisk service,men ved feil medarbeider så pleier jeg som gjernest å gå.Så ille kan det være der.

ZZR-Erling

Re: Service MC Oslo

Legg inn av ZZR-Erling »

Jeg har alltid vært i tvil vedrørende kvaliteten på et hvilket som helst verksted... både bil og MC.
Noen ganger har tvilen vært begrunnet, mens andre ganger har jeg opplevd å bli positivt overrasket.
Men, når jeg leser at et verksted setter skruene feil, at deler ikke er montert og feil olje er fyllt på, da er dems tabbekvote overskredet for flere år!
Det finns alternativer, og jeg er mer glad i min MC enn at jeg tolerere at den skulle bli behandlet slik!
Finnes det ikke stolthet i faget! Er det liksom ikke så nøye, eller hva i huleste er det de egentlig driver med?
Man kan bare ikke levere tilbake en mc slik....skal man regne med å bli tatt seriøst!

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6956
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Service MC Oslo

Legg inn av kjellv »

ZZR-Erling skrev: Finnes det ikke stolthet i faget! Er det liksom ikke så nøye, eller hva i huleste er det de egentlig driver med?
Dette er halvveis :offtopic , men jeg vil gjerne spinne litt videre på dette. Det har ikke direkte noe med MC Oslo å gjøre, men mer generelt. Blir det noe diskusjon om dette så flytter vi det heller over i en egen tråd.
De fleste verksteder her i landet har et økende problem med å skaffe gode og faglærte dyktige mekanikere. Ikke bare MC verksteder, men bilverksteder, landbruksverksteder, tungbilverksteder osv. Slik har det vært noen år, og problemet øker. I lang tid har det gjerne vært slik at oljeindustrien har overtatt mye av arbeidskraften, og gjerne de beste har reist først. Fullt forståelig, lokket av bedre lønninger og andre goder. Samtidig oppleves det også at rekrutteringen fra yrkesskolene også er dårligere. Det oppleves at kunnskapsnivået blant lærlingekandidatene er synkende, arbeidsmoral blant disse er ofte også lav eller relativt fraværende. Noen få elever i hvert kull blir gjerne headhuntet av store og veletablerte verksteder, mens resten kommer krypende til de andre og ber om praksisplass. Mange av disse siste faller gjerne fra før de kommer så langt at de er klar for lærlingeavtale. Dropper ut av skolen fordi de har funnet ut at dette ikke var noe for dem, eller bytter linje og fortsetter på skole.
De senere år har vi hatt en viss arbeidsinnvandring av dyktige utenlandske mekanikere. Svenske, Tyske, Polske, Litauere mv. Mange av disse er meget dyktige i sitt fag, har veldig høy arbeidsmoral og er svært effektive og nøyaktige. De siste par år har vi også opplevd at oljearbeidere blir arbeidsledige og er på jobbjakt på land. Disse forventer gjerne relativt høy lønn, samtidig som de ofte er mer opptatt av HMS, dokumentasjoner, tariffavtaler og fagforeningsdrift enn av arbeidet som skal produseres.

Dette er en utvikling vi må snu her i landet, for dette kan bli et virkelig stort problem :confused

Clockwork
Innlegg: 68
Registrert: 24 aug 2016, 12:15
Motorsykkelen din: Suzuki Intruder M800

Re: Service MC Oslo

Legg inn av Clockwork »

Tja kjellv... Du er vel inne på noe.
Jeg tror et enda større problem er økonomistyringen innenfor absolutt alt av offentlige og private bedrifter.
De fleste jeg kjenner er offer for en slags innstrammings-politikk, hvor all stab skal kuttes, man skal jobbe raskere, og helst ha det samme i lønn i 2016 som man hadde i 2011. Effektivisering kalles det vel. Eller "synergi-effekter", eller til og med "modernisering ". Fine ord, men same shit different wrapping. Folk mister jobber, og èn ansatt skal i dag gjøre jobber som fire gjorde for to år siden. Det blir unektelig dårlig kvalitet av slikt. Se bare på Statoil-sakene nå. Eller Veireno-bråket. Eller bare finn hvilken som helst avis fra hvilken som helst by .

Men samme det...Det er jo off topic som du selv sier. MC-Oslo ? Jeg ville enkelt og greit nektet å handle der om jeg hadde hatt så dårlige erfaringer. Èn dårlig erfaring et sted holder for meg, har mye å velge i stort sett. Ville uansett ikke blitt helt personlig oppi fjeset på folk som jobber der. Gidder rett og slett ikke bruke tid på å bli så sint på folk som i grunn ikke betyr noe som helst for meg.I den store sammenhengen er det min erfaring at drittsekker tilslutt rammes av andre og større drittsekkers drittsekkerier. Dem om det.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22912
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Service MC Oslo

Legg inn av Bjerknez »

NÅ synes jeg diskusjonen er litt mer interresant :thumleft

Kjellv og clockwise er nok inne på noe. Jeg er av den oppfatning at det er markedet som bestemmer. Speed MC i Sandefjord er i mine øyne et godt eksempel på hvordan det skal gjøres. Store flotte lokaler (to etasjer) og sikkert også skyhøy husleie, men allikevel så ser det ut til at dem også klarer seg bra. Kundeservicen er også helt i toppsjiktet etter mine erfaringer så langt.

1. Prisene/tilbudene man får på mail står i stil til hva man faktisk blir avkrevd i skranken.
2. Tilbudene man får er også veldig gode sammenlignet med konkurrerende forhandlere i samme område.
3. Kaffen står ALLTID klar, rett ved siden av kakeboksen.
4. De ansatte er service instillte og kommer mot deg så fort du går inn i butikken og dem har faktisk stort sett tid til å slå av en prat selv om du ikke nødvendighvis skal kjøpe noe der og da.

Alle disse punktene er veldig enkle og følge og koster stort sett ikke annet en god folkeskikk og kunnskap om det man selger. Kan ikke tenke meg at noen kaffedråper koster all verden heller i den store sammenhengen. Man skaper et samlingspunkt for MC entusiaster og slikt vil man jo så absolutt ha inn i butikken. Mulighetene for mersalg og såkalt "drop in"-salg øker betraktelig.

Leeres Motorsport i Fredrikstad er en MC butikk som jeg mener ligger litt midt på treet. Servicen er helt grei og ikke noe mer. Tilbudene jeg får på mail stemmer sjeldent med hva jeg blir bedt om å betale i kassen og en og annen på verkstedet der synes jeg virker i overkant grinete. Ikke nok til å IKKE anbefale andre å dra dit, men allikevel nok til at jeg har funnet meg en alternativ forhandler (Speed MC). Prisene er såpass mye bedre der borte at turen bort inkludert bensin og ferge kan ansees som gratis og vel så det.

Jeg tror at kursing av ansatte (spesielt selgere) er en god invistering. man kan lære noen veldig enkle knep som kan være nok til å redde en synkende skute.

Svar